Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111937 keer)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #140 Gepost op: 6-01-2006, 15:29:06 »
In de buurt van Alamabad (?) was het een keer zo sterk dat ik nadat ik ruim een half uur met een uiterst joviale man gesproken had over echt van alles en nog wat duidelijk maakte dat wij zonder geld moesten reizen, hem daarop wijzend dat het voor de westerse tv. was. Hij werd daarop zo kwaad dat hij terstond de bus liet stoppen en de conducteur naar onze plaatsbewijzen liet vragen. Die hadden we niet en dus uit de bus!!!! We zaten achterin en moesten over de kippen , tassen ,kleine kinderen en de halve huisraad heenstappen met onze bepakking en rugzakken, nou ja doffe ellende natuurlijk. Na veel vijfen en zessen en nog meer gescheld stonden we langs de snelweg beteuterd te kijken, achterin de bus ging een raampje open, dezelfde aardige man waar ik prachtige gesprekken mee had gevoerd schreeuwde keihard die haast magische woorden: You don't travel in India without money!!!! . Ik was boos en schreeuwde terug; "a man has to know his limitation"(Clint Eastwood in Dirty Harrie). Hij keek mij aan en zijn ogen vertelden me dat hij het begreep (???) ........... ::hypocriet::

Ik vraag me af: zou de desbetreffende man dan een afkeer tegen jullie hebben gehad omdat
hij vindt dat rijke westerlingen gewoon moeten betalen voor een kaartje of een hekel heeft aan zwartrijders (aangezien sommigen voor zo'n kaartje hard hebben gewerkt en wel gewoon er een kaartje gekocht hebben).

Wel weer een leuk verhaal  ::ok::
Maar er is nog meer, ik voel het aan m'n water!


In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #141 Gepost op: 7-01-2006, 16:42:23 »
Hoi Zartan,
nee hoor geen afkeer maar gewoon de verbazing dat wij, rijke westerlingen, daar in dat arme land voor niets willen reizen, vandaar "out off the bus"daar heb ik wel iets op gevonden , dat voel je goed aan. Kom er nog niet toe om dat verhaal hier kwijt te willen!! You understand i think!!!
Natuurlijk zijn er nog veel meer verhalen en vandaar dat ik al probeer de anderen over te halen.... S.D. doe mee!!!!
en ook Kris of Just komop je doet velen er een groot plezier mee, I asume.....

Goed nog zo'n verhaaltje die ook Kris zou kunnen schrijven is dat van het scheren.
Je wordt natuurlijk vies tijdens zo'n reis en vooral in India nam dat vervelende vormen aan. Ik schreef geloof ik al eens een keer dat ik na drie dagen slecht en weinig eten er voor koos om te kunnen douchen, ik rook mezelf en dat was echt niet koosjer!!! Goed we kwamen in het eind van de strijd, 't was even na het "zoutgevecht" in een Indiaas plaatsje aan en we konden overnachten in een bijgebouwtje bij een moskee. Er zijn beelden van want we werden gehaald door drie allerleukste dames die ons eten aanboden in het plaatsje en mochten de boerdery vanbinnen bekijken. Maar goed , net daarvoor moest er gewassen worden in een beekje bij de slaapplaats. Dat ging goed behalve dan dat er wat valse honden op de achtergrond zaten mee te grommen! Gewassen en wel zaten we te wachten op de dingen die zouden komen. Plots bedacht ik dat ik langs de weg een kapper had gezien die ook kon scheren. Met het gespaarde geld zou ik hem ruimschoots kunnen betalen bedacht ik mij zo. Ondanks dat we elkaar niet begrepen kwa woord wist hij gelijk wat de bedoeling was.... scheren die baard van ruim een week. De man in kwestie sopte mij eerst heel erg nadrukkelijk in met scheerschuim, de kwast deed zijn werk, veel beter en langer als dat ik dat thuis placht te doen! Toen nam hij het scheermes ter hand! . Nog zo'n ouderwetse die je eerst langs een soortement riem haalt om het te slijpen. En dan scheren, werkelijk een fantastisch en griezelig gevoel. 't Was mijn eerste keer dat ik geschoren werd, onbeschrijvelijk zo verrukelijk. Hij deed het met een soepelheid alsof hij nooit anders doet/deed (dat zal ook zo zijn bedenk ik net!!!) Dat duurde toch snel een kwartier en dat was prachtig want nu droop het toegestroomde publiek weer richting Jorien die voor haar slaaplaats een boek zat te lezen!. Na het scheren kwam het poederen en een lekker geurtje met zo'n mooie ouderwetse spuit waar hij maar steeds weer in kneep!
Geweldig na een week zo'n scheerbeurt!!! en geloof het of niet maar hij stond er op dat hij het gratis deed. Hij wou er niets voor betaald hebben en werd nog wat bozig toen ik wat doordramde. :P
Een onvergetelijke scheerbeurt, hoe mooi zoiets eenvoudigs kan zijn!!!!
was getekend
8 berg!!! ::jaja::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #142 Gepost op: 8-01-2006, 12:00:39 »
Wat een tegenstellingen toch. De ene dag niet gratis in de bus mogen zitten en de volgende, staat men er op je een gratis scheerbeurt te geven. Lijkt me zo moeilijk om daar doorheen te schipperen. Je weet gewoon nooit wanneer je goed doet.

Zo heb ik ook nog een verhaal. Dat gebeurde dichterbij, in Griekenland. Daar kwamen wij regelmatig. Op een dag kwamen we een jonge kennis van ons tegen die we het jaar daarvoor hadden leren kennen op de camping. Hij was ober in een barretje waar wij wat dronken. Uiteraard nodigden wij hem uit om na zijn werk gezellig ergens te eten. We wilden vis eten en dachten dat hij ons wel de beste zou wijzen. Hij hield het eigenlijk een beetje af. Mompelde iets over een vriendin. Maar wij zeiden dat zijn vriendin ook van harte uitgenodigd was. Wij tracteerden. Afijn hij ging accoord en na zijn werktijd haalde hij zijn vriendin op en togen we naar een visrestaurant. Hij zou wel bestellen dan wisten we zeker dat we goed eten zouden krijgen. De boel kwam op tafel. Wat schetste onze verbazing dat hij en zijn vriendin alleen maar een bordje met okra's (soort groente) naar binnen zaten te werken met een glas frisdrank. Ondanks hevig aandringen wilden ze niets van de vis en de wijn. Na de maaltijd verontschuldigden zij zich, want ze hadden nog een afspraak en we namen hartelijk afscheid. Wij zaten nog even na te genieten om de fles wijn te legen en vroegen om de rekening. .....Het laat zich raden!!!! Deze was al geheel en al voldaan!!! :o :o We konden wel door de grond zakken. ::schaam:: ::schaam:: Zo wie zo al omdat we het niet eens hadden zien aankomen, maar bovenal omdat we wisten dat het joch zijn totale weekloon hieraan had gespendeerd. Wat blijkt,...en dat wisten we eigenlijk ook wel. Philoxenia, oftewel gastvrijheid voor een vreemdeling, staat hoog in het vaandel in Griekenland. Het is een gewoonte dat men de vreemdeling in van alles onthaalt, al moet je er voor lenen. Je verliest je eer als je je laat tracteren door de vreemdeling zelf.

Vreemde landen, vreemde gewoontes. Wanneer beledig je wel iemand en wanneer niet. :-[ Boeiend om mee te maken Rink. Ga vooral door !!! ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #143 Gepost op: 13-01-2006, 10:11:13 »
Mapel!, wat een pracht verhaal!!! ::bravo::
prachtig dat onze verhalen dit losmaken

Natuurlijk zijn ook wij vooral in dat soort omstandigheden terecht gekomen. Juist door jouw verhaal moest ik denken aan de trip door de woestijn. Vooral het gedoe met die dieren is in beeld gekomen maar eigenlijk niets over de trip zelf behalve dan dat het zwaar was.
Je moet weten dat het vreselijk zwaar was en dat met name de temperatuur overdag slopend was. Men, de productie, had bedacht dat we er een paar uurtjes over zouden doen maar dat werd de hele dag.
Goed, één belevenis tijdens die tocht was onze ontmoeting met een stel buitenlanders die een trip per kamelenkaravaan door de woestijn maakten. We troffen hen bij een oase op het midden van de dag. Onze ezel en geiten (hun melk was heerlijk trouwens!) hadden dorst en het water was door een lekkende jerrykan onderweg al in het dorre woestijnzand weggespoeld!. We besloten ook even rust te houden maar kwamen erachter dat we maar erg weinig meer te eten hadden. Vragen???? Jorien zag het niet zo zitten en liet mij weten dat ik voor het schooiwerk was aangenomen!!!!
Goed ik met "lood" in de schoenen naar de karavaan toe. Het bleken Zweden en Duitsers te zijn die een ontdekkingtocht door de woestijn aan het maken waren. Ze waren van alle gemakken voorzien en in een profosorisch keukentje werden de meest heerlijke gerechten voor hun klaargemaakt. Goed ik stelde mij voor en vertelde hun dat ook wij met een tocht bezig waren echter een tocht zonder keuken en mondvoorraad. In mijn steenkoolengels probeerde ik hun duidelijk te maken dat met hun meeeten niet hoefde maar of ze misschien wat over hadden.
De plaatselijke bevolking in de vorm van een aantal kinderen was ook op het lawaai en vooral de camera afgekomen en stond erbij en keek erna!!! We kregen schoorvoetend wat mee dwz. wat pannenkoekjes en fruit, heerlijk natuurlijk en met deze buit toog ik triomfantelijk naar Jorien.
Tijdens het nuttigen van deze buit zagen we een deelnemer van de karavaan op ons afkomen, we zaten een paar honderd meter verderop bij het water omdat de ezel en geiten nog steeds aan het drinken waren. De man , de Zweed, begon vreselijk op mij af te geven. Hoe ik het wel in mijn bolle hoofd kon krijgen om in dit land waar jaarlijks miljoenen kinderen van de honger sterven, als rijke westerling, eten kon vragen terwijl er kindertjes toekeken die mogelijk nog veel meer honger hadden. We schrokken en waren te verbouwereerd om te reageren, al etend (schande) probeerde ik er nog iets uit te krijgen maar kon moeilijk de goede woorden vinden. Was het dan wel op zijn plaats om als rijke westerling door de woestijn te trekken met zo'n kamelentrip en je te laten bedienen door de indiase bevolking die er waarschijnlijk een stuiver voor krijgt. Het was een slechte discussie op een totaal verkeerde plaats tussen twee totaal verkeerde mensen op een verkeerd moment. Natuurlijk brengt het toerisme geld in het laatje en natuurlijk kun je je afvragen of een programma als Peking Express juist in dit soort landen gedraaid moet worden maar wij stonden voor het voldongen feit en waren al 6 weken met de tocht bezig en hadeen van de plaatselijke bevolking niets dan lof en hulp ervaren.
We togen onze tocht verder met ezel en geiten voortslepend maar het ging niet van harte!!!!
was getekend!!!!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #144 Gepost op: 13-01-2006, 10:13:36 »
oh, wat vergeten!!!
De foto's zijn klaar en de verhalen worden nu "opgeleukt" door test!
't Is maar dat u het weet!
was getekend:
!!!!!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #145 Gepost op: 13-01-2006, 12:11:15 »
De foto's zijn ontvangen Rinck. Mooie foto's hoor. ::ok:: Alleen ben ik een beetje druk op het moment, dus het plaatsen van de foto's duurt nog even.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2006, 12:17:00 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #146 Gepost op: 14-01-2006, 21:39:48 »
gaat tie weer!!!
een mooi woestijnverhaal, gelukkig hebben we de foto's nog!!!,
is het volgende:
na het vorige verhaal van de oase liepen we door in de in het oog oneindige woestijnzand. Wat grappig was dat we wel steeds de paden moesten zoeken omdat vooral de ezel weigerde door het mulle zand te lopen, zo dom zijn ze dus ook weer niet!!!
Gelukkig was er van tijd tot tijd wat begroeing zodat je steeds daarop kon richten: "tot die boom daar en dan even rusten Jorien"zei ik dan om vooral mezelf op te peppen want 'k had het zwaar en dus echt zwaar!!!
Goed we lopen en lopen , nou ja lopen is daar meer sjouwen maar goed!!
In de verte zien we twee gedaanten dichterbij komen en ik dacht nog even aan de regisseur van het volgbusje (lees jeep). Toen ze op een paar honderd meter genaderd waren was er ook geluid te horen die aan muziek deed denken. Jullie weten vast nog hoe ik over sommige plaatselijke muziekale klanken dacht: kattegejammer!!!
Ook dit geluid deed me hier gelijk weer aan denken en 'k begon het al direct vreemd te vinden. We liepen "midden"in een godvergeten grote woestijn en Pakistan was dichterbij dan Bombay dus.... 'k bedoel maar.
Ze kwamen dichterbij en de gedaanten kregen een smoel oftewel het waren een man en een vrouw! Het geluid dat ze voortbrachten werd ook duidelijker!!!
Hou je vast daar midden in de woestijn ver van alles liepen wij Grunnigers met een camerateam achter ons aan door dit godvergeten land en wij naderen een indiase man en vrouw die in tegengestelde richting lopen/ wandelen met een ghettoblaster (schrijf ik het goed?) tegen de man zijn oor gedrukt!!!! alsof we ergens in de achterwijken van een grote stad in Amerika lopen. Ongeloof maakte zich meester van ons en 'k weet nog dat ik tegen Jorien zei "knijp eens in mijn arm want ik denk dat ik droom". De droom werd wreed verstoort door de vrouw die, toen ook onze gezichten voor hun duidelijk werd, bedelend op ons af kwam en met een klaaggezang duidelijk maakte dat ze geen geld hadden. Wreed, want ons was gezegd en aanbevolen hierop niet in te gaan omdat het gevaarlijk zou kunnen zijn!!! ::oink:: Hoe een mooi verhaal wreed kan eindigen , "muziek" in de woestijn en dan op deze wijze, onnavolgbaar en fantastisch om mee te maken!!
was getekend
8 berg!!!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #147 Gepost op: 15-01-2006, 12:51:39 »
Haha werkelijk ongelofelijk! Dat zijn wel de dingen die je altijd zal onthouden. Een man met een gettoblaster in één of ander woestijn.
Hadden jullie wel genoeg water bij jullie? I.v.m voorkoming van uitdroging.

Mooie verhalen weer  ::ok::
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #148 Gepost op: 15-01-2006, 23:08:58 »
Weird weird weird.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Dit zijn dingen die moet je meegemaakt hebben wil je ze geloven. Maar ja, ook in India kent men zijn vooruitgang. We willen zo graag dat die landen gehuld blijven in de mystiek van weleer. Ik denk nog met weemoed terug aan het Griekenland van de zeventiger jaren. Dat er inderdaad nog ezeltjes en oude vrouwtjes met enorme takkenbossen op hun rug over de stoffige wegen liepen. Maar je houdt het niet tegen en je eigen bezoek aan zo'n land helpt daar natuurlijk aan mee.

Wederom heerlijk om te lezen. ::ok:: ::jaja:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2006, 10:13:37 »
Haha werkelijk ongelofelijk! Dat zijn wel de dingen die je altijd zal onthouden. Een man met een gettoblaster in één of ander woestijn.
Hadden jullie wel genoeg water bij jullie? I.v.m voorkoming van uitdroging.

Mooie verhalen weer  ::ok::
Hoi Zartan,
voor alle duidelijkheid we hadden altijd de beschikking over water, dwz. het volgbusje voorzag ons daar altijd in. Vandaar dat je moest zorgen dat je het volgbusje altijd in de buurt had. Juist in de woestijn, waar je het water meest nodig had!, was de jeep ver te zoeken. Het water dat we bij ons hadden in de jerrycans was voor de dieren en absoluut niet geschikt voor ons als drinkwater. :P
Je wist al dat we van "alles" hadden meegekregen, dwz. schoenen, rugzak (mooie hoor!) en een waterdrinkfles!.
Mooi dat ik die na een week al bij een tankstation had laten staan en dus steeds met waterflesjes met merk en logo moest sjouwen en er steeds om moest denken dat die uit beeld moest blijven. De sponsor van de rugzakken én schoenen stond erop dat de flesjes niet in beeld kwamen. In het begin ging menb er prat op later verwaterde dat!
groet rinck ??? ???

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2006, 11:12:25 »
Weird weird weird.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Dit zijn dingen die moet je meegemaakt hebben wil je ze geloven. Maar ja, ook in India kent men zijn vooruitgang. We willen zo graag dat die landen gehuld blijven in de mystiek van weleer. Ik denk nog met weemoed terug aan het Griekenland van de zeventiger jaren. Dat er inderdaad nog ezeltjes en oude vrouwtjes met enorme takkenbossen op hun rug over de stoffige wegen liepen. Maar je houdt het niet tegen en je eigen bezoek aan zo'n land helpt daar natuurlijk aan mee.

Wederom heerlijk om te lezen. ::ok:: ::jaja:: ::ok::
Mapel,
toch wel iets voor jou om naar China te gaan, daar lopen op het platteland alleen ! de vrouwen met takkenbossen en ook de rest, dwz in dat land zijn het alleen de vrouwen die werken!!!
En dan ook alle werkzaamheden; het slepen van stukken steen zelfs!!!
Doet me gelijk weer denken aan een voorval: Er was een wegversperring door een kleine lawine (je kent vast de beelden nog wel!) en na een halve dag wachten! kwam er langzamerhand wat op gang om de wegversperring, dwz duizenden stenen, op te ruimen. Er kwam een heuse shovel aan te pas die de stenen van de weg schoof, ze op een hoop storte en vandaar werden ze met de hand!!!! op een vrachtwagen opgeladen. De handen van vele vrouwen bedoel ik hiermee!!! ONBEGRIJPELIJK voor onze begrippen. Ik dus ook vragen, why for gods sake with hands????? :o :o
antwoord; hou je vast:
"we have so many people en its cheaper too do it with hand than by machine" ??? ???
Hondenwerk wat wij in onze maatschappij ten aller tijden zouden weigeren, sterker de (arbor) wet zou het verbieden maar daar geen probleem!
groet rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #151 Gepost op: 18-01-2006, 12:14:49 »
Nog een verhaal uit de woestijn!!!
We werden, en dat hebben jullie kunnen aanschouwen, gedropt in de woestijn. We mochten de ezel en de geiten ""begeleiden"  naar een door de GPS aangegeven lokatie, de berg zand met een mooie Indiase man en de Peking Express vlag erop (test, graag toevoeging van die foto!!)
Dar droppen gebeurde na een veel te lange treintocht van meer dan 1000km!Die treintocht (ook foto!!) was uitgelopen en volgens mij was het nooit de bedoeling geweest om ons pas tegen 5ven in die woestijn te droppen. Maar goed dat betekende dus overnachten. Overnachten in een woestijn !!! HOE DOE JE DAT??? Er werd ons gezegd dat het verstandig was om niet te dicht bij het struikgewas naar een slaapplek te zoeken, dit ivm. "wilde dieren"!!!'k Had al gieren zien vliegen en die waren prachtig maar ook zeker onheilspellend!!!
Wilde dieren in de woestijn?, wat moest ik me daar bij voorstellen? Verder geen enkele aanwijzing, we moesten ons maar redden. Water is wat we exstra meekregen aber weiter nichts, nothing, niks!!!
We hadden gelukkig nog wat chips (is J.gek op dus...) en wat oud brood dus een echt woestijnmaaltijd. En echt geloof me, chips op je brood is goed te eten!!! Met het flessenwater ook een soort gevangenismaaltijd maar goed 'tis Peking Express en je kunt alles verwachten.
Goed ,op zoek naar een plekkie. De deken van de ezel gesleurd en een redelijk steenvrije bodem gevonden. Wat next? Vuur, we hadden lucifers bij ons dus wat papier (wc.papier, zelfs nog van de eerste verhalen!!!) en de fik erin. Takkies erbij en het fikt!. Takkies moesten gezocht worden en dus Rinck op pad. Er waren er voldoende, een soort woestijnmelde, (struik) die voldoende verdord was om te branden. We hadden echter nogal een beetje nodig en de duisternis begon al binnen te vallen. We praten over een tijd rond zessen!!!
Snel dus zo veel mogelijk hout samensprokkelen en J. hield het vuur gaande. Daar!, veel struiken en dus armen vol verdorde takken. Verdorie ze zaten nog wat vast en ik begon eraan te sjorren. 'k Hoorde echter een sissend geluid en schrok van de bewegingen die ik in de schemering waarnam. Verdomme een slang, een sissend stuk bewegend hout kwam op me af. Ken de soort niet maar 'twas een soortement ratelslang die angstvallig dicht bij me kwam.Schrikken en rennen dus. Nou, k'ben nu weer een grote jongen maar echt zeven kleuren in mijn broek hoor!
'k Heb J. niet vertelt,we hadden ook al woestijnratjes waargenomen en de nacht moest nog beginnen!!
Het hout heb ik uit andere richtingen gehaald en niet meer aan struiken zitten sjorren. Verder prima geslapen hoor, behalve dan die deken van de ezel waar we op sliepen, die stonk!!! en niet te weinig, maar alles went.... behalve hangen!
was getekend
8berg

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #152 Gepost op: 18-01-2006, 12:59:17 »
Slangen...ik hou niet van die beesten moet ik zeggen.

Broodje chips klinkt wel aardig maar voor iemand zonder enig ander voedsel zal het wel heel lekker gesmaakt hebben.

En wat hebben jullie die 1000 km lange rit dan gedaan?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #153 Gepost op: 18-01-2006, 14:13:54 »
Slangen...ik hou niet van die beesten moet ik zeggen.

Broodje chips klinkt wel aardig maar voor iemand zonder enig ander voedsel zal het wel heel lekker gesmaakt hebben.

En wat hebben jullie die 1000 km lange rit dan gedaan?

zitten,zitten en zitten!!! en vraag niet hoe omdat er ook geslapen moest worden,op zitbedjes drie hoog dus geen ruimte en al helemaal niet voor 1.92.
We waren uit elkaar gehaald en we hadden geen idde waar de andere teams zaten. Ik dus op zoektocht. Nee ,dus de crew had zich goed verdeeld om zo te voorkomen dat we toch contact met elkaar kregen. Niet dat het niet gebeurd is want k'heb gewoon gewacht tot een ieder sliep en ben toen Sofie en Karla gaan zoeken. Zij hadden snoepjes gebietst en ben dus heerlijk bij hun wezen slikken (= snoepen!)
t'Was een lange hete en vooral zanderige tocht!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #154 Gepost op: 18-01-2006, 21:41:36 »
Laat ik ook eens reageren.. Ik lees altijd wel netjes mee, maar reageer eik nooit! RINCK! geweldig al die verhalen, zoals alle anderen eigenlijk ook al zeggen.. Ik geniet er elke keer weer van!  ::ok:: :)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #155 Gepost op: 19-01-2006, 22:01:48 »
Laat ik ook eens reageren.. Ik lees altijd wel netjes mee, maar reageer eik nooit! RINCK! geweldig al die verhalen, zoals alle anderen eigenlijk ook al zeggen.. Ik geniet er elke keer weer van!  ::ok:: :)
Dank Guikie ,dat geeft de burger weer moed!!!
heb u nog vragen of opmerkingen of zijn er nog zaken die onvoldoende uitgediept zijn??
Je moet weten dat het geheel nog wordt voorzien van foto's die je niet kent en nog niet eerder vertoont zijn!!!
groene groet ook voor u
rinck

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #156 Gepost op: 20-01-2006, 14:05:46 »
heb u nog vragen of opmerkingen of zijn er nog zaken die onvoldoende uitgediept zijn??

Ik heb er nog wel eentje die me nog vaag bijstaat. Dat feest in India naar ik meen waarbij Jorien en U (respect voor oudere mensen)/ jij (omdat je wellicht wil dat ik gewoon jij mag zeggen) vanwege de muziek annex herrie niet de slaap konden vatten. Toen ging jij maar tussen de mensen zitten en ging het tafereel aanschouwen.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #157 Gepost op: 20-01-2006, 23:20:53 »
Ik heb er nog wel eentje die me nog vaag bijstaat. Dat feest in India naar ik meen waarbij Jorien en U (respect voor oudere mensen)/ jij (omdat je wellicht wil dat ik gewoon jij mag zeggen) vanwege de muziek annex herrie niet de slaap konden vatten. Toen ging jij maar tussen de mensen zitten en ging het tafereel aanschouwen.

Oh Zartan dat was een geweldig feest!. Zelfs het kattegejammer (annex herrie) kon het feest niet bederven.
We hadden een plekje gevonden om te slapen bij de Tempel waar feest werd gevierd. En feesten weten ze daar wel aan te kleden. Geweldig, en natuurlijk geen feest zonder eten. Maf hoor een land dat aan alles tekort heeft, maar als er gefeest wordt is er alles in overvloed. We hebben ons tegoed kunnen doen aan haast alles, behalve dan vlees en drank, dat krijg je er om religieuse redenen niet! ::hypocriet::
Het was een feest tot 's ochtend zeven (7.00!!!) en dat leek me sterk. Nou de enige manier om dat te ervaren is gewoon wakker blijven en dat heb ik dus gedaan. Er zijn zelfs foto's van (Test! de foto's waarop je de kleurrijke vrouwen ziet!) echt prachtig want man zit bij man en vrouw bij vrouw en dat strikt gescheiden terwijl men wel steeds naar elkaar loert!!!
Wat me ook nog goed bijstaat is dat we een streep geur, gelijkende Ode Cologne (daar zul je nog wel iets te jong voor zijn maar dat vroeger volgens mij het enige reukwater wat men had!!!) op ons voorhoofd kregen, en geloof me dan slaap je niet omdat het heel sterk geurt (meer riekt!) en verder een brandend gevoel geeft.  ::oink::
Het feest was ook te mooi om te gaan slapen maar J. was gewoon stuk en sliep door de ruim 200 watt snoeiharde muziek heen. 'k Heb tot''s ochtends uitgehouden en het was hartverwarmend wat men allemaal voor mij deed. Snoep, suiker, warme dekens en heerlijke thee. 't Was een wat ander feest dan wat ik hier gewend ben maar 'k had het niet willen missen!!!
was getekend
8berg
NB. en indeed liever jij, of gewoon rinck!!! ::zwaai::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2006, 20:43:04 »
Wat me ook nog goed bijstaat is dat we een streep geur, gelijkende Ode Cologne (daar zul je nog wel iets te jong voor zijn maar dat vroeger volgens mij het enige reukwater wat men had!!!)

Rinck, hoe oud schat je me wel niet? Afgerond ben ik morgen toegetreden tot de club van 30 jaar!  :-[

Ik denk niet dat ik ooit zo'n feest mee maakt in de Lage Landen, that's for sure.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2006, 23:29:14 »

Rinck, hoe oud schat je me wel niet? Afgerond ben ik morgen toegetreden tot de club van 30 jaar! 

 ??? ??? ???
Beste Zartan,
sorry,sorry,sorry
maar'k dacht dat je jonger was!
dat is ook mijn grootste probleem!!!'k weet zo weinig van jullie
ja ,een beetje door jullie reacties op dit forum, vooral ten tijde van "de strijd"
jullie weten intussentij älles"vasn mij maar ik zo weinig van jullie.
Maar je kent dus Ode Cologne! en je weet dus dat het stinkt als je het veel gebruikt
dus..... een spreeuw is geen mus!
groet'n (=grunnings) van rinck  ::zwaai::  ::zwaai::  ::zwaai::