Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111760 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #80 Gepost op: 30-11-2005, 09:44:58 »
geen cliffhanger hoor maar een middel om te voorkomen dat het bestand straks te groot is vandaar hier het vervolg.

't Was een duur hotel en ik stond in één van die gangen met een bordje "Don't Disturb" en jawel hoor ik werd betrapt door een of ander servant die indringend mij toesprak met de woordem : "what do you want , Sir!"
"Oh, nothing I slept a few minutes and now I ame awake again" loog ik keihard, pakte de kale deurklink en stapte de kamer binnen, zo nonchalant mogelijk kijkend richting de servant. 'k Sloot de deur in rap tempo en zag dat de servant erin stonk. Prachtige kamer met veel pluche en alles wit was het eerste wat mij opviel, de kamer was leeg dus de bezoekers waren er niet? Er waren meerdere kamers zag ik dus..... Muisstil bleef ik bij de deur staan en luisterde naar het bonken van mijn hart. The artdirector van Kanakna had ons laten weten dat als hij bij je langs moest komen om met jou te praten je een big problemm had. Jorien had honderd keer op mij ingepraat"Rinck houdt je aan de spelregels!!!"en daar stond Rinck in een vreemde kamer van een duur hotel met een bordje in zijn handen. Wat mij betreft no big problem maar k'had ook al een boedha op de verkeerde plaats aangeraakt en ook dat gaf big problems dus......

Mijn hart wou eruit en sprong steeds naar boven. Ken dat gevoel want 'k heb mij al een keer tijdens de meikermis in Groningen met zo'n katapult tot boven de Martinitoren laten schieten!!! "Who's there" hoorde een wat piepende vrouwenstem ik uit de andere kamer komen. Goddank geen Indiaase vrouw dacht ik nog. "Niks zeggen" fluisterde ik onhoorbaar tegen mij zelf! Ik was ongeschoren zag er dus ruig uit, haren ongekamd en verre van schone kleren. Nu zijn ze in dit land vast wel wat gewend maar ik was op dat moment op een verkeerde tijd en verkeerde plaats lijkt mij! Ik heb de deur onhoorbaar geopend en gesloten, bordje teruggehangen en de gang opgeslopen. Schrikken!!! hij stond er nog..... "mij wife is still sleeping", om het kracht bij te zetten vouwde ik mijn handen tegen mijn slaap. Hij lachtte vriendelijk, "No problem! , Sir"
En uitademen.
Wel een problem, 'k had geen bordje!!!!
was getekend 8berg

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #81 Gepost op: 30-11-2005, 10:52:05 »
Whahahhaaaaa,. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::. Die dochter van jou heeft wat met je te stellen!!!! Pracht verhaal ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #82 Gepost op: 30-11-2005, 10:57:02 »
Ik vind die verhalen van, je Rinck fijn om te lezen. Leuk dat je dit voor ons wilt doen.  ::ok::  ::ok::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #83 Gepost op: 30-11-2005, 13:56:42 »
Iets zegt me dat je wel nog een paar kansen heb gekregen om een paar bordjes te gappen, Rink!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #84 Gepost op: 30-11-2005, 16:55:46 »
superrrrr leuk weer... ::rofl::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #85 Gepost op: 1-12-2005, 19:51:03 »
Iets zegt me dat je wel nog een paar kansen heb gekregen om een paar bordjes te gappen, Rink!

Blijkt toch wel dat je (jullie!) mij redelijk kent(nen)
 
Op mijn terugweg lukte het niet
maar k'moest die middag nog een keer naar de wc.
Stan heeft op zijn verjaardag 5!!! bordjes van mij als cadeau gekregen.
Hij was er echt mee ingenomen, zijn totaal kwam op iets in de tachtig!!!
Ook van vorige reizen hoor

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #86 Gepost op: 1-12-2005, 21:56:18 »
Iets zegt me dat je wel nog een paar kansen heb gekregen om een paar bordjes te gappen, Rink!

Gappen is anders wel een rotwoord hoor, 'k hou het op lenen voor onbepaalde periode!!!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #87 Gepost op: 3-12-2005, 11:21:48 »
Gappen is anders wel een rotwoord hoor, 'k hou het op lenen voor onbepaalde periode!!!

Haha, die zin gebruik ik ook altijd. Om even te verduidelijken: ik heb veelal ook de neiging om dingen "voor onbepaald te lenen" als ik bijvoorbeeld in een restaurant kom. Maar dat schijn ik van mijn opa te hebben, die nam een likeurtje ofzo iets in de kroeg en vond zelf dat hij het glas mocht houden aangezien hij ervoor betaald had.


Maar Rink, heb je zelf nog een leuk aandenken kunnen "lenen" (excl. de bordjes). Iets geks of juist heel leuk.


Hmmm....ik begin nu te denken dat jij een soort Douwe Dappert ben met die knapzak (bij jou dus je rugzak) waar je alles uit kan halen.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #88 Gepost op: 3-12-2005, 11:26:14 »
Even een altenatieve manier van een zogehete "plaatje" aanvragen, mits mogelijk natuurlijk.
Hopelijk heb je nog een anekdote van de beruchte etappe met de vlag waarmee Jij en Jorien  en ook Carla en Sophie steeds te maken hebben gehad.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #89 Gepost op: 6-12-2005, 22:53:59 »
Haha, die zin gebruik ik ook altijd. Om even te verduidelijken: ik heb veelal ook de neiging om dingen "voor onbepaald te lenen" als ik bijvoorbeeld in een restaurant kom. Maar dat schijn ik van mijn opa te hebben, die nam een likeurtje ofzo iets in de kroeg en vond zelf dat hij het glas mocht houden aangezien hij ervoor betaald had.


Maar Rink, heb je zelf nog een leuk aandenken kunnen "lenen" (excl. de bordjes). Iets geks of juist heel leuk.


Hmmm....ik begin nu te denken dat jij een soort Douwe Dappert ben met die knapzak (bij jou dus je rugzak) waar je alles uit kan halen.

 ;D Beste Zartan, je wil niet weten wat ik niet allemaal meegenomen heb, dwz. ook gekregen hoor

'k ging met 18 kg. aan bepakking weg en kwam met 28 terug dus.....
vul maar in. Nu hadden we natuurlijk de mazzel dat wij nog drie (3!!!) dagen in Bombay konden rongzwerven. Zie dat maar als onze hoofdprijs. D'r is dus ook nogal wat gekocht, bv. een echte indiaase outfit, waarmee ik nu regelmatig ten tonele verschijn. Verder natuurlijk bestek in allerlei vormen, tandenstokertjes, van die maffe chinese slofjes, servetten, eetwaren (zelf vanuit China!) , snoepjes, allerlei frutseltjes zoals sieraden, ringen, armbandjes, boedda'tjes en bekertjes en natuurlijk onze trofee de warmhoudketel waarmee Krieke & Natalie Bombay moesten ddorsjouwen!
Genoeg? vergeet natuurlijk niet de bordjes!!!!
was getekend
8berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #90 Gepost op: 6-12-2005, 22:55:00 »
Even een altenatieve manier van een zogehete "plaatje" aanvragen, mits mogelijk natuurlijk.
Hopelijk heb je nog een anekdote van de beruchte etappe met de vlag waarmee Jij en Jorien  en ook Carla en Sophie steeds te maken hebben gehad.
Speciaal voor jou Zartan,
aL MOEST IK HET VERZINNEN!
MORGEN?

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #91 Gepost op: 6-12-2005, 23:00:21 »
Speciaal voor jou Zartan,
aL MOEST IK HET VERZINNEN!
MORGEN?

Ik wacht met smart op wat komen gaat. December is met recht een echte cadeaumaand!

Toch nog een klein vraagje: de woordjes die je geleerd hebt over de landen ,die jullie doorcrosst hebben, vergeet je zeker ook nooit meer van je leven?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #92 Gepost op: 7-12-2005, 23:27:22 »


Hoi Rinck,

wat is het leuk om je verhalen te lezen, ik blijf hier zeker regelmatig
terugkomen om de rest te kunnen lezen!!
Zou je nog eens terug willen gaan om deze reis op je eigen manier te maken?
Heb je er andere eetgewoonten aan over gehouden? Zijn er dingen die je nu
niet meer of juist wel eet?
Heb je onderweg een dagboek bijgehouden?

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #93 Gepost op: 8-12-2005, 21:55:07 »

Hoi Rinck,

wat is het leuk om je verhalen te lezen, ik blijf hier zeker regelmatig
terugkomen om de rest te kunnen lezen!!
Zou je nog eens terug willen gaan om deze reis op je eigen manier te maken?
Heb je er andere eetgewoonten aan over gehouden? Zijn er dingen die je nu
niet meer of juist wel eet?
Heb je onderweg een dagboek bijgehouden?

Nerissa,
* als ze mij vanavond nog vragen sta ik morgenvroeg klaar, dat zegt voldoende lijkt mij!!!
* we eten veel vaker chinees maar dan op de chinese manier, puur en met ...stokjes natuurlijk
* inmiddels eet ik weer alles hoor maar hond/kat nee dank je
* zeker heb ik een dagboek bijgehouden zoals de meeste deelnemers hoor, hier put ik een deel van mijn verhalen uit.

Zartan!, het verhaal met de vlag komt nog hoor!!!
was getekend
8 berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #94 Gepost op: 8-12-2005, 23:11:07 »
Ik wacht met smart op wat komen gaat. December is met recht een echte cadeaumaand!

Toch nog een klein vraagje: de woordjes die je geleerd hebt over de landen ,die jullie doorcrosst hebben, vergeet je zeker ook nooit meer van je leven?

Zartan. nomaste vergeet ik nooit weer! (dank u wel en goedendag, voor beiden gebruikte ik met de handen gevouwen en vooral vriendelijk kijkend)
van de chinese woorden is natuurlijk vooral che,che mij bijgebleven, we dachten; dank u wel en het bleek hond,hond te zijn!!!
doeg rinck

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #95 Gepost op: 9-12-2005, 10:01:37 »
Zartan!, het verhaal met de vlag komt nog hoor!!!
was getekend
8 berg

Het heeft geen haast, old chap!
Neem gerust de tijd. Ik merk het wel als je avontuur er opstaat!
Zartan
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #96 Gepost op: 12-12-2005, 15:09:09 »
Het heeft geen haast, old chap!
Neem gerust de tijd. Ik merk het wel als je avontuur er opstaat!
Zartan
Nou Zartan and de rest,
hier komtie
eigenlijk niet zo'n verhaal maar er komen er nog meer dus......

Goed, rode vlag was natuurlijk balew omdat we dachten dat het BBQ klubje de vlag zouden krijgen. Maar nee, 't liep anders Jeroen & Manja kregen zoveel geld dat de vlag gewoon definitief voor hun klubje was. Over groepjes tegenover elkaar zetten gesproken!!!

De afspraak was dat er gevlagd mocht worden als je het idee had dat er andere kandidaten in een auto zaten. Wat deden ze echter, gewoon naar iedere auto die langs kwam vlaggen. Afspraak was verder dat de vlag te zien moest zijn! Met andere woorden als je je verstopte en de vlag niet kon zien kon je doorrijden, ja toch???

Nou 't ging dus anders; we waren gelijk als eerste de pineut en hadden nog geen stap gedaan of werden al gevlagd, nou kan je vertellen dat motiveert!. Maar goed de strijd was begon en het mocht wel iets pittiger worden hadden we te horen gekregen dus ertegenaan. Niemand had natuurlijk rekening gehouden met die gigafile's daar en plots werd die hele vlag waardeloos en werden de spelregels bijgesteld. Wij hadden ons verstopt in een te gekke snelle auto waarvan de bestuurders direct op onze hand waren en alles begrepen omdat ze al andere kandidaten in de auto hadden gehad! Prachtig dus en toen wij dan ook het vlaggroepje zagen rondschuimen verstopten wij ons en reden door. Nee dus, onze cameraman liet de auto stoppen en had eerst contact met de crewleiding die vervolgens hem lieten weten dat we alsnog uit moesten stappen!!! balen dus....en niet te weinig hoor, maar goed de toon was (voorzver we dat nog niet wisten) gezet.

Zartan, hierbij "jouw" vlagverhaal!
nog meer verzoeken? of misschien andere lezers die alsnog vragen hebben?
probeer voor komende zaterdag Steven, je weet wel die lange met dat andere lange haar, voor de microfoon te krijgen!!!
was getekend
8berg

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #97 Gepost op: 12-12-2005, 18:10:20 »
Eén van de mooiste aflevering qua omgeving: de Himalaya. Ik heb dat op tv mogen aanschouwen maar jij hebt er een hele dag de omgeving met je eigen ogen mogen aanschouwen!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #98 Gepost op: 13-12-2005, 10:04:13 »


Hoi Rinck,

Je hebt eerder al gemeld dat er een team met jullie meereisde;
de cameraman, chauffeur, reporter en translator.
Moesten er tijdens het liften ook voor hen (behalve dan de cameraman,
die zat natuurlijk sowieso bij jullie in de auto)plaatsen geregeld
worden? Of hadden jullie soms altijd een auto van de crew in de buurt?

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #99 Gepost op: 13-12-2005, 10:24:17 »


oh ja, Rinck, ik heb eigenlijk nog  een vraag:

Staat het alle deelnemers vrij om aan een forum, zoals bv deze, deel te nemen?
En dan bedoel ik ook vóór, tijdens en na de uitzendingen.
Of worden er beperkingen opgelegd door de programmamakers?