Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111719 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #100 Gepost op: 13-12-2005, 13:48:17 »

Hoi Rinck,

Je hebt eerder al gemeld dat er een team met jullie meereisde;
de cameraman, chauffeur, reporter en translator.
Moesten er tijdens het liften ook voor hen (behalve dan de cameraman,
die zat natuurlijk sowieso bij jullie in de auto)plaatsen geregeld
worden? Of hadden jullie soms altijd een auto van de crew in de buurt?

Hoi Nerissa,

Het was/is de bedoeling dat er ten alle tijde een volgauto in de buurt is, vooral om onze veilegheid te waarborgen. Deze stelregel ging echter nog wel eens de mist in of beter de file in, na toestemming van de crewleiding mochten we dan zonder volgauto doorliften. Een enkele keer was het voor de reporter natuurlijk ook leuk om eens in een ander vervoermiddel te zitten dan die krappe chinese, nepalese en indiase busjes. Het volgbusje kon ook via GPS gepeild worden en vergeet verder niet dat wij allen een in plastic bag gesloten mobiele telefoon bij ons hadden voor noodsituaties! Wij hebben deze een keer of drie gebruikt, zonder succes overigens omdat we te diep in de bergen verdwaald waren. Maar alles is op zijn chinese pootjes terecht gekomen!

Verder was de afspraak dat vanaf de selectie geen contact met pers, familie, forums etc. toegestaan was/is. Daarna weet ik het niet!, maar geen probleem lijkt mij, toch?
groene groet rinck

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #101 Gepost op: 13-12-2005, 14:31:06 »


Hoi Rinck,

wil alleen even zeggen dat ik het super vind dat je zo snel antwoordt!

groeten,
Nerissa ::hyper::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #102 Gepost op: 13-12-2005, 22:54:03 »
 8)
Zartan & others
Oh Himalaya wat was je geweldig, ademloos, en koud!!!!!
We kwamen, ik heb het over een groep van 5 kandidaten en zo'n 25 volgers en dragers!!!, aan op het basiskamp onderaan de gletsjer en de dragers bleken ook koks te zijn, goddelijk om dan thee te drinken na zo'n 4 uurtjes lopen, klimmen en sjouwen. Adembenemend was het uitzicht, dat voortdurend wijzigde. We kregen ,voordat de maaltijd klaar was wat tijd om rond te kijken en Just & Krieke voelden zich nog zo goed dat ze naar een richel toe klommen. Jeroen en ikke (zei de gek!) bleven achter. De hoogte deed veel meer met ons dan ik voor mogelijk had gehouden. Een wat weeig gevoel had zich van ons meester gemaakt, Karla was al ziek afgevoerd op de rug van één van de sherpa's. Één van de (belangrijke) crewleden was per paard afgevoerd en de arts zweefde er ook over. Na terugkomst van de boys hebben we goddelijk gegeten met veel rijst en jongens onderelkaar eten dan niet maar vreten!!!. Heerlijke kaas van de yaksen echt alles was vers meegenomen van beneden. We zaten op 4700m. en nadat de zon goddelijk mooi was ondergegaan werd het direct steenkoud. Pissen betekende ijsplassen en je adem bevroor gelijk nadat tie was uitgeblazen. Als noordeling ben ik kou gewend maar dit was nog kouder dan koud. Natuurlijk kwam het ook door de omstandigheden en ik had geen thermo-ondergoed zoals een aantal van de anderen wel hadden. Na veel ouwe jongens krentebrood kozen we voor ons (luchtbedje) en geloof me je wist elkaar te vinden. Ondanks onze normale kleren en de jassen, mutsen en wanten die we gewoon aanhielden bleef het koud. We hadden van de arts de opdracht gekregen om die dag veel, nee heel veel te drinken!!! Dus..... 's nachts eruit op te urineren, nou voordat het op het gesteente kwam was het al bevroren - 20 graden meneer.
De andere dag, na heel weinig slaap, zeiden we gekscherend tegen elkaar: hiet ontstaat herenliefde
was getekend
jullie 8berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #103 Gepost op: 13-12-2005, 22:59:56 »
 ::oink::
één ding zou ik haast vergeten, het was ook daar in de himalaya waar ik mijn sokken heb verdeeld onder de sherpa's. Ze liepen op blote voeten en hoe mooi het er ook was een aantal sherpa's wilden wel graag mee naar Katmandu, ze waren er nog nooit geweest. Al het mooie wat wij zagen was door hun ogen toch veel anders!!!
Hoe zoiets moois ook heel triest kan zijn. Ze waren echter dolgelukkig met de sokken, maatje 47 (met pijn).
'k Hoop dat ze er nog lang warme voeten in hebben gehad!!!
nog steeds 8berg
 ::joehoe::

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #104 Gepost op: 13-12-2005, 23:32:17 »
Heb een avond vrij genomen om alles eens te lezen!  ::tandpastasmiley::
Krijg het gevoel weer helemaal terug, heel tof om te lezen wat wij niet zien, Rinck!
Bedankt.

 ::bravo::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #105 Gepost op: 14-12-2005, 11:49:49 »
Ik denk dat ze er heel blij mee waren inderdaad. Op blote voeten lopen in een temperatuur van minus 10 tot 20 graden lijkt me ook niet echt lekker.
En wij maar klagen dat wij het soms koud hebben. Petje af voor die sherpa's.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #106 Gepost op: 14-12-2005, 23:00:05 »
Hoi Luitjes,
gaan we weer, nieuw verhaal, deze keer weer een poepverhaal maar ook dat hoort erbij!

We kwamen uit de tweede grote file, we zitten nog in het begin van de race en alles was nog nieuw.
Twee dagen ervoor hadden we te horen gekregen dat we niet meer in hotels mochten overnachten maar de locals moesten vragen en alleen de locals. Ze hadden groot gelijk maar..... het viel niet mee en de taal was het grote probleem. In andere verhalen heb ik dat al meer aangekaart.
Goed, 't liep tegen zessen en we moesten een plaatsje zoeken. Jorien en ik (zei de gek) liepen in een plaatsje dat zich kenmerkte door het langsstormende verkeer. Een ieder kwam uit de file en net als hier wordt er dan sneller gereden. Sowieso kennen ze geen snelheidsbeperkende maatregelen en net als bij ons vele jaren geleden liepen de (snel) wegen dwars door de dorpies. Die wegen zijn ook direct hun bron van inkomen en zelfs water wordt verkocht, zei het voor een habbekrats.
Goed we vonden een op een gewoon huis lijkende lokatie een slaapplekje echter er sliepen meerdere mensen die moe waren vanuit de file en je kon het dus kenmerken als een logement of hotelletje en dat mocht dus niet!!!
OOk onze verslaggeefster en cameraman vonden het een beetje flauw maar na veel 5en en 6en moesten we toch iets anders zoeken. Jorien zat er wat door en was moe en vooral hongerig dus Rinck op zoek na a place too sleep. Niet ver zoeken dacht ik dus naar de overburen. Die begrepen er echt niets van omdat we gratis in het logement konden slapen so whats the problem????
Nou ik bespaar jullie het gedoe erom heen maar na uren overleg kregen we inmiddels klaargemaakte kamer toegewezen. Na te hebben gegeten in ons "hotelletje"( dat mocht uiteindelijk wel!) konden we in ons "bedje"gaan slapen.
Midden in de nacht wordt ik wakker. Het verkeer raasde nog steeds voort. Hoezo wij een 24-uurs economie?? China kan er nog veel meer van. Ik moest nodig uit de broek oftewel naar het toilet. Nou dat is dus simpel die hebben ze daar niet. Ons was wel de weg naar de poepplek gewezen en dat was gewoon langs de openbare weg. Stikkedonker en alleen een klein beetje verlichting door de langsstormende vrachtwagens. Op de tast zocht ik mijn weg en met mijn zakken vol met zelf meegenomen wc-papier vond ik uiteindelijk waar ik moest zijn. Met mijn handen zocht ik waar ik mogelijk kon poepen. Je steekt je handen vooruit en zoekt langs de grofgebouwde muren. Hoorde ik daar iemand ademhalen, spooky hoor, vreemd land, vreemde taal en dan midden in de nacht iemand horen ademhalen op het openbaar toilet!!!! Al tastend vonden mijn handen iets anders dan de smerige muren. Ik liep al tastend tegen een persoon aan die luidkeels probeerde duidelijk te maken dat ook hij zat!! Hij????, nee aan het geluid te horen was het een zij!!!! Schrikken hoor, maar ik moest nodig. Met mijn voet vond ik de "grup" waar ik mijn bruine jongen mocht laten vallen. De dame bleef gewoon zitten en doordat mijn ogen wat konden wennen aan de duisternis zag ik dat ook zij zat te steunen en kreunen. Wellicht was de rijst wat zwaar gevallen!!!
Na mijn boodschap,terug, op de tast langs dezelfde muren. Op de binnenplaats ontwaarde mijn intieme lotgenote zich. Het was mijn gastvrouw die not amused was en dat ook liet blijken. Ik had gewoon naast mijn gastvrouw zitten kakken. Zoiets kun je alleen in China meemaken
Ik heb die nacht heerlijk geslapen!!!
was getekend
8berg

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #107 Gepost op: 15-12-2005, 00:05:44 »
Haha, weer een mooi verhaal  ::rofl::

Rinck, wat ik me afvraag.... je zegt dat je uren hebt zitten overleggen om een slaapplaats te regelen. Wanneer maak je de afweging om verder te zoeken, of een lange tijd te proberen bij die mensen te slapen? Is dat een gevoel?

En zijn jullie nog ziek geworden van het eten daar, of van de slechte hygiëne?

Hoop dat je antwoord wil geven  ::hypocriet::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #108 Gepost op: 15-12-2005, 16:20:23 »
Hoop dat je antwoord wil geven  ::hypocriet::

Maak je maar geen zorgen BillyDanze!
Rinck zal vast wel je vragen beantwoorden. Hij vindt het nog steeds geweldig dat er nog altijd belangstelling is.
En ik vind het nog steeds geweldig (en ik denk ik niet alleen) dat hij zijn avonturen van PE (andere avonturen mogen ook!) met ons wil delen.

groet,
Zartan
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #109 Gepost op: 15-12-2005, 20:44:49 »
Haha, weer een mooi verhaal  ::rofl::

Rinck, wat ik me afvraag.... je zegt dat je uren hebt zitten overleggen om een slaapplaats te regelen. Wanneer maak je de afweging om verder te zoeken, of een lange tijd te proberen bij die mensen te slapen? Is dat een gevoel?

En zijn jullie nog ziek geworden van het eten daar, of van de slechte hygiëne?

Hoop dat je antwoord wil geven  ::hypocriet::

Beste BillyDanze,
natuurlijk geef ik antwoord!!!
Als jouw vraag nav. "het poepverhaal" is dan is het antwoord vrij simpel hoor: die afweging maken wij niet dat wordt voor ons gedaan door de crewleiding of door de reporter in kwestie! In India, even verderop!,  hebben we daar haast slaande ruzie om gehad. Dit om maar even aan te geven dat het niet altijd soepeltjes verliep tussen kandidaten en cameraman & reporter. In het voorbeeld van China waren we poepflauw omdat er aanvankelijk werd gezegd dat het hiet niet een hotel betrof, en na een paar uurjes was dat anders, oftewel ze hadden overleg gehad en hun werd van "hogerhand" gezegd nee ze kunnen daar niet slapen.
Voldoende duidelijk?
was getekend
u weet wel!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #110 Gepost op: 15-12-2005, 21:37:30 »
Maak je maar geen zorgen BillyDanze!
Rinck zal vast wel je vragen beantwoorden. Hij vindt het nog steeds geweldig dat er nog altijd belangstelling is.
En ik vind het nog steeds geweldig (en ik denk ik niet alleen) dat hij zijn avonturen van PE (andere avonturen mogen ook!) met ons wil delen.

groet,
Zartan

hé Zartan,
jij bent geloof ik wel de grootste fan van PE
andere avonturen zijn er zeker!
zo heb ik morgen een lezing over Peking Express voor verschillende bedrijven. Als thema staat veranderingen en ik mag aan de hand van PE die veranderingen vorm gaan geven. Een avontuur op zich. Dus zeker zijn er ook andere verhalen want ook morgen wordt een verhaal apart. Maar om dat allemaal te gaan beschrijven? Wie weet als ik nog es tijd heb!!!
doeg
en groene groet rinck

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #111 Gepost op: 15-12-2005, 22:32:02 »
Bedankt...  ::ok::
Ben benieuwd naar nieuwe verhalen

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #112 Gepost op: 16-12-2005, 09:27:06 »
hé Zartan,
jij bent geloof ik wel de grootste fan van PE
andere avonturen zijn er zeker!
zo heb ik morgen een lezing over Peking Express voor verschillende bedrijven. Als thema staat veranderingen en ik mag aan de hand van PE die veranderingen vorm gaan geven. Een avontuur op zich. Dus zeker zijn er ook andere verhalen want ook morgen wordt een verhaal apart. Maar om dat allemaal te gaan beschrijven? Wie weet als ik nog es tijd heb!!!
doeg
en groene groet rinck

Om eerlijk te zijn Rinck,

vind ik PE één van de mooiste series die ik ooit heb mogen aanschouwen. Een race aan de andere kant van de wereld levert mooie beelden af. Dingen die ik nog nooit heb gezien zoals het rotsgebergte, maar ook zo'n tent bouwen in Mongolië (Jeske en Elias) kan ik van genieten. En verder de meningsverschillen die onwijs uitvergroot worden. Het is misschien niet netjes van de productie maar voor de toeschouwers is het stof tot nadenken en speculaties.

Wat grappig dat je een lezing gaat houden. En daarbij kan je gebruik maken van je ervaringen, helemaal super! Ik wens je alvast veel succes.
Behoort dit tot de categorie snabbelwerk of moet je vaker lezingen houden?

Ik de grootste PE fan, valt wel mee hoor! Vind het gewoon tof om met een ex-deelnemer te kunnen babbelen.
Andere verhalen hoeven niet persé hoor! Daar ben je helemaal vrij in. Ik bedoelde te zeggen dat je het ook over andere onderwerpen mag hebben. En nee, ik ben geen psychiater!

Ahoy,

Zartan

ps. En weer ben ik de vraag kwijt die ik wilde stellen.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline blondje

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #113 Gepost op: 16-12-2005, 09:42:24 »
hé Zartan,
jij bent geloof ik wel de grootste fan van PE
andere avonturen zijn er zeker!
zo heb ik morgen een lezing over Peking Express voor verschillende bedrijven. Als thema staat veranderingen en ik mag aan de hand van PE die veranderingen vorm gaan geven. Een avontuur op zich. Dus zeker zijn er ook andere verhalen want ook morgen wordt een verhaal apart. Maar om dat allemaal te gaan beschrijven? Wie weet als ik nog es tijd heb!!!
doeg
en groene groet rinck

ik hoop dat je tijd hebt om andere verhalen te beschrijven...... ben erg benieuwd.
vooral naar die andere avonturen.
en succes met je lezingen over PE.
groetjes blondje

Edit crew: quote hersteld
« Laatst bewerkt op: 16-12-2005, 09:46:16 door mapel »

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #114 Gepost op: 16-12-2005, 10:44:57 »
Zo, heb alles gelezen (ja nu pas). Wat superleuk om te lezen, vooral omdat je wat meer inside information krijgt. Het is al lang geleden dat PE op de buis was, maar door die verhalen komt het bij mij weer helemaal boven drijven, vind het echt geweldig.

Die hele 'vète' tussen jou en Jeroen en Manja vond ik trouwens ook zwaar overtrokken. Ik snap niet dat mensen dat wat meer in de lijn van het spel zien. Maar ja, de televisiemakers maken daar natuurlijk altijd een smeuiger verhaaltje van dan het was.

Raar om te lezen dat de crew op sommige momenten zoveel invloed had, lijkt me echt vervelend dat je op die manier beperkt wordt in je mogelijkheden, het lijkt me al moeilijk zat!

Rinck, ik heb vaak om je moeten lachen, en ook om Jorien natuurlijk. Alleen 1 ding kan ik me heinneren wat me wat dwars zit. Jullie kregen in India de mogelijkheid om de Taj Mahal te bezoeken, deed je dat niet dan krijg je voorsprong (o.i.d., weet het niet meer precies). Jullie kwamen er uit en ontdekten dat Just en Bregje enrvoor hadden gekozen om door te gaan. Het leek er heel erg op dat je op een vervelende manier het er in wreef met opmerkingen als: "wat zijn jullie stom, was echt supermooi etc.". In hoeverre is dat door Just en Bregje jou nog kwalijk genomen, en in hoeverre was dat zo onaardig als het op televisie overkwam.

Verder, heb je nog 'gebreken' overgehouden aan jullie avontuur? Ik bedoel: bij expeditie robinson en  terra incognita is de invloed van het avontuur nog wel eens ten koste gegaan van de gezondheid. Veel spelers hebben nog last van concentratie-moeilijkheden en bij Fleur dit jaar is zelfs haar haar uitgevallen door vitamine B gebrek. Hebben jullie nog last gehad van dit soort situaties?

Ik kijk alweer uit naar een nieuw verhaal, yop  ::ok::

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #115 Gepost op: 16-12-2005, 11:05:49 »


Hoi Sjappie,

luister maar eens naar het interview dat Rinck met Just had!

http://www.realitynet.org/images/pe3/media/RWW_Peking_Just26112005.mp3

groetjes,
Nerissa

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #116 Gepost op: 16-12-2005, 14:20:57 »
Hoi Nerissa,

Thanx, ik had die nog niet geluisters. Word het idd uitbreid toegelicht...

Gr.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #117 Gepost op: 17-12-2005, 14:30:10 »
Hoi Nerissa,

Thanx, ik had die nog niet geluisters. Word het idd uitbreid toegelicht...

Gr.

wat een prachtige site is dit toch!!!
de vaste bezoekers nemen het al over, Nerissa bedankt!!
de andere verhalen zijn in voorbereiding en de fot's gaan naar TEST, hij maakt een compilatie van het geheel en doert bij de verschillende verhalen de foto's, Sommige zijn weergaloos, dat werd mij gisteren duidelijk gemaakt tijdens mijn lezing.
was getekend
u bekend!!!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #118 Gepost op: 17-12-2005, 14:33:55 »
u bekend!!!

Dus U bent de kerstman!!  ::tandpastasmiley::
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #119 Gepost op: 17-12-2005, 14:48:26 »
Nu even serieus.
Rinck, was je lezing een succes? Vond je zelf dat het lekker liep. Kon je makkelijk de vergelijking van PE naar de bedrijven trekken? Ben benieuwd!

Z
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.