Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111720 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #120 Gepost op: 17-12-2005, 22:56:33 »
Nu even serieus.
Rinck, was je lezing een succes? Vond je zelf dat het lekker liep. Kon je makkelijk de vergelijking van PE naar de bedrijven trekken? Ben benieuwd!

Z
Ja Zartan, wat moet ik daarop nu zeggen
eigenlijk moet je de toehoorders vragen wat ze ervan vonden, wie weet dat ze hier reageren 'k heb ze op dit mediumgewezen!

'k ben begonnen met een gedicht die me werd aangereikt:

De beste reis

is de reis die
je laat zien

hoe hard je moet
blijven staan

om thuis te komen


vervolgens heb ik ze de game met de aalscholvers laten zien
en natuurlijk
de gewonnen amulet die wij kregen

In de groep waren er twee die de race gevolgd hebben, een paar hadden wat flitsen gezien
voorts ben ik dmv. een "bloemlezing" aan de hand van de verschillende foto's die via een laptop en een beamer op het witte doek te zien waren de verhalen achter de camera gaan belichten.
Zoals bv. het verhaal van de aalscholvers die geen zin meer hadden en vervolgens aan de oever van de gele rivier gingen zitten uitrusten. 'k Heb ze toen weer het diepe water ingejaagd, en ben in mijn waterschoenen de rivier ingesprongen. Het was op dat moment tegen zessen, een uur later was ik zeer waarschijnlijk door de piranjas (?) aangevallen. Het toen nog koude water bleek achteraf mijn redding te zijn. Nadat mij dit vertelt was begreep ik ook de commotie van de visser toen ik in het water sprong!!!!
Zoiets doet het natuurlijk goed, avontuur en spanning tegelijkertijd! Na het levende beeld krijg je de plaatjes met de verhalen dus succes gegarandeerd.
Verder was het niet mijn eerste keer dat ik voor een groep mijn verhaal doe en ik vernam aan de reacties en interactie wel dat men dolenthousiast was. Voorts kon ik laten weten dat ik een uur daarvoor een telefoontje van mijn nieuwe baas kreeg dat ik was aangenomen was maw. 'k heb een nieuwe baan!!!!!
Het thema veranderingen kreeg op deze wijze wel een hele mooie dimensie
was getekend rinck

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #121 Gepost op: 18-12-2005, 00:03:27 »
Dat van die piranha's wist ik nog niet. Je moet dan toch een soort van beschermbengel bij je hebben gehad hoor ;) Van harte met je nieuwe baan Rink. ik hoop dat het aan je verwachtingen zal gaan voldoen ( euhhh,...wat ga je eigenlijk doen?) het zal je vloed aan verhalen hopenlijk niet al te veel stremmen. Ik blijf er elke keer weer van genieten  ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #122 Gepost op: 18-12-2005, 00:37:41 »
Dat van die piranha's wist ik nog niet. Je moet dan toch een soort van beschermbengel bij je hebben gehad hoor ;) Van harte met je nieuwe baan Rink. ik hoop dat het aan je verwachtingen zal gaan voldoen ( euhhh,...wat ga je eigenlijk doen?) het zal je vloed aan verhalen hopenlijk niet al te veel stremmen. Ik blijf er elke keer weer van genieten  ::tandpastasmiley::

Och Mapel er is nog zoveel wat je niet weet!!!
Hoe wij bv. in India na drie keer uit de bus te zijn gegooid steeds betaalde liften in diezelfde bussen kregen!

'k Ga terug naar mijn oude beroep; nl. boswachter bij het Staatsbosbeheer.
doeg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #123 Gepost op: 18-12-2005, 11:51:02 »
Rinckie Boy,

leuk dat je een jaar na de feiten nog volop in de sfeer bent...
Ik denk ook nog vaak terug

By the way
Gelukkige Verjaardag!!!
Grtz S.D.
 ::joehoe::


Hoi Rama oftewel S.D.
'k had het dus echt niet in de gaten alhoewel ik het had kunnen weten en S.D. had me iets kunnen zeggen.
Kan ik jou niet verleiden om ook wat te verhalen op deze site, je bent al bezoeker nu nog de volgende stap.
Ook jij hebt zulke verhalen, nou deel ze met anderen . Je ziet hoe het belezen wordt en de meeste waarderen heel positief!!!
Zo kun je misschien vertellen dat jij niet in mijn "wegomleiding" in het Shilinpark bent gestonken. Maar goed zie maar je kent mijn motto: zo niet dan ook!!!!
Binnenkort intervieuw?
ik neem contact op
was getekend RZ

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #124 Gepost op: 18-12-2005, 13:40:31 »
'k Ga terug naar mijn oude beroep; nl. boswachter bij het Staatsbosbeheer.

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe/oude baan!

Ten tweede; het verklaart wel waarom jullie zo 's ochtends vroeg om moesten voor de proef met de aalscholvers. De enige manier om zo te vissen (zonder last van die krengen te hebben) is 's nachts/ 's ochtends.

Ten derde: S.D is Steven?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #125 Gepost op: 18-12-2005, 15:07:54 »
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe/oude baan!

Ten tweede; het verklaart wel waarom jullie zo 's ochtends vroeg om moesten voor de proef met de aalscholvers. De enige manier om zo te vissen (zonder last van die krengen te hebben) is 's nachts/ 's ochtends.

Ten derde: S.D is Steven?

Z.
je zit aardig in de richting
nu de anderen nog!!!

Offline blondje

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #126 Gepost op: 19-12-2005, 11:29:06 »
GEFELICITEERD met je nieuwe/oude baan..
en waar is je werkgebied, want staatsbosbeheer betreft toch wel het hele land.
lauwersmeer, de drentse hei of gewoon de klei...
groetjes blondje ::bravo::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #127 Gepost op: 30-12-2005, 19:58:21 »
Rinck, alvast een goed uiteinde gewenst!

Op een mooi en gezond 2006
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #128 Gepost op: 31-12-2005, 11:38:32 »
Rinck, alvast een goed uiteinde gewenst!

Op een mooi en gezond 2006
good Zartan,
for you the same
oftewel "veul hail en zegen" zoals we dat in het noorden zeggen!!!
Maak je geen zorgen hoor, begin het nieuwe jaar weer met nieuwe /oude verhalen er zijn er nog een paar! Verder heb ik de foto's richting org gestuurd dus.....
Onze "test" gaat vervolgens de verhalen wat opleuken dmv. van de foto's en wie weet dat er meerdere verhalen opduiken. Ben druk bezig Just te bewerken en ook Steven voelt er wel voor. Door mijn nieuwe baan wat druk met het afsluiten van mijn oude.
doeg 8 berg
en ook voor de rest alles goede van deze wereld!!!!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #129 Gepost op: 31-12-2005, 11:46:11 »
Wel, met de feestdagen heb je wel wat andere dingen aan je hoofd (familie etc.) plus je werk komt er ook nog tussen.
Immers, je verricht geen halfwerk dus ik wist dat je op een gegeven moment terug zou keren!

Ben benieuwd na wat komen gaat ouwe jongen! Laat maar komen in het nieuwe jaar.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #130 Gepost op: 3-01-2006, 21:19:42 »
Wel, met de feestdagen heb je wel wat andere dingen aan je hoofd (familie etc.) plus je werk komt er ook nog tussen.
Immers, je verricht geen halfwerk dus ik wist dat je op een gegeven moment terug zou keren!

Ben benieuwd na wat komen gaat ouwe jongen! Laat maar komen in het nieuwe jaar.

Nou Zartan and the rest komt tie weer!!!!!
d'r zijn nog een paar vehalen te gaan dus....
Lokatie: Zuid-China
tijdstip: tijdens de BBQ !!!! (of er vlak voor!!)
soort verhaal: weer poep

ja kan er niks aan doen maar weer stront wat de klok slaat, d'r komen nog amdere hoor ,maar tijdens het bladeren van mijn dagboek kwam ik deze nog tegen!!!
de trouwe lezers en kijkers weten inmiddels wel al dat het toileteren in China een sport apart is waarbij je de westerse gewoonten moet laten schieten en je regelmatig met "poep aan je schoen" het "toilet" verlaat.

Goed, 'k zei al dat het net voor de bekende,beruchte, befaamde barbeque was. We (K&S en Jorien en ik) zaten in een resort met een prachtig uitzicht op een meer. We hadden dit te danken aan onze klassering door de beklimming van de Moonhill en  mochten op de jullie inmiddels bekende wijze Just & Brechtje uitnodigen voor een gezamelijke maaltijd sterker een chinesche Barbeque (en ook daarover had ik al es geschreven!) Het duurde en duurde voordat J & B aankwamen en eigenlijk hadden we al een keer gegeten toen ze uiteindelijk aankwamen!. Maar goed daarvoor had ik de keuze gemaakt om daar op die lokatie eens lekker uitgebreid uit mijn broek te gaan. Na wat heen en weer vraghen werd mij duidelijk gemaakt dat in een soortement tempeltje mijn behoefte kon doen. Daar aangekomen, 't was een klimmetje van jewelste, een soort Moonhill in het klein, bleek dat het een meermans/persoonstoilet was zoals we die wel al meer hadden aangetroffen. Het toilet was verder niet meer dan een brede goor met staptegels voor hele kleine voetjes!!!. Daar begonnen de problemen al. Maatje 47 (met pijn) pastte daat niet in en ik stond dus behoorlijk instabiel. Ekstra handicap was ook dat de goot (te) breed was en dat ik mijn lange broek aan had die richting mijn enkels moest maar dat ging dus niet zonder problemen. 'k Zou zo zeggen probeer het maar es uit!!!
Goed ik zat goed en wel en het kwam vrij gemakkelijk, daar had ik daar sowiezo geen problemen mee hoor!! Maar tijdens het zitten en "drukken" kwam er plots een chinees(je) voor me zitten, korte broek op zijn enkels en daar liep het zomaar uit zijn rug naar beneden!!!! 'k Had het nog niet over de geur gehad die daar hing maar jullie kunnen je daar vast wel iets bij voorstellen!!! of niet dan? Nog maar net bijgekomen van "mijn chinees" voor mij en er stond alweer eentje bij maar nu achter mij!!!!! Echt geloof me ik ben heel wat gewend en beslist niet alleen door het hele Peking Express gebeuren maar een chinees voor en achter je tijdens het schijten is gewoon waardeloos!!! En nogmaals ik ben heel wat gewend daar waar het gaat om bloot en alles is prima wat mij betreft als je maar niet spettert tijdens het..... maar dit overtrof alles. 'k Ging staan en keek bescheten om me heen, 't spul moest nog schoon en ook dat is toch een intieme bezigheid. Vóór en achter mij stonden erbij te kijken!!! Wel weten dat ik met mijn 1.92 boven hun uit torste en zei beiden voor mijn gevoel op ooghoogte stonden met voor en achterbibs zoals ik dat vroeger placht te zeggen!!! (is al wat jaartjes geleden hoor!!). We schoten in de lach dat wil zeggen mijn schijtgenoten begonnen te lachen en ik lachtte maar mee.Ze maakten elkaar duidelijk dat ze mijn lange lichaam wel wisten te waarderen maar mijn behoefte die nog lag na te dampen toch wat minder. Met hun vingers wezen ze naar de hoeveelheid die in gewicht en in omvang meer dan het dubbele was dan dat wat zij met hun beide hadden geproduceerd!!!!!
Gelukkig heb ik de foto's niet meer!!!
weer een strontverhaal

was getekend 8 berg
meer???

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #131 Gepost op: 4-01-2006, 11:15:41 »
Na je poepverhaal heb ik opeens geen trek meer in mijn lunch  ;D

Werkelijk ongelofelijk!

Je anekdote beschrijft ook gelijk de barre omstandigheden waarin de Chinezen moeten leven. Met de luxe die wij hebben, zet je dat toch wel even aan het denken.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #132 Gepost op: 4-01-2006, 21:31:44 »
Na je poepverhaal heb ik opeens geen trek meer in mijn lunch  ;D

Werkelijk ongelofelijk!

Je anekdote beschrijft ook gelijk de barre omstandigheden waarin de Chinezen moeten leven. Met de luxe die wij hebben, zet je dat toch wel even aan het denken.
Beste Zartan toch,
het was geenszins mijn bedoeling om jouw lunch te verzieken hoor!
China lijkt mij bij nader inzien niet jouw land!!!, je hebt toch gezien hoe ook het eten daar verloopt.
vaak wilden wij netjes zijn door op de gastheer & vrouw te wachten totdat wij allen aan tafel zaten, echter de vrouw des huizes bleef vaak staan te eten en de gastheer propte in no time zijn maaltje achter de kiezen.
Één opmerking hoort hier echter wel bij opdat je niet denkt dat het een ongezond land is kwa eten!.
Je begint de maaltijd niet met soep of een voorafje in welke vorm dan ook (NB. in India was dat wel maar dan begon je met een soort wortel!) maar met het kookvocht van de rijst!!! Dat wat wij weggooien beginnen zij mee! en echt het is supergoed omdat je zo haast niets weggooid maar probeer het maar es 't is niet te zuipen en 't is echt goor en smerig een wat weeïge smaak!! Oeps realiseer me net dat ik mogelijk je avondmaaltijd op eze wijze verstier. Dat is wederom niet mijn bedoeling dus eet smakelijk!!!
was getekend 8 berg. ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::

Offline rian2006

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #133 Gepost op: 4-01-2006, 22:12:45 »
Super hier zeg, alle verhalen in 1 keer uitgelezen. Heb alle afleveringen van PE gezien en zit met smart te wachten op de volgende serie. Had me opgegeven voor deze nieuwe serie, was wel uitgenodigd voor de voorrondes maar kon er helaas niet naar toe. Kom weer helemaal in de stemming ben wel benieuwd naar verhalen van de andere deelnemers. Waar blijven jullie met jullie reacties? Ga zo door Rinck, komt Jorien ook nog met haar kant van het verhaal? Zou wel leuk zijn denk ik.

Groetjes

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #134 Gepost op: 5-01-2006, 00:36:09 »
Heerlijk weer hoor Rinck, dat poepverhaal ::tandpastasmiley::. Ik zie het al helemaal voor me!! Je schrijft erg plastisch moet ik zeggen ::rofl:: ::rofl::. Ik hunker naar meer  ;)...verhalen dan hè :o
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #135 Gepost op: 5-01-2006, 07:45:41 »
Heerlijk weer hoor Rinck, dat poepverhaal ::tandpastasmiley::. Ik zie het al helemaal voor me!! Je schrijft erg plastisch moet ik zeggen ::rofl:: ::rofl::. Ik hunker naar meer  ;)...verhalen dan hè :o
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

ik vind de verhalen ook geweldig leuk...ik kijk dus al weer uit na de volgende episode ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #136 Gepost op: 5-01-2006, 19:57:04 »
leuke reacties weer hoor!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

't volgend verhaal wordt de inleiding tot het verhaal der verhalen waarvan ik nog steeds de twijfel heb of ik het aan dit forum moet toevertrouwen(?) maar misschien dat jullie me kunnen helpen en eerlijk gezegd had ik het Mapel beloofd dus een man een man en een woord een .....mus! dus...
Maar goed eerst de inleiding.
Jullie hebben ons zien liften, in het begin terughoudend maar al heel snel brutaal en mensen voor het blok zetten door gewoon weg in te stappen. 'k Heb jullie al meerdere malen laten weten dat ook de nabijheid van de camera en zijn bediener dit proces aanmoedigen. Vaak waren het, als je wat ruimte had om te zitten, leuke ervaringen waarbij je in steenkool (hoe treffend!!) engels toch nog wat kon communiceren. Vooral de liften die we in bussen (onze voorkeur!) konden krijgen waren ronduit ontspannend en inspirerend, prachtige mensen en "heerlijke" geurtjes )maar daar hadden we het al over gehad. Vooral in India waren deze bustochten een happening vooral omdat een ieder daar reist per bus. ÉÉn zaak werd in India steeds weer duidelijk: "YOU DON'T TRAVEL IN INDIA WITHOUT MONEY"!!!! Dat was ook de reden dat we er een aantal keren letterlijk uitgetrapt werden. En dat deed pijn dat kan ik jullie vertellen, vreemdgenoeg was er soms ook de schaamte  :otov. de andere reizigers die zich van ons meestermaakte, nee dat zag je niet voor tv.!!! In de buurt van Alamabad (?) was het een keer zo sterk dat ik nadat ik ruim een half uur met een uiterst joviale man gesproken had over echt van alles en nog wat duidelijk maakte dat wij zonder geld moesten reizen, hem daarop wijzend dat het voor de westerse tv. was. Hij werd daarop zo kwaad dat hij terstond de bus liet stoppen en de conducteur naar onze plaatsbewijzen liet vragen. Die hadden we niet en dus uit de bus!!!! We zaten achterin en moesten over de kippen , tassen ,kleine kinderen en de halve huisraad heenstappen met onze bepakking en rugzakken, nou ja doffe ellende natuurlijk. Na veel vijfen en zessen en nog meer gescheld stonden we langs de snelweg beteuterd te kijken, achterin de bus ging een raampje open, dezelfde aardige man waar ik prachtige gesprekken mee had gevoerd schreeuwde keihard die haast magische woorden: You don't travel in India without money!!!! . Ik was boos en schreeuwde terug; "a man has to know his limitation"(Clint Eastwood in Dirty Harrie). Hij keek mij aan en zijn ogen vertelden me dat hij het begreep (???) ........... ::hypocriet::



nou ja dat laatste maak ik mij zelf maar wijs ::regenboog::
maar toch mooi? (vooral als hij het had begrepen)
was getekend
8berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #137 Gepost op: 5-01-2006, 21:43:16 »
Rinckie Boy,

leuk dat je een jaar na de feiten nog volop in de sfeer bent...
Ik denk ook nog vaak terug

By the way
Gelukkige Verjaardag!!!
Grtz S.D.
 ::joehoe::

Hee S.D.
voor u hetzelfde beste jongen (zeg ik het zo een beetje op z'n Belgisch???)
ook weer een jaartje erbij, kom je zo nabij de dertig???
vergeet niet het wordt steeds leuker.....
ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad en verder nog "veul hail en zeegen"(en dat is grunnings)


Offline gielium

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #138 Gepost op: 6-01-2006, 14:39:18 »
Rinck,

Bedankt voor de leuke verhalen !! Ik lees ze met veel plezier :)

Keep it up...

Groeten

Chris

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #139 Gepost op: 6-01-2006, 15:17:48 »
Beste Zartan toch,
het was geenszins mijn bedoeling om jouw lunch te verzieken hoor!
China lijkt mij bij nader inzien niet jouw land!!!, je hebt toch gezien hoe ook het eten daar verloopt.

Lunch verzieken viel wel mee hoor, heb het gewoon opgegeten.
Geen idee of China bij mij past. Ik vind de Chinezen en de Japanners wel grappige mensen.
En of je nu naar vis ruikt of naar... op een gegeven moment ruik je dat misschien niet eens meer  ;)
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.