Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 18857 keer)

Offline Slimy

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #20 Gepost op: 19-03-2006, 22:27:35 »
is er wel íemand die weet waarom die koppels boos zijn op jan en miranda??? dat eten weet niemand het fijne van en verder dat kaarlezen..? (wat ze naar mijn idee gewoon deden)
wel een fijne smoes om zelf verder te komen door flink boos te worden zonder reden..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2006, 22:28:17 »
Ik weet niet wat Jan & Miranda allemaal hebben misdaan, op TV kun iets heel gehyped ofzo zijn, dus ik kies in die discussie gewoon geen kant

Offline Slimy

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #22 Gepost op: 19-03-2006, 22:30:41 »
oja, dat kaartje, maar ja, als je niet iemand bij voorbaat boycot kan dat ook gewoon geinterpreteerd worden als stom even niet nadenken zonder kwade bedoelingen te hebben. en toen ze in de auto sprongen waren ze nog onder de veronderstelling dat ze met zijn zessen aan het racen waren, ze wisten nog niets van een boycot, logisch toch..

Offline Trivandrum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jan & Miranda | Lut & Chris
Re: Aflevering 3
« Reactie #23 Gepost op: 19-03-2006, 22:40:31 »
Jan en Miranda zijn niet geliefd vanwege dat ontbijt-voorval, daarna dat ze niet meehielpen achterop de truck de route uit te kaarten, toen sprongen ze ongevraagd in de lift van Yves en Wendy, daarna gingen ze op eigen houtje verder en toen die heibel omdat Jan er met die kaart vandoor wilde gaan.

Al met al vind ik het erg triest voor Jan en Miran. Ik vind het wel een leuk koppel, en bovendien is dat multi-liften al helemaal geen doen. Mensen, het is een race, geen fair play. En dan gaan Jan en Miran op eigen houtje verder.... even niet denken aan anderen, verstand op nul, blik op oneindig en karren maar. En dat doen Jan en Miranda ook, alleen dat wordt niet in dank afgenomen door de rest van de ploeg.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 22:42:19 door Trivandrum »

Offline Slimy

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #24 Gepost op: 19-03-2006, 22:55:15 »
Tja, dat ontbijt begon het allemaal mee, maar nergens is gezegd dat dat ook werkelijk waar is.... De stelling was was duidelijk "zouden".
T lijkt mij dat die wendy gewoon eens moet leren hoe je een spel speelt in plaats van dat ze het hele team tegen jan en miranda opstookt. lekker sportief.

Offline dolle koe

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #25 Gepost op: 19-03-2006, 23:04:41 »
die wendy is gewoon een **********
 ::oink::die heeft warschijnlijk nie veel verwezelijkt in haar leven en hoopet met peking te redden


Edit crew: schelden doen we hier niet
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 23:42:57 door mapel »

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Aflevering 3
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2006, 23:13:39 »
Ik vond het wel superleuk van die man dat hij Inge&Lien helemaal tot aan de finish bracht. Dat zou hier nooit iemand doen. 

Ja, aardige mensen daar in Cambodja. Chamra was iig  ::ok::

In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #27 Gepost op: 19-03-2006, 23:17:52 »
Ja, aardige mensen daar in Cambodja. Chamra was iig  ::ok::


Die man verveelde zich echt ofzo ::rofl::

Offline Trivandrum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jan & Miranda | Lut & Chris
Re: Aflevering 3
« Reactie #28 Gepost op: 19-03-2006, 23:18:32 »
Ja, aardige mensen daar in Cambodja. Chamra was iig  ::ok::



Nou echt wel. Lift die vent ze ook direct door naar Tibet? Wat een enthousiasme.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #29 Gepost op: 19-03-2006, 23:18:48 »
Ja, dat was echt superlief. Wel leuk dat hij dan ook de medaillon mocht hebben.  Ik vraag me toch af waar die man dan elke keer de nacht doorbracht, zou ie elke keer in zijn auto hebben zitten wachten? Ook wel bijzonder dat hij gewoon vrij kreeg van zijn werk ervoor.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 3
« Reactie #30 Gepost op: 19-03-2006, 23:20:10 »
Nou echt wel. Lift die vent ze ook direct door naar Tibet? Wat een enthousiasme.
5 koppels reizen nog door naar Tibet, behalve Inge & Lien, zij zijn er al!

Offline chela

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #31 Gepost op: 19-03-2006, 23:25:12 »
HELP!!
Heb de aflevering van vanavond gemist! Wie weet hoe/of/waar ik die aflevering alsnog kan bekijken? ???

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #32 Gepost op: 19-03-2006, 23:31:32 »
Werkelijk sublieme aflevering, ik heb echt genoten van al dat moois!! ::ok::

Inge&Lien, Amir&Jimmy en Yves&Wendy waren heel veel in beeld, de rest was een beetje minder helaas maar spannend was het wel! ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline velde046

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #33 Gepost op: 20-03-2006, 07:59:06 »
Inge en Lien: Geef ze alsjeblieft een eigen serie. Hoef ik ze niet meer in Peking Express te zien.  :D
Dat komt met name door Lien. Sjeezis, wat een verschrikkelijk irritant dingetje. Het ene moment zo depri dat ze dicht bij zelfmoord zit en een seconde later loopt ze weer heen en weer door het beeld te stuiteren en te kakelen als Roadrunner. En dat gezeik over de 'streek' die Amir en Jimmy geleverd hebben met de ossenkar.... Als zij hadden gewonnen weet ik zeker dat A en J ook op de kar terecht waren gekomen. Anyway veel mazzel gehad deze etappe dat ze die chauffeur hadden die hun de hele reis heeft geholpen. Zoveel geluk zullen ze niet weer hebben. Moet wel toegeven dat ze goed zijn in het liften.  :-X

Amir en Jimmy: Mijn favorieten. Worden al een beetje fanatieker. Hoop echt dat ze ver komen. Vind ze een beetje twee kwajongens die met oprechte verwondering naar de nieuwe wereld om hen heen kijken.  ::bravo::  ::ok::

Miranda en Jan. Vind ze nog steeds wel leuk, ben alleen even benieuwd hoe het daadwerkelijk zit met dat gestolen eten. Als dat zo is, mogen ze er wat mij betreft onmiddelijk uit. Anders vind ik gewoon dat ze het goed doen. :)

Wendy en Yves: Yves is OK, maar die Wendy.... Wat een stom wijf. Laat haar eerst eens normaal leren praten voor ze weer iets mag zeggen in beeld. Ze is soms amper te verstaan. Moest feitelijk wel lachen om die domme opmerking van haar dat Jan en Miranda er 'zomaar' vandoor waren gegaan zonder hen in te lichten en dergelijke. Over pot verwijt de ketel gesproken. Het enige verschil is dat jan en Miranda ongezien wegkwamen, maar de dag ervoor probeerde zij hetzelfde in dat bakkie van de pickup. Helaas hielp negeren toen niet.... En als ze eerder een lift had gevonden dan Jan en Miranda was ze ook alsnog lekker weggegaan. Beetje achterlijk en zeurderig wijf, ben blij voor Yves dat het zijn ex inmiddels is. Houden zo. :P

Marc en Theo: Weet nog steeds niet wat ik van ze vind. Doen het wel aardig vind ik, maar ik vind ze niet betrouwbaar overkomen. Niet gebaseerd op feiten, maar meer een onderbuikgevoel. ???

Frank en Bliss: Mogen er wat mij betreft snel uit. Eerst Lien en Inge en dan Frank en Bliss Maar andersom zal je mij ook niet horen zeuren. Komt met name door dat achterlijke geschreeuw van Bliss. Als ik dat mens 'Papaaaaaaaa, kom hieieieier!'hoor krijsen dan hoop ik dat Frank spontaan besluit om dat kind alsnog in een rieten mandje de Mekong op te duwen.  ::niet-ok::

Chris en Lut: Boeiend koppel. Wel grappig om te zien hoe snel Chris van mening kan wisselen. De vorige aflevering was de relatie niet best en nu vind ze Lut ineens wel OK. Zucht.... Maar goed levert leuke televisie op. Vind Lut sowieso wel leuk. Heb niet echt een uitgesproken mening. Als ze blijven prima, als ze gaan zal ik ook niet wakker van liggen. (Als Lien/Inge en Frank/Bliss maar eerder gaan).  8)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 3
« Reactie #34 Gepost op: 20-03-2006, 08:33:38 »
In grote lijnen ben ik het met deze visie wel eens ::jaja::, alleen ik zou mensen niet zo gauw als wijf betitelen. Is zo grof. Misschien zou je de mensen bij hun naam kunnen noemen, Dat geeft iets meer respect. Want vergeet niet, wij beoordelen de deelnemers op wat we voorgeschoteld krijgen. Dat weet de producent met zijn plak en knipwerk aardig te sturen. Wij kennen de deelnemers niet echt, dus laten we het met alle respect over hen hebben :) ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Aflevering 3
« Reactie #35 Gepost op: 20-03-2006, 09:04:59 »
In grote lijnen ben ik het met deze visie wel eens ::jaja::, alleen ik zou mensen niet zo gauw als wijf betitelen. Is zo grof. Misschien zou je de mensen bij hun naam kunnen noemen, Dat geeft iets meer respect. Want vergeet niet, wij beoordelen de deelnemers op wat we voorgeschoteld krijgen. Dat weet de producent met zijn plak en knipwerk aardig te sturen. Wij kennen de deelnemers niet echt, dus laten we het met alle respect over hen hebben :) ;)

Mapel heeft gelijk. En ik geloof ook niet dat wij veel beter zijn dan de kandidaten. Want elk mens heeft zo z'n minpunten.
Maar als je aan zoiets meedoet dan is het mogelijk dat er over je gepraat zal worden (en ik doe daar ook vrolijk aan mee).

Ja, de beste stuurlui staan immers aan wal!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #36 Gepost op: 20-03-2006, 09:15:25 »
Volgens snappen veel deelnemers niet dat het om een race gaat! En spelen Jan en Miranda dan zo keihard? nee een lift voor je neus wegnemen ala Reinier, dat is hard!! Maar dit... ???

Yves en Wendy moeten trouwens niet zeuren, dankzij Frank en Bliss en Marc en Theo zitten zij nu nog in Peking Express, heb ze nog niet veel zelf zien doen. Als je dingen dan niet o.k. vind, sta er gewoon boven en ga dat niet allemaal voor de camera bekonkelen. Ik vind Jan en Miranda best ok en dat zijn volgens mij echt geen types die over lijken gaan.

Jimmy en Amir zijn goed bezig. Heel jammer dat ze die vrijgeleide niet wonnen. Dat Inge en Lien zo gebrand zijn op 'wraak' snap ik niet goed. Het is toch een spel? Zij hadden precies hetzelfde gedaan, snap het probleem niet zo.


Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Aflevering 3
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2006, 09:40:03 »
Tuurlijk hadden zij hetzelfde gedaan. Sterker, ze hebben zelfs de kans gehad omdat te doen. Ware het niet dat Inge (ook volgens haarzelf) niet nagedacht had.

Als je tot de ossenkar veroordeeld wordt dan wil je toch iemand (sportief) terug pakken. Volgens mij doen beide koppels er ook luchtig over, over de rivaliteit tussen hun beiden. Twee gevaarlijke koppels zijn het wel degelijk.

Besides....die 'wraakgevoelens' motiveren Inge en Lien om nog beter hun best te doen en  Amir & Jimmy om wederom te proberen de aanval van de dames af te slaan.
Sportief gezien lijkt me dit een boeiende strijd!   
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #38 Gepost op: 20-03-2006, 12:17:19 »
Ik vraag me heel erg af waarom sommige koppels mee doen aan Peking Express ???

Voor mij is PE een wedstrijd waarbij je zo snel mogelijk van punt a naar punt B moet zien te komen...en ja dat je daardoor anderen wel eens iets te kort kunt doen hoort er bij.
Sommige koppels reizen maar lekker met elkaar op, zelfde lift...babbel de babbel...ik vraag me af wat zij verstaan onder een race?
Het doet mij in ieder geval heel veel denken aan een georganiseerde groepsreis en niet aan een wedstrijd :-\\

Gelukkig zijn er ook een aantal koppels die wel het wedstrijd element behouden tijden PE..ongeacht of dit te fanatiek is (zoals bijvb Lien) of zoals Jimmy en Amir het spel spelen.

Mijn favorieten zijn de heren Amir en Jimmy. Zij genieten, hebben respect voor de bevolking en zijn daarnaast echt bezig met de race... ::ok::

overigens de derde aflevering zat weer boordevol mooie beelden en momenten...mijn complimenten weer aan de makers ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 3
« Reactie #39 Gepost op: 20-03-2006, 13:01:46 »
Ik vraag me heel erg af waarom sommige koppels mee doen aan Peking Express ???

Bakkertje,

Helemaal mee eens. Waarom Frank en Bliss aan PE meedoen is mij geheel onduidelijk. Als je graag aan je relatie wilt werken, ga dan een weekend naar Knokke, Blankenberghe of iets dergelijks. Maar ga niet meedoen met een zenuwslopende race. Je ziet dat verwende varkentje ook keer op keer uithalen naar haar vader. Een mooi fundament voor een stevige relatie.

Daarnaast leek afgelopen aflevering weer een busreisje Mekong. Gezellig samen liften, het neemt de spanning weg van de race, niet alleen voor de deelnemers maar ook voor de kijkers thuis. Ik vind dit jammer. Ik loop daar al een paar jaar tegen te schoppen, maar het wordt m.i. tijd dat de P.E.-leiding daar eens een regel voor verzint: "Er mag niet meer dan één koppel gebruik maken van dezelfde vervoersmiddel, uitgezonderd een veerboot."

Tevens is het meenemen van de lift naar de volgende dag natuurlijk een prachtig stukje overredingskracht, maar ik heb meer respect voor de twee jongens Jimmy en Amir die zelf een lift regelen en zelf een slaapplaats vinden.

Verder weinig te klagen over aflevering 3. Er zat alles in, P.E. begint op een soap te lijken. Een mooie verhaallijn, spanning en onenigheid tussen de koppels. En een fraai stukje natuurschoon.