Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111928 keer)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #220 Gepost op: 28-02-2006, 19:53:18 »
de laatste keer??? of het laatste verhaal??
Doe dan maar het laatste verhaal. Ik hoop dat je hier nog af en toe blijft rondcirkelen.

voor een ieder maar speciaal voor Zartan, benieuwd hoe je hier over denkt.
komttie
Gnagna, ik heb er zin an!

Lokatie: India, Allamabad
tijdstip: net na onze ontmoeting met de rijke Indiase familie waar we mochten overnachten.
actie op: "you don't travel in India without money"!!!
Deze zin vergeet ik ook niet snel meer, kan ik je meededelen.

Daar moest toch wel iets op te vinden zijn..., maar je mocht niet voor vervoer betalen dwz. als je betrapt werd lag je uit de strijd, nou ja een dure tol dus.
'k Had mijn dochter beloofd me daaraan te houden maar na drie keer achterelkaar een bus niet vrijwillig te moeten verlaten en de laatste keer hardhandig!!! eruit werd gegooid begon me die afspraak te vervelen!!
Proberen het spel naar je hand te zetten, maar ook zoeken naar mazen in de wet! Ik begin al in me handen te wrijven.


'k Had bij de rijke familie geld "geleend" die ik niet hoefde terug te betalen. Dat lenen viel overigens niet mee omdat zowel de reporter als de cameraman wel door hadden dat ik (wij) op andere manieren probeerden te "liften". Maar''k kreeg het uiteindelijk toch voor elkaar en was een "rijke" kandidaat.
Dat geld wat je "leende" kon die familie toch wel missen, als het nou geld was van een minder bedeelde? Goed nagedacht!

Goed verder....
We (ik!) hadden dus geld en dat was ( zonder camera)  te besteden!!! ,toch? Oftewel die camera moest ik ontspringen.
Dat ging als volgt; we kwamen de bus in , gingen gewoon zitten en ik zei dan tegen een toen nog niets vermoedende dochter; "Pien 'k ga even slapen hoor!,'k ben moe, wil jij even opletten dat we goed blijven rijden, en anders vraag je de chauffeur tussendoor nog even!" Ja hoor, geen probleem en de cameraman  en/óf reporter dachten nou dan blijven wij bij Jorien.
Stuur de katten naar het verkeerde holletje en de muis heeft vrijspel. Je bent een geboren tacticus.

Achter in de bus aangekomen zocht ik dan een aardig ogende man/vrouw, maar vaak het eerste geslacht ('k had wel al wat ervaring: ÿou don't travel in India without money!)Probeerde die de situatie uit te leggen en gaf hun geld om zo voor ons de busreis te betalen. Vervolgens schreeuwde ik naar voren dat ik (weer) iemand had gevonden die voor ons wel wou betalen!!! Dat was dan net op het moment dat de conducteur eraan kwam. De persoon in kwestie betaalde mooi voor ons met ons geld er niets aan het handje.
Voor de toekomstige kandidaten: noteer het in je geheugen! G-E-N-I-A-A-L! Van zulke dingen krijg ik een grijns op me gezicht.

Dat wil zeggen twee van de drie keer!! De laatste keer dat ik dit geintje toepastte stapte de aardige man er al vantevoren uit en betaalde dus niet voor ons!!! en zo kwamen we ook die keer weer aardig op de koffie (thee dus daar!!)
Goed, dit verhaal had ik nog voor jullie bewaard gehouden, jullie zijn zo langzamerhand wel wat van mij gewend dus dit kunnen jullie ook wel aan!!, toch?? Vergeet even niet dat je in dit soort situaties op een gegeven moment van alles probeert om uit de shit te blijven!! Dit als ekstra verklaring voor mijn gedrag van dat moment!!
Ja, je kan niet altijd prijs hebben Rinck. Waarschijnlijk kon de brave man het geld zelf goed gebruiken :). Het is wel een ding dat je bijblijft!

nou, mijn laatste bijdrage aan dit verhalencircus. 'k Heb gelezen dat jullie het konden waarderen en gezien de vele hits (2800!!) werd het goed belezen, wat heet de meest belezen topic, tot dit moment!!!
Dit record mag wel een tijdje bovenaan blijven staan.

het ga u goed en wie weet...
laat mij sluiten met: "nait te dicht bie't daip komm'n"
was getekend:
8berg oftewel rinck
doeg

Rinck,
mocht je niet meer terug keren: het beste en het ga je goed ouwe reus! Mocht je ooit in een nieuw PE avontuur stappen en je zoekt nog een amigo, dan weet je me te vinden.

En een spreeuw...

Adjeu,
Marcel ofwel Zartan

Ps. Je blijft hier wel rondhangen hoor!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2006, 23:20:09 door Zartan »
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #221 Gepost op: 28-02-2006, 19:55:24 »
Rinck ook ik bedank je voor je fijne bijdrages aan de sites, en het vele leesplezier dat je ons gegeven hebt! Hopelijk tot snel op de site weer!  ::bravo::

Offline pekingkoningin

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #222 Gepost op: 1-03-2006, 09:36:12 »
Ook al heb ik niet eerder gereageerd, ook ik heb genoten van je verhaaltjes Rinck!  ::joehoe::

Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #223 Gepost op: 1-03-2006, 20:09:30 »
Rinck

bedankt voor de verhalen!! Alles staat netjes in word en wordt bij de dvd gevoegd!! bedankt.
We hebben er van genoten maar gaan nu uitkijken naar de nieuwe serie en misschien wel een eigen reis.

Gr., R & W ::ok::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #224 Gepost op: 3-03-2006, 16:35:51 »
Dank voor je verhalen en leuke anecdotes Rinck! ::ok::
2024: wie is de Mol?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #225 Gepost op: 4-03-2006, 20:08:25 »
Geweldig Rinck. Ik heb van je verhalen genoten. Dit laatste spande wel de kroon. Ik zal als ik tijd heb dit verhaal toevoegen aan je eigen menupagina. Dan is het daar ook weer compleet! ::ok:: ::bravo:: ::bravo::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #226 Gepost op: 6-03-2006, 13:55:29 »
Hoihoi

Heel leuk die verhalen te lezen hoor Rinck! ::jaja:: Zo kom je weer wat meer te weten van het programma en snap je ook beter bepaalde situaties. Ik ben het niet altijd met je eens, maar snap nu wel dat het soms hard tegen hard móét!

Bedankt voor je vele verhalen en misschien (hopelijk) heb je er nog meer! ::joehoe::

Ninka   
Mollen in Japan...

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #227 Gepost op: 6-03-2006, 15:30:15 »
Hoihoi

Heel leuk die verhalen te lezen hoor Rinck! ::jaja:: Zo kom je weer wat meer te weten van het programma en snap je ook beter bepaalde situaties. Ik ben het niet altijd met je eens, maar snap nu wel dat het soms hard tegen hard móét!

Bedankt voor je vele verhalen en misschien (hopelijk) heb je er nog meer! ::joehoe::

Ninka   

Beste Ninka,
zoals je misschien hebt gelezen hebben roodkapje en sneeuwwitje het stokje overgenomen. Ben daar heel blij mee want mijn nieuws en mijn verhalen zijn oud nieuws . zij hebben nieuwe verhalen en belevenissen.
Errste aflevering samen met Jorien bekeken en tot ons spijt moeten concluderen dat het wel weer veel van hetzelfde is!! Maar misschien hebben de makers ook gedacht van "never change a winning team" dus... met het horen van de begintune komt wel weer de spanning naar boven hoor!!!!
was getekend 8berg

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #228 Gepost op: 6-03-2006, 15:34:40 »
Beste Ninka,
zoals je misschien hebt gelezen hebben roodkapje en sneeuwwitje het stokje overgenomen. Ben daar heel blij mee want mijn nieuws en mijn verhalen zijn oud nieuws . zij hebben nieuwe verhalen en belevenissen.
Errste aflevering samen met Jorien bekeken en tot ons spijt moeten concluderen dat het wel weer veel van hetzelfde is!! Maar misschien hebben de makers ook gedacht van "never change a winning team" dus... met het horen van de begintune komt wel weer de spanning naar boven hoor!!!!
was getekend 8berg

Hehe :) Oke. Kan me de spanning wel voorstellen ;) Zal Sneeuwwitje&Roodkapje lezen, maar als je nog iets toevallig te binnenschiet wat je hier nog niet hebt verteld, niet te verlegen zijn he :P
Het ga je goed,

Ninka
Mollen in Japan...

Offline balletje

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #229 Gepost op: 6-03-2006, 15:48:15 »
 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

He 8berg, kan je geen afstand nemen? Eerst maanden lang verhalen schrijven en nu na de eerste uitzending zeggen dat het ''jammer'' veel van hetzelfde is? Zijn jullie niet verder gegaan waar PE1 is gebleven?

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #230 Gepost op: 6-03-2006, 19:20:26 »
want mijn nieuws en mijn verhalen zijn oud nieuws . zij hebben nieuwe verhalen en belevenissen.

Rinck,

Kwaliteit blijft kwaliteit, hoe oud het ook mogen wezen. Het blijft altijd leuk om terug te bladeren in dit topic om je geheugen weer eens op te frissen.

Maar nieuwe aanwas is heel mooi, ben benieuwd wat roodkapje en doornroosje/sneeuwwitje/kleinduimpje (U dient hier door te strepen wat niet van toepassing is) te vertellen hebben.

Grtz  ::zwaai::
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline sihida

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #231 Gepost op: 7-03-2006, 10:12:47 »
Beste Ninka,
zoals je misschien hebt gelezen hebben roodkapje en sneeuwwitje het stokje overgenomen. Ben daar heel blij mee want mijn nieuws en mijn verhalen zijn oud nieuws . zij hebben nieuwe verhalen en belevenissen.
Errste aflevering samen met Jorien bekeken en tot ons spijt moeten concluderen dat het wel weer veel van hetzelfde is!! Maar misschien hebben de makers ook gedacht van "never change a winning team" dus... met het horen van de begintune komt wel weer de spanning naar boven hoor!!!!
was getekend 8berg
Voor een deel ben ik het met je eens, Rinck. Toch vind ik dat er dit jaar wel andere type koppels in zitten. Tuurlijk, dat de kandidaten gedropt werden en zo snel mogelijk naar een bepaald punt moesten komen, was hetzelfde als in PE2 (en in mindere mate ook als in PE1, toen ze van een punt juist naar verschillende plaatsen moesten om zo optimaal gebruik te maken van de taxi). Daarnaast, omdat er nu in een ander land gereisd werd (Vietnam in plaats van China), ontstaan er toch wel wat verschillen ten opzichte van PE2: bijvoorbeeld veel meer liften op brommertjes.

Hoe had jij dan gewild dat PE3 zou zijn? Wat moest veranderen? En in hoeverre vind je dan dat PE2 afwijkt van PE1?

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #232 Gepost op: 7-03-2006, 13:48:13 »
Voor een deel ben ik het met je eens, Rinck. Toch vind ik dat er dit jaar wel andere type koppels in zitten. Tuurlijk, dat de kandidaten gedropt werden en zo snel mogelijk naar een bepaald punt moesten komen, was hetzelfde als in PE2 (en in mindere mate ook als in PE1, toen ze van een punt juist naar verschillende plaatsen moesten om zo optimaal gebruik te maken van de taxi). Daarnaast, omdat er nu in een ander land gereisd werd (Vietnam in plaats van China), ontstaan er toch wel wat verschillen ten opzichte van PE2: bijvoorbeeld veel meer liften op brommertjes.

Hoe had jij dan gewild dat PE3 zou zijn? Wat moest veranderen? En in hoeverre vind je dan dat PE2 afwijkt van PE1?
sihida,
daar heb je gelijk in hoor maar iets meer van de omgeving zou me lief zijn!
nu hebben ze daar een mooi format voor gevonden en dat zullen we as. woensdag zien
en verder zat er tussen 1 & 2 ook niet grote verschillen hoor
maar weer dezelfde spelletjes over wie nu wel of geen rood haar heeft! daar had ik iets anders op verzonnen
we hebben echter nog 12 afleveringen? te gaan dus.....

een spreeuw is geen mus!!!

Offline Nic0le

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #233 Gepost op: 7-03-2006, 18:08:43 »
Al was nooit echt mijn favoriet, en ergerde ik me soms best wel eens aan je...
Ik heb echt heel erg genoten van je verhalen!
Bedankt

xx CO!! ::regenboog::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Nerissa

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #234 Gepost op: 8-03-2006, 14:27:03 »
Bedankt voor al je verhalen Rinck!
Grappig ook om te zien hoe explosief het forum van PE gegroeid is in korte tijd..
Ik hoop dat ik hier zo nu en dan nog eens wat van je kan lezen,
er zal je vast nog wel iets te binnen schieten na het zien van de beelden van deze serie!

hartelijke groetjes van Nerissa ::joehoe::

Offline tymowayka

  • Forumlid
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #235 Gepost op: 9-03-2006, 12:28:03 »
Rinck,

Ook wij hebben nu pas je hele verhaal gelezen.Prachtig!!!!!!!!!!
We volgen nu weer de nieuwe serie.Je zult er nog wel veel aan terug moeten denken nu het weer op t.v is.

Groeten!!!!!!!!!!!!!!!
Ad, Timo en Ingrid. ::zwaai:: ::joehoe:: ::zwaai::

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #236 Gepost op: 9-03-2006, 13:17:37 »
Ik vraag me trouwens af wat Jorien het leukst/grappigst/mooist vond van de hele PE II race.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #237 Gepost op: 9-03-2006, 13:35:31 »
Rinck,

Ook wij hebben nu pas je hele verhaal gelezen.Prachtig!!!!!!!!!!
We volgen nu weer de nieuwe serie.Je zult er nog wel veel aan terug moeten denken nu het weer op t.v is.

Groeten!!!!!!!!!!!!!!!
Ad, Timo en Ingrid. ::zwaai:: ::joehoe:: ::zwaai::

hé luitjes,
prachtig om jullie op deze wijze te ontmoeten
doet me goed om te lezen dat ook jullie trouw zijn gebleven aan deze site, even los van wat jullie nu van mijn verhalen vinden. Wat toch een schitterende manier van comminuceren, maar bellen kan ook hoor!!
groene groet rinck

'k zit indeed met veel spanning te kijken en ik niet alleen , sterker Jorien heeft het in haar bloed gekregen en gaat opnieuw op reis, maar nu zonder camera!!
doeg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #238 Gepost op: 9-03-2006, 13:37:15 »
Ik vraag me trouwens af wat Jorien het leukst/grappigst/mooist vond van de hele PE II race.

zal het haar vragen , maar of je antwoord krijgt?, ze gaat nl. opnieuw aan het reizen en nu langer en verder (kan dat?)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #239 Gepost op: 9-03-2006, 15:53:56 »
zal het haar vragen , maar of je antwoord krijgt?, ze gaat nl. opnieuw aan het reizen en nu langer en verder (kan dat?)

Zooo, das al gauw na één aflevering!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.