Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111960 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2006, 19:33:23 »
Nee zeg, moet er niet aan denken ::ohno:: ::ohno::...ik ben niet zo van de dicipline ::kots::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2006, 19:52:34 »
Wat een land, wat een dicipline!!! een prachtig gezicht.
was getekend
rinck

Een beetje discipline zou voor het jeugd van de Nederlandse bevolking helemaal zo gek nog niet wezen!

Dus:
- de Chineze jeugd krijgt (verplicht) discipline training
- de Chinezen kunnen (bijna) geen nee zeggen

Zijn er nog meer (opvallende) kenmerken die je bent tegen gekomen?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #182 Gepost op: 1-02-2006, 15:44:20 »
Een beetje discipline zou voor het jeugd van de Nederlandse bevolking helemaal zo gek nog niet wezen!

Dus:
- de Chineze jeugd krijgt (verplicht) discipline training
- de Chinezen kunnen (bijna) geen nee zeggen

Zijn er nog meer (opvallende) kenmerken die je bent tegen gekomen?


Jazeker, 'k zou haast zeggen teveel om op te noemen maar om in dit zelfde kader te blijven:L
jong geleerd is oud gedaan!!!
In werkelijk elk gehucht of plaats is wel een mogelijkheid om openbaar aan allerlei toestellen te hangen om je spieren maar soepel te houden. Tijdens de uitzendingen heb je daar iets van kunnen zien maar echt soms weet je niet wat je ziet want hangouderen heb je daar niet, dwz. ze zijn er wel maar ze hangen niet het zijn daar meer jogouderen en die hangen, lopen, fietsen, bewegen etc. aan die toestellen. Een prachtig gezicht vooral in de parken waar dit soort zaken in gezamelijkheid worden bedreven. Kijk in onze parken zie je nog soms bordjes met de tekst : "hier niet voetballen"of andere belachelijke teksten. Daar wordt elk stukje groen benut om je lichaam en geest te bewegen en wat hier als belachelijk wordt aangemerkt is daar de gewoonste zaak van de wereld. Je moet je voorstellen dat je hier in Nederland  in Groningen komt en daar 's ochtends om zeven uur groepen mensen ziet die met zwaarden allerlei moordzuchtige bewegingen maken. Nou 'k zie het hier al voor me ,direct politie erbij , sterker je mag hier helemaal dit soort wapens in je bezit hebben dus waar hebben we het over....
Daar, in China , is het dagelijkse kost!!!
was getekend rinck 8berg

Edit: quote gefixt - Test
« Laatst bewerkt op: 4-02-2006, 11:47:07 door Test »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2006, 15:56:42 »
Hartstikke bedankt Rinck, voor de foto's/verhalen.
Vooral dat bordjesverhaal vind ik geniaal!!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #184 Gepost op: 1-02-2006, 19:26:23 »
In werkelijk elk gehucht of plaats is wel een mogelijkheid om openbaar aan allerlei toestellen te hangen om je spieren maar soepel te houden. Tijdens de uitzendingen heb je daar iets van kunnen zien maar echt soms weet je niet wat je ziet want hangouderen heb je daar niet, dwz. ze zijn er wel maar ze hangen niet het zijn daar meer jogouderen en die hangen, lopen, fietsen, bewegen etc. aan die toestellen. Een prachtig gezicht vooral in de parken waar dit soort zaken in gezamelijkheid worden bedreven.
Ja, er staat me er wel iets van bij ja. Bij één van de laatste afleveringen van PE 1 kon je dat ook zien ja. Toen ging Reinier nog met zo'n oudje meesporten.

Ben je trouwens niet benieuwd naar dat bijprogramma dat ook van start gaat binnenkort? Geloof dat het "In het spoor van PE" wordt genoemd.
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline BillyDanze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hup Hanna Hup
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #185 Gepost op: 2-02-2006, 15:22:46 »
Dat zie je volgens mij ook in dat grote park in Parijs (ben ff de naam kwijt) toen ik daar recentelijk was, waren er allemaal mensen aan het sporten, mediteren, yoga enzo... was heel leuk om allemaal te zien. Ook zwaardvechters enzo...

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #186 Gepost op: 2-02-2006, 23:40:05 »
Ja, er staat me er wel iets van bij ja. Bij één van de laatste afleveringen van PE 1 kon je dat ook zien ja. Toen ging Reinier nog met zo'n oudje meesporten.

Ben je trouwens niet benieuwd naar dat bijprogramma dat ook van start gaat binnenkort? Geloof dat het "In het spoor van PE" wordt genoemd.

Jongens toch wat kijken juliie (jij) goed naar dit soort programma's!!!

Nieuwtje!!!
Hou je vast....
Elias gaat ook hier op deze site zijn mening geven en reageren
'k heb met hem gesproken en hij kijkt nog steeds , niet zo vaak!, op deze site
en hij heeft mij beloofd eens te reageren'!!!
afwachten dus
was getekend
rinck

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #187 Gepost op: 3-02-2006, 00:01:59 »
Rinck  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::. Jeske en Elias,....ze blijven mijn ultieme PE-ers. En Rinck,...jou mag ik ook wel hoor :P ;) ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #188 Gepost op: 3-02-2006, 07:42:44 »
Super dat Elias ook gaat reageren...maar ik hoop natuurlijk dat jij ook je hersenspinsels hier bijft posten..

*hoopt stiekem dat er ooit een reisverslag komt van alle Peking Express kandidaten, over hun ervaringen als deelnemer*
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #189 Gepost op: 3-02-2006, 16:27:12 »
Jongens toch wat kijken juliie (jij) goed naar dit soort programma's!!!

Nieuwtje!!!
Hou je vast....
Elias gaat ook hier op deze site zijn mening geven en reageren
'k heb met hem gesproken en hij kijkt nog steeds , niet zo vaak!, op deze site
en hij heeft mij beloofd eens te reageren'!!!
afwachten dus
was getekend
rinck

Het is dat jij erover begon hoor. Zodoende kwam het weer wat bovendrijven!

We zullen zien wanneer Elias zich meld, kijk er naar uit! En dan moet ik jou complimenteren Rinck. Ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik dacht dat het gelobby van jou niet z'n vruchten zou afwerpen. Fortunately, I was wrong!

Heb trouwens nog steeds geen idee wie S.D. is!

Enne...ik ben wel eens benieuwd wat er precies in het contract stond die je opgemaakt had (om tijd te rekken bij Krieke)?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #190 Gepost op: 3-02-2006, 21:39:23 »
Het is dat jij erover begon hoor. Zodoende kwam het weer wat bovendrijven!

We zullen zien wanneer Elias zich meld, kijk er naar uit! En dan moet ik jou complimenteren Rinck. Ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik dacht dat het gelobby van jou niet z'n vruchten zou afwerpen. Fortunately, I was wrong!

Heb trouwens nog steeds geen idee wie S.D. is!

Enne...ik ben wel eens benieuwd wat er precies in het contract stond die je opgemaakt had (om tijd te rekken bij Krieke)?

 ::oink:: S.D. heeft zich al eens gemeld hier en mij gefeliciteerd met mijn verjasardag Zartan
Als je verder de deelnemers bij langs gaat kom je er vanzelf op!!

Verder weet je het wel weer te maken hoor!!!, vraag net aan test hoe ik het contract digitaal kan maken dus....
u roept wij draaien!!!
Schrik niet van het contract ,wat doorgestreept staat is niet van mijn kant
is nog een prachtig verhaal hoor. Misschien......
doeg rinck

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #191 Gepost op: 3-02-2006, 21:58:49 »
Wederom zijn een serie verhalen van Rinck over zijn ervaringen in de woestijn zijn te vinden in zijn eigen rubriek.

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #192 Gepost op: 3-02-2006, 22:53:36 »
Ik heb alles even uitgeprint, kan ik alles rustig nalezen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #193 Gepost op: 3-02-2006, 23:36:08 »
Ik heb alles even uitgeprint, kan ik alles rustig nalezen.

Rustig nalezen kan je op het forum ook hoor. :P
2024: wie is de Mol?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #194 Gepost op: 4-02-2006, 11:00:46 »
Maar het forum heb ik niet altijd bij me :P

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #195 Gepost op: 6-02-2006, 11:58:57 »
door de voorbereiding voor mijn lezing van as. donderdag kom ik weer allerlei leuke dingen tegen. Zo het "briefje" dat wij
hebben gemaakt bij een gastgezin naar aanleiding van een poster die we zagen hangen. Allemaal dieren die je in het chinees totaal anders uitspreekt. Van kip wisten we toen al dat het CHÉ was dat je dan weer als JI schrijft, dat wil zeggen in onze tekens. We hebben steeds dit soort briefjes gemaakt en op het laatst hadden we een gehele tekst klaar waarop te lezen stond dat wij uit Nederland kwamen en op zoek waren naar een gratis slaapplaats of juist een gratis lift zochten. Dat maakte het vinden een stuk gemakkelijker. Stuur de tekst naar  onze "test"
groet rinck

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #196 Gepost op: 6-02-2006, 13:21:24 »
Leuk rinck ::ok:: ::ok:: Ik dacht dat je ook nog een verhaal had over de periode bij dat bootjes maken in de rivier. Ik meen bij Varanasi of zo. Je hebt ons wel leuke foto's gestuurd daarvan, maar we hebben er dus geen verhaal bij. (wat er misschien niet is natuurlijk  ;))
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #197 Gepost op: 6-02-2006, 15:00:52 »
Leuk rinck ::ok:: ::ok:: Ik dacht dat je ook nog een verhaal had over de periode bij dat bootjes maken in de rivier. Ik meen bij Varanasi of zo. Je hebt ons wel leuke foto's gestuurd daarvan, maar we hebben er dus geen verhaal bij. (wat er misschien niet is natuurlijk  ;))
jazeker is die er sterker er zijn er meerdere, dwz leuke en minder leuke!!
een leuke is het volgende verhaal(tje)
Je (sorry jullie) zagen Roos tijdens de scenes aan de Ganges in een voor India nogaal gewaagde outfit waarbij haar bovenlichaam grotendeels niet bedekt was met kleding. Het was daar warm en broeierig en hier zal dat zeker geen opzien baren. Maar daar!!!!, Roos werd gek van de steelse en opdringerige blikken van al die Indiase mannen, ze werd er echt gek van enm kon er op een gegeven moment ook niet meer tegen en sloeg half door. Voor ons kandidaten een raar moment want we maakten hun steeds op hun best mee namelijk tijdens de opnames en de ranking, tijdens het reizen zag je ze amper!Roos is echt een schat van een presentatrice en we hadden echt met haar te doen. Nu waren we daar tijdens 't een of 't ander offerfeest want er werd echt van alles in die rivier gegooid. Ook dat was haast te gek voor woorden, de foto's laten dan ook mensen zien die er iets ingooien en vervolgens staan er 100 meter verderop weer mensen die dat er weer uit halen en het opnieuw verkopen. Begrijp u het begrijp ik het!! Maar goed Roos sloeg door en het huilen stond haar nader dan het lachen!
was getekend rinck

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #198 Gepost op: 6-02-2006, 15:12:57 »
Maar het forum heb ik niet altijd bij me :P

Dat is waar. :P

jazeker is die er sterker er zijn er meerdere, dwz leuke en minder leuke!!
een leuke is het volgende verhaal(tje)
Je (sorry jullie) zagen Roos tijdens de scenes aan de Ganges in een voor India nogaal gewaagde outfit waarbij haar bovenlichaam grotendeels niet bedekt was met kleding. Het was daar warm en broeierig en hier zal dat zeker geen opzien baren. Maar daar!!!!, Roos werd gek van de steelse en opdringerige blikken van al die Indiase mannen, ze werd er echt gek van enm kon er op een gegeven moment ook niet meer tegen en sloeg half door. Voor ons kandidaten een raar moment want we maakten hun steeds op hun best mee namelijk tijdens de opnames en de ranking, tijdens het reizen zag je ze amper!Roos is echt een schat van een presentatrice en we hadden echt met haar te doen. Nu waren we daar tijdens 't een of 't ander offerfeest want er werd echt van alles in die rivier gegooid. Ook dat was haast te gek voor woorden, de foto's laten dan ook mensen zien die er iets ingooien en vervolgens staan er 100 meter verderop weer mensen die dat er weer uit halen en het opnieuw verkopen. Begrijp u het begrijp ik het!! Maar goed Roos sloeg door en het huilen stond haar nader dan het lachen!
was getekend rinck

Een leuke anecdote Rinck! ::ok:: (om te lezen dan, kan me voorstellen dat het voor Roos niet zo leuk was :-\\)
2024: wie is de Mol?

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #199 Gepost op: 6-02-2006, 15:35:10 »
Ach nee nou vergeet ik het mooiste!!!
ze keken dus steeds naar de boezem van Roos. Die was dan ook wat laag uitgesneden, dwz haar shirt!
Wat was nu echter het geval ze had haar microfoontje, jullie zien ons daar dagelijks mee stoeien!!, verstopt in haar boezem en je kon als je goed keek (en dat deden die indiase mannen wel hoor!!)"het" zien zitten. Dus laten we maar van dat scenario uitgaan ze keken niet naar de boezem van Roos (die het aankijken zeker waard is!!) maar naar haar microfoontje. Speciaal voor diegene die dit gelooft!!!groene groet rinck
NB. Roos mocht je dit lezen beaam het dan aub!