Auteur Topic: [Koppel]Reinier en Clarinca  (gelezen 111122 keer)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #60 Gepost op: 29-03-2004, 17:49:13 »
Ja,ja,....die Reinier en Clarinca,...ze zorgen voor heel wat discussie stof!!!! Dat is leuk en voor jullie als users hier erg interessant. ::ok:: ::tandpastasmiley:: Maar graag 1 ding . Laten we in onze uitlatingen wel steeds het respect voor de betreffende personen voor ogen houden. Probeer kritisch te zijn, zonder beledigend te worden. Dan houden we de discussie fijntjes en hoeven we geen berichten te verwijderen. ::niet-ok::




Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #61 Gepost op: 29-03-2004, 17:51:05 »
Deze Reinier gaat door het leven met een enorme plaat voor z'n kop. Dit heeft als logisch gevolg dat het bij de meeste mensen onbewust maar ingenieus functionerende systeem van zelfreflectie- en correctie bij hem is uitgeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat hij hierdoor irritant overkomt. Dat gevoel heb ik ook als 'm bekijk. Dit is echter een psychische handicap waar hij niet zoveel aan kan doen. Als hij de commentaren aangaande zijn persoonlijkheid op dit forum leest, en ga er maar vanuit dat hij dat doet, zal hij er niets van begrijpen en iedereen voor gek verklaren. Daar kan hij nou eenmaal niets aan doen. Gelukkig heeft hij in Clarinca iemand gevonden die hem neemt zoals hij is. Krijg je toch een warm gevoel van.   ::vergroot::

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #62 Gepost op: 29-03-2004, 18:03:40 »
Volgens mij heb jij t niet helemaal begrepen.
???

Het een onlogische conclusie van Elias is om er vanuit te gaan dat een ander kandidaat, in dit geval Reinier, een automobilist zou kunnen of willen omkopen om hem (Elias) te vertragen. Als Reinier die mogelijkheid al had zou hij (Reinier) deze mogelijkheid beter aan kunnen wenden voor een eigen lift.
Zou hij net als Sanne en Lotte via de programmaleiding deze mogelijkheid tot sabotage gekregen hebben dan is het gewoon onderdeel van het spel en geen reden om kwaad te worden op Reinier.

Blijft de vraag dus, waarom wordt Elias kwaad op Reinier?

« Laatst bewerkt op: 29-03-2004, 18:08:36 door Castor_en_Pollux »

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #63 Gepost op: 29-03-2004, 18:46:34 »
Deze Reinier gaat door het leven met een enorme plaat voor z'n kop. Dit heeft als logisch gevolg dat het bij de meeste mensen onbewust maar ingenieus functionerende systeem van zelfreflectie- en correctie bij hem is uitgeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat hij hierdoor irritant overkomt. Dat gevoel heb ik ook als 'm bekijk. Dit is echter een psychische handicap waar hij niet zoveel aan kan doen. Als hij de commentaren aangaande zijn persoonlijkheid op dit forum leest, en ga er maar vanuit dat hij dat doet, zal hij er niets van begrijpen en iedereen voor gek verklaren. Daar kan hij nou eenmaal niets aan doen. Gelukkig heeft hij in Clarinca iemand gevonden die hem neemt zoals hij is. Krijg je toch een warm gevoel van.   ::vergroot::


Wel ja zeg, wat een psychologische prietpraat lees ik hier nou toch weer.
 ???
Hij is daar zeer zeker wel van bewust hoor, alleen calculeert hij ook heel geraffineerd het fatsoen en respect voor anderen, wat bij de meeste mensen erin gebakken zit, hierbij in.
Meestal weten dit soort mensen ook feilloos wanneer er werkelijk gevaar dreigt, en wanneer ze iemand de hielen moeten likken.
Dan zal hij de macht van de onschuld gebruiken.We zagen dat al toegepast door Clarissa, toen ze werden aangesproken op hun sneaky liftgedrag t.o.v. de groep.

Ik hoop op het moment dat hij de ''juiste'' Russen op z'n pad tegenkomt, die hij straks door stress en oververmoeidheid, en steeds groter isolement binnen de groep, verkeerd zal inschatten en dan is het KLABAMMMMM   ::tandpastasmiley:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline japlo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #64 Gepost op: 29-03-2004, 18:50:32 »
Wat weer een superaflevering was dit!
Die Reinier uit Wassenaar blijft maar steeds de kroon spannen.
Als hij nou maar gewoon gezegd had dat hun ook iets overkomen was dan had hij nu geen conflict met Elias gehad.
Zag je Reinier smullen toen hij die kippetjes van die schapendarmen zag vreten. Het is maar goed dat Reinier geen kip is (zonder kop).
En toch zijn Reinier en Clarinca dè smaakmakers van de serie want iedereen zeikt over ze.
Ik kijk al weer reikhalzend uit naar de volgende aflevering, de eerste in april. ::ok:: ::rofl:: ::oink::

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #65 Gepost op: 29-03-2004, 19:05:26 »

En toch zijn Reinier en Clarinca dè smaakmakers van de serie want iedereen zeikt over ze.


Merkwaardige interpretatie van smaakmakers lees ik hier ???

Misschien bedoel je vieze nasmaak??


Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #66 Gepost op: 29-03-2004, 19:09:34 »
ow sorry Castor_en_Pollux, Ik dacht dat je bedoelde dat t een onlogische conclusie was van Polletje...vandaar dat ik t al niet begreep. Maar dat is weer opgehelderd  ::tandpastasmiley::
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #67 Gepost op: 29-03-2004, 20:09:19 »
Dat die Reinier een blok beton voor zijn hoofd heeft, kan ik me niet eens zo druk over maken. Dat die Reinier het geoorloofd vind om onsportief te zijn om als eerste in Peking aan te komen interesseert me ook al niet.

Maar dat ie zich asociaal gedraagt tegen mensen die hem helpen Peking te halen gaat me echt te ver.
Ok het is een wedstrijd, maar je bent in een land waar relatief weinig westerlingen reizen. (sterker nog Rusland over land -dus niet in de trein- is voor weinig niet Russen weggelegd) dus een beetje respect en eerbied voor de plaatselijke bevolking mag toch wel verwacht worden.

Die Russen gaan dan nog wel, maar bij Mongolen en Chinezen wordt het persoonlijk! Als die man nog niet tot inkeer gekomen is gaat de TV onherroepelijk UIT!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2004, 09:24:12 »
Rusland is een harde maatschappij, waar het recht van de sterkste geldt en mensen moeten knokken om te overleven. Reinier gedraagt zich als een echt rus en heeft daarom veel succes bij zowel het liften als het overnachten (!). Ik zie hem nog niet langs de kant van de weg liggen met een hoop gras over zijn kop tegen de muggen.

Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #69 Gepost op: 30-03-2004, 11:19:14 »
Goed gesproken, Polletje.

1 klein detail zie je over het hoofd. Reinier is geen Rus. Hij woont in Wassenaar.
 ::schaam::

Offline daborg

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2004, 12:04:08 »
Noh.. wat lees ik hier voor een ONZIN. Iedereen weet dat je aan zo een spel meedoet, om te winnen. Wat Reinier en Clarinca hebben gedaan. is helemaal niet zo unfair of wat dan ook.

Toen hun die prijs kregen. en daarna ZELF een lift regelde uit dat stadje, moest dat andere koppel niet gaan bitchen. Reinier en C hebben die zelf geregeld. Het is en blijft een race.

En die Elias met ze domme theorieen. Alsjeblieft zeg, hoe kan je zo dom zijn om te denken dat iemand er geld voor over heeft om hun te flashen? Die lift pak je dan toch zelf? Ik bedoel, er is gewoon teveel geroddeld over R en C. Maar het slaat nergens op, want de rest kan er gewoon niet tegen dat hun zo goed zijn.

Reinier en C zijn gewoon helden, omdat hun gewoon zelf alle liften regelen. en niet blijven wachten tot er iets hun kant op komt.


Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2004, 12:11:33 »
precies! helemaal waar. De enige keer dat ik t zwak van hun vond was in de 3e aflevering dat ze op die rotonde naast Rani en Hans gingen staan. Mgoed, Hans zei t toen zelf al: "wij zijn veel te braaf".
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2004, 14:09:44 »
1 klein detail zie je over het hoofd. Reinier is geen Rus. Hij woont in Wassenaar.
 ::schaam::

Je moet goed lezen. Ik zeg ook niet DAT hij een rus is, maar zich als rus gedraagt. Hij past zich aan een andere cultuur aan. Integratie noemen we dat.

Offline daborg

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2004, 14:11:21 »
Precies.. Reinier is gewoon de man

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2004, 22:55:35 »
Liften jatten.

Er is nogal wat opwinding over het 'inpikken' van Reinier. Als dit het geval is ( het is op tv wat slecht te zien) en dus de enige oplossing voor de andere koppels zou zijn om letterlijk te gaan vechten om een lift, kun je daar niet voor kiezen.
De logische oplossing is Reinier persoonlijk duidelijk te maken dat je dat niet pikt. Als dat niet werkt kun je de programmaleiding vragen om in te grijpen.
De programmaleiding is op de hoogte en sanctioneert het gedrag kennelijk.
Als het gedrag echt over de grens is, waarom wordt er dan niet ingegrepen? En waarom richt de kwaadheid zich niet tevens op de programmaleiding?

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2004, 23:49:38 »
Ik denk dat het nog niet lang genoeg aan de gang is om echt kwaad te zijn.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #76 Gepost op: 31-03-2004, 10:29:14 »
Ze zijn dus kwaad, maar nog niet echt kwaad.   :) :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #77 Gepost op: 31-03-2004, 10:43:05 »
Ik denk niet dat de programmaleiding zich er aan stoort. Er is geen spelregel die zegt dat ze geen lift mogen inpikken.

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #78 Gepost op: 31-03-2004, 10:57:35 »
lijkt mij ook niet dat de programmaleiding zich er aan stoort. Het levert namelijk wel meer "opwindende" en spannende uitzendingen op. En het niet pikken van liften is meer een ongeschreven regel. Zolang ze zich aan de regels van het programma houden zullen ze niet ingrijpen.
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #79 Gepost op: 31-03-2004, 10:59:23 »
De vraag was of de deelnemers behalve zich er onderling over opwinden (dikke,...) ook iets doen om het op te lossen. (zoals iemand er rechtstreeks op aanspreken)
Als ze er eigenlijk geen problemen mee hebben waar gaat het dan over ?