Auteur Topic: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur  (gelezen 19049 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2012, 21:53:01 »
Ja, zo zit er in feite ook meer drama in: juichen als je hoort dat je op tijd binnen bent, enorme teleurstelling als je te laat bent. Dat ze eerst allemaal op een rijtje moeten gaan staan, komt nu een beetje gekunsteld over.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2012, 21:53:47 »
Wat is een serie zonder bners idd fijn :D

Haha! Ik raak nooit uít WIDM sferen ;) Maar hé, wen maar vast aan Sol, want als hij hetzelfde pad bewandeld als Art zien we hem volgend jaar als presentator van de mol ;D

Edit: hoop het niet trouwens, de 'Sol is de mol' grapjes op het forum zouden niet te stuiten zijn...

Hoop het niet... K kan niet elk jaar aan een andere presentator wennen hoor XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2012, 07:19:06 »
Ik heb gisteravond weer genoten van PE!!
Idd leuk dat ze er eigenlijk niets aan vernieuwd hebben (op die rare envelop na) :) Presentatiekeuze vind ik eigenlijk best leuk. Eerst wilden ze Bart uit Idols of Popstars het laten presenteren en daar zou ik me enorm aan hebben gestoord denk ik, maar Sol deed het best leuk.

Wat een muts is die Robin overigens.... Ik vind het wel een beetje zielig voor Hans dat hij met haar moet liften :D
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2012, 11:12:08 »
Ik vond het een beetje tegenvallen. Ik had me er zo op verheugd, want vond het eerder zo'n fantastisch programma. Maar dan heb je een of andere presentator die compleet géén spanning kan brengen, die niet eens normaal de -r uit kan spreken.

En dan die envelop, wat een goedkoop element!

Nou goed, ik geef het nog een kans, maar de eerste aflevering was wel een gigantische deceptie eerlijk gezegd.  ::ohno::
I'm a real big goblin..

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2012, 13:15:52 »
Heb erg genoten van de eerste aflevering !!!
Vond de presentator best leuk, kandidaten soms weer heerlijk irritant (moeder en dochter) en ik zat er met het muziekje weer helemaal in.  ::bravo::

Het voordeel van de zwarte envelop vooraf aan kandidaten meegeven is, dat de organisatie er later niet van beschuldigd kan worden dat ze het spel aanpasssen. Vooraf bepalen ze nu of een koppel er wel of niet uitgaat die aflevering, onafhankelijk wie dat koppel is.

Op naar aflevering 2  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 2-04-2012, 13:18:53 door Sarah70 »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2012, 13:18:42 »
Heb eigenlijk alleen de eerste 3 series gevolgd (en zelfs die niet helemaal).
Toch gekeken want ik was wel weer benieuwd na zoveel jaar.

Ik was er niet direct wild van eerlijk gezegd.
De presentator was 'wel aardig' maar wist idd geen spanningsopbouw te brengen en eigenlijk vooral the bleeding obvious nogmaals te benoemen.

In proef 1 (schaatsen/lintje afpakken) zat zo goed als geen spanning, en het was ook niet erg interessant om naar te kijken. Proef twee ging al helemaal nergens over volgens mij, ze moesten een vlaggetje scoren - kennelijk daar waar de PE vlag stond maar oa Hans en die moeder/dochter plukte het heel ergens anders vandaan en dat had kennelijk geen consequenties. ???

Dat het een non-eliminatie zou worden was ook al wel meteen duidelijk dus dat leverde ook geen spannend moment op. En de meeste koppels vind ik niet direct sympathiek overkomen.
Robin is erg dominant aanwezig, de broers zijn zo goed als onzichtbaar, Annebet profileert zich als lief maar naïef meisje dat haar Quentin overal blindelings in volgt, ook al heeft die tot nu toe weinig inzicht getoond - maar hopelijk verandert dat nog. De dochter van moeder-dochter lijkt vooral een hypernerveus type dat om de haverklap voor het verkeer springt, en die vrienden waren ook sympathiek en volwassen bezig..  ::)


Mja goed ik zal het nog een kans geven misschien moet je er weer inkomen en worden de koppels op den duur leuker..  ;)
Tot nu toe, color me unimpressed..  ::)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2012, 13:20:58 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2012, 15:08:54 »
Ik vond het een redelijke aflevering. Zoals velen vond ik de zwarte envelop maar vaag. Was natuurlijk te voorspellen dat er een groen logo in zat en dat betekent dat de eerste etappe nooit een eliminatie-etappe geweest is. Wat dus ook de verdiende vrijgeleide van Q+A waardeloos maakt.

Kan iemand mij vertellen of er in de intro veel spoilers zitten? (beelden van bepaalde teams in de Fillipijnen bijv), want ik weet van voorgaande series dat uit de intro best al wat af te leiden viel.
Ik heb bij de intro daarom ook met opzet weggekeken. Als er dit jaar beter over nagedacht is hoeft dat de volgende keer niet.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #27 Gepost op: 2-04-2012, 16:07:17 »
Ik heb genoten  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #28 Gepost op: 2-04-2012, 16:42:19 »
Kan iemand mij vertellen of er in de intro veel spoilers zitten? (beelden van bepaalde teams in de Fillipijnen bijv), want ik weet van voorgaande series dat uit de intro best al wat af te leiden viel.
Ik heb bij de intro daarom ook met opzet weggekeken. Als er dit jaar beter over nagedacht is hoeft dat de volgende keer niet.
Ja, je kan inderdaad al in de intro zien we er doorgaan naar de fillipijnen.. dus inderdaad weg blijven kijken ;) 
I'm a real big goblin..

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #29 Gepost op: 3-04-2012, 00:18:20 »
Net teruggekeken en ik vond het super leuk ;D. Ik vond er juist wel leuke koppels inzitten. De spanning was wel weg doordat het vrij logisch was dat er niemand zou afvallen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2012, 10:15:03 »
Peking Express is eindelijk weer terug! Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht (zoals velen hier). Jammer dat ik nu door de intro al weet welke koppels de de Filipijnen halen en welke waarschijnlijk niet (dat doen ze bij WIDM toch beter!)

De envelop-actie vond ik echt niet logisch, de productie kan net zo goed zeggen dat iedereen doorgaat (want volgens mij werd er niet willekeurig een envelop getrokken of wel?). Wat ik deze eerste aflevering vooral miste was het leren kennen van de kandidaten. Van sommige kandidaten hebben we weinig tot niets gezien. Pas bij het zoeken naar een slaapplaats kwamen de broers in beeld (rijkelijk laat, als dan al twee opdrachten zijn geweest).

Ook miste ik het overzicht welk koppel waar op de route was. Normaal kwam er toch altijd een kaart in beeld? Wat ik ook jammer vond, was dat de eerste race door Seoul heen geen gevolgen had voor de rest van de aflevering. Quintin en Annebet moeten daar zeker als laatste zijn aangekomen, doordat ze eerst richting het Olympisch stadion gingen, terwijl ze daarna wel immuniteit kregen door te schaatsen.

Ik ga zondag zeker weer kijken, want ik wil het programma en Sol zeker nog wel een kans geven. Ik vind het alleen jammer dat er klaarblijkelijk zo slecht nagedacht is over de serie en de montage (en dat terwijl ze vier jaar aan het concept hebben kunnen sleutelen, genoeg tijd om de feedback van vaste kijkers erin te verwerken). Maar ja, volgende week beter (hoop ik). In ieder geval vind ik het super dat Peking Express weer terug is!

Offline garco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2012, 12:26:03 »
Leuk dat het weer begonnen is, maar ik begin me toch steeds meer te ergeren. We worden voor de gek gehouden hoor!

Alles is op een bepaalde manier gemonteerd, soms subtiel, soms ook niet. En waar komen die auto's soms opeens vandaan?

Die witte auto (SUV) waar de Groningers 5 minuten op moesten wachten, kwam rechtstreeks uit de showroom (product placement??), de blauw schuimachtige berschermsdingen (tegen beschadigingen bij vervoer) zitten er nog op...
Hoofdsteunen van passagiersstoelen zijn verwijderd! Bij mijn auto krijg je die er echt niet af hoor! Maar dat zal wel aan die Koreaanse rommel liggen ;)

Overigens ben ik (overdreven) geïnteresseerd in auto's, dus dit soort dingen vallen mij gelijk op  (zie ook: http://imcdb.org/movie_429410-Peking-Express.html )

Maar goed, ondanks dat alles ingestudeerd is, vind ik de beelden altijd wel leuk en geniet ik er ook nog van!

Ik zie ook dat dit forum een voorkeur voor Hans heeft, bijna alle smilies hebben een hoed op! :)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2012, 12:29:04 door garco »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2012, 19:05:17 »
Heerlijk dat het weer terug was! Ik heb genoten, ondanks de 'foutjes' Wat ik jammer vond was dat het liften niet heel erg goed in beeld gebracht werd, en ook die enveloppe bracht niks extra...

!
Maar dat zal wel aan die Koreaanse rommel liggen ;)

Overigens ben ik (overdreven) geïnteresseerd in auto's, dus dit soort dingen vallen mij gelijk op  (zie ook: http://imcdb.org/movie_429410-Peking-Express.html )


Klinkt bekend... Die auto's leken inderdaad wel fabrieksnieuw... Overigens, even off topic: de tijd dat Koreaanse auto's rommel waren ligt heel wat jaartjes achter ons... Althans, dat vind ik... Ze maken verdraaid goede en leuke auto's tegenwoordig
Ich bin ein Bärliner!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2012, 19:12:34 »
Laten ze dat blauw er niet expres op zitten. Heb volgens mij een keer iets gehoord dat mensen dat doen zodat een ander dan kan zien dat de auto nog nieuw is.. Soort statussymbool dus.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2012, 19:13:48 »
Zou best kunnen. Ik denk dat je na 1 aflevering op dat gebied ook zeker geen conclusie's zou mogen maken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #35 Gepost op: 3-04-2012, 23:19:00 »
Natuurlijk wordt er wel eens een iets gemanipuleerd, maar auto's door het beeld laten rijden om reclame te maken? Dat lijkt me nogal vergezocht. En dat alles ingestudeerd is lijkt me echt onzin. Dat veronderstelt een manipulatie van een omvang die ze bij WIDM niet eens kunnen waarmaken en dan ook nog eens totaal doelloos (want er is geen mol...).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #36 Gepost op: 3-04-2012, 23:53:43 »


Die witte auto (SUV) waar de Groningers 5 minuten op moesten wachten, kwam rechtstreeks uit de showroom (product placement??), de blauw schuimachtige berschermsdingen (tegen beschadigingen bij vervoer) zitten er nog op...
Hoofdsteunen van passagiersstoelen zijn verwijderd! Bij mijn auto krijg je die er echt niet af hoor! Maar dat zal wel aan die Koreaanse rommel liggen ;)

Overigens ben ik (overdreven) geïnteresseerd in auto's, dus dit soort dingen vallen mij gelijk op  (zie ook: http://imcdb.org/movie_429410-Peking-Express.html )

Goed gezien. Afgelopen jaar ben ik een aantal weken in zuid-korea geweest en daar is dit heel normaal. Het viel me ook op want je ziet echt OVERAL daar auto' met die blauwe beschermdingen op de deuren rijden. Meestal hebben ze zelfs nog de fabriek/productiesticker achter het raam zitten en het is zelfs zo dat binnenin veel dingen zoals spiegels en poken en weet ik wat allemaal gewoon nog de plastic hoesjes en dergelijke erop of erom hebben zitten (ook bij taxi's zelfs).

Dit is voor Zuid-Koreanen een soort status-symbool... Om te laten zien dat ze het zich kunnen veroorloven om een nieuwe auto te kopen en rijden. Heeft dus helemaal niets met product-placement of iets dergelijks te maken maar behoort bij de Zuid-Koreaanse cultuur!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2012, 00:10:27 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2012, 00:17:32 »
Goed gezien. Afgelopen jaar ben ik een aantal weken in zuid-korea geweest en daar is dit heel normaal. Het viel me ook op want je ziet echt OVERAL daar auto' met die blauwe beschermdingen op de deuren rijden. Meestal hebben ze zelfs nog de fabriek/productiesticker achter het raam zitten en het is zelfs zo dat binnenin veel dingen zoals spiegels en poken en weet ik wat allemaal gewoon nog de plastic hoesjes en dergelijke erop of erom hebben zitten (ook bij taxi's zelfs).

Dit is voor Zuid-Koreanen een soort status-symbool... Om te laten zien dat ze het zich kunnen veroorloven om een nieuwe auto te kopen en rijden. Heeft dus helemaal niets met product-placement of iets dergelijks te maken maar behoort bij de Zuid-Koreaanse cultuur!

Klopte dus toch wat ik dacht.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline garco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2012, 06:44:40 »
OK dan, bedankt voor de uitleg, klinkt logisch dan, maar dat van die hoofsteunen blijf ik vreemd vinden en gigantisch naar achteren gedraaide rugleuningen... Dat kost hartstikke veel tijd om te doen!!  :D

Maar ik houd dit in de gaten !!!

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Aflevering 1 - zondag 1 april 20.20 uur
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2012, 08:38:36 »
Ik vond het een pracht aflevering. Heb genoten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Azië + megasteden helemaal geweldig vind (waardoor 2010 bij 'Wie is de Mol?' ook mijn lievelingsseizoen was). Hoop dat ze nog een tijdje in Zuid-Korea blijven. Fillipijnen lijkt me ook wel tof  ::joehoe::.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.