Auteur Topic: In het spoor van Peking Express  (gelezen 19000 keer)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2006, 10:12:24 »
Ik denk dat jullie niet echt goed hebben zitten opletten. Je kon bij die tempel pakketjes papier kopen met opdrukken van dollars, goud en huisraad. Door middel van het verbranden van de papiertjes (dus valse dollars) offeren ze symbolisch al hun bezittingen op aan hun god.

Je kunt maar ergens in geloven.


Hebben we idd niet goed zitten opletten, zo interessant was het dus  ;)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2006, 10:26:15 »
Hopen dat Victor Reinier het beter doet. Hij gaat wel naar de tempels van Angkor (één van de zeven vroegere (vergeten) wereldwonderen).
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 10:41:47 door Zartan »
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2006, 10:33:06 »
Ik denk dat jullie niet echt goed hebben zitten opletten. Je kon bij die tempel pakketjes papier kopen met opdrukken van dollars, goud en huisraad. Door middel van het verbranden van de papiertjes (dus valse dollars) offeren ze symbolisch al hun bezittingen op aan hun god.
Ik heb dat stukje net nog maar even een keer bekeken (ik heb het op video staan). Het zou kunnen dat je gelijk hebt (dat is te hopen), maar zo duidelijk wordt het in ieder geval niet gezegd. Er wordt namelijk gezegd dat er ook pakketjes met nep-kostbaarheden (papier)te koop zijn om de mensen niet op kosten te jagen. Vervolgens zie je een oude vrouw die zo'n pakketje offert, maar daar zitten geen nepbiljetten van honderd dollar tussen. Ook in het pakketje dat Dyanne "stylish verantwoord" Beekman even daarvoor verbrand heeft, zie je verder geen honded-dollar biljetten zitten. Hierdoor lijkt het dus alsof die honderd dollar gewoon echt zijn.
Nogmaals: Ik hoop dat jij gelijk hebt, want anders is het echt heel genant, maar ik vind dat het niet echt duidelijk is in ieder geval.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2006, 10:36:17 »
Hopen dat Victor Reinier het beter doet. Hij gaat wel naar de tempels van Angkor (één van de zeven vroegere wereldwonderen).
::rofl:: Angkor Wat is beslist niet één van de vroegere zeven wereldwonderen, want die waren allemaal in Griekenland, Turkije, Egypte en (edit:) Irak (Babylon) te vinden. De oude Grieken hadden Cambodja nog niet ontdekt!  ::rofl::
Maar Angkor Wat is wel heel erg schitterend en zou zeker een kans maken op een nieuwe lijst van wereldwonderen.  ::jaja::  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 10:42:30 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2006, 10:37:11 »
"stylish verantwoord"

Ik word een beetje moe van deze twee woorden  ;D
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2006, 10:38:02 »
::rofl:: Angkor Wat is beslist niet één van de vroegere zeven wereldwonderen
Één van de zeven vergeten wereldwonderen dan.

edit: One of the seven forgotten world wonders of medieval thinking
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 10:40:35 door Zartan »
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2006, 10:53:02 »
Hopen dat Victor Reinier het beter doet.

Slechter kan m.i. in ieder geval niet. Wat zonde, er is zoveel uit zo'n serie te halen.

Als dat modepopje bij een slangen-farm is, vertel dan meer over die slangen (welke soorten er in het wild leven, wat het doel is van een kwekerij, of de mensen zelf die slangen vangen etc. etc.) Maar nee, het ging weer over een paar schoenen, een portemoneetje en een riem.
Daarna ging ons modepopje even eten, onze eigen vrouwelijke Frank Govers had honger. Maar na het zien van de plaatselijke delicatesse (slang) ging ze zonder iets te eten weer verder. Wat had je dan verwacht, een Happy-Meal met cola. Nee, jurk, je bent niet in Nederland.

Dan laat ze zich door locals op een bootje de binnenlanden in brengen. En waar gaat het item over: de mensen dragen daar synthetische kleding. En dan die opmerking dat de mensen er 's-avonds ook in slapen. Nee hallo westerse trien, ze hebben geen 160 dollar voor een mislukt maatpak met paarse binnenvoering. 160 dollar, dat is een jaarsalaris in die regio !

Het was weer een aflevering met de quote's als "Ik heb me laten vertellen", "Schijnbaar" en "Waarschijnlijk". Op geen enkel item werd dieper ingegaan. Zoals ik vorige week al zei:"Dit is echt een gemiste kans". Zelfs ik zou me beter voorbereiden op zo'n vakantie. Kijk van te voren eens een aflevering van The Lonely Planet over het land. Duik eens een bibliotheek in en verdiep je eens in een ander land en ander cultuur. En begrijp ook eens dat mode niet voor iedereen belangrijk is, modepopje.

Maar toch ben ik bang dat Vledder het ook niet véél beter zal gaan doen. Als ik het voorstukje van volgende week zag en die "over het paard getilde acteur" zag lopen in de ruines van de tempels van Angkor (Een van de wereldwonders! ) en opmerking hoorde maken dat het stoffig was en 'n oude troep, dan heb ik wederom mijn twijfels.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2006, 11:27:55 »
Maar nee, het ging weer over een paar schoenen, een portemoneetje en een riem.
Dat is sowieso belachelijk, want ze stond er zo op voor vegetariër te zijn. O wat zielig als die arme diertjes doodgemaakt worden om op te eten, maar als je er een paar "stylish verantwoorde" schoenen van kan maken is het in één keer helemaal oké. Het had meer weg van "De Grote Dyanna Beekman-show", dan van een goed reisprogramma.
Overigens zet ik ook vraagtekens bij het modebesef van onze "imago-styliste" (haar eigen imago heeft ze in ieder geval goed verziekt): dat verschrikkelijke jurkje-met-lange-broek-eronder was volgens mij zeer stylish-onverantwoord.  ::niet-ok::
Zeer schofterig vond ik dat ze zat te gebaren hoe erg ze die Vietnamese vrouwen vond stinken: ze behandelde die mensen echt alsof het een minderwaardig ras is:  ::niet-ok::  ::niet-ok::  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 11:29:36 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #28 Gepost op: 16-03-2006, 12:43:30 »
Wat ben ik blij dat ik deze uitzending (bewust)heb overgeslagen. SBS, wat jammer is dit. Het had zoveel beter en interessanter kunnen zijn!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2006, 13:16:15 »
Ik heb het zelf deze keer niet gezien, maar door het verslag van hAgAr merk ik dat ik niks gemist heb. Er is me dus een boel ergernis bespaard gebeleven  ::jaja::
En dat 'stylish verantwoord', dat viel me vorige week ook al op. Geloof dat ze het toen wel een keer of 4 heeft gezegd.  ;D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2006, 16:05:04 »
Ik heb het ook overgeslagen. Vorige week had ik beloofd voor Realitynet screenshots te maken (en dat gaat een beetje moeilijk als de tv uitstaat :P), maar nu deed een ander het en heb ik ook niet gekeken. Wat een flutprogramma zeg.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2006, 16:10:25 »
Nog minder kijkers,toen ik ff langs zapte om iets anders te zoeken,maakte Victor Reinier een opmerking dat ze niet zo gierig moest doen ::rofl::  en de opmerking dat ze niet had afgedongen  ::ohno::

Afl 2: 290.000

Offline rira

  • Forumlid
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2006, 18:04:05 »
Haha wat een grappig forum dit. Allemaal mensen die om het hardst gaan vertellen hoe niet leuk ze iets vinden terwijl je ook gewoon iets anders kan doen dan tv kijken en op internet gaan zitten zwartgallen....met je buurman gaan praten of op reis gaan bijvoorbeeld.... en de wereld bekijken...dat is de echte reality....Maar voor sommigen is tv de enige reality...Terwijl tv slechts een heerlijke luchtbel is vol spannende illussies en prachtige fata morgana's....bekijk de echte wereld eens...dan zie je andere mensen en andere culturen en leer je respect te hebben voor andere mensen. Iedereen doet zijn eigen ding toch?

respect...!
and have fun!

Rira

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2006, 18:27:48 »
Haha wat een grappig forum dit.
Zeker!  ::ok:: Een heel grappig forum !  ::ok::  ;D
Allemaal mensen die om het hardst gaan vertellen hoe niet leuk ze iets vinden
In dit geval wel, maar als we iets wel leuk vinden dan zeggen we dat ook, lees de andere topics maar na.
terwijl je ook gewoon iets anders kan doen dan tv kijken en op internet gaan zitten zwartgallen....met je buurman gaan praten of op reis gaan bijvoorbeeld.... en de wereld bekijken...dat is de echte reality....
Op reis gaan is super  ::ok::. Met je buurman praten minder  ::niet-ok::. Maar aangezien we niet allemaal constant op vakantie kunnen gaan, is realitytv ook een leuk vermaak.
Maar voor sommigen is tv de enige reality...Terwijl tv slechts een heerlijke luchtbel is vol spannende illussies en prachtige fata morgana's....
Voor sommigen is tv de enige realty. Sommigen. Welke sommigen?
bekijk de echte wereld eens...dan zie je andere mensen en andere culturen en leer je respect te hebben voor andere mensen. Iedereen doet zijn eigen ding toch?
Ik heb al aardig wat landen en culturen gezien en die waardeer ik zeer. Denk je nou serieus dat je ons respect voor andere culturen bij moet brengen?  ??? 'Iedereen doet zijn eigen ding'. Wat een loze kreet!
respect...!
and have fun!

Rira
'respect?' - Weer zo'n loze kreet: Yo, respect man!
En 'fun'? Ach, dat zit wel goed... ;)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 21:12:07 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #34 Gepost op: 22-03-2006, 12:32:32 »
Vanavond neemt Victor Reinier het stokje over van Dyanne Beekman en laat ons Cambodja zien...

Hij brengt een bezoek aan de Tuol Sleng gevangenis. Een indrukwekkend monument dat herinnert aan de gruwelen van het Rode Khmerregime. Zijn overnachting op een eenvoudig boerderijtje op het platteland in the middle of nowhere maakt echter de grootste indruk op Victor. Samen met een boerenjongen trekt hij per ossenwagen door een paradijselijk landschap om drinkwater te halen uit een afgelegen waterbron.

Hier kan je vast lezen wat zijn verwachtingen en indrukken waren.
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #35 Gepost op: 22-03-2006, 17:28:49 »
Die Tuol Sleng gevangenis (in een voormalige school!) is inderdaad echt luguber en indrukwekkend. Ik ben er afgelopen zomer ook geweest en vooral de muren vol foto's van omgekomen mensen (veel kinderen!) maken veel indruk. En dan de foto's van de daders, de gevangenenbewaarders die zo gruwelijk hebben gemoord en gemarteld: allemaal kleine jongens, van tussen de 10 en 16 jaar oud.  >:(
Buiten de gevangenis bedelen allemaal mensen die door de oorlog of door landmijnen verminkt zijn geraakt...  :(
Ik ben heel benieuwd hoe dat in beeld gebracht wordt. Het is in ieder geval een gitzwarte bladzijde in de geschiedenis...  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #36 Gepost op: 22-03-2006, 23:24:13 »
Nou daar issie dus niet geweest. Misschien volgende week. Maar ik moet zeggen, de aflevering met Victor is dus vele malen beter te pruimen dan met ons modepopje. Je ziet die man echt genieten!!!! ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline sihida

  • Forumlid
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #37 Gepost op: 22-03-2006, 23:32:34 »
Nou daar issie dus niet geweest. Misschien volgende week. Maar ik moet zeggen, de aflevering met Victor is dus vele malen beter te pruimen dan met ons modepopje. Je ziet die man echt genieten!!!! ::ok::
Niet geweest? Vóór de reclame ging een groot deel van het programma over die afschuwelijke gevangenis. Vond deze 'In het spoor van...' ook beter dan de afleveringen met Dyanne. Vooral het stuk van de gevangenis vond ik indrukwekkend. Het gedeelte over Angkor leverde vooral mooie plaatjes op.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #38 Gepost op: 22-03-2006, 23:44:26 »
Oeps dan heb ik te laat ingeschakeld vrees ik.....foutje :-[ :-[ sorry
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #39 Gepost op: 23-03-2006, 15:17:53 »
Ja, je heb tenminste meer gezien dan ik. Zat voetbal te kijken.  ::schaam::
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.