Auteur Topic: In het spoor van Peking Express  (gelezen 19002 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
In het spoor van Peking Express
« Gepost op: 8-03-2006, 16:13:25 »
In het nieuwe programma 'In het Spoor van Peking Express' volgen zes bekende Nederlanders de route van 'Peking Express: De Mekong Route'. Maar in plaats van deze zo snel mogelijk af te leggen, nemen zij juist de tijd om het mooie landschap, de unieke locaties en de bijzondere mensen beter te leren kennen. Inge de Bruin, Victor Reinier, Dennis van der Geest, Rifka Lodeizen, Reinier (oud- deelnemer van Peking Express) en Dyanne Beekman nemen de kijker mee op een unieke reis naar het dak van de wereld.

Vanavond is de eerste aflevering met Dyanne Beekman. Zij reist naar Vietnam. Ze bezoekt de wereldstad Saigon en de Mekong delta; de plek waar Peking Express: De Mekong Route begint. Tevens gaat ze naar Cu Chi, waar ze terecht komt in een tunnelcomplex, waar de Vietcong zich verborgen hielden voor de Amerikanen tijdens de Vietnam oorlog. Dyanne treft een enorm ondergrondse militaire basis aan compleet met uitgegraven commandocentra, ziekenhuizen, eetzalen en zelfs een bioscoop. En het bloed kruipt bij de imago-styliste waar het niet gaan kan, want op de gekste plekjes slaat ze natuurlijk weer aan het fashionwatchen. Verder bezoekt Dyanne in deze aflevering Ho Chi Minh City, Cholon (Chinese wijk) en een rijstfabriek (Cai Be).

Wil je vast meer lezen over Dyanne's belevenissen, klik dan hier!


Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #1 Gepost op: 8-03-2006, 17:12:04 »
En het bloed kruipt bij de imago-styliste waar het niet gaan kan, want op de gekste plekjes slaat ze natuurlijk weer aan het fashionwatchen.

OMG!  :-\\  ::niet-ok::
Hopelijk hebben ze dat eruit geknipt dan, want het programma duurt maar een half uur (min reclameblokken natuurlijk)...
Ik zie liever wat van de omgeving in Vietnam dan het 'fashionwatchen'  ::niet-ok:: van Dyanne Beekman (BN'er?!).  ;D  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #2 Gepost op: 8-03-2006, 22:29:06 »
hmm sorry ik zit het nu te kijken maar ik vind er echt helemaal Niks aan, het is dus echt een reisprogramma en gewoon geen peking expressachtig iets  :-\\  ::niet-ok::
I'm a real big goblin..

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2006, 22:40:05 »
Ik had wel verwacht dat het zoiets zou zijn hoor. Dat stond als zodanig ook overal aangekondigd. Je ziet iets meer van de landen waar PE doorheen trekt. Maar ben niet onverdeeld enthousiast. Het filmwerk in Saigon was ronduit slecht met die rare springers her en der. Van een programma als dit verwacht ik denderende opnames, prachtige beelden. Maar je ziet alleen maar de hoofdpersoon die dan wat dingetjes doet enzo. Het had beter gekund. Maar ik wacht de tweede aflevering af. Dan zitten ze niet in een grote stad. Dat kan schelen. :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
De Bimbo In het spoor van Peking Express
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2006, 23:55:12 »
Met enige schaamte heb ik net "In het spoor van.." bekeken. Hadden ze voor dit programma niet een serieuze presentatrice kunnen vinden. Alsof wij zitten te wachten op een bimbo die op een kruispunt de lokale bevolking gaat keuren door middel van de kleren `Ze hebben niet lang voor de spiegel gestaan´ Mens, volgens mij hebben ze niet eens een spiegel.

Saigon is toch véél meer dan kledingwinkels, hotels en bars.

Het is ook sneu om te zien dat deze styliste niet de gastvrijheid van de mensen waardeerd, maar loopt te klagen over harde bedden, slechte sanitaire voorzieningen en het eten wat de mensen delen. ´Ik ben vegetariër!´ Waarom eet je dan wel vis ?

Het is mijn inziens een gemiste kans. Dat de makers van het programma niet een echte `In het spoor van..` hebben gemaakt. Laat de (on)bekende Nederlander starten op dezelfde plek als de kandidaten. Laat zien wat er gebeurd op die markten en pleinen waar de kandidaten ook in een sneltreinvaart voorbij komen, en waarom al die mensen zich met bootjes of brommetjes verplaatsen. Geef aan hoe belangrijk de MEKONG voor de bevolking is. Geef eens relevante informatie over de Vietnam-oorlog in plaats van `Ik ben zo bang van Vleermuizen`. Er is zoveel te vertellen over Vietnam en zijn plaatsen en bevolking. Maar wat krijgen wij te zien, boetiekjes, namaak-Rolexen en een over-het-paard-getilde mode-muts.

Ik ben vanavond niet veel wijzer geworden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #5 Gepost op: 9-03-2006, 09:08:59 »
ik ben het vergeten. maar ik heb niet veel gemist hoor ik

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Bimbo In het spoor van Peking Express
« Reactie #6 Gepost op: 9-03-2006, 09:34:00 »
Met enige schaamte heb ik net "In het spoor van.." bekeken. Hadden ze voor dit programma niet een serieuze presentatrice kunnen vinden. Alsof wij zitten te wachten op een bimbo die op een kruispunt de lokale bevolking gaat keuren door middel van de kleren `Ze hebben niet lang voor de spiegel gestaan´ Mens, volgens mij hebben ze niet eens een spiegel.

Saigon is toch véél meer dan kledingwinkels, hotels en bars.

Het is ook sneu om te zien dat deze styliste niet de gastvrijheid van de mensen waardeerd, maar loopt te klagen over harde bedden, slechte sanitaire voorzieningen en het eten wat de mensen delen. ´Ik ben vegetariër!´ Waarom eet je dan wel vis ?

Het is mijn inziens een gemiste kans. Dat de makers van het programma niet een echte `In het spoor van..` hebben gemaakt. Laat de (on)bekende Nederlander starten op dezelfde plek als de kandidaten. Laat zien wat er gebeurd op die markten en pleinen waar de kandidaten ook in een sneltreinvaart voorbij komen, en waarom al die mensen zich met bootjes of brommetjes verplaatsen. Geef aan hoe belangrijk de MEKONG voor de bevolking is. Geef eens relevante informatie over de Vietnam-oorlog in plaats van `Ik ben zo bang van Vleermuizen`. Er is zoveel te vertellen over Vietnam en zijn plaatsen en bevolking. Maar wat krijgen wij te zien, boetiekjes, namaak-Rolexen en een over-het-paard-getilde mode-muts.

Ik ben vanavond niet veel wijzer geworden.

Helemaal mee eens. Ik hoop dat de andere presentatoren het wat beter doen. Maar dit vreesde ik al, het draaide te veel om die presentatice en haar zogenaamde modekennis...
Vraagt ze zich af of die Vietnamezen ooit wel eens in de spiegel kijken en nadenken over wat voor combinaties ze aantrekken... ::oink:: Alsof mensen met een dagloon van minder dan een euro daar de mogelijkheid toe hebben... ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #7 Gepost op: 9-03-2006, 11:46:43 »
Ze moet natuurlijk wel haar programma Passion for Fashion promoten  :-\\ En daarveoor laten zien hoeveel ze wel niet van mode afweet ::niet-ok::
Mollen in Japan...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #8 Gepost op: 9-03-2006, 12:07:46 »
Ook ik heb met (enige) schaamte en stijgende verbazing gekeken. De opzet van het programma vind ik best oké, maar die Dyanne...  ::ohno::
Dat je als modestyliste kijkt naar wat anderen dragen, kan ik me voorstellen. Maar je kunt een land als Vietnam toch niet vergelijken met Nederland of Europa? Ik vond het echt superbrutaal hoe ze deed; de kleren afkraken, opmerkingen maken over hun gebit, de gastvrijheid niet waarderen. Ik hoop dat de volgende 'celebs' wat beter om gaan met de culturen en gebruiken van de landen waar ze naartoe gaan, want dit vond ik echt 'stylish onverantwoord' (stopwoordje van Dyanne :P).

Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #9 Gepost op: 9-03-2006, 12:14:27 »
Altijd al een vervelend mens gevonden! Vond eigenlijk dat er weinig respect was maar de beelden waren opzich weer mooi. Ga er vanuit dat er ook nog wel bnèrs bij zitten die wel de juist verhouding kan vinden.

Offline Jantina

  • Forumlid
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #10 Gepost op: 9-03-2006, 15:41:20 »
Ik had mijn tijd wel beter kunnen besteden gisteravond! Ik heb me gewoon zitten schamen om het gedrag van Dyanne: een beetje op straat aan de kleren van die mensen zitten te trekken...Dat doe je in Nederland toch ook niet ongevraagd. Ze had van mij een knal gekregen hoor! Waar is het respect gebleven? Jemig!

Verder had ik een ander soort programma verwacht. Het had helemaal niks met Peking Express te maken. Ik had liever gehad dat ze echt de route van de eerste aflevering gevolgd hadden, zoals iemand anders ook al opperde.
Misschien gaat de volgende aflevering al wat beter, als iemand anders het programma presenteert!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #11 Gepost op: 9-03-2006, 16:27:23 »
Nee, volgende week is ook nog Dyanna Beekman...  ::niet-ok::
Pas de week daarna, in Cambodja, zal het stokje overgenomen worden door Victor Reinier.
Of hij het beter doet weet ik niet (hoewel...slechter kan niet!), maar hij zal in ieder geval niet de hele tijd met 'mode' bezig zijn!  ;D  ::ok::  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2006, 16:29:53 »
Nee, volgende week is ook nog Dyanna Beekman...  ::niet-ok::
Pas de week daarna, in Cambodja, zal het stokje overgenomen worden door Victor Reinier.
Of hij het beter doet weet ik niet (hoewel...slechter kan niet!), maar hij zal in ieder geval niet de hele tijd met 'mode' bezig zijn!  ;D  ::ok::  ;)
En komt daarna onze eigen Reinier? Dat wil ik wel zien ::jaja::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #13 Gepost op: 10-03-2006, 23:31:07 »
Sorry,maar Boarding Now (Elke Zondag rond 19.55) en Rtl Travel (Elke Zondag na de film) vind ik leuker.
Wat me vooral ieriteerde was die vrouw van Looking Good (Rtl 4),ze kwam histerisch over op me en zat gierig uit schaal te pakken en blijkbaar niet alleen op mij aan de cijfers te zien. Om 22.20 heb ik hem over gezet (was ik toch wel van plan,maar als het leuk was geweest had ik mischien blijven kijken.) op Verre verwante. Ik zat eigelijk tewachten op Van Der Geest en Reinier. Dat er al een Peking Expres is en 2 andere rijs programma´s en Wie is de Mol zal ook wel mee gespeeld hebben,het word anders gewoon te veel.

Afl1: 08 Maart 2006: (21.58-22.35) 297.000
« Laatst bewerkt op: 10-03-2006, 23:37:50 door Pierce_Brosnan »

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2006, 19:06:44 »
Sorry,maar Boarding Now (Elke Zondag rond 19.55) en Rtl Travel (Elke Zondag na de film) vind ik leuker.
Wat me vooral ieriteerde was die vrouw van Looking Good (Rtl 4),ze kwam histerisch over op me en zat gierig uit schaal te pakken en blijkbaar niet alleen op mij aan de cijfers te zien. Om 22.20 heb ik hem over gezet (was ik toch wel van plan,maar als het leuk was geweest had ik mischien blijven kijken.) op Verre verwante. Ik zat eigelijk tewachten op Van Der Geest en Reinier. Dat er al een Peking Expres is en 2 andere rijs programma´s en Wie is de Mol zal ook wel mee gespeeld hebben,het word anders gewoon te veel.

Afl1: 08 Maart 2006: (21.58-22.35) 297.000

"reis"  ;)
sic transit gloria mundi

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2006, 00:10:00 »
In tegenstelling to de meesten hier vond ik het wel leuk om naar te kijken. Het komt idd wat reisprogramma-achtig over, maar ze deed het wel erg grappig. Wel erg asociaal. Ze liep gewoon naar die bewoners en ging ze beoordelen. Een beledigingetje tussendoor af en toe. Ik moest er wel om lachen, maar ik snap wat jullie bedoelen...

 ::ok:: ::niet-ok::
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2006, 11:17:43 »
"reis"  ;)
Nee, Pierce bedoelt rijstprogramma's. Reisverhalen door Zuid-Oost Azië.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2006, 09:08:22 »
100 dollar verbranden voor de ogen van straatarme mensen...
HOE GEK KAN JE ZIJN?  ::niet-ok::  >:(  ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2006, 09:22:34 »
100 dollar verbranden voor de ogen van straatarme mensen...
HOE GEK KAN JE ZIJN?  ::niet-ok::  >:(  ::ohno::

Volkomen met je eens! Slaat echt nergens op!  ::niet-ok::

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: In het spoor van Peking Express
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2006, 10:01:26 »
100 dollar verbranden voor de ogen van straatarme mensen...
HOE GEK KAN JE ZIJN?  ::niet-ok::  >:(  ::ohno::
Ik denk dat jullie niet echt goed hebben zitten opletten. Je kon bij die tempel pakketjes papier kopen met opdrukken van dollars, goud en huisraad. Door middel van het verbranden van de papiertjes (dus valse dollars) offeren ze symbolisch al hun bezittingen op aan hun god.

Je kunt maar ergens in geloven.