Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111137 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #20 Gepost op: 19-10-2005, 13:31:24 »

Na drie uur reizen liggen Rink en Jorien op kop, ze worden achtervolgd door Manja en Jeroen die ook lekker op dreef zijn. Hekkensluiters Marco en Stephan hebben minder geluk, ze krijgen maar geen lift te pakken en hebben besloten om maar te gaan lopen. Ook Krieke en Natalie zitten vast, ze worden door hun lift gedropt op een verlaten landweg waar bijna geen auto`s doorheen komen.

Dit uit het verslag van de wedstrijdleiding. We lagen aan kop! De eerste race en we liggen aankop, onvoorstelbaar met ons gebrekkig engels (lees mijn gebrekkig engels). Zo komen we, na het avontuur op het politiebureau en eigenlijk vast te hebben gezeten, dus ook als eerste bij het Mao-memorial en zien daar Kris en Pappa en ook Steven & Sophie. We wisten trouwens absoluut niet waar we het moesten zoeken en liepen al 1/2 rond te dwalen. t'Is daar echt immens groot en het hele gebeuren is opgeslokt in een park van vele ha. Door mijn opmerkzaam oog had ik echter wat mensen van de productie zien lopen die ik ook in het vliegtuig al had gezien en dus wist ik dat ik goed zat! Toen ook zagen we de tentjes van de twee koppels die niet mee mochten liften! Zij mochten echter (weer) geen contact met ons hebben en toen wij op hun afliepen moesten zij hun gezichten afwenden. e zaten dus goed en lopen op die chinees af die daar prominent op ons staat te wachten weet de lieve man niet hoe hij ermee aan moet. Hij heeft een boek in handen maar weet niet waar het voor dient!! Nou camera stil, uitleg geven aan de man met een tolk erbij en nieuwe opname's , dus we komen opnieuw aanlopen heeft die gast geen goede pen bij zich, nogmaals dan maar, ellende te over dus want je moet steeds weer je smile tevoorschijn halen. Goed ,uiteindelijk lukt dat en we zijn eerste ! en mogen daarom  meedoen aan de eerste game. Stel je voor Jorien & Rinck uit het hoge noorden worden uitgekozen om mee te gaan naar daar, voor ons (mij) echt verweggiestan en gelijk de eerste game van de strijd is voor ons, nou ja dat bedenk je toch niet vantevoren. Verbazing alom en voor mij toen al het besef dat we het nog wel eens heel goed zouden kunnen doen! Even voor de globetrotters onder ons (jullie); k'had nog maar één keer gevlogen en ken de landen om ons heen , maar Spanje was het verst wat ik ooit bereikt had . Dus niets geen ervaringen á la Jeske & Elias bv. (jullie weten wel onze tatto-lovers van de vorige Peking Express) die al de halve wereld waren doorgekomen. Zo ging het ook met Steven & Sophie, die laatste was reisleidster geweest ergens in een Aziatisch land en ook Manja (ja Jeroen ook!) had al meerdere keren over het andere haklfrond heen gekeken. ::oink:: Goed , wij dus niet en al gelijk de eerste strijd staan wij tegen over dit laatste koppel.
Daarover vanavond?
is getekend 8-berg

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #21 Gepost op: 19-10-2005, 20:39:07 »
Leuk Rinck. ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #22 Gepost op: 20-10-2005, 07:36:26 »
Ow wat leuk Rinck dat je ons laat mee beleven wat jullie hebben beleefd...ik kijk al uit naar de volgende episode ::bravo:: ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #23 Gepost op: 20-10-2005, 12:54:56 »
s'avonds ging het niet vandaar nu tussen de middag

Waar waren we gebleven: de eerste strijd op het terrein van een steenfabriek! Prachtig terrein met heel veel chinezen eromheen en vooral veel kinderen. Nou de strijd was een eitje , dat kan ik zonder op te scheppen gewoon stellen!, toch?
Wat interessanter is om te weten hoe het geheel werkt: we werden juist aangemoedigd om de lezers (Jorien & Jeroen) van hun apropo te brengen, hetgeen ik mij natuurlijk aantrok. Ik heb het dan ook nadrukkelijk gedaan. AL dat gedoe met dat sjaaltje moesten ertoe leiden dat ik Jeroen van slag bracht. (gebeurde dat ook Jeroen?, toe wees es een vent en reageer!!!)Manja had het te druk met de stenen en het verkassen daarvan en had wel iets anders aan haar hoofd. Tacktisch sterk van hun om Jeroen , die al wat woordjes kende en de intonatie van woorden door had, op deze wijze in te zetten!
Wat is me dat kwalijk genomen, hele legers van mensen die dit onsportief gedrag vonden. In het programma is er (natuurlijk) niets van gezegd dat dit storen juist de bedoeling was en dat we ertoe aangemoedigd zijn om dit te doen. Zelfs tot op de dag van vandaag hoor ik nog mensen zeggen: "is dat nu dat belachelijke gele sjaaltje?". Kun je nagaan wat één moment van impact kan hebben, om het dan nog maar niet over een middelvinger te hebben!!!
Goed jullie kennen de uitkomst, Jorien zei één woordje fout en dat was het! Weg amulet, nou daar stapten we heel gemakkelijk overheen hoor. Toch moet ik eerlijk zeggen dat als je het achteraf bekijkt het wel heel jammer is dat we die amulet misliepen en zo kom je erook toe dat bepaalde momenten van grote invloed kunnen zijn op de rest van de race.
Even nog voor de nieuwsgierigen onder ons die met name benieuwd zijn naar de totstandkoming van het geheel, de totale opname's van die paar minuten tv. opleverde heeft zeker één uur geduurd hoor. Steeds weer was er teveel lawaai of moesten de camera's een andere opstelling nmen. Pikant detail hierin is dat met name Erst-Paul zich daar intensief mee bemoeide en voor alle duidelijkheid er werd naar hem geluisterd. Vergeet verder niet dat er minstens 25 personen van de crew rondwandelen en alles organiseren. Vooral de communicatie tussen die 25 was een mooi proces.
Morgen verder
was getekend 8berg

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #24 Gepost op: 21-10-2005, 14:35:26 »
Net terug van vakantie en nu lees ik dit. Het is onwijs gaaf dat je je belevenissen hier op papier Rink. Ga zo door!
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Sander2602

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #25 Gepost op: 21-10-2005, 19:39:23 »
Ja super mooi  ::ok:: geweldig.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #26 Gepost op: 22-10-2005, 00:10:27 »
dagboek dag 4 !
:  File, file, file, (volgens mij is André van Duin hier geweest en heeft toen gedacht ik moet hierover zingen!!!) en wat voor één, volgens mij zolang als de chinese muur. En dan hoe het gaat in zo'n file, ik schreef gisteren CHAOS (dit zei ik ook in een intervieuw!) maar er moet een overtreffende trap zijn want dit is byond your fantasie. Dit geloof je niet tís 8.30 zondag!!!-ochtend en vrachtauto, na vrachtauto en vrachtauto met......... steenkool en alleen maar steenkool. Werkelijk er zijn geen woorden voor, gewoon 70 km weg vol met steenkool, wat moet India wel worden als we dat redden!

Maf als ik dit weer lees, maar het was echt onvoorstelbaar, niet te geloven en te gek voor woorden. Ook op de buis heb je dat kunnen zien. Je moet je voorstellen dat een vrachtwagenchaffeur denkt hé mijn tante daar in de bergen heeft vast welk een kopje thee klaar dus ik ga maar es kijken. Hij zet vervolgens zijn vehicel stil, legt een paar stenen voor en achter de wielen en gaat op stap. Dat is gelijk begin van de file, die er nu nog staat!!. Ik eet mijn hoed op als het niet zo is!
Nou ik vond het prachtig en heb genoten vooral omdat we niet hoefden te racen en dus aandacht kon besteden aan de omgeving én de vogels!, allerlei maffe eksters van groot naar klein die te gekke vruchten vraten uit de verschillende bomen. Rust dus en wat intervieuws gedaan en verder kijken naar hoe het leven gaat in zo'n file
Prachtig, echt! Verder natuurlijk verschrikkelijk; de steenkool daar wordt gebruikt voor de energieleverantie voor de grote steden, zon zie je dus niet alleen maar vervuiling> Mensen de eerste drie weken China HEBBEN WE GEEN ZON GEZIEN!!! en klein schijnend vlekje door de smog weiter nichts!!!
morgen verder?
is getekend 8 berg

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #27 Gepost op: 22-10-2005, 17:07:29 »
dagboek dag 5:
We zijn hier nog geen week en hebben al zoveel gezien:
* kinderen hebbeb geen "kruis"in hun broekjes, ze laten ze overal poepen en piesen
* hier heeft ieder boertje nog "ain zwien op t'hok", die altijd dicht bij de "wc" staan, mag je vragen waarom!!!
* iedereen spuugt (vooral de mannen!) hier in het rond, voor het eten ,na het eten maar vooral tijdens het eten!
*het leven begint hier om 5.30 s'ochtends
* chinezen zijn biezonder vriendelijke mensen, ze lachen je altijd toe!
* kinderen zitten hier altijd los bij op de voertuigen
* iedereen heeft hier alle tijd van de wereld
* het kost hier echt niks!; appeltje  € 0,05 koeken € 0,10 pakje sigaretten € 0,50 !
* haast iedereen rookt hier en je krijgt als gastvrijheid altijd eentje aangeboden
* een arbeider in de steenfabriek verdient hier 1000 Yang ( 10 Yang = 1 Euro) in de maand
8-berg

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #28 Gepost op: 22-10-2005, 17:27:29 »
Zooooo, er is weer heel wat bijgeschreven Rink ::ok:: ::ok::. Errug leuk. De bordjes komen dus pas in Zuid China, oke dan,...ik wacht en hoop op het juiste moment toe te slaan ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #29 Gepost op: 22-10-2005, 20:02:13 »
Rink, twee vragen:

1) Welke vogels heb je zoal gezien? (Ben geen vogelkenner overigens, maar het heeft wel indruk op je gemaakt -> ben gewoon geïnteresseerd)

2) En ik maar denken dat je met 2 euro niet veel kan kopen. In die landen blijkt dat gewoon een vermogen te zijn! Maar hadden jullie desondanks veel proviand voor onderweg? Of gaven jij en Jorien ook nog wat terug aan de bevolking (aangezien bij de Chinezen een sigaret aanbieden hoort bij hun gastvrijheid, deden jullie dan ook iets gastvrij terug om het maar zo te stellen)?
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #30 Gepost op: 22-10-2005, 20:48:31 »
* het kost hier echt niks!; appeltje  € 0,05 koeken € 0,10 pakje sigaretten € 0,50 !
* een arbeider in de steenfabriek verdient hier 1000 Yang ( 10 Yang = 1 Euro) in de maand
:o Voor ons is het niet duur, maar voor hen is een pakje sigaretten dus gewoon een half maand salaris. Moeten ze hier ook invoeren. >:D ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #31 Gepost op: 22-10-2005, 21:41:03 »
:o Voor ons is het niet duur, maar voor hen is een pakje sigaretten dus gewoon een half maand salaris. Moeten ze hier ook invoeren. >:D ;)
nee hoor...
Pakje Sigaretten = €0,50
€1,- = 10 yang
€0,50 = 5 yang
maandsalaris = 1000 yang
 ;)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #32 Gepost op: 22-10-2005, 22:18:35 »
Rink, twee vragen:

1) Welke vogels heb je zoal gezien? (Ben geen vogelkenner overigens, maar het heeft wel indruk op je gemaakt -> ben gewoon geïnteresseerd)

2) En ik maar denken dat je met 2 euro niet veel kan kopen. In die landen blijkt dat gewoon een vermogen te zijn! Maar hadden jullie desondanks veel proviand voor onderweg? Of gaven jij en Jorien ook nog wat terug aan de bevolking (aangezien bij de Chinezen een sigaret aanbieden hoort bij hun gastvrijheid, deden jullie dan ook iets gastvrij terug om het maar zo te stellen)?

oh Zartan,
welke vogels heb ik niet gezien kun je beter vragen
k'heb echt een hele lijst!
de mooiste waren echter de ijsvogels
je hebt er hier maar één soort maar daar wel 50!
Verder natuurlijk de aalscholver, dat zijn onze vrienden geworden, maar dat mag je duidelijk zijn?
Verder de verschillende soorten eksters, en dan vooral de klapekster in verschillende soorten en maten.
Geld weggeven was in het begin nog niet echt sprake van
later wel maar dat is een apart verhaal en misschien niet echt slim om dat hier te vertellen?
8.........

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #33 Gepost op: 22-10-2005, 22:44:02 »
nee hoor...
Pakje Sigaretten = €0,50
€1,- = 10 yang
€0,50 = 5 yang
maandsalaris = 1000 yang
 ;)
::schaam:: Oeps, iets te snel gelezen geloof ik... Ik vrees dat ik de "10 yang =" even was vergeten. ::schaam::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #34 Gepost op: 23-10-2005, 12:20:25 »
Verder natuurlijk de aalscholver, dat zijn onze vrienden geworden, maar dat mag je duidelijk zijn?
Ik kan de aflevering nog steeds dromen, mooie momenten waren dat ja.

In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #35 Gepost op: 28-10-2005, 16:11:23 »
Waar zou Rinck uithangen? Hij heeft al bijna een week niet gepost. :o Even een vakantie tussendoor gepakt Rinck? ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #36 Gepost op: 28-10-2005, 16:12:29 »
Waar zou Rinck uithangen? Hij heeft al bijna een week niet gepost. :o Even een vakantie tussendoor gepakt Rinck? ;D

Misschien met Dennis van der G in Tibet straks ?? ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #37 Gepost op: 28-10-2005, 22:27:06 »
Misschien met Dennis van der G in Tibet straks ?? ;D
Hehe, of in Argentinië. ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #38 Gepost op: 28-10-2005, 23:36:42 »
Waar zou Rinck uithangen? Hij heeft al bijna een week niet gepost. :o Even een vakantie tussendoor gepakt Rinck? ;D
helemaal juist, een weekje Ardennen, jazeker België, heerlijk gelopen, gewandeld en vogelen. Heerlijk weertje en tussendoor nog gewerkt ook. geen tijd dus op te "posten" Maar hij is terug en jullie geloven het niet
: bij thuiskomst een pakketje van tv4, een cd-rom met een paar honderd foto's, geweldig, echt prachtig. Za l es kijken of jullie er wat van mee kunnen krijgen, ze mogen nl. niet voor commerciele doeleinden gebruikt worden!. Test weet jij hoe dat zit of anders Lorelei misschien?
doeg
8berg

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #39 Gepost op: 29-10-2005, 00:47:37 »
ha Rink dat komt mooi uit. RN is een non profit site gerund door vrijwilligers die het alleen maar geld kost om de boel in de lucht te houden ::tandpastasmiley:: ::trots::

Dussuh,....ze kunnen hier wel opgezet dacht ik zo ::) ::hypocriet::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....