Auteur Topic: De rode vlag  (gelezen 13520 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De rode vlag
« Gepost op: 28-03-2005, 16:32:02 »
Volgende week krijgen we hoop ik weer de vlaggen truuk en dan hoop ik zo dat Jeroen en Manja die voor hun neus gezwaait krijgen.

Denken julie dat die ook weer komt,vorige keer kwam die ook een aflevering later na de auto truurk en weet iemand nog hoelang ze dan ook al niet meer mochten liften.


Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rode vlag
« Reactie #1 Gepost op: 28-03-2005, 18:57:53 »
Ik ben vergeten hoe dat ook allemaal weer zat?  ::joehoe::
Ma how, zeg!

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: De rode vlag
« Reactie #2 Gepost op: 28-03-2005, 19:37:48 »
Volgens mij was dat zoiets van als iemand de rode vlag heeft en komt onderweg een ander koppel tegen kunnen ze met de rode vlag zwaaien ::joehoe:: en dan mag dat koppel een uur niet meer verder reizen.

Vorige serie werd de vlag aan de hoogste bieder verkocht.
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: De rode vlag
« Reactie #3 Gepost op: 28-03-2005, 19:42:08 »
Ik zag geen rode vlag in de vooruitblik... misschien iets voor later? Of geschrapt/vergeten deze serie...
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rode vlag
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2005, 19:46:17 »
Volgens mij moest een koppel deze voor een ander koppels neus houden en mochten deze 1 uur of een half uurtje niet meer reizen, er staat me nog iets van bij dat ie vorig jaar helemaal niet gebruikt is

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rode vlag
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2005, 23:15:55 »
Volgens mij hadden vorig jaar Bart en ??? een rode vlag en mochten ze die vlag zwaaien en dan moest diegene een half uur/uur stoppen met liften. Volgens mij waren dat toen Reinier en Clarinca.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De rode vlag
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2005, 00:36:34 »
We hebben natuurlijk niet voor niks een archief (zie menu: PE-stuff->PE2004, ons archief)... ;) In het verslag van aflevering 6 van vorig jaar valt hierover het volgende te lezen:

Citaat
Inmiddels zijn de andere koppels gearriveerd en Ernst Paul wil een rode vlag verkopen tegen opbod van de koppels. Met deze vlag kun je een ander koppel 30 minuten uitschakelen. Bart en Fleur en Reinier en Clarinca bieden tegen elkaar op en uiteindelijk moeten Reinier en Clarinca afhaken omdat ze niet genoeg geld hebben. Voor 600 roebel hebben Bart en Fleur de vlag…  Bart en fleur geven hun tegenstanders ook meteen een half uur vertraging.

Geniet nooit met mate...

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: De rode vlag
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2005, 13:33:43 »
Aflevering 6 dus... Dus niet volgende week maar die week daarop (misschien) Maar ik was dat koppel alweer helemaal vergeten. Bart en Fleur... :-[
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: De rode vlag
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2005, 11:16:36 »
Volgens mij oefenen Steven en Sofie daar al de hele tijd op. Wat is het toch irritant dat ze steeds die Belgische vlag bij zich hebben. ::ohno::
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De rode vlag
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2005, 22:18:09 »
De rode vlag komt dus weer in afl 6,volgende week dus.

Ocampa

  • Gast
Re: De rode vlag
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2005, 22:39:14 »
Ik ben heel benieuwd wie er de vlag gaan krijgen. Jeroen en Manja hielden wijselijk hun mond dicht toen Krieke en Nathalie hun geld gaven aan dat scheldkoppel.

Online hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: De rode vlag
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2005, 10:36:49 »
toen Krieke en Nathalie hun geld gaven aan dat scheldkoppel.
Volgens mij was ieder koppel gewoon hun geld aan het tellen en niet onderling aan het verdelen. Bij de BBQ-ers werd er wel een combine gespeeld om Rink in PE te houden. Prima, maar dit gaat dus ten kosten van Stefan en Sofie. Die zullen er volgende week dus uitvliegen.
Wat heeft de Rode Vlag uiteindelijk voor zin. Rink zal deze "gedeeld gekochte" vlag in ontvangst nemen. Met wrok gaat hij natuurlijk op zoek naar Jeroen/Manja óf hij probeert zijn eigen hachje te redden door Stefan/Sofie een half uur op te houden. De oponthoud is dus voor een half uur. Regel snel een bus/lift en ga ouderwets onder de banken zitten. Rink ziet jou niet en jij ziet Rink niet. Lift lekker door zonder afgevlagd te worden. Geld weg/Vlag weg.
We zullen volgende week wel zien wat de vlag te weeg brengt.

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rode vlag
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2005, 11:59:15 »
Wat heeft de Rode Vlag uiteindelijk voor zin. -knip- Regel snel een bus/lift en ga ouderwets onder de banken zitten. Rink ziet jou niet en jij ziet Rink niet. Lift lekker door zonder afgevlagd te worden. Geld weg/Vlag weg.
We zullen volgende week wel zien wat de vlag te weeg brengt.

Ik denk zelf dat wanneer je afgevlagd wordt niet eens MAG liften. Dat je anders kans loopt op sancties vanuit de PE crew ofzo. Lijkt mij hoor. Anders heeft het inderdaad geen zin om dit soort trucjes te gaan bedenken van hogerhand en dat de deelnemers het verder maar aan hun laars lappen. 
« Laatst bewerkt op: 4-04-2005, 12:04:12 door Himalayaya »

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: De rode vlag
« Reactie #13 Gepost op: 4-04-2005, 12:02:41 »
Ach vorig jaar leverde het maar 1 pauze op. En dat gebeurde ook nog vlak na de verkoop. Ik verwacht dat Rink en Jorien de vlag hebben. Want ik zie de rest niet in staat om samen te spelen, om Rink en Jorien er uit te knikkeren. (wat ik niet snap is dat Steven en Sofie nog kansen zien, want ze staan 3 punten achter op Rink en Jorien, dus moeten ze minstens 3de worden, als R en J 6de zijn. Dat lukt nooit.)
Who’s got the sweetest disposition?

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: De rode vlag
« Reactie #14 Gepost op: 4-04-2005, 12:07:43 »
Hahahaha die Steven en Sofie zitten helemaal met dat geld, en die winnen hem toch nooit!! Hhaha, van mij mogen hun er ook wel uit!
Some light in your eyes...

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De rode vlag
« Reactie #15 Gepost op: 4-04-2005, 12:21:39 »
Hoe komen ze eigenlijk allemaal aan al dat geld?

Ze krijgen toch maar iets van een euro per dag ofzo? Het lijkt me dat het meeste daarvan aan iets te eten op gaat. Of is het leven daar echt zo goedkoop?

 ???

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Re: De rode vlag
« Reactie #16 Gepost op: 4-04-2005, 12:26:38 »
Of je krijgt eten van mensen. Het is ook dat de Chinese muntniet erg veel waard is, dan lijkt het alsof ze veel geld hebbben. Net als in Turkije, waar 1 euro 1 miljoen lira waard is.
Who’s got the sweetest disposition?

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De rode vlag
« Reactie #17 Gepost op: 4-04-2005, 20:40:21 »
1000 yuan is 100 euro  ::tandpastasmiley:: zegt Marc Helsen in zijn boek "In het spoor van Peking express.....
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: De rode vlag
« Reactie #18 Gepost op: 4-04-2005, 21:01:05 »
Je krijgt volgens mij gewoon geld voor de 'etappe' of zelfs voor de gehele reis. Wat moet je in noodgevallen doen? Dan kan je in elk geval nog een hotelletje pakken ofzo.

Nu ben ik wel benieuwd of Rink en Jorien, als ze de vlag hebben, nu idd alleen (na de koop) Jeroen en Manja en Steven en Sofie afvlaggen: of iedereen? Anders komt misschien het plot gelijk aan het licht (of maakt hen dat niet uit...? ) :-\\
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: De rode vlag
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2005, 21:11:14 »
Hoe komen ze eigenlijk allemaal aan al dat geld?

Ze krijgen toch maar iets van een euro per dag ofzo? Het lijkt me dat het meeste daarvan aan iets te eten op gaat. Of is het leven daar echt zo goedkoop?

 ???
Meestal zie je dat ze het ontbijt van mensen krijgen enz! Dus dan hou je na een aantal dagen genoeg over!
Some light in your eyes...