Auteur Topic: [Koppel]Reinier en Clarinca  (gelezen 111518 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #240 Gepost op: 10-05-2004, 16:17:13 »
Je kunt het toch moeilijk een Nederlander in Mongolie aanrekenen dat hij niet begrepen heeft dat er betaald gaat worden voor een gratis LIFT....

Je kunt het een Nederlander in Mongolie WEL aanrekenen dat hij zich niet verdiept heeft in de Mongoolse medemens.

Het is niet dat ze niet wisten waar ze naar toe gingen hoor.

Als men het zo wil als thuis, moet je niet naar een totaal ander land gaan. De charme van reizen buiten je eigen achtertuin ligt hem juist in de andere cultuur en denkwijzen. Daar hoor je je een beetje aan aan te passen, of in ieder geval in te verdiepen.

het is niet zoals bij De Mol (zucht... het is niet zoals bij de Mol  ::love:: ), dat je niet weet naar welk land je gaat

Ik vond het niet eens zo erg dat ze op het moment zelf het niet helemaal doorhadden, maar dat ze achteraf nog steeds hardop denken dat zij in hun recht stonden en dat die Mongool dus niet goed bij zijn hoofd was... Dàt is waar ik me het meest aan ergerde....

De Mongoolse en Chinese medemens staan me zeer naar het hart...
Misschien is dat ook waarom ik pro J$E ben... zij kunnen tenminste wèl genieten van hun omgeving
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline pk

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #241 Gepost op: 11-05-2004, 11:28:00 »
Wat kan Reinier toch ongelooflijk onbeschoft zijn. Aan een chauffeur een lift vragen en omdat Meneer de taal niet machtig is spreekt is de (alweer 1 ) gastvrije man maar een %#@#$%.
Ja lekker stel.
Ben benieuwd of hij hier een buitenlander even 200 km verderop af wil zetten........voor niks natuurlijk. Ik denk dat hier direct de Mareschausse gebelt word. Moesten ze daar ook maar eens doen.



Raymond

Offline P.E.-Fan

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #242 Gepost op: 11-05-2004, 13:41:31 »

Hij kan weten dat R & C (maar ook Hans en Rani) toeristen zijn en niet op de hoogte kunnen zijn van de gebruiken in Mongolië.

Draait alles niet om communicatie


Iedereen in Nederland heeft het altijd maar over INTEGRATIE (of het ontbreken ervan) van allochtonen (buitenlanders) ten opzichte van de autochtonen (Nederlanders), maar men vergeet even dat in Mongolie, de NEDERLANDERS en de BELGEN ineens de allochtonen zijn, en er is nog altijd een gezegde: 's lands wij is 's lands eer".

Offline desiree

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #243 Gepost op: 11-05-2004, 16:42:38 »
Wat kan Reinier toch ongelooflijk onbeschoft zijn. Aan een chauffeur een lift vragen en omdat Meneer de taal niet machtig is spreekt is de (alweer 1 ) gastvrije man maar een %#@#$%.
Ja lekker stel.
Ben benieuwd of hij hier een buitenlander even 200 km verderop af wil zetten........voor niks natuurlijk. Ik denk dat hier direct de Mareschausse gebelt word. Moesten ze daar ook maar eens doen.
Tjonge tjonge wat een zeurpieten hier over die lift in mongolie.
So what? wij nederlanders doen ook veel voor buitenlanders en ook nog voor niks, dus mogen we ook een keer?
En ze hebben maar beperkte middelen dus ze moeten alles aangrijpen om hun einddoel te bereiken,ook al gaat het tenkoste van een aantal liters benzine. De bestuurders hadden ook NEE kunnen zeggen en er waren geen afspraken gemaakt over betalingen, dus duhhhh
Diegene die hier zo fel op weergeven moeten het zelf maar eens beleven, ens kijken hoe jullie het dan deden. Tja beetje hypocriet nu en zit niet op reinier te mopperen om een paar onnozele woorden die hij gezegd heeft. Wat doen we hier in Nederland? veel erger, dus vergeet dat aspect niet. Als jullie je zo ergeren, kijk dan niet, des temeer kan ik genieten, Salut mopperkonten. dat eeuwige gezannik, typisch Nederland.

Raymond
« Laatst bewerkt op: 11-05-2004, 20:08:08 door mapel »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #244 Gepost op: 11-05-2004, 19:40:57 »
Salut mopperkonten. dat eeuwige gezannik, typisch Nederland.

Amen, je past er lekker tussen...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #245 Gepost op: 11-05-2004, 20:14:56 »

Tjonge tjonge wat een zeurpieten hier over die lift in mongolie.
So what? wij nederlanders doen ook veel voor buitenlanders en ook nog voor niks, dus mogen we ook een keer?En ze hebben maar beperkte middelen dus ze moeten alles aangrijpen om hun einddoel te bereiken,ook al gaat het tenkoste van een aantal liters benzine.

Het verschil zit hem in het feit dat deze Nederlanders niet écht arm zijn. Slechts tijdelijk en dan nog in het kader van een bourgois iets als een TV spel!!!. Iets waar ze in Mongolië niet eens van kunnen dromen. Daar is armoe een bitter feit!
Citaat
De bestuurders hadden ook NEE kunnen zeggen en er waren geen afspraken gemaakt over betalingen, dus duhhhh
In dit geval was het voor de bestuurders totaal niet duidelijk dat er niet voor betaald werd, hoe hadden ze dan nee kunnen zeggen? De gewoonte in Mongolië is anders. De kandidaten hadden voor de reis hun licht daarover kunnen opsteken. Internet staat vol met informatie en elders in het forum wordt door Castor en Pollux een quote aangehaald over het liften in Mongolië, zo van internet geplukt. Ook hadden de programmamakers wel op dit soort dingen zich iets beter moeten voorbereisen bij het veldwerk vooraf. Echter het is een eerste keer dat zo'n soort reis wordt uitgevoerd, dus moet je ook maar afwachten hoe dingen zich ontwikkelen.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline pk

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #246 Gepost op: 11-05-2004, 21:52:46 »


Het verschil zit hem in het feit dat deze Nederlanders niet écht arm zijn. Daar is armoe een bitter feit!

In dit geval was het voor de bestuurders totaal niet duidelijk dat er niet voor betaald werd, hoe hadden ze dan nee kunnen zeggen?

Mapel for president ;)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #247 Gepost op: 12-05-2004, 00:11:58 »

Tjonge tjonge wat een zeurpieten hier over die lift in mongolie.
So what? wij nederlanders doen ook veel voor buitenlanders en ook nog voor niks, dus mogen we ook een keer?
En ze hebben maar beperkte middelen dus ze moeten alles aangrijpen om hun einddoel te bereiken,ook al gaat het tenkoste van een aantal liters benzine. De bestuurders hadden ook NEE kunnen zeggen en er waren geen afspraken gemaakt over betalingen, dus duhhhh
Diegene die hier zo fel op weergeven moeten het zelf maar eens beleven, ens kijken hoe jullie het dan deden. Tja beetje hypocriet nu en zit niet op reinier te mopperen om een paar onnozele woorden die hij gezegd heeft. Wat doen we hier in Nederland? veel erger, dus vergeet dat aspect niet. Als jullie je zo ergeren, kijk dan niet, des temeer kan ik genieten, Salut mopperkonten. dat eeuwige gezannik, typisch Nederland.

Raymond

Dus als wij Nederlanders zo veel doen voor andere landen mogen we ze uitmaken voor van alles en nog wat  ::oink::
Het gaat hier ook een beetje om fatsoen en gedrag naar medemensen

Kan van jou ook zeggen...Als je je zo ergert hier kijk hier dan niet!!

 :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #248 Gepost op: 12-05-2004, 10:31:31 »
Zomaar een gedachte die mij me opkomt hoor............ maarruh hoe vaak nemen jullie hier een lifter mee?
laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #249 Gepost op: 12-05-2004, 14:34:42 »
-Misschien een idee voor nieuwe topic-
Ik nooit maar ik heb ook geen auto / rijbewijs. Ik lift wel af en toe.
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #250 Gepost op: 12-05-2004, 17:21:00 »
Zomaar een gedachte die mij me opkomt hoor............ maarruh hoe vaak nemen jullie hier een lifter mee?

Een gedachte die dan mij opkomt. Hoevaak zie je hier een lifter?
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Snapesangel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Stay who you are...
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #251 Gepost op: 13-05-2004, 11:29:23 »
Ik denk dat je ook in je achterhoofd kan houden dat op dat moment dat Reinier aan het schelden was ofzo het ook wel in het heetst van de strijd was...  ;)
Het keurt het niet goed natuurlijk, maar ja, who's perfect he?  ;D
Groetjes
Inge

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #252 Gepost op: 13-05-2004, 12:21:51 »


Een gedachte die dan mij opkomt. Hoevaak zie je hier een lifter?
Vroeger zag je meer lifters, maar nu heeft iedere student toch een OV-jaarkaart.

Vroeger,.... ach vroeger

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #253 Gepost op: 13-05-2004, 20:17:11 »
in een dag van Den haag naar Friesland,...in 3 of 4 etappes... wat een tijd,... ::jaja:: ::jaja:: zucht.......

 maar nu meer weer ontopic,...Reinier en ClarincA!!!!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline hexameter

  • Forumlid
  • No WaY
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #254 Gepost op: 16-05-2004, 21:19:22 »
Hallo!

Heb me enorm vermaakt met die scenes waarin Reinier éérst zijn bagage verkeerd op een mottige kameel laadt en daarna zijn "secretaresse" die berg zand opjaagt. Ook die puzzle was aan hem niet besteed. Ik knijp mijn bips bij elkaar als ik zie hoe deze man zich als leider poneert en vervolgens zijn vriendin alles op laat knappen.

Hex
« Laatst bewerkt op: 16-05-2004, 22:53:28 door hexameter »

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #255 Gepost op: 16-05-2004, 21:40:02 »
Ik Wil alleen maar zeggen. YES YES YES!! Na de laatste paar weken was ik het eens dat niet J&E naar Peking moesten maar zij. YES!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #256 Gepost op: 16-05-2004, 21:40:24 »
,......maar....ze bikkelen er wel voor!!!! Strategisch hebben ze deze etappe dik gewonnen.. proficiat R&C!!!! Je hebt je goed gedragen naar de bevolking!!!! En dat geeft jullie voor mij nu een streepje meer! ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline daborg

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #257 Gepost op: 16-05-2004, 21:41:35 »
Gefeliciteerd R & C ... goed gespeeld!

Offline daborg

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #258 Gepost op: 16-05-2004, 21:58:24 »
Maar ik had nog wel 1 opmerkingetje....

Op een keer kwaren R en C terug in de stad omdat ze hun tassen vergeten waren. Toen kwamen ze hans en rani weer tegen.
Waarom hebben ze hun toen niet meegenomen, en dan afspreken dat R en C zicht als eerste inschrijven??

Offline whoeipingo

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #259 Gepost op: 16-05-2004, 21:58:56 »
Wat was er gebeurd als J&E de eindplaats aan R&C niet hadden gegeven vorige week? Oftewel dankzij J&E zitten ze in de finale maar daar hoor je niets meer over van ons mannetje... Maar oke op doorzettingsvermogen door, pak nu die achter zijn elebogen Hans maar aan!