Auteur Topic: [Koppel]Reinier en Clarinca  (gelezen 111513 keer)

Offline whoeipingo

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #220 Gepost op: 28-04-2004, 21:57:31 »
Begrijp mij niet verkeerd er is niets mis mee maar om deze de "fan site" van te noemen vond ik wel opmerkelijk. Ik host ook mijn eigen site maar noem dit geen fansite van Whoeipingo  ::tandpastasmiley:: een fansite wordt meestal door een echte fan opgezet.... daarom mijn verbazing toen ik de eigenaar van de site zag. (had ook een kennis gedaan kunnen hebben of de directeur van de sauna in Keulen...)
Bekijk mijn posts maar aan de positieve kant, nog meer reclame voor de site en het bedrijf  ;)Hij is vandaag nog snel ff geupleukt. lol

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #221 Gepost op: 3-05-2004, 08:45:01 »

Ja, dat vind ik dus ook. Ik vind de site een hoog irritatie
gehalte hebben omdat ze hem zelf hebben opgezet. Zoals ik
al eerder zei: een fansite van jezelf maken, is not done.
Dat kan echt niet en daarom hebben ze voor mij sowieso afgedaan. ::schaam:: ::niet-ok::
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #222 Gepost op: 3-05-2004, 09:41:05 »
Wat ik wel grappig vond was toen Reinier bij het klooster weer op zijn eigen lompe manier in een auto ging zitten en de bestuurder sommeerde te gaan rijden. Die gaf geen kick en Reinier moest weer uitstappen. Dit keer werkte zijn overrompelende tactiek dus niet.  ::tandpastasmiley::
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #223 Gepost op: 3-05-2004, 12:09:52 »
hehe, en dat ie die monnik die hem ging zegenen een hand wilde geven. Reinier had zoiets van, wat moet die man! hahaha

Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #224 Gepost op: 9-05-2004, 20:57:27 »
Die Reinier heeft vandaag al voor het eertse reclameblok het bloed onder mijn nagels gehaald.
Eerst een beetje op die man lopen schelden omdat zij gen Mongools spreken! Hoe durven ze man. In Ulan Bator zijn al amper buitenlanders te vinden, laat staan dat er een NIET met de trein aan of wegkomt. Hij had ze ook nog naar het vliegveld kunnen brengen.
Zo ondankbaar!

En dan maakt die man een hoop kosten en wat willen ze hem betalen 1000 Togrok, Dat is één (1) dollar. Schandalig.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #225 Gepost op: 9-05-2004, 22:07:05 »
Ik heb weer genoten van Reinier. De enige deelnemer die niet loopt te huichelen over het doel van zijn reis: als eerste aankomen in Peking. Een schitterende vent (met al zijn mooie en lelijke kanten) die van deze PE iets bijzonders heeft gemaakt.

Ik ben bang dat R&C er de volgende ronde uitvliegen, al heb ik goede hoop dat Hans Elias nog een poot gaat dwarszetten. Ik hoop het, want Elias in de finale vind ik iets te veel eer voor hem.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #226 Gepost op: 9-05-2004, 22:13:36 »
Ik heb weer genoten van Reinier. De enige deelnemer die niet loopt te huichelen over het doel van zijn reis: als eerste aankomen in Peking. Een schitterende vent (met al zijn mooie en lelijke kanten) die van deze PE iets bijzonders heeft gemaakt.

Ik ben met je eens dat Reinier een hele grote spraakmakende bijdrage levert, waardoor PE  een geweldige serie is geworden. Echter ik vind ook, en dat werd deze aflevering toch maar weer schrijnend duidelijk, dat hij bij tijd en wijle wel erg weinig respect toont voor de mensen die hem verder moeten helpen om die race te winnen. Iemand uitschelden voor stomme mongool, of was het zelfs vuile Mongool(??) doe je niet!!!! Zeker niet als de man het hele gebeuren met het liften verkeerd heeft begrepen, of slechts reageert volgens de gewoonte van het land.

Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #227 Gepost op: 9-05-2004, 22:16:06 »
Dat waren zijn lelijke kanten... Ik vind dat ook niet kunnen, hoor en zal Reinier daar niet voor verdedigen. Maar over de hele linie spreekt hij me het meest aan. En Clarinca vind ik de perfecte vrouw voor hem: ik heb nooit gevonden dat zij onder de plak zat bij hem en dat bewijst ze meer en meer.

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #228 Gepost op: 9-05-2004, 22:18:36 »
Die Reinier heeft vandaag al voor het eertse reclameblok het bloed onder mijn nagels gehaald.
Eerst een beetje op die man lopen schelden omdat zij gen Mongools spreken! Hoe durven ze man. In Ulan Bator zijn al amper buitenlanders te vinden, laat staan dat er een NIET met de trein aan of wegkomt. Hij had ze ook nog naar het vliegveld kunnen brengen.
Zo ondankbaar!

En dan maakt die man een hoop kosten en wat willen ze hem betalen 1000 Togrok, Dat is één (1) dollar. Schandalig.

Ik vind ook dat Reinier wel wat cru deed in de auto, die man wist niet wat m overkwam. Reinier haalde bij mij echter niet het bloed onder de nagels vandaan, want ik kon t wel begrijpen.

Over het geld ben ik t niet met je eens. Ze wisten toch niet dat de chauffeur geld wilde hebben? Het bedrag dat ie wilde was veel meer dan Reineir en Clarinca hadden.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #229 Gepost op: 9-05-2004, 22:19:16 »
Dat waren zijn lelijke kanten... Ik vind dat ook niet kunnen, hoor en zal Reinier daar niet voor verdedigen. Maar over de hele linie spreekt hij me het meest aan. En Clarinca vind ik de perfecte vrouw voor hem: ik heb nooit gevonden dat zij onder de plak zat bij hem en dat bewijst ze meer en meer.

Ok mee eens,...en R&C vullen elkaar perfect aan, geen twijfel over!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #230 Gepost op: 9-05-2004, 22:21:08 »


Ik ben met je eens dat Reinier een hele grote spraakmakende bijdrage levert, waardoor PE  een geweldige serie is geworden. Echter ik vind ook, en dat werd deze aflevering toch maar weer schrijnend duidelijk, dat hij bij tijd en wijle wel erg weinig respect toont voor de mensen die hem verder moeten helpen om die race te winnen. Iemand uitschelden voor stomme mongool, of was het zelfs vuile Mongool(??) doe je niet!!!! Zeker niet als de man het hele gebeuren met het liften verkeerd heeft begrepen, of slechts reageert volgens de gewoonte van het land.



Right dat vind ik dus ook duidelijk minder aan hun allebei, want Clarinca vloekt en scheld er ook lekker mee op los....Die mensen verstaan het misschien niet maar ik ben wel van mening dat ze dingen aanvoelen sfeer en intonatie van stemgebruik enzo...
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #231 Gepost op: 9-05-2004, 22:21:58 »
Maar over de hele linie spreekt hij me het meest aan.

Dit zegt trouwens ook wel iets over de andere koppels, zeker de koppels die nu zijn overgebleven.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #232 Gepost op: 10-05-2004, 11:07:46 »
Ik snap het wel een beetje, ze hebben een half uur staan discusseren met die gast en zijn geen meter opgeschoten.  ;D Echt humor

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #233 Gepost op: 10-05-2004, 11:55:46 »
Over het geld ben ik t niet met je eens. Ze wisten toch niet dat de chauffeur geld wilde hebben? Het bedrag dat ie wilde was veel meer dan Reineir en Clarinca hadden.

1000 T is een dollar man. Die man heeft een gigantische afstand afgelegd voor een stelletje minkukels en dan geven ze hem 1 dollar.

Midden in Ulan Bator (op een terrasje tegen over het worstelpaleis) kun je daar nog net een pul bier voor kopen.
Wat een dank voor die man zijn goede wil....

De meeste toeristen geven meer aan een bedelaar!
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline polletje

  • Forumlid
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #234 Gepost op: 10-05-2004, 12:16:03 »
1000 T is een dollar man. Die man heeft een gigantische afstand afgelegd voor een stelletje minkukels en dan geven ze hem 1 dollar.

Je laat je een beetje meeslepen door je haat tegen Reinier. Je vergeet dat alle koppels maar 2 euro per dag meekrijgen en dus echt niet meer geld hebben. Alleen weten die Mongolen dat niet omdat ze niks van dit spel snappen (en ook niet kunnen snappen). Wel een beetje realistisch blijven in je kritiek op Reinier, Dopey.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #235 Gepost op: 10-05-2004, 12:26:33 »
Je moet als fan van Reinier ook een beetje realistisch blijven natuurlijk.

Als die man 80 dollar kosten maakt kun je ham natuurlijk niet afschepen met 1 dollartje. Dan geef je hem desnoods alles wat je nog hebt. Ze hadden nog 8 dollar ofzo.
En wat moet je van dat geld kopen? souvenirs?
Je kunt het in China niet meer wisselen en de enige bank is in Ulan Bator....

Ik laat me niet echt meeslepen in mij afkeer van Reinier, maar ik weet niet of jij wel eens in Mongolie geweest bent, maar Mongolen zijn geweldig aardige mensen met wie je best kunt communiceren als je er maar een beetje de tijd voor neemt.

Reinier gaat over lijken en vergeet dat die mensen waarschijnlijk nog nooit zo dicht bij een blanke geweest zijn. Dat ze zo aardig voor hem zijn, maar best wat meer gewaardeerd worden. En als je geen geld hebt, geef die man dan een trui, of vraag zijn adres en regel het als je thuis bent....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #236 Gepost op: 10-05-2004, 12:48:54 »
Als die man 80 dollar kosten maakt kun je ham natuurlijk niet afschepen met 1 dollartje.

Defenitie van liften is toch GRATIS een rit van A naar B maken. Als zo'n mongool achteraf geld wil zien is dat zijn probleem. Die mongool had beter een geel bordje TAXI op zijn dak moeten zetten, was het vor alle partijen duidelijk geweest. Hij kan weten dat R & C (maar ook Hans en Rani) toeristen zijn en niet op de hoogte kunnen zijn van de gebruiken in Mongolië.

Draait alles niet om communicatie


Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #237 Gepost op: 10-05-2004, 14:50:18 »
Ik kan me niet herinneren dat er in Mongolie ooit het woord TAXI op een taxi gestaan heeft, maar goed.

Je kunt het toch moeilijk een Mongool in Mongolie aanrekenen dat hij niet begrepen heeft dat er niet betaald gaat worden....
Nou wordt ie helemaal mooi.

Als iemand zonder rare fratsen op reis wilt, moet ie lekker thuis blijven....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #238 Gepost op: 10-05-2004, 16:08:20 »
Je kunt het toch moeilijk een Nederlander in Mongolie aanrekenen dat hij niet begrepen heeft dat er betaald gaat worden voor een gratis LIFT....
Het is net als men na de overnachting een hotel-rekening overhandigt krijgt.

(Waar ik wel naar benieuwd ben is of het productie-team achteraf deze mongoolse mensen "schadevrij" heeft gemaakt.)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel]Reinier en Clarinca
« Reactie #239 Gepost op: 10-05-2004, 16:13:20 »
Je kunt het toch moeilijk een Nederlander in Mongolie aanrekenen dat hij niet begrepen heeft dat er betaald gaat worden voor een gratis LIFT....
Het is net als men na de overnachting een hotel-rekening overhandigt krijgt.

(Waar ik wel naar benieuwd ben is of het productie-team achteraf deze mongoolse mensen "schadevrij" heeft gemaakt.)


Je kunt toch moeilijk een Mongool in zijn eigen land, aanrekenen dat hij niet begrepen heeft dat een buitenlander niet op de hoogte is van de gebruiken die voor hemzelf zo normaal zijn en hij boos wordt als die gebruiken met voeten wordt getreden? :P
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....