Ja, hij is wel fel he. Maar ik wil voor mezelf wel steeds bedenken, dat de makers van PE er ook alles aan doen om deze strijd aan te wakkeren en voor ons vet aan te dikken. Het viel mij erg op, dat de stem van Ernst Paul zegt, dat Elias het op de boot steeds over reinier hheft en vervolgens zegt hij alleen dat hij niet over "hem" wilt praten
.Als ze wel uitspraken hadden gehad, hadden ze die ZEKER uitgezonden!! Ook bij de puntenverdeling gaan ze zo zitten vragen over hun ruzie....zij smullen er zelf van en wij worden meegevoerd daarin. Eigenlijk best gemeen.
De tweeling blijft overal buiten en die doen het echt goed nu (los van de punten dan).
Ik heb wel met Elias te doen, want hij wordt buiten de camera's geziekt en zijn uitingen daarover laten ze steeds zien. Het was wel opvallend, dat de tweeling ook heel hard moest lachen toen reinier zei, dat ze zo goed met de groep gingen.
.
En wat betreft het complot; Fleur en bart hebben al verteld dat elias dat niet bedacht en hans vertelde dat wel aan reinier en clarinca. Zo zorgt hans er voor dat reinier nog bozer is op elias, nog meer gaat zieken, elias nog kwader wordt, reinier nog fanatieker word etc.etc.etc.
en zo zijn we weer waar men ons wil hebben...discusierend over reinier en elias.
Hans is trouwens ook niet helemmal zuivere koffie. Hij ergert zich (volgens de makers dan toch) erg aan elias, maar hij valt hem in de armen voor dat eiland en zegt na de proef "he, een of twee worden he!". Hij kan wel tegen Reinier zeggen van een complot (oh, zo goed en zo eerlijk), maar kan niet tegen Elias zeggen, dat hij zich ergert en dat hij reinier een kans moet geven.