zeg luitjes en ander volk,
soms kom je van die prachtige dingen/teksten tegen!!
Er was natuurlijk de laatste tijd veel tijd om te lezen ( kerst enzo!) en ik kwam wat tegen wat ik jullie niet kan onthouden:
Uit de Happinez ( ja echt, dat lees ik soms!)van schrijver Dirk Mulder en gids Maarten Olthof.
"Aankomen in India is alsof je al je hele leven vredig sluimert en opeens ongevraagd wakker schrikt van een fanfareorkest. Het is een invasie van je zintuigen,tettert in je oren,vult je neus met heel fijne en verschrikkelijke geuren, doet je ogen knipperen van het kleurengeweld en smoort je hele lichaam in een veel te warme mantel.Soms speelt de fanfare wat zachter maar hetr houdt nooit op!,zolang je er bent! Het volgt je als je eigen schaduw, brent je in vervoering of drijft je tot wanhoop- en na terugkomst mis je het direct.
HET IS ZO STIL IN NEDERLAND"
Prachtig stuk proza, kreeg er kippevel van en het klopt ze akelig, maar dan ook alles.
Voor diegene die ons heeft zien reizen ( of ploeteren) moet dit alles bekend voorkomen, in alle heftigheid. Een vertederend echt stukje. Vandaar dat ik het met jullie deel.
GO INDIA.
Nomosté rinck