Auteur Topic: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur  (gelezen 12511 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Gepost op: 13-05-2012, 19:58:12 »
7. Langs kokosnoot-plantages



Etappe 7 brengt de 4 resterende duo’s naar het zuiden van het Filipijnse hoofdeiland Luzon. In een van de prachtige kokosnootplantages rond Candelaria nemen alle resterende duo’s deel aan een slopende proef die hen mentaal en fysiek tot het uiterste zal drijven. De winnaars van de proef winnen niet alleen de immuniteit die hen een plek in de halve Finale garandeert, ze mogen ook nog eens de zwarte vlag toekennen aan een van hun concurrenten… Wie deze dekselse vlag in bezit heeft moet hem tijdens het vervolg van de race zo snel mogelijk zien door te spelen aan een ander duo, want: wie mét de vlag incheckt, zakt een plaats in de rangschikking
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #1 Gepost op: 13-05-2012, 20:27:43 »
Zo, de zwarte envelop is vervallen, en nu krijgen wij een zwarte vlag. Nou, het zal mij benieuwen.
Overigens blijf ik van mening dat het afvallen van Hans en (vooral) Robin deze reeks van PE geen goed heeft gedaan. Het is en blijft jammer.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2012, 20:49:31 »
Overigens blijf ik van mening dat het afvallen van Robin deze reeks van PE geen goed heeft gedaan. Het is en blijft jammer.

:( ::jaja::

En het blijft ook jammer dat we niet zagen in welke dorpjes e.d. Iedereen geslapen heeft.

Hopelijk heeft die knakker zijn baan gehouden trouwens...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2012, 21:31:49 »
Ben er wel n beetje klaar mee. Wat een verschrikkelijke mensen zijn er nu nog over.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2012, 21:34:05 »
Eens. Zo te zien maken ze het met z'n allen ook erg gezellig volgende week: knokken, schreeuwen etc. Hopelijk diskwalificeren ze de duo's die fysiek geweld gebruiken en keren Helena en Angelique zo weer terug.  :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2012, 21:42:28 »
Eens. Zo te zien maken ze het met z'n allen ook erg gezellig volgende week: knokken, schreeuwen etc. Hopelijk diskwalificeren ze de duo's die fysiek geweld gebruiken en keren Helena en Angelique zo weer terug.  :D

Ik stem voor. Heb alle series gezien maar dit zijn met afstand de vervelendste deelnemers. OOOOO MAAAAI GAAAAAADDDDD.

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #6 Gepost op: 13-05-2012, 21:44:05 »
De programmamakers moeten maar eens goed bij zichzelf te raden gaan waar het mis gegaan is bij PE 2012.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #7 Gepost op: 13-05-2012, 21:45:10 »
Bij het uitnodigen van Bas en Semi voor deelname een Peking Express..

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #8 Gepost op: 13-05-2012, 21:46:59 »
Ik vond de finale voor het eerst best spannend, leuk dat er een onzekerheden waren. Jammer van de uitkomst :P

Ik denk de programmamakers dit forum even moeten bekijken... Er zit een paar simpele, aar goede tips tussen denk ik ::)

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #9 Gepost op: 13-05-2012, 21:48:25 »
Bij het uitnodigen van Bas en Semi voor deelname een Peking Express..

Dit ben ik niet met je eens, hoewel ik ze uitermate irritant vind en ze zeker niet moeten winnen, zijn ze wel een van de redenen om te kijken. Altijd fijn als er een bad guy is waarvan je steeds hoopt dat-ie op zijn nummer gezet wordt...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #10 Gepost op: 13-05-2012, 21:55:03 »
Klopt helemaal. Toch vind ik de casting dit jaar niet zo goed, want behalve 'bad guys' heb je ook kandidaten nodig waarmee je je als kijker kunt identificeren: kandidaten die je sympathiek vindt dus. :(

Natuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ik vind de kandidaten die nu zijn overgebleven niet echt leuk. Ik zal de rit wel uitzitten, vanwege de mooie beelden van de Filippijnen en nieuwsgierigheid naar de afloop. :) Maar het kan me nu weinig meer schelen wie er wint. :-\\

Jammer, want PE is toch (nog steeds!) zo'n mooi programma.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #11 Gepost op: 13-05-2012, 22:14:16 »
[...] heb je ook kandidaten nodig waarmee je je als kijker kunt identificeren [...]

Ik identificeerde me wel met Robin.


Laat ook maar, dit klinkt niet heel goed :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #12 Gepost op: 13-05-2012, 22:40:21 »
Hadden quintin en annabet de immuniteit nu eigenlijk nodig of waren de zusjes ook echt laatste? Jammer dat ze dat niet zeggen. Zeker na de geweldige ambulance-rit. Snap echt niet waarom de vlag niet is doorgegeven maar maakte uiteindelijk dus niet uit. Jammer dat ze niet gewoon door konden liften dat gestress op de boot vond ik echt heel jammer.

Jammer dat de zusjes eruit zijn. Nu ga ik toch voor annabet en quintin, andere 2 koppels stoor ik me mateloos aan.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #13 Gepost op: 14-05-2012, 07:24:58 »
Jammer dat de zusjes eruit zijn. Nu ga ik toch voor annabet en quintin, andere 2 koppels stoor ik me mateloos aan.

Mee eens, maar ik denk dat de finale toch tussen Bas en Semih en de 2 danseressen zal gaan.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2012, 07:49:05 door Lukie4, Reden: ongepast taalgebruik »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #14 Gepost op: 14-05-2012, 09:11:20 »
Ik vond dit echt een leuke aflevering met een leuke proef (goed trouwens dat iedereen mee mocht doen) en spanning tot het einde. Briljant hoe Helena en Angelique uit die ambulance kwamen rollen! Jammer van de uitslag. Ik had het de zusjes gegund om door te gaan, zeker aangezien ik Bas en Semih al vanaf de eerste aflevering erg vervelend vind. Wat mij erg verbaasd heeft is het zoveelste pact tussen Natasha en Sharissa en Bas en Semih. Ze hadden toch gezegd hen nooit meer te willen helpen? Nu helpen ze hen weer enorm: ze regelen samen liften en geven zelfs nog de eerste plaats af (als ze wel tweede waren geweest, hadden ze er misschien wel uitgelegen, of is dat ijdele hoop?). Ook jammer dat niet gezegd werd wie er als laatste aan is gekomen. Ik ga ervan uit dat dit de zussen waren, omdat zij heel veel achterstand hebben opgelopen met het verschuilen voor de vlag. De strategie van Quintin vond ik veel slimmer. Door te laten zien niet bang te zijn voor de vlag (en de wetenschap dat ze hem altijd weer konden weggeven), hebben zij gewoon kunnen genieten van een mooie boottocht in plaats van je krampachtig moeten verstoppen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #15 Gepost op: 14-05-2012, 10:38:34 »
De tactiek van Quintin werkte ook omdat Bas & Semih de vlag koste wat het kost aan Helena & Angelique wilden geven. Hij dus wel op te scheppen dat zijn tactiek slimmer was dan die van de zussen, maar dezelfde tactiek had bij Helena & Angelique ongetwijfeld niet gewerkt...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Willem26

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2012, 10:43:50 »
Ik ben bang dat PE 2012 echt de allerlaatste PE is. En gezien het verloop van deze reeks, zou ik dat helemaal niet zo erg vinden. Wat blijft, zijn de mooie herinneringen aan PE 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2012, 17:03:52 »
Tot nu toe zijn er alleen maar (best) leuke koppels afgevallen:
- Niek & Sander: niet erg fanatiek, maar wel heel erg sympathiek
- Hans & Robin: Robin :D
- Marjolein & Ineke: inderdaad, Marjolein deed niet aardig tegen haar moeder, maar dat kind was gewoon heel erg zenuwachtig. Net toen ik wat meer sympathie voor ze kreeg, gingen ze eruit.
- Helena & Angelique: absoluut het leukste koppel van PE 2012!!
Dan moeten Quintin & Annebet maar winnen, hoewel ik me ook steeds meer begin te ergeren aan hen. (met name Quintin)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #18 Gepost op: 16-05-2012, 04:58:41 »
Ik snap ook niet waarom Bas en Semih die vlag aan Helena en Angelique moesten geven koste wat koste. Die meiden zijn al twee keer laatste geworden en ze hadden toch al iedereen tegen zich dus waarom niet de beste lifters eruit spelen-> natasha en charissa?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - zondag 13 mei 20.20 uur
« Reactie #19 Gepost op: 18-05-2012, 15:21:31 »
Een beetje laat maar toch: het was een mooie aflevering met een leuke proef. Het geheel wordt ook steeds wat beter in beeld gebracht. Op zich had die zwarte vlag voor vuurwerk kunnen zorgen, alleen was het jammer dat net het verkeerde koppel de vlag had gekregen...

Heel erg jammer dat de zusjes naar huis moesten gaan, maar hun ambulance-lift was werkelijk een hoogtepunt van deze serie! De samenwerking tussen de danseresjes en de mannen was dan weer wat minder. Samenwerking okay, maar zoals het nu gaat kunnen ze een volgende editie net zo goed met 4 personen per team gaan werken...

Maar goed, zoals het er nu uitziet denk ik dat na het afvallen van de zusjes, Quinten en Annabet wel eens het laatste slachtoffer voor de finale kunnen gaan worden...
Ich bin ein Bärliner!