Auteur Topic: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur  (gelezen 16859 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #20 Gepost op: 6-05-2012, 22:40:20 »
Sol zei toch 'vanaf nu'?

Dat er vanaf nu geen enveloppen meer worden gegeven? Heb ik niet meegekregen maar ik ben er wel blij om, wat mij betreft hadden ze er beter nooit aan kunnen beginnen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #21 Gepost op: 6-05-2012, 22:43:33 »
Dat hele enveloppengedoe vond ik vanaf het begin al een enorme blunder van het programma.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #22 Gepost op: 7-05-2012, 07:25:00 »
Ik vond de opdrachten eigenlijk wel leuk, maar de koppels slaan me meer en meer tegen. Bas & Semih en Natasha en Charissa wil ik het eigenlijk niet eens meer over hebben (al gun ik de eerste twee de overwinning nog meer dan de 2 "dames" <- sarcastisch bedoeld)

Quinten & Annebeth en Ineke & Marjolein gooiden de handdoek maar in de ring en gingen ervandoor met slechts 1 uur straftijd. Zo kan het dus lonen om een opdracht niet te doen en een straftijd te accepteren.

De enige 2 die nog enigszins overkomen zijn de 2 nuchtere zussen, al vind ik Angelique nogal eens erg paniekerig. Toch leuk dat ze wel door zijn! Ik vond het erg leuk hoe zij met de dierenproef omgingen. Niet miepen, maar gewoon lopen. En zo hoort het ook!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2012, 09:50:04 »
Ik ben blij dat de enveloppen uit het spel zijn, wat was dat elke keer een teleurstelling (vooral omdat je op voorhand wist wat er in de enveloppen zat groen-rood-groen-rood).

Ik heb nog wel even een vraagje over de eliminatie. Sol zegt tegen Marjolein en Ineke dat ze de amulet niet mee naar huis mogen nemen, hoezo niet? De amulet is als je hem mee naar huis neemt niets meer waard, maar ze zijn toch niet verplicht om hem af te staan? Daarnaast zou het heel raar zijn als de winnaar in de finale straks alle amuletten krijgt (omdat alle afvallers hem af moeten geven). Als je weet dat je de amuletten van de afvallers automatisch krijgt, loont het niet echt de moeite om zelf voor de amuletten te gaan strijden. Kan iemand mij dit amulettengedoe uitleggen?

Verder vond ik het een super leuke aflevering, waar ik Marjolein en Ineke ook meer begon te waarderen dan eerst. Eigenlijk vond ik het jammer dat juist zij eruit vlogen in plaats van Bas en Semih.

EDIT: Mijn post over het voorstukje blijkt niet te kloppen, dus daarom heb ik hem weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2012, 14:52:47 door jolmolletje »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #24 Gepost op: 8-05-2012, 12:33:51 »
Ik ben blij dat de enveloppen uit het spel zijn, wat was dat elke keer een teleurstelling (vooral omdat je op voorhand wist wat er in de enveloppen zat groen-rood-groen-rood).

Ik heb nog wel even een vraagje over de eliminatie. Sol zegt tegen Marjolein en Ineke dat ze de amulet niet mee naar huis mogen nemen, hoezo niet? De amulet is als je hem mee naar huis neemt niets meer waard, maar ze zijn toch niet verplicht om hem af te staan? Daarnaast zou het heel raar zijn als de winnaar in de finale straks alle amuletten krijgt (omdat alle afvallers hem af moeten geven). Als je weet dat je de amuletten van de afvallers automatisch krijgt, loont het niet echt de moeite om zelf voor de amuletten te gaan strijden. Kan iemand mij dit amulettengedoe uitleggen?

Verder vond ik het een super leuke aflevering, waar ik Marjolein en Ineke ook meer begon te waarderen dan eerst. Eigenlijk vond ik het jammer dat juist zij eruit vlogen in plaats van Bas en Semih
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja hoe zat dat ook al weer met die amuletten, da's een goeie, ik ga het eens even voorleggen aan de redactie op Facebook

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #25 Gepost op: 8-05-2012, 13:56:37 »
Ik kreeg al snel een reactie :

Citaat
De amuletten mooeten inderdaad doorgegeven worden aan de koppels die er nog in blijven. Ze mogen dus geen amulet mee naar huis nemen. Uiteindelijk zitten er twee koppels in de finale, en de amuletten zullen uiteindelijk bij deze twee koppels terecht komen (en dus over deze twee koppels verdeeld worden).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #26 Gepost op: 8-05-2012, 14:48:27 »
Ik kreeg al snel een reactie :
De amuletten mooeten inderdaad doorgegeven worden aan de koppels die er nog in blijven. Ze mogen dus geen amulet mee naar huis nemen. Uiteindelijk zitten er twee koppels in de finale, en de amuletten zullen uiteindelijk bij deze twee koppels terecht komen (en dus over deze twee koppels verdeeld worden).

Bedankt voor het navragen. Dan had ik het me van voorgaande seizoenen verkeerd herinnerd.

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #27 Gepost op: 8-05-2012, 18:50:34 »
Ik heb wel genoten afgelopen aflevering !!!
De zussen waren weer geweldig. Ik vond de handicap de bamboestokken wel weer erg leuk. Moeder en dochter zaten er leuk in. Jammer dat ze afvielen. Ok, niet alle kandidaten zijn even leuk, maar ja saaie mensen zou ook niks zijn.
Dat wandelen met die beesten vond ik ook wel grappig, is het zielig, welnee, de mensen daar gaan rotter met de beesten om. En varkens lopen nu
Geweldig dat die zussen iedereen inhaalden.

Bas & semith leverden een niet zo'n nette streek, maar dat is toch juist lachen.  ::rofl:: ::rofl::



Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #28 Gepost op: 8-05-2012, 20:15:15 »
Ik heb wel genoten afgelopen aflevering !!!
De zussen waren weer geweldig. Ik vond de handicap de bamboestokken wel weer erg leuk. Moeder en dochter zaten er leuk in. Jammer dat ze afvielen. Ok, niet alle kandidaten zijn even leuk, maar ja saaie mensen zou ook niks zijn.
Dat wandelen met die beesten vond ik ook wel grappig, is het zielig, welnee, de mensen daar gaan rotter met de beesten om. En varkens lopen nu
Geweldig dat die zussen iedereen inhaalden.

Bas & semith leverden een niet zo'n nette streek, maar dat is toch juist lachen.  ::rofl:: ::rofl::




mee eens

Alles afzeiken heeft geen enkele zin, spectakel hoort nou eenmaal bij peking express en daar zorgen Bv Bas en Semih iig voor.... Amir en Jimmy deden dit bv ook, en toen was iedereen een stuk milder

Dat foetusei vond ik trouwens wel echt ranzig :P
You'll never walk alone

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #29 Gepost op: 8-05-2012, 21:08:56 »
Mensen die zeggen niet meer te kijken omdat ze er niks aan vinden, maar vervolgens wel even bij willen worden gepraat op dit forum.  ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #30 Gepost op: 9-05-2012, 16:19:35 »
Gelukkig is inderdaad de envelop uit het spel. Deze aflevering vond ik overigens wel mooi in beeld gebracht, met eindelijk eens echt aandacht voor de omgeveing en de bevolking. Wel jammer dat de koppels die die dieren achterlieten slechts 1 uur straftijd kregen. Dat had best meer mogen zijn.

Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #31 Gepost op: 9-05-2012, 21:53:46 »
Best een leuke aflevering deze keer. Alleen die actie van B&S weer...pffff... gelukkig ging het om de diva's ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #32 Gepost op: 10-05-2012, 08:05:25 »
inderdaad beste aflevering tot nu toe. waarom? ik heb eindelijk besloten om de groningse zussen als favoriet te nemen. alleen omdat ze of geen geluk hebben (zoals bas en semih) of heven naarvoren buigen voor een lift (natasha en charissa) of gewoon te goed zijn (Quinten en annabette) en natuurlijk omdat ik ook in groningen woon (provincie dan)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #33 Gepost op: 10-05-2012, 09:26:42 »
No offense maar wat een flutserie en slap aftreksel van voorgaande PE edities is dit zeg..
Ik heb deze aflevering al niet meer gekeken, vond het zonde van mijn tijd na de vorige. :-\\

Wellicht heb ik er teveel van verwacht, ik geef toe dat ik de laatste twee edities ook al afgehaakt was sws. Maar dit jaar verbaas ik me er echt over dat Net5 erin geslaagd is werkelijke niet één koppel te selecteren dat ook maar enigszins aantrekt. :-/
Ja Q&A krijgen zo ongeveer de winnaarsedit maar zelfs daarvoor wil ik niet rooten, omdat het zo overduidelijk is dat Q ook wat onaangenamere uitspraken doet en een kleine edit daarvoor krijgt.
A kwam meer aan het woord vorige keer, bij de blok-aan-het-been opdracht, maar daarvan had ik meer het idee dat ze als 'slim' naar voren geschoven werd, terwijl Q bijzonder onaangenaam deed (ondanks de opdracht), maar dit veel meer verkocht werd als 'slimme tactiek' oid.

Whatever. Ik ben wel klaar met alle koppels nu eigenlijk, om diverse redenen.
Ik wil niet een uur kostbare tijd verspillen om te kijken naar deze bagger, met name om excuses te maken voor obsceen gedrag van deze of gene. Ik heb zelfs plaatsvervangende schaamte gevoeld. Dat je in een race bent wil nog niet zeggen dat je mensen dermate onbeschoft en respectloos bejegent. Ik ben erg blij dat deze mensen nooit te horen krijgen wat onze landgenoten daar zoal hebben lopen verkondigen qua mening over lokale bevolking en gewoontes. Als je daar niet voor openstaat doe dan gewoon niet mee..

Punt is dat de eerste PE series ook wel rivaliteit hadden (niks mis mee zonder al dit soort trucs en idd weinig echte straffen voor het niet uitvoeren van de opdracht). Maar die series hadden wel degelijk ook het aspect dat je als kijker enigszins meegenomen werd op dat avontuur- veel meer 'meebeleefde' wat de koppels doorstonden en meekregen aan fantastische ervaringen.

Dat mis ik nu volkomen, deze opbouw en manier om een koppel te laten groeien in de race, mee te leven met hun ervaring. Daarnaast is het idd zo dat er geen enkele spanningsopbouw is aangaande het liften en de respectievelijke plaatsen van de teams (hetgeen juist altijd - vond ik- een van de spannender elementen was van PE).
Ook vind ik de proeven tot nu toe vrij teleurstellend. Amusant wellicht maar nauwelijks spannend, en over het algemeen sws niet erg relevant omdat de willekeurige envelop in het spel gebracht was die nu weer uit het spel gehaald lijkt.

Al met al zeker geen positieve nieuwe ervaring van PE 2012 wat mij betreft.
Vast en zeker gaan er nu een paar mensen wat willekeurig 'positieve' dingen aanvoeren, maar een enkel willekeurig 'positief ding is voor mij zeker geen reden voor de herhaling van wat eens een zeer aantrekkelijk format was. :(

Los daarvan : Sol doet het 'best aardig'  ::) maar doet niks voor de spanningsopbouw wat mij betreft.
Eigenlijk een non-entity, wat je in een programma met zo weinig om het lijf als dit, niet echt gebruiken kan. Ik zie er in ieder geval tot nog toe geen groot talent in eerlijk gezegd (los van discussies over uitspraak etc, het gaat mij meer om het feit dat hij niet weet te boeien, te pakken..)

Veel kijkplezier nog voor diegenen die wel blijven kijken. ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #34 Gepost op: 10-05-2012, 12:32:36 »
Dat mis ik nu volkomen, deze opbouw en manier om een koppel te laten groeien in de race, mee te leven met hun ervaring. Daarnaast is het idd zo dat er geen enkele spanningsopbouw is aangaande het liften en de respectievelijke plaatsen van de teams (hetgeen juist altijd - vond ik- een van de spannender elementen was van PE).
Ook vind ik de proeven tot nu toe vrij teleurstellend. Amusant wellicht maar nauwelijks spannend, en over het algemeen sws niet erg relevant omdat de willekeurige envelop in het spel gebracht was die nu weer uit het spel gehaald lijkt.

Helemaal mee eens. De redactie zou eens naar het format van de "Amazing Race" moeten kijken. Zo kan je Peking Express ook in beeld brengen. Zo kan je ook spannende proeven maken tijdens de race. Er zit zoveel potentie in zo'n programma. Maar word nu er passief in beeld gebracht. Actie en het land in beeld brengen ipv twee jongens in een lava-spa.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #35 Gepost op: 13-05-2012, 15:31:18 »
No offense maar wat een flutserie en slap aftreksel van voorgaande PE edities is dit zeg..
Ik heb deze aflevering al niet meer gekeken, vond het zonde van mijn tijd na de vorige. :-\\

+ alle rest van jouw post
Helemaal mee eens! Ik vond het een fantastisch programma vijf jaar geleden en was enorm verheugd dat het weer zou komen, maar de aflevering van afgelopen zondag was echt de druppel van alle ergernissen over deze serie. Respectloos naar de bevolking, het land en elkaar, geen boeiende koppels, geen spanning in het spel door een matige presentator, weinig mooie beelden. Ze hebben dit jaar compleet de plank misgeslagen. Jammer, heel jammer.
 ::zwaai::
I'm a real big goblin..

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 6 - zondag 6 mei 20.20 uur
« Reactie #36 Gepost op: 16-05-2012, 03:44:25 »
pff ik moet echt kotsen van Bas en Semih, ik zat gewoon te hopen dat hun vliegdinges het zou begeven.

die ei was echt te ranzig voor woorden. De zusjes zijn nog steeds mijn favoriet ::jaja::. Jammer dat Marjolein en Ineke eruit liggen, ik vond ze helemaal niet zo erg en vaak ook nog vrij amusant.

Trouwens ik heb vorig seizoen ook gezien en daar werd zeker niet zoveel vals gespeeld als er nu gebeurt. Vorige serie was me dat niet eens bijgebleven. Jaa dat er wat stenen werden weggegooid omdat die te zwaar waren ( net zo iets als nu de dieren werden achter gelaten). Maar dit seizoen gaat het veel erger.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human