Auteur Topic: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur  (gelezen 13757 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Gepost op: 29-04-2012, 20:02:08 »
Zonder Hansiepansie en Robin gaan de kandidaten weer verder.
In de voorstukjes is het duidelijk te zien dat het er weer heet aan toe zal gaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2012, 21:01:09 »
goh verrassend de danseresjes winnen de proef.
dat lag er wel heeeeeeeeel dik bovenop
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Forsythia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2012, 21:35:04 »
Ik word een beetje moe van die 2 tuttebellen. Ze lijken volkomen wereldvreemd en ook nog eens respectloos naar de lokale bevolking. Ophoepelen, al zullen ze door hun 'charmes' PE wel winnen.

Verder wel een leuke aflevering, Quitin heeft goed zijn best gedaan! Gelukkig mogen de 2 meiden door in verband met die envelop! Ik vind het een erg sympathiek koppel, zou het jammer vinden als ze niet verder komen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #3 Gepost op: 29-04-2012, 21:36:53 »
Ik moet eerlijk bekennen, dat er behoorlijk respectloos wordt omgegaan met de lokale bevolking tijdens de laatste opdracht. Tegenwerken, prima, maar niet op deze manier.

Het programma kan mij nog steeds niet bekoren helaas.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #4 Gepost op: 29-04-2012, 21:37:56 »
Hmmmm aangezien dit mijn eerste keer is blijf ik het programma uitkijken, maar ik ben geen fan.
Grappige momenten zijn er wel maar wat voor mij achterblijft is een hier en daar onsmakelijk maar vooral respectloze race door hele mooie landen waar je te weinig van ziet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #5 Gepost op: 29-04-2012, 21:44:01 »
Als ik naar Amazing Race kijk erger ik me altijd aan die respectloze Amerikanen. Nou Nederlanders kunnen er ook wat van. Het enige wat ik vandaag heb gehoord was "Miep miep mieperdermiep, klaag, klaag, klaag. "Met als uitzondering Annabeth."

- Oh bij deze proef worden onze nagels vies
- Oh dat vorige huisje waar we sliepen was niet goed genoeg voor ons
- Oh die chauffeur spreekt geen Engels

blablabla

Bas en Semih zijn echt te irritant. Ga zelf even liften ofzo, in plaats van alleen liften van anderen te jatten.

Blok aan het been was wel weer grappig. Alleen gaat Semih er wel weer lekker ver in door. Die gaat zelfs door als er geen lift in de buurt is. Valt me nog mee dat Marjolein 'm geen klap voor z'n harsens heeft gegeven.  :P

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #6 Gepost op: 29-04-2012, 21:49:27 »
Vind het andere jaren leuker. Zoals hier al gezegd, je krijgt weinig van het land te zien en zoals vandaag ging echt te ver met de plaatselijke bevolking. Sommige locals moeten zich absoluut bijzonder onprettig gevoeld hebben en dat is het niet waard voor een amusementsprogramma. En dan die zwarte enveloppe. Op basis waarvan zit daar rood of groen in. Is nooit toeglicht, nooit uitgewerkt. Nu beslist dus de redactie of een koppel doormag of niet ? Nogmaals, op basis waarvan.Had dan twee enveloppen gedaan. Een met een rood logo, een met een groen logo en dan laten kiezen. Dan houd je het transparant.
Dan het vormen van een pact. Tot op zekere hoogte prima maar deze serie gaat het te ver. Aflevering na aflevering tegen twee zussen die dat niet verdienen. De " OMG " danseresjes mogen van mij als eerste naar huis, gevolgd door semmie en zn maat.

Veel te klagen zou je zeggen maar toch blijf ik het kijken en me op de volgende aflevering verheugen. Want spannend is het wel.

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #7 Gepost op: 29-04-2012, 21:52:58 »
Als ik naar Amazing Race kijk erger ik me altijd aan die respectloze Amerikanen. Nou Nederlanders kunnen er ook wat van. Het enige wat ik vandaag heb gehoord was "Miep miep mieperdermiep, klaag, klaag, klaag. "Met als uitzondering Annabeth."

- Oh bij deze proef worden onze nagels vies
- Oh dat vorige huisje waar we sliepen was niet goed genoeg voor ons
- Oh die chauffeur spreekt geen Engels

blablabla

Bas en Semih zijn echt te irritant. Ga zelf even liften ofzo, in plaats van alleen liften van anderen te jatten.


Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Helaas zijn wij Nederlanders niet de aangewezen mensen om anderen op hun manieren te wijzen heb ik al vaak gezien.

En idd dat klagen. Je krijgt een wereldervaring mee en dan zitten miepen. Die danseresjes vandaag met dat beeldje zoeken
" Heel de nagellak springt er af. "
Ja zeg, stel je voor.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #8 Gepost op: 29-04-2012, 21:54:34 »
Tja, dat de redactie van te voren bekend wie eruit moet, dat lijkt me logisch, ze hebben toch een bepaald aantal afleveringen. Maar ga dan niet zo raar zitten goochelen met die gekke enveloppen.


Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #9 Gepost op: 29-04-2012, 21:56:52 »
Tja, dat de redactie van te voren bekend wie eruit moet, dat lijkt me logisch, ze hebben toch een bepaald aantal afleveringen. Maar ga dan niet zo raar zitten goochelen met die gekke enveloppen.



Komt idd heel vreemd over. Ook omdat je niet weet op welk moment beslist word welke kleur het logo gaat hebben en of dat ook afhankelijk is van welk koppel er uit dreigt te gaan.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #10 Gepost op: 29-04-2012, 22:01:42 »
We zien dat aan het begin van de aflevering de envelop wordt gegeven aan een team. Die komt aan het einde van de aflevering met die envelop dan aan lopen. Het is dus niet de productie die kiest op basis van het koppel (althans zo lijkt het...)  het is trouwens om en om telkens dus volgende week rood.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2012, 22:03:21 »
Als we de beelden mogen geloven dus al van tevoren, maar ja, je weet het maar nooit.
Aangezien het tot nu toe steeds groen-rood-groen-rood is, houd ik het er nu even op dat ze het al van tevoren bedenken.
Nu is het toch twee keer achter elkaar groen geweest ?

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2012, 22:09:21 »
We zien dat aan het begin van de aflevering de envelop wordt gegeven aan een team. Die komt aan het einde van de aflevering met die envelop dan aan lopen. Het is dus niet de productie die kiest op basis van het koppel (althans zo lijkt het...)  het is trouwens om en om telkens dus volgende week rood.

Echt waar ? Dan heb ik slecht opgelet. Zou geen kwaad kunnen dat ze dat een keer toelichten. Hoor van meer kijkers dat ze zich afvragen hoe het zit. Bedenk me nu dat het vorige keer idd rood was. De zussen hebben alleen twee keer groen gehad. Maar als dat een vast gegeve is, hoef je dus eigenlijk ook niet met enveloppen te werken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #13 Gepost op: 29-04-2012, 22:13:02 »
Nu is het toch twee keer achter elkaar groen geweest ?

Nee hoor, vorige week gingen Hans en Robin eruit.

Offline Laird

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #14 Gepost op: 29-04-2012, 22:13:52 »
Nee hoor, vorige week gingen Hans en Robin eruit.

Klopt, mijn fout.
Heb t in mn vorige post ook al gezegd.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #15 Gepost op: 30-04-2012, 00:00:44 »
Ik vond dat Quintin als enige als "goed" blok functioneerde.
Ik vond deze aflevering eindelijk een keer goed.
Goede proef en goede eliminatie race!
Maar dan, die anti-climax waarbij opnieuw een vrijbrief wordt vergeven. Dramatisch!

Hoeveel afleveringen komen er nog? Dan kan er ook wel voorspelt worden, hoeveel vrijbrieven er nog komen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #16 Gepost op: 30-04-2012, 09:44:55 »
Gelukkig mogen de 2 meiden door in verband met die envelop! Ik vind het een erg sympathiek koppel, zou het jammer vinden als ze niet verder komen.
Ben ik helemaal met je eens, ik hoop echt dat zij winnen!!
Bas en Semi waren een beetje sip deze week vond ik en erg jammer dat "mamma" niet even lekker ging blokken!!

Verder wel genoten, idd weinig respect voor de inwoners van het land, maar het is natuurlijk ook maar net wat er uitgezonden wordt. Misschien was het 1 minuut van de hele dag liften.

Op naar de volgende aflevering !!! Ben benieuwd wat voor handicap de zussen nu weer krijgen !!
 ::rofl:: ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #17 Gepost op: 1-05-2012, 15:19:34 »
Ik vond het wel een leuke afleveringen

en de koppels worden wss ook geselecteerd op een bepaald karakter. Als er allemaal dezelfde soorten mensen in zouden zitten zou het saai worden om naar te kijken. Ik erger me ook aan de danseressen en vind bas en Semih ook (te ? ) fanatiek, maar dit maakt het wel leuker om naar te kijken.

En dat er zoveel kritiek op de envelop is snap ik ook niet. Vroeger werd er in het begin van een etappe gewoon verteld of het een eliminatie-etappe was of niet. Nu wordt dit pas aan het einde verteld d.m.v een envelop. Dit maakt het toch alleen maar spannender ? ( alhoewel het wel erg voorspelbaar is natuurlijk dat er nu weer groen inzat )
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #18 Gepost op: 2-05-2012, 11:30:03 »
Al bij al blijft het gewoon een heel mooi programma, gelukkig zonder BN-ners! De aflevering was ook weer leuk, al was de etappewinst van de verwende danseresjes nu niet onverwacht. Het idee van dat blok aan het been was mooi, alleen gingen sommigen wel heel erg ver. Quinten zat op het randje, maar zoals te verwachten was ging Semih weer veel te ver. Waarom die kaart kwijtraken? Dat slaat toch nergens op? Maar goeg, gelukkig kregen de zussen groen. Nu maar hopen dat ze de volgende keer niet weer laatste worden, want dan is het lijkt mij weer rood.

Overigens, ik ben het helemaal mee eens dat men bij vlagen wel zeer weinig respect heeft voor het land en de bevolking.
Ich bin ein Bärliner!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - zondag 29 april 20.20 uur
« Reactie #19 Gepost op: 2-05-2012, 20:28:19 »
Vind het andere jaren leuker. Zoals hier al gezegd, je krijgt weinig van het land te zien en zoals vandaag ging echt te ver met de plaatselijke bevolking. Sommige locals moeten zich absoluut bijzonder onprettig gevoeld hebben en dat is het niet waard voor een amusementsprogramma. En dan die zwarte enveloppe. Op basis waarvan zit daar rood of groen in. Is nooit toeglicht, nooit uitgewerkt. Nu beslist dus de redactie of een koppel doormag of niet ? Nogmaals, op basis waarvan.Had dan twee enveloppen gedaan. Een met een rood logo, een met een groen logo en dan laten kiezen. Dan houd je het transparant.
Dan het vormen van een pact. Tot op zekere hoogte prima maar deze serie gaat het te ver. Aflevering na aflevering tegen twee zussen die dat niet verdienen. De " OMG " danseresjes mogen van mij als eerste naar huis, gevolgd door semmie en zn maat.
MEE EENS!

In eerdere series zag je ook veel meer van het land, daar had je veel meer mooie beelden, die mis ik nu wel echt. Nu mogen we in plaats van mooie beelden zien hoe twee koppels in het modder kruipen een kwartier lang.

Het idee van dat blok aan het been was mooi, alleen gingen sommigen wel heel erg ver. Quinten zat op het randje, maar zoals te verwachten was ging Semih weer veel te ver. Waarom die kaart kwijtraken? Dat slaat toch nergens op? Maar goeg, gelukkig kregen de zussen groen. Nu maar hopen dat ze de volgende keer niet weer laatste worden, want dan is het lijkt mij weer rood.

Overigens, ik ben het helemaal mee eens dat men bij vlagen wel zeer weinig respect heeft voor het land en de bevolking.
Dat vond ik ook, maar ik vond juist Quintin veel te ver gaan, van Semih vind ik een perfecte blokactie, dat is dé manier om blok te zijn, gemeen, ja, maar wel hoe het is bedoeld, namelijk gericht op de tegenstander. Quintin ging op deze manier heel respectloos om met de bevolking met de mensen die hen mee wilden nemen, dát vind ik pas te ver gaan, veel te ver. Overigens net als die oudste zus die wilde gaan overgeven in de auto van zo'n man, dat dóe je gewoon niet!
I'm a real big goblin..