Auteur Topic: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer  (gelezen 26789 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #20 Gepost op: 8-04-2012, 22:15:14 »
Ik hoor het ook niet hoor maar wellicht ben ik afgeleid door zijn oogverblindende verschijning.  ::tandpastasmiley::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #21 Gepost op: 8-04-2012, 22:19:59 »
Ook deze week is me niks opgevallen. Ik blijf t een leuke presentator vinden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2012, 23:14:24 »
Pekieng expres
Die als ierste bij mij aankomen
Etc tc en als je erop gaat letten dan valt het alleen maar meer op....

Dat is volgens mij gewoon Vlaams, maar wat mij opvalt is zijn r. Hij kan b.v. het woord proef niet uitspreken, dat wordt poef.Hij heeft moeite met de tongpunt- R. Ik vind het niet echt storend en vind het verder een leuke vent ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #23 Gepost op: 10-04-2012, 09:42:21 »
Dat is volgens mij gewoon Vlaams, maar wat mij opvalt is zijn r. Hij kan b.v. het woord proef niet uitspreken, dat wordt poef.Hij heeft moeite met de tongpunt- R. Ik vind het niet echt storend en vind het verder een leuke vent ::jaja::

Vlamingen klinken echt anders hoor. Mij viel zijn rare intonatie ook al in de eerste aflevering op. Voor mijn gevoel komt zijn accent uit het Engels, maar ik kan nergens vinden of hij ook in Engeland heeft gewoond ofzo.

Verder doet hij het wel goed vind ik. Hij legt de proeven duidelijk uit en staat goed mooi te wezen bij de tempels (als de kandidaten vermoeid aankomen). Dit is niet vervelend bedoeld, maar ik vind zijn rol als presentator in de serie nog niet bijzonder groot. In mijn herinnering waren Art en Roos veel meer aanwezig in de serie dan nu Sol.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2012, 17:30:21 »
Ik erger me eerder aan zijn verveelde manier van praten, als iemand snapt waar ik het over heb.

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2012, 21:50:00 »
Wortelboer, Sol.
Best goede presentator! :)
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #26 Gepost op: 11-04-2012, 17:22:36 »
Ik erger me eerder aan zijn verveelde manier van praten, als iemand snapt waar ik het over heb.
zeker ;)

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #27 Gepost op: 11-04-2012, 20:03:22 »
Vlamingen klinken echt anders hoor. Mij viel zijn rare intonatie ook al in de eerste aflevering op. Voor mijn gevoel komt zijn accent uit het Engels, maar ik kan nergens vinden of hij ook in Engeland heeft gewoond ofzo.

Verder doet hij het wel goed vind ik. Hij legt de proeven duidelijk uit en staat goed mooi te wezen bij de tempels (als de kandidaten vermoeid aankomen). Dit is niet vervelend bedoeld, maar ik vind zijn rol als presentator in de serie nog niet bijzonder groot. In mijn herinnering waren Art en Roos veel meer aanwezig in de serie dan nu Sol.
Dat was inderdaad wat ik ook dacht.

Dat laatste wat je zegt, ik vond dat Art en Roos meer spanning in hun spreken aanbrachten, Sol lukt dat niet, hij weet de serie niet boeiender te maken met presentatietechnieken, iets wat Art en Roos wel konden. Hij lijkt ook een stuk afstandelijker, Art en Roos leefden veel meer mee met de deelnemers.

Maar wie weet komt dat nog gedurende de serie!
I'm a real big goblin..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2012, 17:07:39 »
Ik heb afgelopen zondag nog eens extra naar hem geluisterd, maar ik zou niet weten wat er apart aan zijn uitspraak is... Met andere woorden, wat mij betreft doet hij het gewoon goed! En je kon ook al merken dat hij deze tweede aflevering al beter in zijn vel zat...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #29 Gepost op: 13-04-2012, 07:40:52 »
Ik hoor inderdaad ook geen raar accent of uitspraak.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #30 Gepost op: 13-04-2012, 13:10:09 »
Ik las net dat hij een Chileense moeder heeft en een Nederlandse vader, dus dat verklaart al iets ;)
...maar soms even niet :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #31 Gepost op: 13-04-2012, 15:53:58 »
Wat een geneuzel over die man z'n vermeende accent, ik hoor er zelf niks verkeerds aan maar voor diegenen die dat wel doen, is dat nou zo erg, tjonge! ::ohno::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2012, 17:05:14 »
Wat een geneuzel over die man z'n vermeende accent, ik hoor er zelf niks verkeerds aan maar voor diegenen die dat wel doen, is dat nou zo erg, tjonge! ::ohno::

Accenten vind ik niet erg, ik heb er zelf ook één, maar bij hem viel het me al vanaf de eerste minuut enorm op. Als je je ergert aan een accent dan is het voor je beleving van het programma belangrijk. Al moet ik zeggen dat het accent na twee afleveringen begint te wennen (en dus minder ergerlijk wordt). Misschien ligt het aan de regio waar je vandaan komt of het opvalt of niet. In ieder geval is het goed om te weten dat niet iedereen het hoort.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2012, 19:47:55 »
waar kom je vandaan?
mij viel het namelijk ook al na de eerste minuut op :P

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #34 Gepost op: 13-04-2012, 20:57:44 »
waar kom je vandaan?
mij viel het namelijk ook al na de eerste minuut op :P

Uit Rrrrrrrroturrrrrdam....   ::rofl::

Ik moet bekennen dat het ook wel een beetje hypocriet van me is want ik erger me op mijn beurt weer kapot aan het Groningse accent van die 2 dames.   ::schaam::

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2012, 10:18:10 »
Uit Rrrrrrrroturrrrrdam....   ::rofl::

Ik moet bekennen dat het ook wel een beetje hypocriet van me is want ik erger me op mijn beurt weer kapot aan het Groningse accent van die 2 dames.   ::schaam::

Nou kijk ik dus uit capelle ad ijssel (dus zeg ook maar rotterdam) dus valt het ons rotterdammers blijkbaar op xD mischien omdat wij ook een apparte r hebben   ::rofl::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2012, 11:24:05 »
Mij (Middelburg) valt het dus totaal niet op....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2012, 14:13:19 »
waar kom je vandaan?
mij viel het namelijk ook al na de eerste minuut op :P

Uit Brabant, al heb ik inmiddels al in vier provincies gewoond (en ben dus best wel gespitst op accenten, daar moet ik eerlijk in zijn)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #38 Gepost op: 20-04-2012, 12:53:02 »
Ik blijf het een prima presentator vinden... en dat gezeur over dat vermeende accent... ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #39 Gepost op: 2-05-2012, 20:29:53 »
Als presentator hoor je gewoon perfect ABN te spreken. Ik zou jullie wel eens willen horen als ik presentator zou zijn van PE met mijn brabantse accent. Dat zou ook niet klinken.
I'm a real big goblin..