Auteur Topic: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer  (gelezen 26794 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Gepost op: 20-03-2012, 16:31:52 »
Sol Wortelboer


Sol is de nieuwe presentator van Peking Express 2012. Een goede reden om hem iets beter te leren kennen, dus stelden we hem een aantal vragen:

1 Wat doe je graag in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd vind ik het heerlijk om te genieten van de dag. Lekker sporten, koffie drinken met vrienden, een krantje lezen. Of naar de bioscoop om een goede film te kijken die ik de maand ervoor natuurlijk weer gemist heb. Verder hou ik van lekker eten, drinken, feestjes en uiteraard genieten met mijn vriendin als zij ook vrij is.

2 Hoe/waar ben je begonnen met presenteren?
Het presenteren begon eigenlijk al toen ik een jaar of 19 was. We mochten een castingfilmpje maken voor 6pack waar een vriend en ik graag bij wilden komen. We stonden met onze broek in het water in Broek in Waterland ons eerste item te draaien en ik vond dat zo leuk dat ik toen besloot om door te gaan met filmpjes maken. Ik ben het item ‘Straatvraag’ gaan maken voor TMF en daar heb ik heel veel geleerd. Uiteindelijk ben ik aangenomen bij 6pack toen ik twee seizoenen later met een heel goed castingfilmpje aan kwam zetten.

3 Wat dacht je toen je te horen kreeg dat je Peking Express mocht gaan presenteren?
Nadat ik het vorige Net5-programma Next Hair Guru was afgelopen, ging ik op gesprek bij de zender. Daar kreeg ik het allermooiste en geweldigste boodschap die ik maar kon bedenken: We willen graag dat jij Peking Express gaat presenteren". Ik schreeuwde het uit, zo blij was ik! En blij ben ik nu nog steeds uiteraard, want wat een droombaan kreeg ik ineens! Als presentator is het een van de mooiste programma’s die je kunt presenteren, dus je kunt je voorstellen: mijn dag nog kon niet meer stuk.

4 Hoe heb je Peking Express beleefd? Wat vond je het meest bijzondere aan de reis? Wat was het heftigste moment en wat het leukste?
Er waren heel veel extremen: het contrast tussen het heel koude en gestructureerde Zuid-Korea en de chaotische tropische Filipijnen had niet groter kunnen zijn. Heftig was bijvoorbeeld de extreme kou in Zuid-Korea: daar hielp thermo-ondergoed en een extra paar sokken echt niet tegen! Daarnaast was ook de finale ontzettend heftig, maar daarover later meer. Ik kan niet maar 1 bijzonder moment opnoemen maar kandidaten die zó tot het uiterste gingen om voor de overwinning te gaan heb ik niet eerder gezien. Wat een doorzettingsvermogen! De helikoptervluchten, de mooie vulkanen, de indrukwekkende tempels, de aardige monniken, de koppensnellers, de mooiste eilanden en stranden maakten Peking Express ook heel erg bijzonder.

5 Wat vond je van Zuid-Korea en de Filipijnen en naar welk land zou je nog wel eens terug willen en waarom?
Zuid-Korea was te gek: gestructureerd, netjes, mooi maar ook industrieel, commercieel en westers. Korea is prachtig maar ook heel koud toen wij er aan het draaien waren. De Filipijnen waren heel anders: ineens kwamen we in een land terecht dat een gekke combinatie was van Azië en Zuid-Amerika. Je hebt er veel Spaanse invloeden, zowel in het straatbeeld als in de taal. De mensen zijn vriendelijk, er is chaos, gek eten en mooie afwisselende landschappen. Ik vond het er te gek en zou naar de Filipijnen zeker nog eens terugkeren.

6 Zou je als deelnemer ook mee doen met Peking Express? Waarom wel of niet?
Ik zou het zeker doen, ik zou het ook iedereen aanraden! Ik ben gek van reizen en heb al een aardig deel van de wereld gezien, maar ik ben nog lang niet klaar. Door Peking Express zie je en leer je verschrikkelijk veel van de landen en de culturen. Je maakt kennis met bijzondere locals en je maakt dingen mee die je anders nooit had meegemaakt. Toen ik een aantal maanden geleden een oudere reeks terug aan het kijken was (De Revolutie Route die van Mexico naar Venezuela ging) kreeg ik het helemaal warm van binnen. Dit had ik met mijn vader moeten doen dacht ik. 

7 Wat zou je in de toekomst graag nog presenteren?
Momenteel ben ik nog aan het genieten van Peking Express. Daarna zien we verder, maar zoals ik al zei: programma’s als Peking Express presenteren is de ultieme droom van veel presentatoren. Sowieso is het die van mij!


bron: Peking Express - NET 5
Geniet nooit met mate...

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2012, 21:36:05 »
Vind het een leuke presentator. Hij praat alleen iets te veel met die errrrr
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2012, 21:39:39 »
Tot nu toe doet 'ie 't goed.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2012, 21:40:41 »
Ik vind m wel goed :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2012, 21:41:37 »
Hij doet het wel goed, maar hij moet nog even langs de logopedist met zijn begin-r. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #5 Gepost op: 2-04-2012, 09:28:56 »
Ik vind hem een beetje overdreven.. Die proef die zo belangrijk is! En dat met het goede en slechte nieuws aan het begin was vaag, ik vond Art beter!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #6 Gepost op: 2-04-2012, 14:13:07 »
Zijn uitspraak zowiezo is al heel raar!
Pekieng express
Degene die als ierste aankomen
Waar iek op ze wacht

En dan nog die r inderdaad.....

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #7 Gepost op: 3-04-2012, 00:34:19 »
Hij is wel knap ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #8 Gepost op: 3-04-2012, 19:07:03 »
Vind die voice over bij elke scene wel een beetje irritant worden.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #9 Gepost op: 3-04-2012, 19:13:20 »
Hij heeft een ge-ni-a-le naam om mee te beginnen. :P Ik moest erg wennen bij de voice-over, vond EP en Art daarin toch wel echt beter. Maar dat kan goed komen doordat ik hen ben gewend :) Voor de rest is hij prima, en zeker niet verkeerd om naar te kijken. ;)
First you go backwards, but then forwards again

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #10 Gepost op: 3-04-2012, 19:14:53 »
Ik denk dattie ook even in zn rol moet komen. Dat heeft iedereen wanneer die een nieuw programma gaat presenteren volgens mij. Zal denk ik in het seizoen beter worden (al vind ik m nu ook al een erg leuke presentator).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #11 Gepost op: 3-04-2012, 19:15:14 »
Het is even wennen (maar ja, dat gold ook voor Art bij WIDM), maar over de presentatie van de eerste aflevering kan ik alleen maar positief zijn. Die uitspraak van hem was mij bijv. niet opgevallen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2012, 22:12:14 »
Ik vind hem prima!!!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2012, 23:52:39 »
Ik vind dat Sol het prima doet tot nu toe, gewoon onderschikt aan het programma maar op een juiste manier aan het presenteren (ook in de omgang met kandidaten) :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #14 Gepost op: 6-04-2012, 01:20:48 »
Hij doet het wel goed, maar hij moet nog even langs de logopedist met zijn begin-r. :)
::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #15 Gepost op: 8-04-2012, 17:05:19 »
Hij is aankijken in elk geval dubbel en dwars waard!   ::love::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2012, 21:54:18 »
Ik begin me een beetje te ergeren aan zijn manier van praten.  :P

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2012, 21:54:49 »
Ik begin me een beetje te ergeren aan zijn manier van praten.  :P

Ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben ??? Wat doet-ie dan?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2012, 21:56:18 »
Ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben ??? Wat doet-ie dan?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Nieuwe presentator: Sol Wortelboer
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2012, 22:10:06 »
Ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben ??? Wat doet-ie dan?
Pekieng expres
Die als ierste bij mij aankomen
Etc tc en als je erop gaat letten dan valt het alleen maar meer op....