Auteur Topic: Aflevering 12 (finale)  (gelezen 40340 keer)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Aflevering 12 (finale)
« Gepost op: 19-05-2008, 22:50:26 »
Alvast een opwarmertje voor aankomende woensdagavond!

Citaat
Massademonstraties bemoeilijken eindstrijd Peking Express

Het decor voor de finale van Peking Express: De Revolutieroute aanstaande woensdag is de Venezolaanse hoofdstad Caracas. De opnames hiervoor werden ernstig bemoeilijkt door massademonstraties omtrent het bewind van president Hugo Chávez. De makers moesten bijna uitwijken naar een andere stad in verband met de gespannen situatie. Pas op het allerlaatste moment werd duidelijk dat de geplande eindstrijd in Caracas door kon gaan.

Woensdag 21 mei om 20.30 uur is de extra lange finale van Peking Express: de Revolutieroute te zien op NET 5.


Na duizenden kilometers race door drie landen met een revolutionair heden of verleden zijn van de acht duo’s die zich aan Peking Express: de Revolutieroute waagden, nog twee koppels over: de Vlaamse Peter (35) en Nederlandse Veronique (24) en het jonge Nederlandse stel Mark (28) en Marlinde (24). Peter en Veronique hebben zich afzonderlijk opgegeven voor het programma en zijn door de makers aan elkaar gekoppeld. Peters extreme gedrevenheid en Veroniques winnaarsmentaliteit hebben het duo tot de finale gebracht. Mark en Marlinde zijn anderhalf jaar verliefd en samen. Zij hebben de finale bereikt door hun goede omgang met de lokale bevolking.

Na Mexico en Nicaragua zijn de finalisten aanbeland bij de Venezolaanse olievelden van El Tigre. Daar moeten ze eerst nog een proef afleggen voordat ze op weg kunnen naar Caracas, de hoofdstad van Venezuela en tevens het eindpunt van Peking Express: de Revolutieroute. President Hugo Chávez heeft echter juist besloten tot een referendum over de uitbreiding van zijn macht, die een dag na de finale zal plaatsvinden. Dit heeft als gevolg dat in Caracas meer dan een miljoen mensen op de been is om voor of tegen de uitbreiding te demonstreren. De crew van Peking Express komt hierdoor in de problemen omdat veel plannen geen doorgang kunnen vinden. Er wordt zelfs gestudeerd op de mogelijkheid om de finale in een andere stad plaats te laten vinden. Maar na veel overleg wordt op het laatste moment toch besloten in Caracas te blijven. Ook omdat de woelige politieke situatie het perfecte decor vormt voor de race met als thema ‘revolutieroute’.

Toch bleef het improviseren. Presentator en eindredacteur Art Rooijakkers: “We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn als onze finalisten t-shirtjes zouden gaan verkopen. Het ene duo met SI, het andere koppel met NO, zoals we veel hadden gezien in de straten van Caracas. Wie het meest verkocht, zou een tijdsvoordeel winnen. Maar kort voor de opnames hoorden we dat er in de voorgaande dagen verkopers van dit soort t-shirts door de tegenpartij werden gemolesteerd. Dus moesten we op zoek naar een alternatief. Al met al hebben de omstandigheden er naar mijn mening wel voor gezorgd dat dit de spannendste finale van Peking Express ooit is.”
Bron: http://www.medianieuwtjes.nl/?p=6215

Dat belooft een spannende finale te worden dus! Nu maar hopen dat ik in de tussentijd geen spoilers te lezen krijg van Belgische kijkers en websites. En natuurlijk dat 'Peet & Vero' gaan winnen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 19-05-2008, 22:55:00 door honeymaker »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2008, 06:07:59 »
Ik verklap nog niets en ik weet ook niet of het in Nederland uitgezonden zal worden,maar volgende week is er op VT4 een compilatie van 5 jaar PE  :D
Ik hoop nog eens beeldfragmenten terug te zien van Egbéééééééééééért  ::rofl:: ::rofl:: 8) en van Anja  :P

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2008, 07:44:44 »
Ik verklap nog niets en ik weet ook niet of het in Nederland uitgezonden zal worden,maar volgende week is er op VT4 een compilatie van 5 jaar PE  :D
Ik hoop nog eens beeldfragmenten terug te zien van Egbéééééééééééért  ::rofl:: ::rofl:: 8) en van Anja  :P

Die komt toch ook op Net 5?? en hopelijk ook op programma gemist van Net 5, anders heb ik er nog niks aan  ;)
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #3 Gepost op: 20-05-2008, 11:22:21 »
Ik verklap nog niets en ik weet ook niet of het in Nederland uitgezonden zal worden,maar volgende week is er op VT4 een compilatie van 5 jaar PE  :D
Ik hoop nog eens beeldfragmenten terug te zien van Egbéééééééééééért  ::rofl:: ::rofl:: 8) en van Anja  :P

en Nancy ook he :D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #4 Gepost op: 20-05-2008, 11:39:10 »
Presentator en eindredacteur Art Rooijakkers: “We hadden bedacht dat het wel leuk zou zijn als onze finalisten t-shirtjes zouden gaan verkopen. Het ene duo met SI, het andere koppel met NO, zoals we veel hadden gezien in de straten van Caracas. Wie het meest verkocht, zou een tijdsvoordeel winnen. Maar kort voor de opnames hoorden we dat er in de voorgaande dagen verkopers van dit soort t-shirts door de tegenpartij werden gemolesteerd.

Dat was wel goed geweest voor de kijkcijfers!  >:D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #5 Gepost op: 20-05-2008, 18:55:08 »
en Nancy ook he :D
ook ja, maar Anja..... ::) ::)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #6 Gepost op: 20-05-2008, 19:52:21 »
Ik heb er zo'n zin in!  ;D ;D ;D ;D :D

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2008, 07:33:06 »
Ik verklap nog niets en ik weet ook niet of het in Nederland uitgezonden zal worden,maar volgende week is er op VT4 een compilatie van 5 jaar PE  :D
Ik hoop nog eens beeldfragmenten terug te zien van Egbéééééééééééért  ::rofl:: ::rofl:: 8) en van Anja  :P
Hey koekoe dat wordt zeker lachten geblazen ::rofl::
zou het dan toch de laatste peking zijn ::ohno::

hopelijk niet
 ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2008, 17:48:36 »
Vanavond!  ;D ;D ;D
Tjemig Spanning stijgt  8)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2008, 20:46:59 »
Leuke eerste opdracht!  ::ok:: ::ok::

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2008, 21:15:17 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #11 Gepost op: 21-05-2008, 21:16:03 »
Beetje sneu dat Mark & Marlinde zo'n debiele chauffeur kregen, want verder deden ze de proef zelf uitstekend.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #12 Gepost op: 21-05-2008, 21:44:36 »
Ja dat was echt balen voor ze, maarja, zo ga dat hé.

Peet&Vero liggen voor maar er kan nog van alles gebeuren. (Als hoop ik natuurlijk van niet  ;D )

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #13 Gepost op: 21-05-2008, 22:05:36 »
Yes, een happy end!!! ::ok:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #14 Gepost op: 21-05-2008, 22:05:57 »
Baaaalen  :-\\
First you go backwards, but then forwards again

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #15 Gepost op: 21-05-2008, 22:14:46 »
Proficiat Mark & Marlinde, maar dat heb ik al gezegd ;)

Ik wist gewoon dat jullie gingen winnen ;)

Offline Daantjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #16 Gepost op: 22-05-2008, 00:12:10 »
Genóten  ::regenboog::. Superspannend. En tof dat M&M ::hug:: deze editie gewonnen hebben.
En volgende week dus een terugblik op vijf jaar P.E. Ik verheug me nu al op Reinier, met z'n 'drive, klootzak, dríve!' Tjonge, dat was toch ook een typ. ::schaam::
Ik heb de productieleider van P.E. vorig jaar voorgesteld om een eenmalig magazine te maken met interviews met deelnemers uit het verleden en mooie beelden van de routes (ik ben freelance journalist, vandaar het aanbod). Helaas heb ik er niets op gehoord. Zeker weten dat zo'n blad het goed zou doen  ::ok:: Nou ja, wat niet is, kan nog komen. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 00:16:48 door Daantjo »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #17 Gepost op: 22-05-2008, 00:56:11 »
Beetje sneu dat Mark & Marlinde zo'n debiele chauffeur kregen, want verder deden ze de proef zelf uitstekend.

Ik vroeg me af of dat niet ook te maken had met het kiezen van de auto. Zij lieten die oldtimer-man kijken naar de motorische gesteldheid van de auto en keken verder niet naar welke chauffeur ze erbij kregen  ;D

Verder vind ik de finale nogal een anti-climax. Gebaseerd op wat Mark & Marlinde in de finale-etappe hebben gepresteerd, is het volkomen onterecht dat zij hebben gewonnen. Ik vind het een raar systeem dat de winnaar op zo'n kort stukje van de etappe wordt gebaseerd. Peter & Veronique hadden voor al die goede vragen en opdrachten wel wat meer minuten mogen krijgen. Anti-climax was trouwens ook de wijze waarop de bekendmaking van de winnaars gemonteerd was. Peter & Veronique komen als eerste aan en zijn toch de verliezers en dat Mark & Marlinde winnen zie je nog even in een flashback. Vorig jaar was het voor mij echt een kippenvel-moment toen Pascal & Miranda aankwamen, helemaal door het dolle heen waren en dat bandje begon te spelen. Wat mij betreft niet zo'n leuke finale dus  ::niet-ok::. Nu komt dat natuurlijk vooral doordat Peter & Veronique vanaf aflevering 1 mijn favoriete koppel was en dan nét niet winnen........
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 00:59:40 door honeymaker »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #18 Gepost op: 22-05-2008, 01:08:01 »
Ik vond de Finale niet echt super spannend, ik voelde al aan dat Mark & Marlinde zouden gaan winnen, wel slim om een motor uit te kiezen en geen auto want, een motor kan alle files passeren maar, ik was 100 procent voor Peter & Veronique een gouden duo in mijn ogen, en de hele race als beste doen en dan net dat kleine stukkie moet echt zuur zijn om dan te verliezen maar, ze pakte het goed op beide, Mark & Marlinde Gefeliciteerd met het behalen van de Finale en jullie waren ook een gouden duo omdat, jullie alles op eigen kracht gedaan hebben. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 01:10:55 door Nîcky »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #19 Gepost op: 22-05-2008, 01:10:50 »
Ik vond het echt een sfeervolle kutaflevering. Waar ik 11 afleveringen lang op het puntje van mijn bank heb gezeten vond ik het deze keer geen flikker aan. Op een gegeven moment betrapte ik mezelf op verveling, en mijn broertje pakte op een gegeven moment ook maar z'n Nintendo DS erbij, omdat hij zich verveelde. Hadden meer mensen dit gevoel?

Overigens vond ik ook de opzet heel slecht. Minutenlang gebazel over oldtimers en de proef die volgde voor een halfuur voorsprong. Een half uur voorsprong voor wat? Voor een fucking amulet! Wat boeit mij een amulet nou? Ik win dat geld toch niet? Waarom gaat driekwartier aflevering over het winnen van een amulet?! Dan dat met die vlaggen, tja, leuk bedacht hoor, maar 3 minuten tijdwinst op een klein raceje door de stad die voor 100% uit files bestaat is niks. Mark & Marlinde hebben uiteindelijk terecht gewonnen, want het afdwingen van een ritje met motoren was gewoon heel slim, en toevallig vond ik ze ook het leukste koppel, maar dat neemt niet weg dat ik het een sfeerloze slechte aflevering vond.