Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 11122 keer)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Aflevering 10
« Gepost op: 7-05-2008, 12:20:18 »
Vanavond alweer de tiende aflevering met nog vier koppels :) Gaat er vanavond een koppel naar huis? En zo ja, wie? ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 10
« Reactie #1 Gepost op: 7-05-2008, 14:34:11 »
Ik heb er zin in! ::ok::

Offline Rens1

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #2 Gepost op: 7-05-2008, 15:42:21 »
De spanning stijgt. Ik gun eigenlijk geen van die 4 koppels om af te vallen.
Maar we zullen zien, er komt al een discussie aan:P

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 10
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2008, 22:03:12 »
Suuuperspannende aflevering! Ik ben zo blij dat Dominique en Marion door zijn  ::bravo:: ::bravo:: ::joehoe::
First you go backwards, but then forwards again

Offline Rens1

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2008, 22:26:27 »
Nou mensee, Raymond en Liesbeth weg...
Ik vond wel dat Marion raar bezig was, eerst zegt ze dat ze aan het einde van haar latijn met Dominique. En aan het einde was ze superblij met Dominique omdat ze door zijn ???.

Offline peerke63

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #5 Gepost op: 8-05-2008, 06:04:24 »
Geweldig spannende aflevering zeg... leuke en zware opdrachten ook.
Super stel die Raymond en Liesbeth...
Geen onvertogen woord naar elkaar... echt goed hoor. Maar blijkbaar geen garanties voor succes. Maar dat ze moeten gaan....

Offline garco

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #6 Gepost op: 8-05-2008, 08:14:49 »
Suuuperspannende aflevering! Ik ben zo blij dat Dominique en Marion door zijn  ::bravo:: ::bravo:: ::joehoe::

Nou, ze kunnen mij niet snel genoeg vertrekken. Wat een hypocriet mens die Marion. Ik mag haar echt niet. (We weten natuurlijk niet hoe alle gemonteerd wordt, maar goed).

Offline Joanne

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2008, 16:31:26 »
Nou, ze kunnen mij niet snel genoeg vertrekken. Wat een hypocriet mens die Marion. Ik mag haar echt niet. (We weten natuurlijk niet hoe alle gemonteerd wordt, maar goed).
Je slaat de spijker op zijn kop,je weet inderdaad niet hoe alles gemonteerd is.En vind je het normaal als het zo'n belangrijke race is dat je dan even van broek gaat wisselen,nou ik niet.Ik zou volledig uit mijn vel springen.

Offline Joanne

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #8 Gepost op: 8-05-2008, 16:39:48 »
Suuuperspannende aflevering! Ik ben zo blij dat Dominique en Marion door zijn  ::bravo:: ::bravo:: ::joehoe::
Ik ben het helemaal met je eens en hoop net als Peter trouwens, dat Marion en Dominique en Peter en Veronique samen in de finale staan.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 10
« Reactie #9 Gepost op: 8-05-2008, 17:27:58 »
Je slaat de spijker op zijn kop,je weet inderdaad niet hoe alles gemonteerd is.En vind je het normaal als het zo'n belangrijke race is dat je dan even van broek gaat wisselen,nou ik niet.Ik zou volledig uit mijn vel springen.

Het touw sneedt in haar been, zei ze. Nouja, ik had misschien ook mijn broek wel gewisseld, maarhad dat dan in zo'n tempo gedaan dat Raymond & Liesbeth niet zo makkelijk voorbij hadden kunnen komen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2008, 17:55:47 »
Je slaat de spijker op zijn kop,je weet inderdaad niet hoe alles gemonteerd is.En vind je het normaal als het zo'n belangrijke race is dat je dan even van broek gaat wisselen,nou ik niet.Ik zou volledig uit mijn vel springen.

Als je een heel eind op een paard rijdt en de beugelriem (zo heet dat gedeelte) snijdt in je been, dan wil je echt wel even iets over je been heen. Anders krijg je open wonden met gevolg veel pijn en infectiegevaar.

Dominique kan paardrijden en dus misschien had Marion gewoon door kunnen rijden zodat Dominique haar later had kunnen inhalen. Maar misschien mocht dat wel niet van de begeleider.

Ik krijg een beetje het idee dat Marion haar relativeringsvermogen kwijt is. Natuurlijk passen beide dames niet goed bij elkaar qua karakter. Maar daar kan je je natuurlijk ook bij neerleggen ipv je daarom steeds zo druk over te maken. Kan me voorstellen dat het gedrag van Marion voor Dominique ook heel irritant overkomt. Komt op mij echt over dat Marion zich niet wil aanpassen maar wel verwacht dat Dominique dat wel doet.
Geniet nooit met mate...

Offline Broer karel

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2008, 19:35:16 »
WE GAAN KNALLUH ! En inderdaad, Raymond en Liesbeth zijn er ditmaal uitgeknald. Maar ... ik heb wel respect voor die twee, ook al was het niet mijn favoriete duo. Als je te voet twee paarden weet in te halen, dan behoren deze twee tempobeulen toch gefeliciteerd te worden. Ook al was het inhalen te wijten aan een Belgische dame die niet alleen een schone slaapster blijkt te zijn (in aflevering 9), maar er ook een heel lange tijd over kan doen om een andere broek aan te trekken. Dat Marion wat geïrriteerd was, kan ik mij goed voorstellen. Maar het was wat overdreven dat zij een aantal malen aanhaalde dat zij dank zij Dominique aan het eind van haar latijn was. Wat je ook van Dominique kan vinden (en ook ik heb mijn gedachten hierover), je laat dat kind natuurlijk wel in haar waarde. Foei Marion, dat was heel onbeleefd. Zeker iemand die zegt zakenvrouw/ondernemer te zijn, moet zich realiseren dat er in de communicatie met anderen bepaalde fatsoensnormen gelden waaraan je je hebt te houden. Ook in Peking Express.
Ik moest dit even kwijt. 

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2008, 22:50:54 »
Het lijkt me aan de montage te liggen dat Marion zo vaak kritiek uit op Dominique. En ik vind het onlogisch dat het aantrekken van een andere broek zoveel tijd moet kosten. Maar als ervaren rijdster zou D. toch moeten weten dat ze een lange broek prettiger vindt met rijden? Ik vond dat Marion het super deed met voor het eerst op een paard rijden! Schrok alleen dat ze allemaal niet de kans kregen om die rotweg met hun vervoermiddel helemaal af te leggen, daardoor werd het wederom extra zwaar. Loes

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #13 Gepost op: 9-05-2008, 00:43:33 »
Dat Marion wat geïrriteerd was, kan ik mij goed voorstellen. Maar het was wat overdreven dat zij een aantal malen aanhaalde dat zij dank zij Dominique aan het eind van haar latijn was. Wat je ook van Dominique kan vinden (en ook ik heb mijn gedachten hierover), je laat dat kind natuurlijk wel in haar waarde. Foei Marion, dat was heel onbeleefd. Zeker iemand die zegt zakenvrouw/ondernemer te zijn, moet zich realiseren dat er in de communicatie met anderen bepaalde fatsoensnormen gelden waaraan je je hebt te houden. Ook in Peking Express. Ik moest dit even kwijt.

Onzin. Heel het concept van Peking Express is bedoeld om de kandidaten tot het uiterste te pushen. Marion & Dominique zijn overduidelijk bij elkaar gezet op basis van totaal verschillend psychologisch profiel. In combinatie met de vermoeidheid van de race, niet altijd even goede voeding en steeds een andere overnachtings-plek die je nog maar moet zien te regelen, is het logisch dat irritaties ontstaan. Ik vind dat Marion en Dominique het nog goed doen met elkaar en dat aangeven dat je 'aan het eind van je Latijn bent' met iemand in deze context geen harde uitspraak is. Het zegt niets over Dominique persoonlijk, maar over de relatie van Dominique en Marion, waar beide dus voor verantwoordelijk zijn. Vorig jaar hebben we gemerkt dat het bij elkaar plaatsen van totaal verschillende karakters ook stroever kan lopen. Herinnert iemand zich Paul & Pascalle nog?

Verder vond ik dit weer een leuke aflevering. Liesbeth & Raymond zijn eruit!
Volgende week weer een spannende race met mijn favoriete koppel Peter & Veronique  ::ok::.
« Laatst bewerkt op: 9-05-2008, 00:45:05 door honeymaker »

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #14 Gepost op: 11-05-2008, 22:38:40 »
Oja Paul en Pascalle, die waren zeker heel erg verschillend! Zo ook Marion en Dominique.
Het lijkt wel of Marion het niet kan hebben als Dominique iets beter dan haar kan.
Nou Raymond en Liesbeth hebben het nog beter gedaan dan ik had verwacht! Toch eervol afscheid van PE.
Je kan het hebben jongen!

Offline garco

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2008, 13:16:45 »
En toch waren er weer een aantal dingen die niet klopten.

Mark en Marlinde mochten toch met een taxi? Iemand betaalde toch een taxi voor hen? Ik heb nog nooit een taxi gedeeld in Nederland met iemand anders, wellicht dat het in Venezuela anders is. Of die taxi reed al? In ieder geval zie je in een shot een donker koppie achter mark omhoog koekeloeren:



In dit shot is het commentaar van Mark:
"Hee, dat zijn Raymond en Liesbeth":


Maar de vrachtwagen op de achtergrond is toch echt de vrachtwagen waar Marion en Dominique in zitten:
Ford Cargo

Dit is de wiebelvrachtwagen van R&L:
Ford L-Series
« Laatst bewerkt op: 12-05-2008, 13:20:46 door garco »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 10
« Reactie #16 Gepost op: 12-05-2008, 17:02:59 »
Dan lijkt me toch dat ze dat gewoon fout gezien hebben..  :-\\

Nouja ontopic:
Leuke aflevering, en eindelijk Raymond en Liesbeth eruit!  :D

Offline Rens1

  • Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #17 Gepost op: 12-05-2008, 19:58:06 »
Het was eem sterk koppel.. Dat mag gezegd worden, ik denk dat nu marion en dominique eruit gaan, anders peter en veonique.
En hopelijk geen irritant gedrag van marion in aflevering 11