Auteur Topic: Peking Relax  (gelezen 21585 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Peking Relax
« Gepost op: 7-05-2007, 23:10:48 »
Met veel afschuwen heb ik zojuist de aflevering van zondag gekeken. Wat is er toch aan de hand met het format "Peking Express". Vroeger ging het gewoon om liften. Elke aflevering kreeg de eerst aankomende team de meeste punten, nummer twee één punt minder en zo naar beneden. Na de tweede etappe werd de stand opgemaakt en de onderste ging eruit. Liften daar ging het om. De eerste twee aankomende speelde een proef, en de laatste ging eruit. Klaar, duidelijk en géén vriendjespolitiek.

Dit jaar gaat het niet hoofdzakelijk om liften. Hadden we eerst al twee wandel-etappe's, nu maakt het niet uit of je als laatste team eindigt. Je mag toch wel naar het wereldwonder én meedoen aan een proef voor een amulet. En als je als twee aankomt bij een eliminatie-etappe moet je nog eens 20 vragen beantwoorden om zo wellicht er toch nog uit worden gewipt. Het slechts-liftende koppel (Egbert en Josefien) zitten nu in de finale. Wat mij betreft onterecht. Natuurlijk héél leuk, dat vrolijke en infantiele gedoe van die twee, maar ze zitten wel bij het verkeerde programma.

Wat ik mij dus afvraag is op de PE-redaktie door tussentijds ingrijpen kunstmatig de twee blonde kijkcijfer-kanonnen in de race probeert te houden. Moet nu alles wijken voor de kijkcijfers ?

Hopelijk volgend jaar weer een echte race, een Peking Express en geen Peking Relax. Tien goed gemotiveerde koppels aan de start, die niet komen voor het club-escolet of sissy-gevoel maar in een eerlijke wedstrijd willen strijden voor iedere lift/punt.

Offline Harregarre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #1 Gepost op: 8-05-2007, 00:47:52 »
Ik ben het helemaal met je eens. Rest van de familie vindt dit ook een van de mindere PE's en er gaan zelfs stemmen op om de volgende niet meer te volgen. (Waarschijnlijk toch wel weer, maar toch...  ;))

Natuurlijk had je afgelopen jaren ook spraakmakende koppels. Reinier anyone? Hoogst irritant maar wel spraakmakend. En hij was fanatiek. Wat ik dit jaar wel een beetje mis inderdaad. Pascal en Miranda en Anja en Nancy zijn op dit moment het meest fanatiek, al liggen laatstgenoemden er nu uit.

Ik snap dat er vooraf aan een bepaalde screening wordt gedaan, qua kandidaten. Daardoor krijg je dus combinaties zoals Paul en Pascalle die gegarandeerd tot spraakmakende TV leiden. Ook de keuze voor Egbert als overactief mannetje is gemaakt met het oog op de kijkcijfers net als de 'kakker' met de 'dragqueen'. Het was een beetje te veel van 't goede waarschijnlijk. Misschien ook wel omdat de twee blonde meiden, Anja en Nancy, zich tegen de verwachting in ontpopten tot zeer fanatieke racers. Petje af daarvoor, overigens.

Er ontstaan altijd wel groepjes in dit soort programma's. Iemand ligt bij de ene persoon gewoon wat beter dan bij de ander en dat is ook geen probleem. Dat de leiding van PE dit nog verder probeert te polariseren door middel van de zak stront en later nog eens de hooibaal, is ronduit schunnig. Net als de beslissing voor het Machu Picchu gedeelte. Het viel me nog mee dat ze de finaleplaats niet een keuze van het eerstgefinishde koppel lieten zijn. ::)

Kortom, volgend jaar hopelijk een faire PE voor zowel de populairen als de niet-populairen. Natuurlijk zijn spraakmakende figuren leuk en daar was Reinier een perfect voorbeeld van, maar dan moet je het vuurtje niet verder gaan aanwakkeren met dubieuze beslissingen van de leiding.

P.s. Misschien ook wat duidelijkere regels over de rode stopvlag. Dat lijkt namelijk nergens op af en toe.
In het land der blinden is éénoog koning.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Peking Relax
« Reactie #2 Gepost op: 8-05-2007, 14:48:42 »
Ik vind bovenstaande allemaal eerlijk gezegd nogal overdreven en zwaar gedramatiseerd.

Ook in eerdere series hebben koppels wel eens mogen kiezen welk ander duo ze meevroegen voor een beloning of iets dergelijks. Daarmee willen de makers wat extra drama en spektakel toevoegen. Dat is heel sneu voor degenen die erdoor 'benadeeld' worden, maar niet oneerlijk. Ik proef nu vooral dat jullie onvrede met Egbert & Jozefien als finalisten afgereageerd moet worden op de regels en redactie van PE.

Waar haal je het trouwens vandaan dat E&J het slechtst liftende koppel zijn? Ze hebben vaak genoeg dingen gewonnen.

Ik vind dit een prima Peking Express en eindelijk zitten mijn echte favorieten eens in de finale. ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #3 Gepost op: 8-05-2007, 19:12:25 »
Ik vind bovenstaande allemaal eerlijk gezegd nogal overdreven en zwaar gedramatiseerd.

Ook in eerdere series hebben koppels wel eens mogen kiezen welk ander duo ze meevroegen voor een beloning of iets dergelijks. Daarmee willen de makers wat extra drama en spektakel toevoegen. Dat is heel sneu voor degenen die erdoor 'benadeeld' worden, maar niet oneerlijk. Ik proef nu vooral dat jullie onvrede met Egbert & Jozefien als finalisten afgereageerd moet worden op de regels en redactie van PE.

Waar haal je het trouwens vandaan dat E&J het slechtst liftende koppel zijn? Ze hebben vaak genoeg dingen gewonnen.

Ik vind dit een prima Peking Express en eindelijk zitten mijn echte favorieten eens in de finale. ::ok::

Voor mij maakt het in elk geval niet uit dat Egbert en Jozefien in de finale zitten. Ze zitten erin, dus ze verdienen het.

Maar ik kan me de reacties van Pascal en Miranda levendig voorstellen. Als ik zo tegengewerkt zou worden door 4 anderen, zou ik het liefste ook niemand meenemen naar Machu Picchu. Dan race je echt alleen nog maar voor jezelf en de rest kan je dan gestolen worden. Misschien niet oneerlijk, maar lullig was het wel voor deze twee.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #4 Gepost op: 8-05-2007, 19:31:18 »
Ik vind het een fantastische PE, geweldige koppels, mooi landschap en sjieke proeven!
Andere jaren werden er toch ook dingen mee gegeven als 'blok aan het been' en mochten winnende koppels toch ook een ander koppel kiezen?
En bovendien, als het elk jaar hetzelfde was, met dezelfde regels en soortgelijke koppels, werd het dan niet een erg saai programma?  ???

De koppels die nu in de finale zitten, zitten er niet voor niets is, ook E&J niet!
Ik kijk naar PE, om gewoon een onbezorgde, lekkere zondagavond te hebben waar ik me de hele week dan ook al op verheug, en niet om me elke aflevering weer te aan zitten ergeren aan mijn minst favoriete koppels, want dan is het kijken voor mij niet meer leuk.

De boze reacties richting de redactie vind ik dan ook erg ver gaan. Het is maar een programma en het is maar een spel en we weten allemaal dat er geknipt en geplakt en gescreend wordt om zoveel mogelijk publiek te trekken......nou en? Dat weet je op het moment dat je naar PE, Exp. Rob. of welk programma dan ook gaat kijken.

Ik wens jullie allemaal nog heel veel kijkplezier!

 ::bravo::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #5 Gepost op: 8-05-2007, 21:25:15 »
Harregarre is het hier weer eens met hAgAr,waar hebben we dat nog gezien?  ;D ;D

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #6 Gepost op: 8-05-2007, 22:28:25 »
Harregarre is het hier weer eens met hAgAr,waar hebben we dat nog gezien?  ;D ;D
HEY KOEKOE
NOG EVEN EN HET LAATSTE DEEL GAAT VAN START
KEI GOEDE ::ok:: AFLEVERING tot nu toe
men favo doen het heel goe
wel sneu (alhoewel niet men favo koppel) pascal en miranda ,maar ze hebben toch wel klein macho pi gezien debk dat dat de pijn wat verzachte voor hun en ze er toch van genoten hebben (kan me voorstellen dat het toch wel even balen is)
zeg heb je niet ge smst voor 10/5/2007?? ::ohno::dan kun je misschien naar avant premiere van peking express finale??
ga nu even verder zien
 ::zwaai:: ::ok::
dieren zijn je echte vrienden

Offline Harregarre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2007, 23:01:52 »
Harregarre is het hier weer eens met hAgAr,waar hebben we dat nog gezien?  ;D ;D

Anders reageer je even sneu en zonder enige toegevoegde waarde.  ::joehoe::

We hebben hier meerdere dingen gezien dit jaar die zijn toegevoegd door de redactie om meer 'spanning' te creëren. Als je onder 'spanning' een verstoring van de onderlinge verhoudingen verstaat.

Ik sommeer even:

- Twee maal ballast in een vergevorderde fase.
- Eenmaal een wereldwonder waarbij niet het kunnen, maar de 'vriendjespolitiek' een rol speelt.

Natuurlijk is een keer zo'n ballastding een spelelement. Ditmaal gebeurde dit echter tot twee maal toe, met een zak stront en een baal stro. Tweemaal was het geen race-element maar een vriendjeselement.

Goed, dat is dan nog tot daar aan toe. Het door de neus boren van een wereldwonder is echter wel een kwalijke zaak en dat vind ik echt een van de triestste acties van de leiding.

Sorry, maar in vorige seizoenen was het programma nooit zo gefocussed op onderlinge gevechten, dacht ik...
In het land der blinden is éénoog koning.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #8 Gepost op: 11-05-2007, 11:41:42 »
Sorry, maar in vorige seizoenen was het programma nooit zo gefocussed op onderlinge gevechten, dacht ik...

Dan heb je niet opgelet :) Ik keek laatst weer eens een stukje van de eerste serie en hoe het daar aan toe ging tussen Reinier en Elias en later tussen Elias en Hans dat verdient nou ook niet bepaald de schoonheidsprijs. ::)

Over het vriendjespolitiek-element... Dat heeft er ook altijd al ingezeten. Mag ik je even wijzen op de laatste aflevering van voorgaande series waar het laatst afgevallen koppel een bepaald voordeel/nadeel mag geven aan 1 van de overgebeleven koppels. Ook werden er altijd nadelen uitgedeeld aan andere koppels.

Ik denk dat jij een beetje een selectief geheugen hebt.  :P
« Laatst bewerkt op: 11-05-2007, 11:43:23 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2007, 15:25:38 »
Dan heb je niet opgelet :) Ik keek laatst weer eens een stukje van de eerste serie en hoe het daar aan toe ging tussen Reinier en Elias en later tussen Elias en Hans dat verdient nou ook niet bepaald de schoonheidsprijs. ::)

Over het vriendjespolitiek-element... Dat heeft er ook altijd al ingezeten. Mag ik je even wijzen op de laatste aflevering van voorgaande series waar het laatst afgevallen koppel een bepaald voordeel/nadeel mag geven aan 1 van de overgebeleven koppels. Ook werden er altijd nadelen uitgedeeld aan andere koppels.

Ik denk dat jij een beetje een selectief geheugen hebt.  :P

Ik denk dat je tijdens zo'n race altijd wel een koppel hebt waar je het beter mee kunt vinden dan met een ander koppel. Lijkt me ook logisch.
En het klopt inderdaad dat het er in de eerste serie ook af en toe heftig aan toe ging met Elias en Reiner! Maarja, eerlijk is eerlijk, het maakt het wel leuk om naar het programma te kijken  :D

Offline Harregarre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2007, 16:06:44 »
Ik keek laatst weer eens een stukje van de eerste serie

Ik heb 't niet allemaal op DVD staan hier...  :P Dus ik denk dat 't gewoon langzaam in de vergetelheid is geraakt.

Misschien dat ik 't eerste seizoen nog eens op DVD probeer te krijgen. Tijdens dat seizoen ergerde ik me dood aan Reinier maar achteraf was hij eigenlijk gewoon de smaakmaker. Of misschien zijn die irritaties toch gewoon weer vergeten?  :P Enige uitspraak die ik me nog kan herinneren van Reinier was iets van: "GO DRIVE! You klootzak!" En dat Clarinca zich ook ergerde aan 'm op een gegeven moment.
In het land der blinden is éénoog koning.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Peking Relax
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2007, 16:37:46 »
Drrrrrrrrrrrive klootzak ;D ;D
First you go backwards, but then forwards again

Offline Harregarre

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2007, 18:33:07 »
Drrrrrrrrrrrive klootzak ;D ;D

Toen moest ik wel om 'm lachen inderdaad.  ::rofl::

Achteraf ook trouwens, bij de 'compilatie' zeg maar. Dat de tolken de uitspraken van de deelnemers gingen vertalen zoals een Chinees dat hoorde. "Go, Go, GO"! --> "Hond! Hond! Hond!"

En in deze PE zat ook weer zo'n stuk: "We doen mee aan een weefwedstrijd, we moeten zo snel mogelijk weven!"  ::rofl::
In het land der blinden is éénoog koning.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #13 Gepost op: 12-05-2007, 23:19:04 »
Met veel afschuwen heb ik zojuist de aflevering van zondag gekeken. Wat is er toch aan de hand met het format "Peking Express". ... etc

Niet zo geïnteresseerd in andere reacties op dit bericht. Heb zojuist het eerste deel van deze aflevering gezien op dvd (na vakantie), tot het moment dat de twee bevriende duo's de berg op gingen met het treintje. Toen tv uitgezet en besloten niet meer te kijken naar Peking Express. Het programma interesseert me namelijk geen bal meer. Dat is nu de derde keer op rij dat vriendjes elkaar zeer essentieel voordeel kunnen geven (reuze spannend als er nog drie duo's over zijn). Machtig leuk dat de Club Escolette-wichtjes het zo enigjes met elkaar kunnen vinden, maar ik hoef het niet te zien. Ik dacht dat ik naar een race keek. Ben dus bij deze officieel afgehaakt en betwijfel of ik ooit nog zal kijken. Als Pascal en Miranda zou ik overigens opgestapt zijn. Gezichtsverlies? Dacht het niet. Lees net op het forum dat ze uiteindelijk door zijn. Fijn voor ze, maar het gaat allemaal helemaal nergens meer over.

Wat mij betreft is Peking Express failliet.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2007, 23:21:07 door Starry Night »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #14 Gepost op: 13-05-2007, 15:55:05 »
Niet zo geïnteresseerd in andere reacties op dit bericht. Heb zojuist het eerste deel van deze aflevering gezien op dvd (na vakantie), tot het moment dat de twee bevriende duo's de berg op gingen met het treintje. Toen tv uitgezet en besloten niet meer te kijken naar Peking Express. Het programma interesseert me namelijk geen bal meer. Dat is nu de derde keer op rij dat vriendjes elkaar zeer essentieel voordeel kunnen geven (reuze spannend als er nog drie duo's over zijn). Machtig leuk dat de Club Escolette-wichtjes het zo enigjes met elkaar kunnen vinden, maar ik hoef het niet te zien. Ik dacht dat ik naar een race keek. Ben dus bij deze officieel afgehaakt en betwijfel of ik ooit nog zal kijken. Als Pascal en Miranda zou ik overigens opgestapt zijn. Gezichtsverlies? Dacht het niet. Lees net op het forum dat ze uiteindelijk door zijn. Fijn voor ze, maar het gaat allemaal helemaal nergens meer over.

Wat mij betreft is Peking Express failliet.

Ook niet zo geinteresseerd in jouw reactie. ::) Ik vind 'm namelijk zwaar overtrokken. De ingrijpen-door-de-spelleiding-elementen hebben er altijd ingezeten. Vanaf de tweede serie van Peking naar Bombay is men voor de kijker onaangekondigd halverwege begonnen met het 'sudden-death' principe waarbij het laatst aankomende koppel de strijd moet verlaten. Men kwam er blijkbaar achter dat alle resultaten van voorgaande etappes bij elkaar optellen te saai en voorspelbaar werd. Voor- en nadelen zijn er altijd uitgedeeld door kandidaten. Ben het met je eens dat het nadeel dat Pascal en Miranda kregen in de laatste uitzending geen gelukkige keuze was van de spelleiding en van mij dus ook niet had gehoeven.

Pascal en Miranda hebben in deze serie een paar keer een nadeel gekregen, maar dat hebben ze gedeeltelijk aan zichzelf te danken. Op de één of andere manier waren zij niet echt populair bij een aantal andere koppels en dan kan je zoiets verwachten. It's all in the game wat mij betreft. Daarbij hebben ze zelf de rode vlag in handen gehad en dus ook nadelen uitgedeeld aan andere koppels. Dus als je uitdeelt, moet je zelf ook kunnen incasseren lijkt me.

Maar om nu te zeggen dat het concept failliet is en maar niet meer te kijken vind ik diep triest. Dan heb je gewoon een slecht geheugen en had je dus al veel eerder moeten afhaken. Zeg dan dat je de koppels niet interessant vind of zo... ::)
« Laatst bewerkt op: 13-05-2007, 16:34:08 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Relax
« Reactie #15 Gepost op: 13-05-2007, 20:49:13 »
betoog

Hebben ze het aan zichzelf te danken dat ze toevallig met twee groepjes overbleven die het goed met elkaar konden vinden en helaas niet volwassen genoeg waren om enige afstand te nemen van persoonlijke gevoelens en voluit te gaan met gericht benadelen? Wat mij betreft. De gevoelens en de klaarblijkelijk nogal minderwaardige karaktertrekken van P & M die volledige diskwalificatie in de rug veroorloven interesseren me helemaal niet.

Wat mij doet besluiten niet meer te kijken heeft niks met de kennelijk superieure karakters van een stel goed-in-de-groep-liggende meiskes en één jongen te maken, maar met keuzes van programmamakers. Af en toe een peper erin is leuk, maar als die peper zo groot is dat hij overdwars in je kont blijft steken (zoals die rieten mat), en als die peper constant hetzelfde duo treft (en daar kun je vergif op innemen als je zoiets inbouwt met nog slechts drie koppels in de strijd), dan ben je een kat in het nauw die voor kijkcijfers wel heel bizarre sprongen maakt en het hele doel van het spel uit het oog verliest. Variaties zijn leuk, daarbij mag je best eens uitglijden, maar dit heeft het hele spel doodgeslagen. Waar kijk ik in godsnaam nog naar!? Heus, dat gevoel bekroop me, en dus ging de tv uit, want dan kijk ik waarachtig nog liever naar een special over Frans Bauer (ik noem maar iets gaaps).

Even over het slot van je betoog: ik vond nu juist alle koppels wél interessant. De Haagse meisjes maakten een grandiose ontwikkeling door, Jozefien en Egbert vond ik dolkomische, zichzelf enorm relativerende mensen, moeder en zoon vond ik leuk, pff, ga nog even door. Er zat veel bij dit jaar. En als het erover gaat (dat doet het niet, maar goed): met P@M had ik helemaal niet zoveel. Dus heus: het programma heeft dat zelf onderuit gehaald. Als er al iemand is die geen vertrouwen had in de twee meisjes dan waren het kennelijk de programmamakers met hun bizarre kunstgrepen. Had ze op eigen kracht verder laten gaan en ik had juichend op de bank gestaan. Maar nu stinkt het. Het programma heeft de eigen spelers verdacht en minderwaardig gemaakt. De scène in de trein was daarbij peilloos dieptepunt. Vier mensen die uit schuldgevoel valsig naar elkaar zitten te giechelen en de zwaaiende slachtoffers buiten niet durven aankijken.

Pascal en Miranda kunnen uitstekend incasseren. Beter dan ik zou kunnen. Ik was allang weggeweest. Die zak stront was in die zin nog aanvaardbaar. Maar alles daarna was doorslaan. Niet door de deelnemers. Door de programmamakers.

Dus ja, Peking Express is kennelijk failliet, als ze het concept op zo trieste wijze in de uitverkoop moeten doen.

Ik waardeer trouwens je uitgebreide reactie, want die interesseert me natuurlijk gewoon wel ;D.
« Laatst bewerkt op: 13-05-2007, 20:54:20 door Starry Night »

Offline Kuifje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #16 Gepost op: 14-05-2007, 12:31:33 »
Pascal en Miranda hebben in deze serie een paar keer een nadeel gekregen, maar dat hebben ze gedeeltelijk aan zichzelf te danken. Op de één of andere manier waren zij niet echt populair bij een aantal andere koppels en dan kan je zoiets verwachten. It's all in the game wat mij betreft. Daarbij hebben ze zelf de rode vlag in handen gehad en dus ook nadelen uitgedeeld aan andere koppels. Dus als je uitdeelt, moet je zelf ook kunnen incasseren lijkt me.

Nee, dat is echt niet te vergelijken. Een rode vlag richt zich tegen álle kandidaten (het is niet zo dat P&M bepaalde koppels afvlagden) en je kunt je als team nog ontworstelen aan de vlag door een andere route te kiezen of diep weg te duiken.

"Een paar keer een nadeel"...Nou, zeg maar: heel vaak. Stront, die rieten mat, tegen twee teams strijden om lama's te vangen, niet mee naar Machu Pichu...en dan vergeet ik vast nog wat. Dit was teveel van het goede.

Je hebt gelijk dat de spelleiding al eerder heeft ingegrepen. Dat vond ik al verslechteringen. Maar nu maakten ze het wel heel bont.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 12:33:29 door Test, Reden: quote gefixt »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Peking Relax
« Reactie #17 Gepost op: 14-05-2007, 12:51:20 »
Nee, dat is echt niet te vergelijken. Een rode vlag richt zich tegen álle kandidaten (het is niet zo dat P&M bepaalde koppels afvlagden) en je kunt je als team nog ontworstelen aan de vlag door een andere route te kiezen of diep weg te duiken.

Ze hebben met die vlag wel degelijk "vriendjespolitiek" bedreven. Afgesproken was om Hans & Emily niet af te vlaggen. En natuurlijk zijn die straffen die P&M kregen directer tegen henzelf gericht, maar dat hebben ze dus in mijn ogen aan henzelf te danken vanwege hun positie in de groep. Het was vast niet de bedoeling van de spelleiding dat al die straffen bij hen terecht zouden komen.

Je hebt gelijk dat de spelleiding al eerder heeft ingegrepen. Dat vond ik al verslechteringen. Maar nu maakten ze het wel heel bont.

Mijn punt is dus dat ze niet echt afweken van voorgaande jaren. Alleen pakten het allemaal wat anders uit omdat P&M veel van die straffen kregen. Als het "eerlijker" verdeeld was geweest, had niemand er waarschijnlijk iets van gezegd. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Peking Relax
« Reactie #18 Gepost op: 14-05-2007, 13:08:32 »
Inderdaad.
De productie heeft Pascal & Miranda geen handicaps gegeven. Egbert & Jozefien en later Pascal & Miranda wonnen ieder een keer het recht (en de plicht) een ander duo een handicap te geven. En dat werden dus Pascal & Miranda.

Als Pascal & Miranda die keren gewoon zelf direct gewonnen hadden, dan hadden zij een ander duo de handicap kunnen geven. Dus er is helemaal niet oneerlijks aan.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Ocampa

  • Gast
Re: Peking Relax
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2007, 13:58:42 »
Harregarre is het hier weer eens met hAgAr,waar hebben we dat nog gezien?  ;D ;D

Volgens mij heb jij nogal wat moeite met het feit dat niet iedereen dezelfde menig heeft als jij.

HEY KOEKOE
NOG EVEN EN HET LAATSTE DEEL GAAT VAN START
KEI GOEDE ::ok:: AFLEVERING tot nu toe
men favo doen het heel goe
wel sneu (alhoewel niet men favo koppel) pascal en miranda ,maar ze hebben toch wel klein macho pi gezien debk dat dat de pijn wat verzachte voor hun en ze er toch van genoten hebben (kan me voorstellen dat het toch wel even balen is)
zeg heb je niet ge smst voor 10/5/2007?? ::ohno::dan kun je misschien naar avant premiere van peking express finale??
ga nu even verder zien
 ::zwaai:: ::ok::

Leuk dat jij en koekoe het zo goed kunnen vinden met elkaar, maar stuur koekoe eens een IM in plaats van je persoonlijke berichten aan hem/haar via het forum te spuien.

En voor de rest, dat vriendjespolitiek gebeuren. Dat is altijd al een onderdeel geweest van PE, dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon. In dit geval was het ook overduidelijk dat Egbert en Jozefien in de finale stonden omdat ze de laatste afleveringen door de twee Haagse blondines keer op keer gematst werden. Zij waren veel sterker dan E&J en hadden mijns inziens dan ook beter op hun plaats geweest bij in de finale. En zij hadden zich ook niet zo voorbij laten lopen in de finale door Pascal & Miranda zoals nu Jozefien wel gebeurde, terwijl Egbert nota bene met haar rugzak voorop liep te beulen. Dat vond ik echt een afgang en een finalist onwaardig. En dat de verliezer van die ene dag mee mocht naar Machu Pichu sloeg natuurlijk ook nergens op. Had dan een bepaald voordeel in de race zelf verwerkt, niet op deze manier.

Wel vond ik het redelijk bizar dat de organisatie nu leek aan te komen met zaken die ter plekke nog even werden verzonnen, zoals het opeens moeten beantwoorden van 20 vragen voor een plaats in de finale. Dat was tot op dat moment nog geen een keer genoemd dat hen dat te wachten stond.

En zoals eerder ook al genoemd in dit topic moeten even duidelijke regels worden opgesteld over dat rode vlag gebeuren. Nu dachten de nichtjes dat te kunnen omzeilen door gewoon hun ogen dicht te doen op het moment dat Pascal en Miranda hen in de smiezen hadden. Deed mij een beetje denken aan wat kleine kinderen doen. "Ik heb mijn ogen dicht dan zien ze me niet." Dat sloeg natuurlijk nergens op want dan zou je met een blinddoek op in de auto kunnen gaan zitten en zou je dus nooit afgevlagd kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2007, 14:00:38 door Ocampa »