Auteur Topic: RESPECT  (gelezen 9336 keer)

Offline fluffie

  • Forumlid
RESPECT
« Gepost op: 6-03-2006, 11:31:00 »
Dag allemaal,
Hier een berichtje van Marco van Peking express 2.
Allereesrt wil ik alle kandidaten veel succes wensen met het kijken naar de afleveringen. Het ziet er tot nu toer super uit. Probeer er van te genieten zeker als je er als eerste uitligt.

Maar ik plaats dit berichtje omdat ik eigenlijk even alle mensen die berichtjes plaatsen wat wil laten weten en dat is RESPECT.
Het afgelopen seizoen heb ik gemerkt dat er soms berichtjes geplaatst werden waarin zonder enig respect over de mensen die meedoen gepraat werd. Mensen werden soms neergezet als iets wat volledig uit de lucht gegrepen was.
Tuurlijk deze mensen doen mee aan een programma waar bijna een miljoen mensen naar kijken en dat weten ze. Maar ze doen mee om een avontuur te beleven en dit te tonen aan de mensen die er naar kijken en niet om vervolgens afgzeken te worden. En mensen geloof me als je vol bent van je prestaties die je hebt geleverd, ook als je al snel bent afgevallen, is het niet leuk om vervolgens een bericht te lezen waarin je volledig afgezeken wordt.

Je zult eerst zelf zoiets meegemaakt moeten hebben voordat je over mensen kunt oordelen. Je bent er tenslotte niet bij geweest dus je kunt er niet over oordelen. Tuurlijk mag je je mening geven maar probeer wel RESPECT te houden voor het koppel waar het over gaat.

Ik hoop dat de mensen die dit berichtje lezen tijdens het typen van een bericht toch even denken aan wat ik geschreven heb en verder heel veel kijkplezier

Groetjes Marco (van Marco en Stephan van PE2)

Online Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RESPECT
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2006, 11:59:39 »
 ::ok:: maar dat is hier een algemene stelregel hoor :

Uit het reglement:

"Respecteer iedereen.
Iedereen komt hier voor de fun. Ga daarom respectvol met elkaar om en kwets niemand (dus ook geen kandidaten)."
« Laatst bewerkt op: 6-03-2006, 12:10:02 door zillionaire »
Carpe Diem

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RESPECT
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2006, 12:01:42 »
 ::ok::  ::ok::
Ik ben het met je eens. Er worden soms echt gemene dingen gezegd over de deelnemers. Niet alleen bij PE, maar ook bij ER, Oberon e.d.

Niettemin vind ik wel dat je als kijker je mening baseert op wat je ziet van iemand op tv. Afgelopen seizoen was dat o.a. zo bij John bij Expeditie Robinson. En ik heb nog steeds een antipathie tegen Björn, terwijl hij in het echt schijnbaar best aardig is. Maar zoals hij overkwam op tv en zijn bazig gedrag tegenover de dames, vond ik hem heel onsympathiek.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: RESPECT
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2006, 14:09:08 »
::ok::  ::ok::
Ik ben het met je eens. Er worden soms echt gemene dingen gezegd over de deelnemers. Niet alleen bij PE, maar ook bij ER, Oberon e.d.

Niettemin vind ik wel dat je als kijker je mening baseert op wat je ziet van iemand op tv. Afgelopen seizoen was dat o.a. zo bij John bij Expeditie Robinson. En ik heb nog steeds een antipathie tegen Björn, terwijl hij in het echt schijnbaar best aardig is. Maar zoals hij overkwam op tv en zijn bazig gedrag tegenover de dames, vond ik hem heel onsympathiek.

Inderdaad, dat heb ik precies zo. Maar je kon hier de afgelopen dagen ook allerlei dingen lezen die alleen maar gebaseerd waren op foto's ("dat lijkt me nou echt zo'n trutje die bang is dat d'r nagels breken") of op de trailers ("die Bliss is echt zo'n schreeuwlelijkerd").
Marco, je hebt helemaal gelijk, dat is zeer onbeschaafd en ik kan me goed voorstellen dat sommige deelnemers erg gekwetst kunnen worden door bepaalde (ongefundeerde) uitspraken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: RESPECT
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2006, 19:32:35 »
Dank Marco voor dit pleidooi. Het kan niet genoeg gezegd worden ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RESPECT
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2006, 19:41:32 »
Dank Marco voor dit pleidooi. Het kan niet genoeg gezegd worden ::ok:: ::ok::

Ik ben het met je eens Marco, maar dit is een discussie die altijd weer gevoerd wordt. De kijkers krijgen beelden voorgeschoteld en geven een mening daarover op een forum en soms iets te ongenuanceerd. Maar het is wel handig als je als kandidaat een dikke huid hebt en een brede rug.... ;D
sic transit gloria mundi

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2006, 21:12:28 »
Soms gaan mensen idd wel te ver met hun reacties, maar dat geeft ook aan hoe zeer sommige kijkers eigenlijk bij het programma betrokken zijn. Persoonlijk vind ik dat de kandidaten moeten accepteren dat ze positieve EN negatieve reacties kunnen krijgen. De kijkers beoordelen hoofdzakelijk datgene wat ze van de kandidaten zien op tv, de vraag is dan ook in hoeverre de kandidaten zich de reacties persoonlijk moeten aantrekken. Als je de reacties wel persoonlijk neemt, dan raad ik aan om niet op de betreffende forums te komen want negatieve reacties zullen er altijd zijn. Echter zoals je zelf al zegt is met respect reageren natuurlijk nooit verkeerd.

Los van dit alles vind ik de negatieve reacties in hun totaliteit nog wel meevallen hier op realitynet (vooral in vergelijking met bijvoorbeeld de forums van Amerikaanse reality-tv), en als het echt te ver gaat grijpen de beheerders meestal wel tijdig in.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Martijn_PE

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2006, 11:00:45 »
Mee eens, een beetje respect kan nooit kwaad.
Daarbij moet ik wel zeggen dat je als deelnemer weet dat je op TV komt en dat daar ook minder  vleiende beelden bij zullen zitten.
De meest kritiek komt over het algemeen van de "toetsenbordridders"/"helden op sokken" die o zo graag zelf mee hadden gedaan maar nooit door de selectie zijn gekomen. Als deelnemer moet je daar boven kunnen staan vind ik.
 ::zwaai::

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RESPECT
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2006, 11:14:47 »
Hey Marco,(Hoe is het met Stephan? Zijn jullie nog samen? Doe hem de groeten.)

Ik snap best wel dat je dit stuk stuk geschreven hebt, vooral als je zelf als deelnemer meegedaan hebt. Wat ik sowieso erg heroic vind.

Maar ik hoop ook dat je snapt dat mensen nou eenmaal een mening vormen over bepaalde deelnemers en daar vrij in zijn die ook te uiten. Dat uiten kan op verschillende manieren natuurlijk en ik ben er absoluut voorstander van om dat op respectvolle manier te doen.

Maar niet iedereen denkt daar zo over of denkt er al helemaal niet over na.

Toch vind ik dat je er van te voren moet incalculeren, als deelnemer, dat er meningen over je gaan ontstaan. En de meesten houden die zich niet voor hun. Wat van mij ook niet zou moeten, liever niet zelfs.




Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: RESPECT
« Reactie #9 Gepost op: 8-03-2006, 08:37:53 »
Nouja ik ben het er niet helemaal mee eens! Mensen mogen hier zeggen over andere mensen wat ze willen, als ze maar respect houden! Oke, is wel logisch, maar ik vind niet echt dat hier deelnemers totaal worden afgezeken! En als je zegt dat je iemand een truttige vrouw ofzo vind, dan vind ik dat persoonlijk niet echt raar ofzo! Het is maar net hoe die mensen zich op tv neerzetten. Zo wordt over ze gepraat.
Some light in your eyes...

Offline fluffie

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #10 Gepost op: 8-03-2006, 18:41:40 »
Hallo iedereen,

(Als eerste wil ik even kwijt dat mijn berichtje niet per definitie bedoeld was voor de reactie tot nu toe, maar bij voorbaat vanwege reactie van vorig jaar.)

Het gaat ook niet om het feit dat je je mening geeft, het gaat erom hoe je je mening geeft. Je kunt ook laten weten dat iemand niet je favoriet is zonder dat de mensen over wie het gaat gekwetst worden want dat de een je wel mag en de ander niet dat weet je van te voren.
Sommige mensen beweren "je weet van te voren dat mensen een mening over je gaan vormen, dan moet je maar niet mee doen" Nee moet je dan maar zo'n avontuur missen omdat er mensen zijn die zich niet op een respectvolle manier uit kunnen drukken.

En misschien ist handig om te weten dat mensen op tv zichzelf niet op een bepaalde manier neerzetten maar dat deze mensen op een bepaalde manier WORDEN neergezet.

En ik zeg ook niet dat mensen hun mening niet mogen geven, maar probeer dit wel op een normale manier

Groetjes Marco

Offline Martijn_PE

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #11 Gepost op: 8-03-2006, 19:01:47 »
Ik vind het nobel van je dat je de deelnemers van dit jaar alvast wil beschermen. Ik kende dit forum vorig jaar niet, maar ik neem aan dat er toen een hoop kwetsende dingen geschreven zijn.

Nogmaals, ik heb goeie reden om te geloven dat de deelnemers van dit jaar boven de kritiek kunnen staan van anonieme internetters.

Je schrijft: "Nee moet je dan maar zo'n avontuur missen omdat er mensen zijn die zich niet op een respectvolle manier uit kunnen drukken.", maar daar gaat het natuurlijk niet om. Je moet gewoon meedoen en je geen reet aantrekken van wat anderen vinden (van een persoon die ze niet kennen, op basis van wat ze een paar minuten op TV zien).

 ::zwaai::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #12 Gepost op: 8-03-2006, 21:07:40 »
En misschien ist handig om te weten dat mensen op tv zichzelf niet op een bepaalde manier neerzetten maar dat deze mensen op een bepaalde manier WORDEN neergezet.

Juist daarom vind ik dat de kandidaten zich niet veel van de reacties moeten aantrekken. De reacties slaan grotendeels op een "tv karakter" en niet op de kandidaat als persoon.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline laurantje

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2006, 22:44:53 »
Marco, heel mooi dat je dit onderwerp hebt aangekaart. Ik ben er zeker van dat iedereen die dit heeft gelezen wel twee keer zal nadenken over zijn reactie hier. Maar ik vind hier op dit forum heel veel jonge mensen die reageren en die gasten denken hier niet over na.Dit is helemaal terecht: de deelnemers uit peking express staan daar ook niet bij stil, want dit is toch een spel!!!Als je voluit wil gaan in een spel dan moeten de grenzen toch wat overschreden worden, niet? Ik roep jullie lui uit nederland (fantastische mensen allemaal die ik overal op vakantie ontmoet)dan ook op om je zuinige kritiek niet te sparen en als het even kan wat humor te introduceren!! ik sta alvast klaar om over de grens mee te spelen!

Offline PE-fanaat

  • Forumlid
Re: RESPECT
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2006, 23:39:25 »
Je kan én iemand uitlachen én tegelijk toch deftig blijven toch? Ik vond het roeiwerk van Jan & Miranda en Yves & Wendy dan wel hilarisch maar toch had ik er medelijden mee, zo in de felle zon, doe het maar eens na!
Als de mand van Lien in het water valt, denk je ocharme, als het dan een tweede keer gebeurt denk je dat het niet zo slim is ipv te zeggen dat dat dom is, toch niet moeilijk hè!

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: RESPECT
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2006, 08:17:37 »
Ja maar ik vind niet kwetsend wat gezegd word! Ik kan echt het probleem niet zien gewoon, je kunt hier wel een berichtje plaatsen of mensen dat niet willen doen, maar overal doen mensen dat, bewust of onbewust als ze naar zo'n programma als PE kijken!
Some light in your eyes...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: RESPECT
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2006, 18:46:41 »
dat het overal gedaan wordt is toch geen excuus,freek?! schelden, beledigen, kwetsen doet men alleen om eigen tekortkomingen te verhullen. denk daar maar eens over.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: RESPECT
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2006, 20:02:08 »
dat het overal gedaan wordt is toch geen excuus,freek?! schelden, beledigen, kwetsen doet men alleen om eigen tekortkomingen te verhullen. denk daar maar eens over.

Nou, 'k kan het toch niet laten!!
prachtig marco dat ik je hier weer tegenkom
mooi topic en uit mijn hart gegrepen
'k had alleen de opmerking willen maken dat het zeggen en de mening hebben over, soms net zoveel (of meer) zegt over diegene die dat uit, maar 'ibung' was me voor, zei het dat hij er nog weer een andere uitleg aan geeft. Maar goed ik ben dan ook "wat" ouder?
Marco 't ga je goed en groetjes
8berg

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: RESPECT
« Reactie #18 Gepost op: 10-03-2006, 13:26:01 »
Citaat
maar 'ibung' was me voor, zei het dat hij er nog weer een andere uitleg aan geeft.

ben benieuwd naar jouw uitleg...

Citaat
Maar goed ik ben dan ook "wat" ouder?

of "wat" jonger  ::)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: RESPECT
« Reactie #19 Gepost op: 4-04-2006, 20:31:25 »
Bump.

Ik ben het helemaal met je eens Marco. Het valt me nu heel erg op dat bezoekers hier (voornamelijk op Lien) beginnen te schelden met 'kutwijf' en 'adhd-wijf' (dit niet alleen bij Inge & Lien, ook wel bij Jimmy & Amir, maar daar is het veel minder). En ook lees ik reacties dat ze hun neer willen schieten. Waar slaat dat op? Het is en blijft reality-tv, zo erg is het nou ook weer niet! Ik vraag me af waarom mensen zich er zo druk om maken.

Kijk dat je een koppel stom of irritant vindt oke, dat mag zeker weten, maar dat je ze neer wilt knallen of helemaal gaat uitschelden.. waar gaat dit over vraag ik me dan af..
First you go backwards, but then forwards again