Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 16493 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2005, 22:20:06 »
Karla was flink ziek zeg! Je zag het gewoon aan der!
Jeroen en Manja hadden het verdient te winnen... maarja zo is de game.
Ik denk dat Just en Brechtje gaan winnen!

Offline solomon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 17-04-2005, 22:22:37 »

totaal niet verwacht dit...  Die rink en jorien komen er ook elke keer weer door hè  :o

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 17-04-2005, 22:49:21 »
Ik had helaas al wel gezien wie er uit ging doordat iemnd het per ongeluk had opgeschreven maar zelfs ondanks dat vond ik het nog spannend! (wie weet was het een grap!) Ik vond ht wel sneu voor Jeroen en Manja, want ze waren erg goed. Maar inderdaad, eentje moest er verliezen...

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2005, 00:09:47 »
WAUW!!! wat een aflevering!  ::bravo::
Adembenemend mooi en ongelooflijk spannend op het eind....ik wist als enige schijnbaar de uitslag niet...  ??? :o 
wat een hektiek met die vrachtwagens en bussen; zag er af en toe wel errug gevaarlijk uit hoor!!

Ben het met Test eens dat het gedoe met de spelregels niet leuk is
Vind het ook niet eerlijk t.o.v. Jeroen en Manja, die de hele race zó ontzettend goed gingen, en er nu opeens dan uitliggen  ::ohno::
Tis wel grappig dat het juist hen moet overkomen (gniffel..gniffel) maar eerlijk vind ik het niet; was geen fan van ze, maar ze verdienden het zeer zeker om door te gaan  ::jaja::

Snap ook niet goed hoe het nu zit met die amuletten, die werden vorig jaar toch aan een ander koppel gegeven als er één uitmoest (stonden die dingen niet voor een bepaald geldbedrag??)

Al met al een prachtige etappe  met veel drama en werkelijk wonderschone natuuropnamen  ::ok:: ::bravo::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2005, 01:13:04 »
Ik dacht dat we het dieptepunt van de race hadden gehad met die belachelijke nieuwe stopvlagregel, maar het kan dus nog bonter. Die punten zijn er niet voor niks en Jeroen en Manja hadden er veel meer dan de rest en hadden gewoon naar India gemoeten. Als de punten wel waren meegeteld waren ze al zeker geweest want ze hadden 5 punten voorsprong op koppel 2. Echt belachelijk dat het zo moet, iedereen heeft wel 1x een slechte dag, normaal kan je het je misschien 1x permiteren, maar nu wordt het gelijk afgestraft. Nee, dit is gewoon oneerlijk en die regel moet bij een eventueel volgende PE direct weer worden geschrapt, dit is gewoon spelbederf. ::niet-ok::

Over de aflevering, de Himalaya was echt schitterend, die bergtoppen echt wauw! ::bravo::

Jammer dat er maar van elk koppel 1 meemocht. Karla was echt ziek, ik snap niet hoe wonderbaarlijk snel ze hersteld is. En dan nog 2e worden in de etappe ook, respect ::ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2005, 06:46:51 »
Ik zat eens te denken... Dat sudden death, als dat nog drie afleveringen doorgaat blijft er nog 1 koppel over?

Maar er zijn nog 5 etappes, zonder de race in Bombay meegenomen te hebben. Is het dan suddendeath om de etappe of gaan we weer gewoon met punten aan de gang?

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2005, 08:40:07 »
Jee wat een aflevering!!!
ik wist ook nog niet wie eruit ging en heb echt van verbazing  gegild op het einde.

Ik vind het wel oke die nieuwe regels.Het maakt de race weer helemaal open.Ik had verwacht dat ieder koppel eruit kon vliegen behalve Jeroen & Manja omdat die nog geen 1 keer pech hadden gehad.Ik ben superblij dat Rink & Jorien door zijn  ::bravo::

wat ik echt opvallend vond was dat alle vrouwen meteen riepen dat de mannen naar de bergen mochten gaan!Zo zitten wij vrouwen toch schijnbaar in elkaar hé  ;)

leuke aflevering,prachtig mooie beelden gezien,adembenemend mooi!!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 18-04-2005, 10:18:30 »
Erg leuke aflevering  ::bravo::
Ik snap best dat iedereen stond te springen om de bergtocht te maken
maar IK had voor geen goud de speurtocht door Kathmandu willen missen
wat een geweldig mooie stad is dat!!

Het viel me wel erg op, dat geen een van de mannen achter bleef.
Blijkbaar is het in dit soort situaties nog steeds gebruikelijk dat de vrouwen zich 'opofferen' voor de mannen.  :-\\ Ik had sommige kandidaten geëmancipeerder ingeschat!
Natuurlijk had ik ze hen het liefst allemaal die unieke ervaring gegund  ;D Maar ik bepaal het spel niet

Ook jammer dat ze maar zoooo kort in Nepal verbleven
Op naar het geweldige India  :D
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #28 Gepost op: 18-04-2005, 10:43:49 »
Ik geloof niet dat ik zo nobel zou zijn geweest me op te offeren en dus niet mee te gaan met een helicopter de bergen in. Ik had mijn reispartner knock out geslagen en gauw zelf in die helicopter gesprongen. Denk ik... ;D

Ik heb echt met tranen in mijn ogen de aflevering gezien. Wat ontzettend indrukwekkend die Himalaya. Toen Krieke en Just daar stonden...ik vond het al heel intens vanaf mijn bank. Laat staan als je daar werkelijk bent.
Sneu voor Karla dat ze ziek werd. Echt jammer voor dr.

Die reis door Kathmandu was ook mooi hoor. De achterblijvers hebben ook mooie dingen gezien, hopelijk beseffen ze dat ook.

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #29 Gepost op: 18-04-2005, 11:00:20 »
Ik denk trouwens dat ze de volgende aflevering weer de puntentelling aanhouden. Dus dan staan niet meer Jeroen en Manja bovenaan, maar Just en Brechtje dacht ik?

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Aflevering 7
« Reactie #30 Gepost op: 18-04-2005, 14:03:50 »
wat ik echt opvallend vond was dat alle vrouwen meteen riepen dat de mannen naar de bergen mochten gaan!Zo zitten wij vrouwen toch schijnbaar in elkaar hé  ;)
En dan wordt de enigste vrouw die meegaat nog hoogteziek ook, ja zo zitten vrouwen schijnbaar in elkaar ;)

Offline Total

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2005, 14:11:11 »
Ik zat eens te denken... Dat sudden death, als dat nog drie afleveringen doorgaat blijft er nog 1 koppel over?

Maar er zijn nog 5 etappes, zonder de race in Bombay meegenomen te hebben. Is het dan suddendeath om de etappe of gaan we weer gewoon met punten aan de gang?

Ze zijn nu in een nieuw land(Nepal)met het vervallen van de puntentelling begonnen.Aangezien er maar 1 etappe was in dat land,zullen ze in India wel weer met een puntentelling beginnen.Maar misschien verzinnen ze wel weer iets onbenulligs,staat wel steeds voor verrassingen op deze manier!
Was zelf voor Jeroen en Manja,dus is het logisch dat ik het oneerlijk vond,maar zou zelfs in het geval dat Rink en Jorien er op deze manier waren uitgevlogen,het oneerlijk hebben gevonden ;),en dat wil wat zeggen ;D

Offline waterveenmos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2005, 16:49:20 »

Adembenemend mooi en ongelooflijk spannend op het eind....ik wist als enige schijnbaar de uitslag niet...  ??? :o 
wat een hektiek met die vrachtwagens en bussen; zag er af en toe wel errug gevaarlijk uit hoor!!
(...)

Wacht maar tot ze in India zijn, dan wordt de hectiek nog groter. Maar goed dat Steven en Sofie niet meer meedoen, die waren echt helemaal gek geworden in deze twee landen.

Wel jammer dat er maar één van de twee de Himalaya in mocht. Wat is hier nou echt het nut van geweest? Wilde de producenten van het programma de kandidaten demotiveren? Dat leek ze bij Nathalie redelijk gelukt. Maar van mij had het niet gehoeven, ik vind het een beetje flauw. Het heet 'de Himalaya route', en dan krijgt niet eens iedereen het te zien. Zonde, want het is er zo on-ge-lo-fe-lijk mooi! Maar gelukkig is Kathmandu dat ook, al vond ik het jammer dat ze er zo snel doorheen gingen.

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2005, 18:19:33 »
Op zich vond ik het nog niet eens zo erg dat ze de spelregels hebben veranderd en dat er nu een 'sudden death' was (de koppels wisten het van tevoren, dus wisten ze ook dat ze snel moesten zijn). Is prima dat ze dat doen, maar zeg dan wel DUIDELIJK waar de koppels moeten finishen. Niet: 'bij een Boeddhabeeld', maar: 'bij het Boeddhabeeld op dát plein of in díe straat'. Dan is het voor iedereen duidelijk en wordt het niet een speurtocht door een stad waar meerdere Boeddha's staan. Nu was het meer een loterij en daar zijn Jeroen en Manja de dupe van geworden...  >:(

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2005, 18:54:30 »
ik wist als enige schijnbaar de uitslag niet...  ??? :o 
Ik ook niet hoor... ;)

Blijkbaar is het in dit soort situaties nog steeds gebruikelijk dat de vrouwen zich 'opofferen' voor de mannen.  :-\\ Ik had sommige kandidaten geëmancipeerder ingeschat!
Jah, dat verbaasde me eik ook best wel ja!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline suske76

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2005, 19:14:03 »
Ik vermoed dat de Sudden death er is ingebracht om er voor te zorgen dat het juist geen gelopen race meer was. Duidelijk was wel dat met het oude systeem Jorien en Rinck er vandaag uit hadden gemoeten. En dat Manja en Jeroen bijna fluitend Mumbai gingen halen gaan. Het is inderdaad afwachten wat er volgende week gebeuren gaat als de oude scoretabel er weer bij gepakt wordt, schreeuw ik moord en brand, dat gaat echt niet fair zijn ten opzichte van Jeroen en Maja.

Verder heel apart dat alle koppels bij de vlag op J&R dachten nou Indië, dat gaan wel stippen zijn, en niet een spinwiel. Ook opmerkelijk dat inderdaad alle mannen in de bergen in trekken en dat de enige vrouw ziek afgevoerd moest worden (maar volgens mij was Jeroen ook lichtelijk duizelig als ik het goed heb gezien) en dat Jeroen en Rinck met elkaar een potje gebabbeld moeten hebben, wat zouden ze besproken hebben?

Ook heel opmerkelijk dat de gesplitste paren allemaal dezelfde combinaties zijn. Just en Bregje gaan met Jeroen en Manja en de dames met Jerien en Rinck, waardoor Natalie en Kris alleen moesten liften. Heel opmerkelijk.

Spannende aflevering, rare aflevering, span ni waarom de koppels keuzes maken moesten om wie de bergen in ging, hadden ze gehoopd op interessante tv? De sudden death, kwam mij erg sudden, vooral toen Manja en Jeroen er uit gingen. Zo als ik het zag leek Nepal erg op Indië dus dan hebben ze dat toch wel mee gemaakt, een beetje ...

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2005, 19:19:08 »
Vorige serie kon je trouwens de amuletten aan een ander geven, mocht je eruit zijn... Nu is dat niet zo en blijven er niet veel amuletten over zo....(wanneer worden ze weer uitgedeeld?) :o

Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2005, 21:03:18 »
Vorige serie kon je trouwens de amuletten aan een ander geven, mocht je eruit zijn... Nu is dat niet zo en blijven er niet veel amuletten over zo....(wanneer worden ze weer uitgedeeld?) :o
Ja, er blijven er maar weinig in het spel... waarschijnlijk dus hoofdzakelijk nog amuletten verdienen de volgende afleveringen in de proeven?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline waterveenmos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 18-04-2005, 22:51:18 »
(...) Zo als ik het zag leek Nepal erg op Indië dus dan hebben ze dat toch wel mee gemaakt, een beetje ...

Indië is voormalig Nederlands-Indië oftewel Indonesië. Dit is IndiA. En op zich heeft Nepal wel wat van India weg, maar het is er een stuk relaxter (behalve dan die vervelende koning en rebellen). Ten opzichte van India is Nepal een rustig land. Wat nog niet wil zeggen dat het er voor onze standaard niet hectisch is.

Offline ReinierElias

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 19-04-2005, 00:34:38 »
Tsja een beetje rare aflevering toen de teller voor iedereen weer op nul ging. Zal wel zijn om zo spektakel te garanderen, anders was het wel gelijk duidelijk wie er uit zouden gaan.

Jeroen & Manja waren niet mijn favoriet, maar wel een goed race-koppel, hoewel dat zij nu DE besten zijn...............
De tweeling was ook altijd wel eerste het klassement, alleen door de aflevering met de stopvlag konden Jeroen & Manja uitlopen op hen. Ik denk ook dat ze in China in het voordeel waren omdat Jeroen in veel gebieden in China zich iets kon redden met de taal. was benieuwd hoe ze het dan eenmaal buiten China zouden doen. Dat zullen we dus niet weten.

De tweeling wint, maar de vriendinnen zijn gevaarlijke outsiders.