Auteur Topic: [Koppel] Jeske en Elias  (gelezen 105376 keer)

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #80 Gepost op: 5-04-2004, 14:11:24 »
Ik ben het helemaal eens met de 2 voorgaande posts  ::ok::
Waar gaat het nu nog over? Jullie concluderen dat Elias een hokjesgeest is en dat Reinier niet over anderen kletst, terwijl we maar een fractie zien van wat opgenomen is. Dus waar baseer je dat op?

Het feit is dat die twee elkaar niet liggen en dat meten de programmamakers nogal breed uit, maar laten we nu gewoon hier op het forum ook ieder in hun waarde laten. Anders zijn jullie precies hetzelfde aan 't doen waar jullie Elias van beschuldigen. En of we nu kakkers of halve grieken met tatoeages zijn,uiteindelijk zijn we ook allemaal maar mensen die graag naar Peking Express kijken.  ::ok::



That's all

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #81 Gepost op: 5-04-2004, 14:17:14 »
Ja, misschien niet helemaal terecht dat ik dat zeg, maar ik bedoel: Reinier heeft in principe helemaal niets gedaan in het nadeel van Elias, op één keer een lift gejat geschijnt te hebben na. Dus mijn comclusie is dat Elias hem bij voorbaat niet mag omdat hij een kakker is (hij doet ook steeds dat stemmetje na). Dit zegt hij terwijl hij zelf niet 100% Nederlander is, maar een deel Grieks. Ik vind het stom dat hij oordeelt over een Nederlander (in dit geval kakker, wat uiterst Nederlands is), terwijl hij zelf niet 100% Nederlands is. Maar dit heeft er idd vrij weinig mee te maken. Ik haat t gewoon dat Elias Reinier in een hokje plaatst. Reinier beoordeelt Elias toch ook niet omdat hij van Griekse afkomst is?

Wie zegt er dat Elias Reinier niet mag omdat hij een kakker is?  ???  En een kakker uiterst Nederlands?   ??? Wie plaatst er nu wie in een hokje?
That's all

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #82 Gepost op: 5-04-2004, 14:40:40 »
Van wat ik gezien heb op tv heeft Reinier Elias amper iets misdaan. Elias ergert zich rot aan hoe Reinier is en hoe hij praat (bekakt). Dat doet hij ook steeds na. Misschien trek ik mijn conclusies ook te snel (we zien immers maar een paar uur op tv), maar ik vind dat het meest logisch. Waarom doet Elias anders zo rot tegen Reinier en achter zijn rug om?
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #83 Gepost op: 5-04-2004, 14:55:10 »
Dat is het punt; je ziet Elias zijn reactie ten opzichte van Reinier wel op tv. Maar wie zegt er dat Reinier niet net zo reageerd. Maar dat ze dat net niet uitzenden om bepaalde mensen in een ander daglicht te stellen. Dat is het hele probleem bij zulk soort programma's, wij zien een selectie van al die uren beeldmateriaal. En programmamakers kunnen natuurlijk heel veel manipuleren op deze manier.
That's all

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #84 Gepost op: 5-04-2004, 17:05:16 »
Ja, maar als niet iedereen telkens zijn oordeel over iets zal geven, zou er veel minder te kletsen zijn! :P
Ik vind t juist leuk om steeds te zien hoe iedereen op een bepaald moment over iets og iemand denkt...
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #85 Gepost op: 5-04-2004, 17:36:54 »
Weer een beetje bijgekomen van de wodka hier, zwaar goedje. Voelde helemaal met de tweeling mee hoor. Je krijgt er bovendien vreselijk het maagzuur van.
Vanavond ga ik er nog maar eens voor zitten bij de herhaling, genieten van alle momenten. Met name waarin Elias en Jeske die Reinier en Clarinca voorbij rijden. Dat was zo genieten, ik nam er gelijk nog maar eentje.

Wat toch een opmerkingen trouwens hier, over het feit dat Elias een halve Griek zo zijn, so what??
Het is maar goed dat hij geen Marokkaan of andere moslem is, anders waren deze opmerkingen allang verwijderd van dit forum.
Grieken zijn aardige mensen, net zoals de Russen. Onze hele cultuur is mede gebaseerd op de Grieken, dus alleen maar iets om trots op te zijn, lijkt mij, dat we zo'n gast erbij hebben.
Bovendien weet Elias hoe hij zich dient aan te passen aan andere culturen, dat kun je van de ''kakker'' Reinier nu niet echt beweren.

Echter kakkers zijn trouwens naar mijn mening, mensen die van ''niets tot iets'' komen, en dat overduidelijk willen etaleren aan anderen.
Mensen die zijn geboren in een bepaald milieu, kun je dat niet kwalijk nemen.
Ik zal mensen dus niet aanvallen op afkomst, wel op gedrag. Reinier is volwassen, althans naar leeftijd.
In emotioneel opzicht is hij echter een irritant verwend en arrogant klein ventje, die er bovendien nog trots op is ook, dat hij met z'n gewiekste dominante gedrag, vriendelijke en nietsvermoedende arme Russen een loer kan draaien.
Dat mensen op dit forum dit geweldig vinden, zegt niets over de kwaliteiten, maar meer over de instelling van de schrijvers dus. Zij herkennen zich hierin, en voelen zich daarna ook weer hoogst persoonlijk aangetast als er kritiek op het gedrag van Reinier komt. Het blijven leuke discussies, waarin emoties en identificaties met de spelers van PE vaak door elkaar gaan lopen.

Ik identificeer mij liever met Elias. Eerlijk gezegd, had ik bij aflevering 2 ook al de uitlatingen gedaan dat ik die Reinier allang een klap voor z'n smoel (sorry) had gegeven.
Hij wekt die agressie namelijk op.

Elias is de enige tot nu toe ook, die de irritatie en agressie die Reinier opwekt, ook werkelijk verwoord.
Groepscorrectie, is dit. Als er eentje te ver gaat, corrigeren andere leden van de groep hem.
Elias neemt hierin een leidersrol in. Hij accepteert bepaald gedrag niet meer, en ageert hier tegen. Volkomen terecht. Uitlatingen zijn echter iets anders dan ook werkelijk doen.
Hoewel hij ook mijn volledige toestemming heeft om het opgeblazen irritante Reiniertje met harde hand tot de orde te roepen.
 

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #86 Gepost op: 5-04-2004, 18:04:50 »

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #87 Gepost op: 5-04-2004, 18:19:16 »
Meneer de psycholoog, ik heb nooit ook maar ene blijk gegeven dat ik iets tegen Grieken zou hebben. Ik maakte alleen een vergelijking. Elias heeft een hekel aan Reinier's kakkerige gedrag. Ik moet zeggen dat ik begrijp dat daar heel veel mensen van walgen. Maar Reinier is nou eenmaal zo geboren (klinkt een beetje cru). Reinier oordeelt ook niet over Elias omdat hij Grieks is. Maarja, het extreme kakkerige van Reinier is dan misschien ook niet te vergelijken met het Griek zijn. duzzzz...... ::zwaai::
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline autognoom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #88 Gepost op: 5-04-2004, 21:03:18 »
Citaat

Ik identificeer mij liever met Elias. Eerlijk gezegd, had ik bij aflevering 2 ook al de uitlatingen gedaan dat ik die Reinier allang een klap voor z'n smoel (sorry) had gegeven.
Hij wekt die agressie namelijk op.

Elias is de enige tot nu toe ook, die de irritatie en agressie die Reinier opwekt, ook werkelijk verwoord.
Groepscorrectie, is dit. Als er eentje te ver gaat, corrigeren andere leden van de groep hem.
Elias neemt hierin een leidersrol in. Hij accepteert bepaald gedrag niet meer, en ageert hier tegen. Volkomen terecht. Uitlatingen zijn echter iets anders dan ook werkelijk doen.
Hoewel hij ook mijn volledige toestemming heeft om het opgeblazen irritante Reiniertje met harde hand tot de orde te roepen.

Tsja Avalon,
Dus als iemand agressie opwekt, dan is het zijn eigen schuld en mag je hem daarvoor straffen? Het is maar dat ik het weet. Als ik morgen in de trein zit en het rode mantelpakje van de mevrouw tegenover irriteert me nogal dan weet ik gelukkig nu wat ik kan doen. Ik zal niet meer wegduiken achter mijn krant, maar actie ondernemen. Hoe durft dat mens. En als een meisje verkracht wordt dan is het natuurlijk ook haar eigen schuld, want dan had ze zich niet zo uitdagend moeten kleden.
In dat opzicht heeft Elias het recht ook volledig an zijn kant want Reionier wekt agressie bij hem op en dat had Reinier beter niet kunnen doen, want nu moet Elias hem een pak op zijn donder geven.
Ik hoop dat de ironische ondertoon hiervan duidelijk is. Want ik vind dat je mensen gewoon in hun waarde moet laten. Reinier en Clarinca spelen het spel op een andere manier dan Elias. Het zijn bovendien duidelijk andere types, maar dat betekent nog niet dat je je zo agressief hoeft te gaan gedragen zoals Elias doet. En dan eigenlijk ook nog een keer achter de rug van Reinier om, voor zover wij als kijker in elk geval kunnen zien. Kortom, ik vind het gewoon triest van Elias dat hij zich zo laat gaan terwijl hem niets misdaan is door Reinier

edit mapel: quotevak verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: 5-04-2004, 21:20:16 door mapel »

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #89 Gepost op: 6-04-2004, 01:40:54 »
Dit is weer een toonbeeld van drogredeneringen om aan eigen gelijk te komen.
Mij is het allemaal goed hoor.
Ik reageer alleen op wat ik zie wat mij vertoont wordt op het tv scherm. Haal er geen dametjes in rode manteltjes bij, die als een roden lap op het stierenbloed van Autognoom inwerken, nog minder denkbeeldige verkrachtingen van Reinier of van zijn secretaresse.

Het in de mond leggen van woorden, is niet aan mij besteed hier op dit forum.
Ik concludeer alleen op dat wat ik zie op mijn tv scherm.
En wat ik zie op mijn tv scherm, is nog steeds een opgeblazen, bekakkerig manneke uit Wassenaar, die met valsen truckjes, agressief gedrag, arrogantie en dominantie een simpel sociaal spel probeert te winnen, niewaar??

Hier kunnen fans van Reinier dat gemanipuleer, en agressief gedrag richting goedwillende en arme Russische burgers misschien goed proberen te praten.. door te neuzelen over wedstrijdmentaliteit of wat dan ook..

Dit is een wedstrijd, die alleen mogelijk is, dankzij de beleefdheid en gastvrijheid van de Russische mensen, die geen cent te makken hebben.
Nu kun je dingen fairplay vinden of niet.. maar er zijn grenzen aan fairplay, en dat is moeilijk uit te leggen blijkbaar aan Reinier, partner en fans..
Soms helpt dan inderdaad alleen nog maar.. ""' wie niet luisteren wil, moet het maar voelen???""

Offline Luminae

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #90 Gepost op: 6-04-2004, 02:32:36 »
Onzin.

Elias accepteert niet hoe Reinier is, niet andersom. Intolerantie heet dat. Je doet net alsof het altijd je eigen schuld is als je agressie opwekt, natuurlijk is dat niet zo.

Offline Csilla

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #91 Gepost op: 6-04-2004, 03:05:23 »
Ik vind dat Elias Reinier perfect kan nadoen.
Maarreh, ik vraag me even iets anders af...in hoeverre zijn de kandidaten "zomaar" uitgekozen uit duizenden en duizenden inzendingen als ik net bij een terugblik  naar de begrafenis van Sylvia Millecam zie dat oa Jeske & Elias haar kist dragen?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #92 Gepost op: 6-04-2004, 11:09:51 »
Dat is heerlijk om naar te kijken, ze maken voor mij zoveel goed naast dat andere kwallerige stel, die je het liefste in de stront zou willen zien slapen ja, lololol.

Eerlijk gezegd, had ik bij aflevering 2 ook al de uitlatingen gedaan dat ik die Reinier allang een klap voor z'n smoel (sorry) had gegeven. 
...
Hoewel hij ook mijn volledige toestemming heeft om het opgeblazen irritante Reiniertje met harde hand tot de orde te roepen.

Soms helpt dan inderdaad alleen nog maar.. ""' wie niet luisteren wil, moet het maar voelen???""

Deze uitspraken zijn niet nodig om je mening over de kandidaten kenbaar te maken. Ze zijn dus onnodig en aggressief. Daarmee ben je zelf degene die zich aantoonbaar slecht gedraagd. Erg veel variatie biedt je ook niet want je blijft volharden ons dezelfde mening mee te delen.  Ik verwacht dat iedereen nu wel bekend is met deze mening. Maar ik zal met interesse je posts lezen als je iets nieuws te melden hebt.

Misschien heb je wat informatie over de gastvrije Russen of over hoe het is om in Rusland te leven. Maar die opmerking geldt weer niet alleen voor jou. :D ;D

Offline Avalon

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #93 Gepost op: 6-04-2004, 11:41:03 »
Wat een schoolmeestersgedrag hier van Castor en Pollux, mij best hoor, je citeert maar raak.. je schijnt je nogal druk te maken over mijn mening.
Dat is fijn om te horen, dan schrijf ik het niet voor niets.
En, hoe meer je citeert, hoe saaier het wordt ja... kan ik ook niet helpen ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ik blijf consequent in mijn mening en die is niet aggressief. Ik ben iemand die anderen corrigeert, soms met harde hand ja..
Maar dat is een kwestie van anderen opvoeden, snapt ge, er lopen soms mensen rond die niet goed zijn opgevoed, dan moet dat later alsnog gebeuren.

Ik ben ook niet tegen geweld.
Ook niet tegen iemand een correctieve klap op den smoel te geven. Uiterst effectief, en het helpt meer dan praten.
En het is maar goed ook, dat er nog mensen rondlopen in dit land, die af en toe geweld niet schuwen, en die niet alleen maar alles goed praten.

Stukjes over Rusland kun je hier genoeg vinden op deze site of andere sites..
We gaan hier geen scripties zitten schrijven.. ::ohno:: ::ohno::
Het is een forum, als je dat nog niet in de gaten had.  ::zwaai::

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #94 Gepost op: 6-04-2004, 13:18:06 »
Jouw lappen tekst bij elkaar komt gevaarlijk dicht in de buurt van een scriptie! hehe, das zomaar een grapje hoor...
Ik vind dat iedereen op dit forum mag zeggen wat ie op zijn hart heeft. Ik vind ook niet dat Avalon agressief is. Die vetgdrukte zinnen zijn bijna allemaal citaten uit de aflevering en dat heeft Avalon niet zelf verzonnen...
Ik moet wel zeggen dat ik t totaal niet met je eens ben en dat t voelt alsof jij God bent. >:D
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #95 Gepost op: 6-04-2004, 18:09:50 »
Jongens, iedereen mag zijn mening geven hier op het forum, maar ik vindt dat dit topic te veel de kant uitgaat om hier op elkaar af te geven. dat vindt ik erg jammer, het creëert een nare sfeer. Dus ik ga een aantal berichten verwijderen, hoezeer mij dit ook spijt
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #96 Gepost op: 7-04-2004, 21:47:44 »
tot nog toe wel een beetje mn favoriete koppel... gewoon omdat het volgens mij wel gevoelsmensen zijn, en dat stoere vind ik ik wel leuk..  ::ok:: ik vind trouwens sowiezo dat er allemaal leuke mensen meedoen. en tis zo moeilijk om een beeld te krijgen van wat je ziet. we weten inmiddels na ER, dat er veel 'vakkundig' gemonteerd wordt. maar iig allemaal sympathieke mensen..  :)

Offline Louiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ~CLOVIS~
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #97 Gepost op: 9-04-2004, 03:40:44 »
Hallo allemaal, met name Jeske en Elias,

Ik geniet echt van de show, want dat is het wel een beetje. Het maakt me niet heel veel uit hoe het achter de schermen gaat, we zien het later wel als de show over is, dan komt er ook zo´n day after. Veel mensen zijn het er wel over eens dat Jeske en Elias 10 keer betere kandidaten zijn voor dit programma, lekker avontuurlijk en oprecht; en er van kunnen genieten, dit alles itt Reinier en Clarinca. Jullie zijn ook de persoonlijke favoriet van Roos, en ze HAATb Reinier en Clarinca, gezien haar dagboekje.
Ok, dit wilde ik gewoon ff kwijt.
Tjoeke Tjoeke Tuut Tuut; weg zijn zij

Offline Miks

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #98 Gepost op: 9-04-2004, 12:26:32 »
Dat t ff duidelijk mag zijn dat er ook VEEL mensen zijn die Jeske en Elias "haten" en voor Reinier en Clarinca zijn!
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline pemongool

  • Forumlid
Re: [Koppel] Jeske en Elias
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2004, 09:30:46 »
Dat t ff duidelijk mag zijn dat er ook VEEL mensen zijn die Jeske en Elias "haten" en voor Reinier en Clarinca zijn!

Tuuuuuuuuuuurlijk Miks. ::pinokkio::