Ik ben het helemaal met je eens ILRobinson!!!
Ik begin er van overtuigd te worden dat de kritiek helemaal onterecht is. Ook de mensen in Azie vinden dat.
Ze beginnen telkens opnieuw spontaan vrolijk te worden als Inge en Lien in de buurt zijn.
De aandachtige kijker merkt dit oa in de scenes in de Bus,bij het vissen en in de ossenkar enz. enz. En in deze derde aflevering wordt het helemaal duidelijk: de Cambodjaan die met hen drie dagen op stap gaat zegt aan zijn vrienden: Inge en Lien zijn Lief, vriendelijk. Ik heb ze in mijn hart gesloten. Niemand gaat drie dagen een lift geven aan mensen die de bevolking verveelt, uitbuit en belachelijk maakt, laat staan dat hij aan zijn vrienden gaat vragen of ze daar mogen logeren.De overactiviteit van Lien wordt natuurlijk wat uitvergroot in de beelden. Maar bij de cambodjaanse man komen ze na drie dagen heel anders over. verder zie je ook dat de Aziaten houden van het spel en er erg kunnen in opgaan. Het schenken van de amulet (10.000 euro kwijt bij winst) zouden niet veel koppels hen nadoen. Nee, de andere koppels (niet allemaal) houden zich bezig met het tegenwerken van een prachtige sympathieke mens van 71. Ze betichten hem omwille van futuliteiten en onzin omdat ze gefrustreerd zijn en te zwak om de race te kunnen winnen. Dan moet het maar op een minder fraaie manier kunnen. Inge en Lien zijn niet zo'n gemenerds. Zij zijn eerlijk, echt en top. Wat ook de einduitslag wordt ze zijn nu al de morele winnaars.