de laatste keer??? of het laatste verhaal??
Doe dan maar het laatste verhaal. Ik hoop dat je hier nog af en toe blijft rondcirkelen.
voor een ieder maar speciaal voor Zartan, benieuwd hoe je hier over denkt.
komttie
Gnagna, ik heb er zin an!
Lokatie: India, Allamabad
tijdstip: net na onze ontmoeting met de rijke Indiase familie waar we mochten overnachten.
actie op: "you don't travel in India without money"!!!
Deze zin vergeet ik ook niet snel meer, kan ik je meededelen.
Daar moest toch wel iets op te vinden zijn..., maar je mocht niet voor vervoer betalen dwz. als je betrapt werd lag je uit de strijd, nou ja een dure tol dus.
'k Had mijn dochter beloofd me daaraan te houden maar na drie keer achterelkaar een bus niet vrijwillig te moeten verlaten en de laatste keer hardhandig!!! eruit werd gegooid begon me die afspraak te vervelen!!
Proberen het spel naar je hand te zetten, maar ook zoeken naar mazen in de wet! Ik begin al in me handen te wrijven.
'k Had bij de rijke familie geld "geleend" die ik niet hoefde terug te betalen. Dat lenen viel overigens niet mee omdat zowel de reporter als de cameraman wel door hadden dat ik (wij) op andere manieren probeerden te "liften". Maar''k kreeg het uiteindelijk toch voor elkaar en was een "rijke" kandidaat.
Dat geld wat je "leende" kon die familie toch wel missen, als het nou geld was van een minder bedeelde? Goed nagedacht!
Goed verder....
We (ik!) hadden dus geld en dat was ( zonder camera) te besteden!!! ,toch? Oftewel die camera moest ik ontspringen.
Dat ging als volgt; we kwamen de bus in , gingen gewoon zitten en ik zei dan tegen een toen nog niets vermoedende dochter; "Pien 'k ga even slapen hoor!,'k ben moe, wil jij even opletten dat we goed blijven rijden, en anders vraag je de chauffeur tussendoor nog even!" Ja hoor, geen probleem en de cameraman en/óf reporter dachten nou dan blijven wij bij Jorien.
Stuur de katten naar het verkeerde holletje en de muis heeft vrijspel. Je bent een geboren tacticus.
Achter in de bus aangekomen zocht ik dan een aardig ogende man/vrouw, maar vaak het eerste geslacht ('k had wel al wat ervaring: ÿou don't travel in India without money!)Probeerde die de situatie uit te leggen en gaf hun geld om zo voor ons de busreis te betalen. Vervolgens schreeuwde ik naar voren dat ik (weer) iemand had gevonden die voor ons wel wou betalen!!! Dat was dan net op het moment dat de conducteur eraan kwam. De persoon in kwestie betaalde mooi voor ons met ons geld er niets aan het handje.
Voor de toekomstige kandidaten: noteer het in je geheugen! G-E-N-I-A-A-L! Van zulke dingen krijg ik een grijns op me gezicht.
Dat wil zeggen twee van de drie keer!! De laatste keer dat ik dit geintje toepastte stapte de aardige man er al vantevoren uit en betaalde dus niet voor ons!!! en zo kwamen we ook die keer weer aardig op de koffie (thee dus daar!!)
Goed, dit verhaal had ik nog voor jullie bewaard gehouden, jullie zijn zo langzamerhand wel wat van mij gewend dus dit kunnen jullie ook wel aan!!, toch?? Vergeet even niet dat je in dit soort situaties op een gegeven moment van alles probeert om uit de shit te blijven!! Dit als ekstra verklaring voor mijn gedrag van dat moment!!
Ja, je kan niet altijd prijs hebben Rinck. Waarschijnlijk kon de brave man het geld zelf goed gebruiken
. Het is wel een ding dat je bijblijft!
nou, mijn laatste bijdrage aan dit verhalencircus. 'k Heb gelezen dat jullie het konden waarderen en gezien de vele hits (2800!!) werd het goed belezen, wat heet de meest belezen topic, tot dit moment!!!
Dit record mag wel een tijdje bovenaan blijven staan.
het ga u goed en wie weet...
laat mij sluiten met: "nait te dicht bie't daip komm'n"
was getekend:
8berg oftewel rinck
doeg
Rinck,
mocht je niet meer terug keren: het beste en het ga je goed ouwe reus! Mocht je ooit in een nieuw PE avontuur stappen en je zoekt nog een amigo, dan weet je me te vinden.
En een spreeuw...
Adjeu,
Marcel ofwel Zartan
Ps. Je blijft hier wel rondhangen hoor!