Auteur Topic: Koppel Rink & Jorien (nl)  (gelezen 157046 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #220 Gepost op: 25-04-2005, 00:16:22 »

Helaas zijn er meer mensen die Rink en Jorien niet zo mogen, met name de mensen die voor Jeroen en Manja waren. Vind het een beetje kinderachtig om daar zo drastisch op te reageren in een topic die bedoelt is voor Rink en Jorien. (Ik zag zelfs ergens het woord "haat") 
Maar zo kan ik ook beginnen hoor: Ik vind (of vond) Manja een bitch zonder gevoel voor humor en begrip voor de medemens. Geen wonder dat ze EX van Jeroen is, als ik Jeroen was zou ik ook m'n leven niet met dat trutje willen slijten. Helemaal dat lachje van haar kan ik niet uitstaan...
Maarja, ook dit is maar wat ik van TV zie natuurlijk...

Je geeft in je post aan dat je het woord "haat" hebt gelezen. Ik lees in jou reactie op Manja toch ook enige frustratie...  :-\\

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #221 Gepost op: 25-04-2005, 00:25:35 »
Vind dat een uitlating die nergens op slaat, wat is er nou erg aan het feit dat Rink even aan die kerel vraagt of het wat zachter mag? Die kerel kan ook "nee" zeggen hoor :)

Gaat niet zozeer daarom alswel dat Rinck meteen die muziek betitelde tot kattengemauw, en ook hoe hij op de mensen daar in eerste instantie reageerde. Het strookt niet helemaal met zijn selfconfessed openmindedness tot de cultuur van andere volken- de tolerantie gaat maar tot een bepaald punt, lijkt de bottem line. Ik denk dat dat hetgeen is dat opvalt.

Natuurlijk komen er soms irritaties en dat is niet meer dan logisch, gezien de omstandigheden. Maar ik denk wat het punt bij hem is dat er een ondertoon van iets anders aanwezig is waar sommige mensen op reageren, omdat hij soms wel degelijk dingen erg door zijn eigen ogen beziet en bestuurt cq naar de hand zet, maar doet alsof dat niet het geval is, wegredeneert (alsof het uiteindelijk het algemeen belang is oid) ik denk dat dat een beetje is waar mensen op reageren, het is een beetje ondefiniëerbaar, lastig de vinger op te leggen. Nogmaals ik heb niets tegen Rinck op zich, maar ik kan me het dubbele gevoel wel voorstellen dat heb ik ook wel bij hem :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Ravenamp

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #222 Gepost op: 25-04-2005, 00:32:43 »
Je geeft in je post aan dat je het woord "haat" hebt gelezen. Ik lees in jou reactie op Manja toch ook enige frustratie...  :-\\

Inderdaad, ik geef net als alle andere forumbezoekers mijn (toch wel redelijk genuanceerde) mening, in mijn geval over manja.
Maar ik kan "frustratie" toch in de verste verte niet vergelijken met "haat"...

En wat die muziek betreft, ik vond het ook kattegemouw :D, maar het is nou niet bepaalt zo dat die kerel kon verstaan wat rink zei. Die kerel dacht gewoon dat Rink vriendelijk aan hem vroeg of het iets zachter mocht.  

Ik had het ook gevraagd als ik een paar uur in die auto zou zitten.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2005, 00:37:28 door Ravenamp »

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #223 Gepost op: 25-04-2005, 00:37:01 »
Inderdaad, ik geef net als alle andere forumbezoekers mijn (toch wel redelijk genuanceerde) mening, in mijn geval over manja.
Maar ik kan "frustratie" toch in de verste verte niet vergelijken met "haat"...

Genuanceerd geef je aan.. ik moet zeggen dat ik woorden als "trutje" en "bitch" niet bepaald genuanceerd vind. van Frustratie komt meestal haat, ik vind dus de door jou geuitte kritiek op de andere niet helemaal gegrond

Offline Ravenamp

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #224 Gepost op: 25-04-2005, 00:38:42 »
Meningen verschillen...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #225 Gepost op: 25-04-2005, 00:44:15 »
Meningen verschillen...

Zo, zou je dat inderdaad kunnen zien  ::jaja::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #226 Gepost op: 25-04-2005, 06:35:13 »
Zo en dan nu maar weer even over Rink en Jorien...ik moet zeggen dat ik Rink deze aflevering van een andere kant heb leren kennen...Ik vond Rink zelfs een beetje stresserig in het begin...maar dat zal vast komen doordat ook hij leed aan vermoeidheid en aan de cultuurshock....Jorien blijft ondanks haar jeugdige leeftijd erg oplettend en sociaal...fijn om te zien vind ik dat!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline twina

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #227 Gepost op: 25-04-2005, 09:59:48 »
 ::jaja::goed gezegt bakkertje. En ik wil ravenamp even duidelijk maken dat dat wat ik eerder schreef niet negatief bedoeld was. Ook ik ben rasechte Groninger en wil daarom niets liever dan dat Rinck en Jorien winnen. Ik vond alleen dat Rinck deze aflevering minder positief overkwam. Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor hen niet meevalt allemaal. Vermoeidheid (en heimwee misschien, vooral op je verjaardag) zullen de reden voor zijn gedrag zijn. Laten we het hier maar op houden. Ik hoop nog lang van ze te kunnen genieten op zondag. ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #228 Gepost op: 25-04-2005, 10:05:20 »
Zo en dan nu maar weer even over Rink en Jorien...ik moet zeggen dat ik Rink deze aflevering van een andere kant heb leren kennen...Ik vond Rink zelfs een beetje stresserig in het begin...!
Ik heb het woord "ONBESCHOFT" hier nog niet horen vallen. Maar dit kan wel met rode viltstift op het voorhoofd van onze Rink worden geschreven. Met kromme tenen heb ik deze aflevering bekeken. Wat een arrogantie, en dat voor een toerist!

Hoe zo'n man de arme straatkinderen schoffeerde. In het Nederlands roepen dat ze weg wezen moesten. Alsof die kinderen dat zouden begrijpen.
Hoe hij die taxi-chauffeur behandelde. Zover ik het kon volgen zijn ze zo in die wagen gestapt en achteraf pas even gemeld dat ze geen geld hadden. Ze hadden het geluk dat er een omstander voor ze ingreep (al dan niet aangestuurd door de regie) anders was hun vakantie afgelopen in een busstation.
En dan die lokale muziek in de prachtig versierde vrachtauto. Rink mocht blij zijn dat hij een lift kreeg, maar nee, Rink moest zich nog even bemoeien met de muziek. Wat een filmsterallures.

Ach, het is jammer voor Jorien maar ik blijf hopen dat Rink eruit vliegt. Komt hij eindelijk weer met zijn beide voetjes terug op aarde. Maar dat zal hier wel weer worden tegengesproken door de R&J-familie-fanclub :)

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #229 Gepost op: 25-04-2005, 10:51:31 »
hAgAr, ik ben het woord voor woord met je eens. Gewoon onbeschoft gedrag wat Rink vertoonde. Als iemand hier nu nog gaat roepen dat hij zo respectvol omgaat met de lokale bevolking, raad ik diegene van harte aan deze aflevering nog eens te gaan bekijken.


Offline screen66

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #230 Gepost op: 25-04-2005, 13:29:00 »
Ook ik vind dat Rink zich ontzettend onbeschoft gedroeg.

Zijn gedrag in de bus is nog niet besproken.
Hij is zeer verontwaardigd dat hij niet gratis met de bus mee mag en toont totaal geen respect voor de conducteur.
Probeer dit eens in Nederland. Gevolg is direct een bekeuring. Dus hij heeft nog geluk gehad dat hij alleen maar hoefde uit te stappen.

Bovendie is het naar de lokale bevolking die wel voor de bus betalen een beetje vreemd. Komt een westerling de bus is. Die wordt boos omdat hij moet betalen. Lekeer beeld zullen die Indiërs van ons hebben.

Offline _Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ja, ik heb msn.. blablabla.. ^^
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #231 Gepost op: 25-04-2005, 15:52:07 »
Hahaha  ::rofl::
Kvond het wel weer grappig; "och, daar is die chauffeur ook weer!"

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #232 Gepost op: 25-04-2005, 16:25:43 »
Hahaha  ::rofl::
Kvond het wel weer grappig; "och, daar is die chauffeur ook weer!"
Is de stadsbus in Groningen eigenlijk ook gratis voor lifters ?

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #233 Gepost op: 25-04-2005, 16:47:32 »
Is de stadsbus in Groningen eigenlijk ook gratis voor lifters ?

Vast wel, waarom zou hij anders zo gepikeerd zijn geweest. Rink weet waarschijnlijk niet beter dan dat het OV gratis is.  ;)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #234 Gepost op: 25-04-2005, 17:24:18 »
nah nu heb je me zo ver zeg ;D...ik vond dat ook zo raar dat ze het zo vreemd vinden dat ze moeten betalen als ze met de bus willen...dat mag hier toch ook echt niet!!!



Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tymowayka

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #235 Gepost op: 26-04-2005, 11:26:26 »
Wat een overlevingstocht zeg en ook heel knap van Jorien, hoe zij dit allemaal aan kan.
Tja, met de vermoeidheid slaan natuurlijk ook de irritaties wel eens toe.
Kan het me heel goed voorstellen dat je het niet altijd even positief kan blijven zien, hoe graag je dat ook zou willen.
Voor de regie natuurlijk weer heel leuk om deze momenten uit te zenden.
We blijven hopen dat jullie met Just en Brechtje de eindstreep zullen halen.
Alhoewel we ook veel bewondering hebben voor de andere koppels. ::ok::
Ongelofelijk wat jullie allemaal meemaken en dan zien we lang niet alles.

Ad, Ingrid en Timo. ::joehoe::

Offline twina

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #236 Gepost op: 26-04-2005, 14:55:39 »
 ::jaja:: :) ;)inderdaad ;) ;) ;)

Offline Carol

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #237 Gepost op: 26-04-2005, 15:13:47 »
Alle deelnemers zullen onder deze omstandigheden dingen doen waarvan ze zelf later ook denken dat ze dat beter niet of anders hadden moeten doen. Maar dat Rinck de mensen niet allemaal achter zich aan wil hebben is toch goed te begrijpen? Ik zou er ook tuureluurs van worden.

Offline Kao Ya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #238 Gepost op: 26-04-2005, 15:33:49 »
Jaja, ... die Rink  >:D
Het masker valt af hé ... nu de strijd intenser wordt!

Volgens mij halen ze toch de finale omdat ze gezegend zijn door een
ongelooflijke portie geluk.

En dan zou naar mijn bescheiden mening, niet echt verdient zijn.

Nee, geen onzin van "graag hebben" of "niet graag hebben", gewoon op basis
van de manier waarop vooral hij het spel gedirigeerd heeft tot hiertoe:
emotionele chantage spelletjes, vage afspraakjes regelen ...
andere deelnemers als valsspelers afschilderen om zelf vooral meer sympathie
te oogsten ...
zelf wel bijna altijd als laatste aankomen, met de hakken over de sloot ...
het zo regelen dan anderen voor hem in de bres spingen ...
Ok, toegegeven, is ook een tactiek, maar geen mooi spel om naar te kijken.
"Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. " Antoine de Saint-Exupéry

Offline Carol

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #239 Gepost op: 26-04-2005, 17:20:12 »
Zo zie je maar dat ieder door zijn eigen bril kijkt. Ik zie in Rinck en Jorien echte winnaars. Ze komen dan wel steeds net met de hakken over de sloot maar je moet ook een beetje geluk hebben. En wat die masker betreft, die heeft hij volgens mij nog nooit gedragen.