Auteur Topic: Peking Express 4 jaar na dato!  (gelezen 138089 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #20 Gepost op: 22-06-2009, 15:48:41 »
Hey Rinck,

dat klopt je had het zelf verteld. Ik heb dus duidelijk wel opgelet. ;)
Je had ook nog al wat van die luke spullen verzameld tijdens die editie! Erg uiteenlopende dingen kan ik me herinneren  ::ok::

groeten uit het friesche land,

jan

Hé Jan, ben nog steeds aan het verzamelen hoor. 'k Raak echter ook wel weer eens wat kwijt door het weg te geven aan belangstellenden. Zo ben ik mijn Himalaya vlaggetjes al kwijt/weggegeven.
Gelukkig hebben we de foto's nog. ::tandpastasmiley::
greets rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #21 Gepost op: 9-07-2009, 11:17:32 »
 ::joehoe::
Door Jan zijn opmerking over het verzamelen van allerlei spulletjes moet ik zoineens denken aan alle "bordjes"

die ik verzameld heb door Stein ( één van de cameramannen). Hij verzamelde de bpordjes die je aan een hoteldeus hangt als je niet gestoord wil worden'Ï ame sleeping", room sevice, Don''t disturb enz.. Vwerzamel ze nog steeds maar pronkstukjes zijn natuurlijk de chinese en ook indiase schildjes. 'k Heb ze even tijdelijk uit de collectie gehaald omdat ik bij de lezingen steeds weer moest uitleggen dat ik al die zaken "geleend" had/heb!!! Voor de meeste groepen is dat heel plausibel maar voor een aantal Oost-Groninger damesgroepen maar moeilijk te verkropen. ::regenboog::
greets rinck

Offline luigi78

  • Forumlid
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #22 Gepost op: 11-07-2009, 14:33:23 »
Ha Rinck,

Ik heb eind mei met mijn vriendin een reis door de landen Slovenië, Kroatië, Servië, Macedonië, Albanië en Montenegro gemaakt.
Erg indrukwekkend om te zien, soms ook wel schokkend wat de oorlog voor sporen heeft nagelaten daar.

Albanië is een land waar weinig van bekend is, maar het landschap is supermooi daar.
Zit er aan te denken daar nog een keer heen te gaan en daar dan wat meer tijd voor uit te trekken.

Groet Erwin

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #23 Gepost op: 21-07-2009, 09:06:34 »
Hé Erwin,
Klasse jongen, weer eens op pad geweest!
Ben nog nooit die richting op geweest maar hoor meer van dit soort verhalen.
Die oorlog had nooit gemogen maar dat is altijd met oorlog. Terugkijkend heeft het weinig gebracht en veel vernield!
Hoe lang ben je geweest? en nog eens teerug om te liften??? misschien?
Wij gaan straks "gewoon" naar België, lekker een weekje lopen/fietsen/lezen en rondkijken.
Verder is Letland weer in zicht, dus wie weet!!! ::joehoe::
greets rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #24 Gepost op: 22-07-2009, 09:37:41 »
 :)
Vakantietijd!
Ook dat kennen ze in China hoor, waarschijnlijk niet voor een ieder weggelegd maar toch!

Voor de kenners/kijkers: opnames vóór de geplande en koersbepalende Barbeque in Zuid-China:

We kwamen aan op een soort resort waar je kon kamperen en/of vertoeven in een huisje. 'k Zag er allemaal wat gedateerd uit en 't kon zo hier en daar wel een likje verf gebruiken maar toch had het wel iets.
Ons werd gevraagd, we hadden gewonnen wie er bij ons BBQ uitgenodigd kon worden. Dat zou 's avonds gegeven worden en we mochten twee koppels uitnodigen. We hoefden niet lang na te denken. De uitkomsten zijn algemeen bekend!

Dit stukje gaat echter, 'k heb het wel al eerder vertelt/geschreven, over de middag die er aan vooraf ging. 't Was heerlijk weer en er was gelegenheid tot zwemmen, alhoewel dat weer aardig fris was heb ik dat de andere ochtend toch geprobeerd. Maar s'middag mocht ik wat rondkijken op dat resort. Kregen we niet altijd de gelegenheid voor en vaak moest je dat op eigen verzoek doen. Goed ik wat rondstruinen op dat resort en zo kwam ik in de buurt van de keuken waar aardig wat rumoer ontstond door mijn komst. De voorbereidingen voor het BBQ 's avonds waren in volle gang, iets wat ik op dat moment beslist niet in de gaten had. Kippen werden onthoofd en van organen ontdaan. Wat ik vreemd vond is dat ze het bloed opvingen, daar werd vast iets van gemaakt, maar wat????. Alles maar dan ook alles werd geschoond en bewaard zelfs de poten. Zo verging het ook een paar vissen, ze leken op een soort meerval. Mooie dieren, het slachtafval ging samen met dat wat van de kippen over was in een grote pan. Soep waarschijnlijk.
Goed, het keuken gebouw lag hoger dan de "toiletgebouwen". Toen ik dan ook nodig uit de broek moest en mij met mijn broek op mijn enkels in de  voorgevormde "voetstappen" plaatste om vervolgens hurkend boven de goot plaats te nemen zag ik alles wat in de keuken wel werd weggegooid/spoelt langkomen. Samen met het "bruine goud" van mijn voorgangers ( dan wel letterlijk omdat ze er nog HURKEND ook zaten!!!)een prachtig schouwspel wat richting mijn toekomstige zwemparadijs spoelde. Oftewel al kakkend kwamen de veren en een deel van het bloed langs. Zelfs bij het kakken draait je maag in het rond. Zo wordt poepen in China steeds weer een belevenis!
doeg rinck
en een plezierige stoelgang 

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #25 Gepost op: 29-07-2009, 00:07:09 »
Hey Rinck!

gelukkig had je van te voren nog een duik in het frisse Chinese water genomen  :)
Had je nog veel trek tijdens de BBQ? Hahaha!
Hoe is het met je Engels? I klem het tussen mijn benen? ;D Je blijft wel vermakelijk in die serie!

grtn,
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #26 Gepost op: 5-08-2009, 15:57:10 »
Hey Rinck!

gelukkig had je van te voren nog een duik in het frisse Chinese water genomen  :)
Had je nog veel trek tijdens de BBQ? Hahaha!
Hoe is het met je Engels? I klem het tussen mijn benen? ;D Je blijft wel vermakelijk in die serie!

grtn,

je weet me steeds weer te verbazen!!!
Dat je dat nog allemaal weet, of kijk je de afleveringen nog een keer door?
And indeed mij English is bad, but not too bad hoor!

en k'heb wel gewoon gezwommen hoor, kom een beetje bloed en wat ingewanden
moet wel zeggen als je t'weet is't nog smeriger, maar geloof me in China is alles smerig
doeg rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #27 Gepost op: 19-08-2009, 09:25:05 »
 ::joehoe::
zo terug van weggeweest,
weekje België, jazeker België
daar is al zoveel over geschreven en gezegd maar..... terecht wat mij betreft!!!

Het blijft een raar land en je maakt er dus altijd iets mee: we waren in Beringen terwijl daar een dame werd gearresteerd die de "zware jongens" had helpen ontvluchten met niet deze keer aaneengeknoopte lakens maar gewoon een gehuurde helicopter, dag daarna getuige van een zelfde soort arrestatie van we weten niet wie (maar we mochten gewoon staan kijken, niks geen linten en doorlopen aub.!)deze keer een stevige staartmans die werd toegeschreeuwd dat hij zijn handen uit zijn zakken moest halen omdat ze waarschijnlijk vreesden dat daaruit één of ander Dirty Harry-gun tevoorschijn zou komen, en nog een dag daarna een hondsdolle bouvier die iik met mijn verrekijker op afstand moest houden!!!

Verder rustige week gehad hoor!!! In Antwerpen maar geen mosselen gegeten omdat het toch ook weer wat zielig is voor die Belgen met dat hele Westerschelde-gedoe. Een beetje solidair mag je toch soms ook wel zijn, ofnietdan????

Benieuwd naar jullie vakantie gebeurtenissen, ook zo rustig  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
greets rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #28 Gepost op: 24-08-2009, 23:37:26 »
Hey Rinck,

ach ben vorige week nog in de Belgische enclave Baarle-hertog geweest. Apart een stukje België in Nederland. Heb je wel even een frietje gehad met een kwak mayonaise? Dat hoort er toch ook bij. Nog wat Belgische vrienden ontmoet? Chris, Herman, Krieke ::tandpastasmiley:: of Karla, Sophie?
Ja ik was die serie even opnieuw aan het bekijken. Dat was ik weer vergeten maar ik vond het mooi toen ik het weer hoorde. Trouwens je had de finale kunnen spelen als die man jullie niet uitnodigde. Heb je na de uitschakeling daar flink van gebaald of was het gelijk van: nou jammer dan.

groeten,

Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #29 Gepost op: 27-08-2009, 12:53:10 »
Hey Rinck,

ach ben vorige week nog in de Belgische enclave Baarle-hertog geweest. Apart een stukje België in Nederland. Heb je wel even een frietje gehad met een kwak mayonaise? Dat hoort er toch ook bij. Nog wat Belgische vrienden ontmoet? Chris, Herman, Krieke ::tandpastasmiley:: of Karla, Sophie?
Ja ik was die serie even opnieuw aan het bekijken. Dat was ik weer vergeten maar ik vond het mooi toen ik het weer hoorde. Trouwens je had de finale kunnen spelen als die man jullie niet uitnodigde. Heb je na de uitschakeling daar flink van gebaald of was het gelijk van: nou jammer dan.

groeten,

poe, Hurricane je komt op een zeer gevoelig vlak. Een onderwerp wat hier op het forum nog niet eerder(??) besproken is.
We hadden iets van 4 amuletten dus € 40.000, een bedrag dat ik niet elke maand verdien zullen we maar zeggen. Verder werd PE1 door Belgen gewonnen en ging het programma echt wel ergens over(toch?) maar toch ook vooral om de kijkcijfers!!!!
PE2 weer door Belgen laten winnen valt niet goed bij het (Nederlands) publiek, dus.....vul maar in. En toch vlogen we eruit, how was that possible ( maar even in mijn "2e taal") ::hypocriet::
Benieuwd wat jouw uitkomst is, try!!
greets rinck



Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #30 Gepost op: 28-08-2009, 10:36:07 »
 ::)
'k hou het "spannend" hurricane maar 't had vooral met Jorien te maken!!!
en natuurlijk ook wel met mij, maar zij was de aanleiding
of nee eigenlijk niet maar toch........ ::hypocriet::

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #31 Gepost op: 4-09-2009, 17:44:16 »
Hey Rinck!

Dat lag volgens jou aan Jorien? Wat ik me zo kan herinneren is dat jullie een goede lift hadden en jullie lagen voor op Karla en Sofie. Want die proef met dat spinnewiel daar wist jij wel raad mee. Terwijl Sofie meer zin had om dat spinnedingske kapot te slaan, dat is een teken van zwakte maar goed. Die vriendelijke bestuurder wou jullie nog even aan zijn familie voorstellen, nog even wat drinken. iets wat jullie wel vaker deden. Waarin Jorien voor de camera altijd beweerde dat jij Rinck alle tijd nam en dat zij weer verder wou racen. Dus denk ik dat het niet aan Jorien lag. Misschien heb ik even een detailtje gemist maar anders zou ik het niet weten. Dus vertel eens hoe de vork in de steel zit ::jaja::.

groeten,

hurricane
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #32 Gepost op: 5-09-2009, 22:08:06 »
Hey Rinck!

Dat lag volgens jou aan Jorien? Wat ik me zo kan herinneren is dat jullie een goede lift hadden en jullie lagen voor op Karla en Sofie. Want die proef met dat spinnewiel daar wist jij wel raad mee. Terwijl Sofie meer zin had om dat spinnedingske kapot te slaan, dat is een teken van zwakte maar goed. Die vriendelijke bestuurder wou jullie nog even aan zijn familie voorstellen, nog even wat drinken. iets wat jullie wel vaker deden. Waarin Jorien voor de camera altijd beweerde dat jij Rinck alle tijd nam en dat zij weer verder wou racen. Dus denk ik dat het niet aan Jorien lag. Misschien heb ik even een detailtje gemist maar anders zou ik het niet weten. Dus vertel eens hoe de vork in de steel zit ::jaja::.

groeten,

hurricane

Beste Hurricane,
'k Heb wel al vaker vertelt en ook geschreven dat je nog niet de helft ziet en hoort.
Daar komt nog bij dat ze ( de productie) het mooiste/spannenste laten zien en de rest weglaten.
Wij ( Jorien en ik ( zei de gek!) hadden van meet af aan wel in de gaten dat de reis niet voor ons was maar meer voor jullie!!! ( kijkcijfers dus). 't Is verder inmiddels 5 jaar geleden het programma is niet meer dus....
k'kan nu vrijuit schrijven!!!
Hou je vast.

Wij hadden iets van 5 ammuletten goed voor € 50.000, een bedrag wat ik niet elke maand verdien. Naast het genieten van de reis kwam er bij mij ook een ander doel... geld. 'k Werd dan ook gaandeweg wat fanatieker én blind voor allerlei andere zaken. Jorien zag dat en wou ook graag verder maar niet ten koste van.... vul maar in. Het was dus ook Jorien die op een gegeven moment ze": "Rinck ik zie dollardtekens in je ogen". Dat is nooit de intentie van onze deelname geweest. Jorien dus stelde voor om het wat rustiger aan te doen, stoppen stond niet in het contract ( ja, stond er wel op straffe van.....)
Het was dus Jorien die ons tegenhield en mij behoedde voor nog meer stomme dingen. Waar een klein meisje groot in kan zijn en waar en oude lul nog iets kan leren......

Dat met die spinnenwiel zat echt iets anders in elkaar. Het ging mij ook niet zo geweldig af, maar ze hebben de beelden wat door elkaar gegooid. Zo zie je dus dat ze echt met beelden kunnen bepalen wat er moet gebeuren........
Dat detailtje kun je niet zien omdat ze het niet laten zien.
zo zie je maar:  "don't believe everything you see!!!"
greets rinck


Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #33 Gepost op: 8-09-2009, 00:29:20 »
Hmmm dat moet je me nog maar eens live uitleggen.  ::jaja:: Ik weet het je hebt me wel eens wat verteld. En ja  ::jaja:: ik weet het, het gaat om kijkcijfers en het moet natuurlijk vermakelijk voor ons zijn.  Dat van die dollartekens dat waren er volgens mij nog wel meer. Eigenlijk is dat ook best logisch. Als je er bijna bent dan wil je toch eigenlijk ook wel winnen!

groeten,

hurricane
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #34 Gepost op: 8-09-2009, 10:18:22 »
 ;)inderdaad logisch dat je dan wil winnen, maar voor welke prijs
that's the qeustion
vergeet ook niet dat we ( en ook de anderen) zijn geselecteerd op bepaalde skills en daar wisten ze heel goed op in te spelen. Dat was ook hun doel, het uiterste eruit halen.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik in Allahmabad door Ernst Paul werd benaderd in een overigens voor mij legendarisch gesprek. Ik vroeg hem wat hij er tot nu toe van vond, `prachtig, echt , dat wordt genieten voor de kijker, het mag alleen wel wat harder. Jullie zijn erg vriendelijk tegen elkaar. Toen ik het grapje maakte met de vraag wat levert dat op!!!, liet hij merken dat hij dat niet zo kan waarderen. Als je de beelden terugziet moet ik opmerken dat het van toen af aan indeed wat ruiger werd, ´k kreeg `ruzie` met Krieke. Je kunt je dus in gemoeden afvragen in hoeverre dat was opgezet!!!!!!
live uitleggen kan altijd
say when!

NB. mijn engels wordt wat beter he`?, toch?

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #35 Gepost op: 12-09-2009, 10:18:00 »
;)inderdaad logisch dat je dan wil winnen, maar voor welke prijs
that's the qeustion
vergeet ook niet dat we ( en ook de anderen) zijn geselecteerd op bepaalde skills en daar wisten ze heel goed op in te spelen. Dat was ook hun doel, het uiterste eruit halen.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik in Allahmabad door Ernst Paul werd benaderd in een overigens voor mij legendarisch gesprek. Ik vroeg hem wat hij er tot nu toe van vond, `prachtig, echt , dat wordt genieten voor de kijker, het mag alleen wel wat harder. Jullie zijn erg vriendelijk tegen elkaar. Toen ik het grapje maakte met de vraag wat levert dat op!!!, liet hij merken dat hij dat niet zo kan waarderen. Als je de beelden terugziet moet ik opmerken dat het van toen af aan indeed wat ruiger werd, ´k kreeg `ruzie` met Krieke. Je kunt je dus in gemoeden afvragen in hoeverre dat was opgezet!!!!!!
live uitleggen kan altijd
say when!

NB. mijn engels wordt wat beter he`?, toch?
hi
kwil ook wel eens live uitleg maar dan in Belgie 8)denk da ik daar een daje van kan genieten en andere ook  ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #36 Gepost op: 14-09-2009, 17:14:22 »
hi
kwil ook wel eens live uitleg maar dan in Belgie 8)denk da ik daar een daje van kan genieten en andere ook  ::zwaai::

Nou ja ,regel wat zou ik zo zeggen
Is wel al een keer geprbeerd hoor maar de animo valt dan altijd wat tegen!
Zelfs bij een reúnie gaat het altijd om dezelfde mensen, en vaak zijn dat de mensen die je ook op een andere manier wel weer tegenkomt of contact mee hebt. Maar 'k zou het echt te gek vinden om in België ( off all places) zoiets te bezoeken. Moet je ook Chris en zijn vader uitnodigen. Wie weet als hij dit leest dattie vanzelf al contact met je opneemt!!! ( hij is wel wat jonger hoor!!!)
Je moet weten "Stressie" dat ik hier in Nederland nog steeds ( ja echt na 5 jr.!!!) nog lezingen verzorg. Lezingen met Peking Express als onderwerp, ja en dan zelfs aan mensen die het nog nooit gezien hebben!!!, nou ja.... ze zeggen het altijd van de Belgen maar....... ( vul maar in!).

Andere forumbezoekers ( oa. Hurricane & consorten) hebben me al een keer uitgenodigd. Was top en zeker voor herhaling vatbaar. Zorg er eerst maar voor dat Pe. nieuw leven wordt ingeblazen!!!! ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::
greets rinck

NB. heb ook al keer voor de crew van dit Forum ( Test en consorten) hetzelfde gedaan!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #37 Gepost op: 21-09-2009, 14:02:52 »
 ::joehoe::
Toe eens Cris, is dat niet te regelen?.
Jij samen met je vader uitleggen waarom je zijn hoofddeksel gapte, zal wat plezier geven!!!
Wie weet heb je nog meer verhalen. Weet je nog dat ik je lijstje ( met chinese woorden) probeerde te pikken. Samen op een hotelkamer naar elkaar loeren, prachtig was dat.'k Blijf erbij je bent een moordgozer!!!
doeg rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #38 Gepost op: 25-09-2009, 23:41:09 »
Ja die Chris met die badmuts van z´n vader! Haha dat was wel lachen. Oh en dat blokken door ene Rinck! Dat zal hij wel niet snel vergeten zijn! Jammer dat ze er als 2e duo uitmoesten, ze waren vermakelijk. Kunnen ze niet eens naar het noorden van Nederland komen, samen met Rinck. Gezellig, mooie verhalen!

groeten,
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #39 Gepost op: 28-09-2009, 14:48:28 »
Ja die Chris met die badmuts van z´n vader! Haha dat was wel lachen. Oh en dat blokken door ene Rinck! Dat zal hij wel niet snel vergeten zijn! Jammer dat ze er als 2e duo uitmoesten, ze waren vermakelijk. Kunnen ze niet eens naar het noorden van Nederland komen, samen met Rinck. Gezellig, mooie verhalen!

groeten,
Nou ja Hurricane,
je ziet 'k probeer er alles aan but nothing so far.
k Zal hem eens bellen en kijken oftie dan iets van zich laat horen!!!
we give it a try!!
doeg rinck