Auteur Topic: Peking Express 4 jaar na dato!  (gelezen 138086 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Peking Express 4 jaar na dato!
« Gepost op: 10-03-2009, 15:26:05 »
Geachte lezers en forumbezoekers,
We hebben kunnen lezen dat Expeditie Robinson een vervolg krijgt maar Peking Express te dode is opgeschreven. We zullen het dus moeten doen met dat wat op ons netvlies staat gegrift en de beschikbare Dvd's. Maar er is zoveel meer! Vandaar hierbij de oproep aan een ieder ( forumbezoekers en oud-deelnemners)om allerlei verhalen en gebeurtenissen vooral te melden en hier te laten weten.Ik zal zelf, hoe kan het ook anders, een voorschotje nemen. Ja echt, ook ik heb nog steeds zaken die niet vertelt zijn!

Lokatie: Zuid-China
Moment: de befaamde (of beruchte) barbeqeu waarbij wij Just En Brechtje mochten uitnodigen, het vervolg van de groepjesvorming!

We hadden een heerlijke barbeqeu gehad waarbij we alles van wat er aan kip zit te eten kregen. Zelfs de poten braden ze op de barbeque, d'r zit echt geen smaak aan. Maar goed voor het moraal was dit een prachtig moment.
's Nacht sliepen we op een soort recreatiepark in de door de organisatie meegenomen tentjes. Het was verrukelijk weer en 's ochtends heb ik , volgens mij voor het eerst, heerlijk kunnen zwemmen. Zwemmen tussen de ijsvogeltjes, te gek. Nou waren we natuurlijk zo langzamerhand wel al wat gewend maar die chinezen blijven rare lieden.
Lees.
Dat chinezen anders toileteren dan dat wij dat doen was ons inmiddels bekend. Een gat, een emmer, een kuiltje overal hadden we onze bruine jongens al in gedraaid. Van lekker poepen was eigenlijk never sprake. Ja in het begin toen we nog in een hotel mochten slapen maar na een week moesten we bij de "locals" verblijven ( en terecht!). Goed, daar in Zuid-China op dat recreatieterrein ging het anders.
Er was een sleuf waar je je behoefte moest doen, er sijpelde voortdurend wat water door die dan je drol(len) moest meenemen. Aan de zijkanten van de sleuf waren voorgevormde "voeten" gemaakt alwaar je in moest gaan staan. Die pasten dus mij niet ( maatje 47). Vandaar balanceren, al tijdens de broek uitdoen. Balanceren met je broek op de enkels en dan ook nog mikken omdat anders je hielen/ schoen/broek en andere kleur kregen. Dat was mij al regelmatig gelukt hoor, en tijdens het liften was dat niet altijd je dat! Ok, ik zit daar, komt er plots iemand bij mij langs lopen, een chinees. Hij gaat achter mij zitten!, ook poepen!!! Geloof me dat kakt niet lekkere, iemand die van achter jou ziet poepen. Ok we zijn natuurlijk niets gewend omdat we geen poepcultuur hebben, maar t'kan nog gekker. Er ging ook nog iemand voor me zitten!, daar keek ik dus recht tegen aan. Het rustig poepen ging niet meer dus ik ging vauit hurkhouding staan. Dat deden mijn poepgenoten ook, we staan daar dus gedrieén onze broek op te hijsen. Een blanke man van 1.94 en twee chineze mannetjes die amper tot mijn iddel kwamen. Dolkomisch gezicht moet dat zijn geweest. We schoten dan ook alle drie in de lach omdat we door kregen dat dit een absurde situatie was. Lachen met op het laatst tranen in de ogen. Ben nadien ergens in de bosjes gaan zitten, wij hebben niet zo'n poepcultuur en alleen kakt het een stuk rustiger!, maar het blijft een prachtsituatie.
Poepen in China doe je nioet alleen!

bruine groeten rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2009, 20:19:18 »
 nou lekker ik zat net te eten...  ::rofl::

groet´n,

jan
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2009, 21:00:34 »
nou lekker ik zat net te eten...  ::rofl::

groet´n,

jan
::rofl:: nou ja Jan , dat kon ik natuurlijk niet RUIKEN!!!!!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2009, 09:49:02 »
 ::joehoe::
Goed het wordt dus nog steeds gelezen dus hierbij het tweede (poep) verhaal!

Lokatie: Midden-China
Moment: aan het einde van een zeer vermoeiende lift dag.

Het was al enigzins donker toen we hoorden dat het eerste koppel ( Jeroen & Manja, wie anders!!!) het einddoel al hadden bereikt. Op dat moment werd via GPS een ieder zijn positie bepaald. Weet echt niet meer waar wij stonden in het klassement, maar vast niet bovenin!
Goed wij moesten een slaapplekje zoeken en stonden in een dorppie met eigenlijk alleen maar een hoofdweg door het dorp waarover verschrikkelijk hard werd gereden( en getoetert!!!!. We zaten in één of ander eethuisje, laat, moe, en eigenlijk hadden we zoiets van laten we hier maar gaan liggen. Dat mocht echter niet omdat bleek dat het een soort hotel)letje was. Het beleid was zojuist omgebogen, hetgeen betekende dat we alleen maar meer bij locals mochten overnachten. Hotels was to easy en minder leuk voor het beeld.
Zoeken dus langs een weg met alleen maar langsscheurende vrachtwagen die soms een deel van hun goed verloren door de slechte staat van de wegen. Overal troep dus. Aanbellen, ´t was inmiddels een uur of 8 ´s avonds. En ja hoor Jorien haar smeekbedes werden gehoord, we vonden weer een slaapadresje. Haast ondanks de vervelende camera die alles nog eens weer extra verlichtte. De mensjes waren uiterst behulpzaam bij het inrichten van onze tijdelijke slaapkamer.

Ik moest nodig en maakte via de inmiddels bekende gebaren duidelijk dat `ik moest`. Lachend maar duidelijk herkennend werd mij de plaats van het toiletteren gewezen, een sleuf waarbij je op een soort plank kon steunen. De sleuf was wel een meter of 5 lang. Overal lag wat dus de doorspoeling was niet optimaal. De geur was dan ook nafenant, stinken dus. De familie bestond uit vader,moeder en een stuk of wat kinderen, meer dan 1 in elk geval!
Vader voerde het woord, moeder voerde uit en de kiddies zagen we giechelend op de achtergrond.
Goed we waren moe hadden in het hotelletje al wat chips gegeten dus slapen. Nou dat kwam goed uit want om exact 21.00 uur ging het licht uit!!! Aardedonker was het overal, alleen de snelweg verlichte nog enigzins ons tijdelijk verblijf. Slapen dus. Ik moest echter alweer!!!. Vergeet niet dat ik dagelijks de kliekjes van Jorien ook op mijn bord geschoven kreeg. Jullie weten, of niet maar dan nu, dat ik de houding had dat als je daar iets te eten kreeg je het ook op moet eten. Wij rijke westerlingen daar een beetje rondreizen om wat mooie plaatjes te schieten en dan ook nog niet je bordje leegeten kwam in mijn woordenboek niet voor! dus........ een spreeuw is geen mus, eten!

Al weer uit de broek. Zoekend naar de plek die ons gewezen was moest op de tast en het schamele licht van de voorbij razende auto´s. Trap af en zoekend naar de gammele achterdeur, gevonden!. Nou was het ergens daarachter, ik schuifelde langs een ruwe meer en vond met mijn voeten een verdieping in de grond, dat moest de sleuf zijn!!!!
Met mijn handen zocht ik verder tastend in de donkere ruimte. Ja ik voelde iets, maar... het gaf mee en het was warm.... nee..... er zat al iemand geleund tegen de enigzins loszittende plank. Uit de kreetjes die tot mij kwamen bleek dat mevrouw op dezelfde lokatie zat, te kakken, en och ik moest zo nodig. Dus.. een plekje naast mevrouw gezocht en zo poepend in de duisternis mijn zaakje laten vallen. Wederom dolkomisch maar uiterst ongemakkelijk.
De volgende ochtend moesten we weer erg vroeg op pad, ´k heb mevrouw niet kunnen bedanken voor de nachtelijke poeppartij. ::trots::
doeg rinck

Offline Broer karel

  • Forumlid
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2009, 12:28:32 »
Uitdrukkingen van Rinck:
"Dus ... een spreeuw is geen mus" en
"Wie gokt is niet goed wijs, maar wie niet gokt wint nooit een prijs".

Laat ik ook een aan toevoegen:
"Al zijn je verhalen nog zo rond, zij komen altijd neer op stront".

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2009, 13:34:42 »
Uitdrukkingen van Rinck:
"Dus ... een spreeuw is geen mus" en
"Wie gokt is niet goed wijs, maar wie niet gokt wint nooit een prijs".

Laat ik ook een aan toevoegen:
"Al zijn je verhalen nog zo rond, zij komen altijd neer op stront".
prachtig, een nieuwe in de reeks en deze wel heel toepasselijk, dank
ik maar denken "broer Karel" is nieuw voor me
maar je kent alles al!
greets rinck  ::jaja::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2009, 12:05:22 »
geinspireerd door het rond van "broer Karel" zet ik zo eens na te enken en kwam in mijn gedachten het poepverhaal van Karla tegen!!!
Lokatie: Noord -India
Tijdstip: de eerste dag nadat Jeroen & Manja eruit lagen.

We werden gedropt op een wat lullig bleekveldje nabij een hotel. Het was ons al duidelijk dat wij weer als tweederangs burgers in een tentje konden gaan slapen terwijl de crew lekker kon gaan "dikkedakken" in het luxe consort. Nou moet je natuurlijk niet klagen in een land waar het kastensysteem er nog steeds voor zorgt dat 80% van de bevolking alleen maar een keetje met golfplaten heeft om in te slapen, althans in de steden!. Wat dat betreft waren de tentjes zelfs luxe. Daar dachten Karla & Sophie duidelijk anders over. Ze vonden het maar onrein, en... ze hadden een punt omdat de tentjes echt nog niet één keer ook maar een beetje gereinigd waren, het zand vauit Zuid-China ( lees het BB-verhaal) zat er nog steeds in!
Goed, schoonmaken dus zoveel dat lukte. Er werd ons voorts te kennen gegeven dat we ons grotendeels zelf moesten redden en niet bij het hotel mochten aankloppen. Nou ja, daar hebben we ons niet zoveel van aangetrokken 'k Heb dan ook wat eten besteld bij de receptie en laten weten dat de nota naar dhr.Poppe kon gaan. Dat had effect we kregen gelijk de meest lekkere broodjes geserveerd, kwestie van gewoon regelen: geen gelul gebak van Krul!!

Verder waren we dus op ons zelf aangewezen en communicatie met de crew was er minimaal.In het hotel mochten we niet meer komen, zelfs niet om naar het tiolet te gaan. Nou konden we ons zelf redelijk vermaken hoor dus voedsel bij elkaar leggen wat water en meegepikt bier en "feestje"! Dat ging leuk, en tot laat wisten we ons te vermaken.
Ik moest 's nachts weer eens wat water wegbrengen en sloop uit mijn tent op zoek naar een plekje om te "wateren". Achter de tenten langsgeslopen hoorde ik wat gestommel bij de tent van Karla & Sophie. ( Als ze dit lezen springen ze alsnog uit hun vel!!!) En .... wie zit daar.... Karla.... boven een gaatje in de grond zit ze een drol te draaien .... en stinken, niet geloven.
'k Heb haar de andere dag er lachend mee geconfronteerd. Hoe kunnen nu twee zo propere dames een drol achter de tent aan het draaien zijn? Rinck... hou op daarover praat men niet... maar het stonk er nog.
Dus het blijft;
al is een verhaal ook nog zo rond... het blijft en gaat altijd over stront!!!!
doeg rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2009, 21:34:52 »
Gelukkig was ik nu niet aant eten! Zo lees ik nog eens wat! Echt  ::rofl:: dit.
Die Karla toch...
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2009, 09:09:34 »
 ;D
ja Hurricane als je nou over eten begint dan kunnen we nog wel even....... verhalen genoeg!!!
laat ik beginnen bij de wat mildere:

Lokatie: Midden-China
Tijdstip: de avond voordat we de proef met de aalscholvers deden.

Weten jullie het nog?, de Moonhill. We kwamen als tweede aan net achter Karla & Sophie en vóór Jeroen en hoe heet ze ook al weer!!!
Omdat we tweede waren mochten we meedoen aan de proef der proeven en dan vooral vanwege de prachtige lokatie. Als jullie de beelden niet meer kennen; opzoeken. Echt onwerkelijk zo mooi.
Goed, we werden als voorbereiding op de proef voorgesteld aan de visser en zijn gezin. De man in kwestie was wat chagarijnig, en niet onterecht zoals later bleek. Maar 't werd ons ook duidelijk dat we hier zouden overnachten.
'k Had intussen ook de bus met bobo's ontdekt en had al begrepen dat deze proef bijzonder was. 's Avonds tijdens het proefvissen zagen we een vastgebonden luchtballon met een cameraman erin, een enorme organisatie rond deze proef dus dat moest wel wat bijzonders zijn! Maar goed 't gaat nu over het eten.
We hadden met het proefvissen nogal wat vis gevangen. Die ging natuurlijk mee naar "huis".
Op tv. is nog te zien dat we die zelf gingen slachten. Nooit gedacht dat ze dat zouden uitzenden want om Marianne Thiemme en haar dierenpartij hebben we de beelden toen we kippen slachten nooit gezien!!!! Hier dus wel.
Lekkere visjes die we gelijk daarna gingen consumeren. De maaltijd werd in gezamelijkheid met opa & oma genuttigd, daar nog wat kinderen bij en dus een gezellige samenzijn. De vrouw des huizes stond weer in de "keuken" en at staand. We lieten het ons smaken, echter de verse vis had nogal wat graat in zich. Ja wat doe je daarmee!!!
Keek wat in het rond met mijn mond vol met graat. De Oma zag dat en lachte me toe. Ze liet me zien hoe dat op zijn chinees gaat: uitspugen gewoon op de grond, waar iedereen gewoon bij zit!!! Echt, vond het geniaal, waarom zo moeilijk doen, gewoon uitspugen!. Toen kwam nog het mooiste, de kat werd geroepen en die ging met mijn hap graat /vis/ speeksel aan de haal. Prachtig voorbeeld van hergebruik.
'k Zou het hier ook wel introduceren, weet echter niet of onze cultuur daarvoor geschikt is????
Wat denken jullie?, hier ook eens proberen.

lekkere groet rinck   :P

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2009, 12:16:26 »
Ja dat kan ik me wel herinneren. Daar was je vrij goed in dat vissen met die aalscholvers, jammer dat ze opeens geen zin meer in hadden  ::rofl:: Werd het nog spannend ook! Ja die Chinezen spugen gewoon in hotelkamers! Of niet Rinck? Ik weet niet of dat wel zo´n goed idee is omdat hier te introduceren. ::rofl::

groet´n,

jan
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #10 Gepost op: 20-04-2009, 08:31:11 »
Nog even terugkomend op het voorgaande verhaal:
'k vertelde daar over de visser die wat narig was, en niet zonder redenen.

Wat wij niet wisten is dat elke game van te voren werd doorgenomen door de crew.
Doel was natuurlijk om na te gaan of het haalbaar was en mogelijk niet te gevaarlijk.
Dat was ook hier op de gele rivier gebeurd, dagen voordat wij aankwamen was men al gaan proefdraaien.
Dat proefdraaien was bij onze visser gedaan en daar ging het gelijk al fout. Bij één van de eerste shots was de aalscholver in de schroef van de volgboot geraakt en gedood!!!! Dit was natuurlijk een ramp voor de visser.
Het verhaal gaat dat zo'n visser een jaar of tien (10) zo'n vogel aan het trainen is voordat zo'n dier het "vak" verstaat. Nou twijfel ik daar een beetje aan maar goed ga er maar van uit dat het veel tijd kost om zo'n dier af te richten, dus....... een spreeuw is geen mus!
Logisch dan ook dat deze man verschrikkelijk baalde. De crew heeft na het incident de portemonnai getrokken en gezamelijk het geld voor een nieuwe vogel opgehoest ( we hebben het over ettelijke honderden €). Natuurlijk dat hij nog steeds de pe in had, ook toen wij langskwamen, daar was het allemaal om te doen: zo'n grijze hollander met zijn roodharige dochter die zonodig ook moesten vissen met de befaamde aalscholvers! Logisch dat de man dacht waar doe ik dit voor!
greets rinck  :-[

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #11 Gepost op: 21-04-2009, 20:25:35 »
Dus.. een plekje naast mevrouw gezocht en zo poepend in de duisternis mijn zaakje laten vallen. Wederom dolkomisch maar uiterst ongemakkelijk.
De volgende ochtend moesten we weer erg vroeg op pad, ´k heb mevrouw niet kunnen bedanken voor de nachtelijke poeppartij. ::trots::
doeg rinck

Haha die Rinck! Gezamelijk poepen is weer eens wat anders dan gezamelijk ontbijten/lunchen/ dineren  ;D

Wel ontzettend leuk dat na VIER jaar nog steeds verhaaltjes binnendruppelen! Volgend jaar jubileumpje Rinck?

Grtz

Mars
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #12 Gepost op: 12-05-2009, 15:22:36 »
Haha die Rinck! Gezamelijk poepen is weer eens wat anders dan gezamelijk ontbijten/lunchen/ dineren  ;D

Wel ontzettend leuk dat na VIER jaar nog steeds verhaaltjes binnendruppelen! Volgend jaar jubileumpje Rinck?

Grtz

Mars
Hé Zartan, "oude "makker!!!
'k ben d'r ff van tussen geweest, een wat vroege vakantie zeg maar, Zuid Spanje
prachtig land en een nog veel mooier klimaat, dwz nu , straks is het daar te warm ( Andalusië)
Ja Zartan , nog steeds na vier jaar. 'k Had ook hier ergens al een keer vertelt dat ik nog steeds lezingen geef over ditzelfde onderwerp. Verhaal en beelden doen het nog steeds. Maar goed ook jij zit hiet nog steeds op org.
grote groeten rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #13 Gepost op: 13-05-2009, 15:59:53 »
door de verschillende lezingen komen er soms weer zaken naar boven drijven,
zo ook deze.

Lokatie; woestijntrip met ezel en schapen
omstandigheid; dorst/honger en zo'n 38 graden.

Jorien was de bedienster van het "kompas" wat ons in de goede richting bracht en naar een lokatie alwaar wij een vlag zouden zien staan. We liepen al een paar uurtjes, hadden al gieren zien vliegen, waren al gewend aan onze metgezelin(en, hadden ons verwonderd dat ook hier mensen (kunnen) wonen en voelden ons op ons gemak in de woestijn (behalve dan die temp.)Soms liepen we op paden soms echt dwars door de woestijn. De ezel was wat ongewillig in onze keuze van paden en dus zochten we steeds weer naar "verharde lijnen" in het landschap. Een prachttocht die ons de omstandigheid van het harde leven deed vergeten. Ok zandhappen, maar met de temp was te dealen.
We vonden een `recht`pad dat eindeloos leek te zijn en gingen wederom met goede moed met versnelde pas. Na ruim twee km. op datzelfde pad klonk er van heel ver geluid wat op muziek hoorde en we keken enigzins verschrikt om ons heen. Hier radio 3 FM, dat verzin je toch niet. Naarmate wwe ons pad vervolgden werd het geluid defineerbaarder en het was echt muziek! Aan de horizon doken bewegende beelden op, spannend en een beetje bevreesd toch ook wel. De bewegende beelden werden duidelijker, het werden mensen en we liepen naar elkaar toe. De muziek werd harder en hetr was jammergenoeg een ander genre dan 3FM, de katten klonken erin door oftewel het indiase vrachtwagenmuziek met , in onze oren, veel kattegeklaag.
Naarmate de mensen dichterbij kwamen werd het ons duidelijk wat het waren.
Woestijnmensen met een ghettoblaster die voluit open stond. Loop je aan het eind van de wereld en dan kom je dit soort van beschaving tegen. Het werd nog erger. Ook zij waren verbaasd, toen ze onze huidskleur ontwaarden was er maar één beweging; handpalm naar voren en vragende ogen gevolgd door een mond die tuitte en riep MONEY, Money, money
We waren weer even terug in de harde werkelijkheid die INDIA heet.
doeg rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #14 Gepost op: 23-05-2009, 07:09:30 »
nog een verhaal ,waarvan ik twijfel of het verstandig is het hier neer te schrijven??
Maar toch, 'k doe het5 in gedeelten. Kijken wat jullie reaktie is.

Lokatie India
Situatie: Reizen in India met de bussen
Kreet: "You don't trafel in India without money, so out!!!!!!!"

Voor de kijkers onder jullie, jullie weten vast nog dat wij, met name wij!, regelmatig uit de bussen werden gegooid omdat we mochten /konden/wilden betalen. 'k Kan jullie vertellen, er is niets frusterende dan uit een bus worden gegooid.
t'Begon natuurlijk allemaal als gijn/pesterijtje van Krieke die ons op een gegeven moment toeliet in een bus waar zij ook al in zaten. Onze verhouding was toen al wat stekelig, we hadden juist door hun al een aantal keren een omweg in de schoenen geschoven gekregen. Logisch, nou ja logisch(?), want ik ( wij) was zijn verjaardag vergeten, en hem ( en Natalie) niet uitgenodigd bij de welbekende Barbeque in Zuid-China. En juist ik zou dat moeten weten omdat ik ook daar in India jarig was. Stom dus, Krieke mocht je dit ooit nog es lezen: SORRY (ZON)
Maar goed zij zaten in de bus en wij dus.....ook. Toen de conducteur bij hem langs kwam maakte hij duidelijk dat ik zou betalen, geniaal natuurlijk, 'k had het zelf kunnen bedenken. Maar...... we mochten niet betalen voor ons vervoer, so out: "You don't trafel in India without money, so out" werd keihard bewaarheid ven we werden er uit gegooid. Dat was de eerste keer. Zo volgden er nog een aantal keren, daar moet je dus.... iets op vinden, maar wat???? ::regenboog::

Geven jullie eens een aantal oplossingen. Ben benieuwd wat er op komt.'k Beloof jullie dat ik uiteindelijk vertel hoe ik het heb opgelost. DWZ. als de goede oplossing erbij is!!! Stel je voor dat er toch nog een remake komt!!! ::pinokkio::
doeg rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #15 Gepost op: 27-05-2009, 20:13:12 »
Mooie verhalen weer Rinck! Maar volgens mij weet ik de oplossing al. Trouwens dat van Krieke is ook een erg vriendelijke oplossing >:D
Maar volgens mij geef je stiekum geld aan zo´n lokale buspassagier en vervolgens laat je hem kaartjes voor jullie kopen...  ::jaja::

groet´n,

jan
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #16 Gepost op: 4-06-2009, 09:07:45 »
Mooie verhalen weer Rinck! Maar volgens mij weet ik de oplossing al. Trouwens dat van Krieke is ook een erg vriendelijke oplossing >:D
Maar volgens mij geef je stiekum geld aan zo´n lokale buspassagier en vervolgens laat je hem kaartjes voor jullie kopen...  ::jaja::

groet´n,

jan

Ja Jan, jij als "grootste" fan zou ook niet weten hoe het in elkaar zat. Sterker 'k heb het jullie zelfs persoonlijk verteld, toch?

En indeed, 'k heb geld bij een rijke familie ( die in Alamabad bij wie we mochten overnachten omdat we als eerste aankwamen!)kunnen "lenen" (maar liefst ong € 20,=, dus geld genoeg). Elke keer als we weer in problemen kwamen haalde ik de "slaaptechniek" naar voren. Dat ging als volgt: We stapten in een bus en om de aandacht van de cameraman te ontlopen zei ik tegen Jorien: "pappa is moe en gaat slapen , blijf jij maar voor in de bus om te kijken of we goed zitten en zo kun je ook de andere teams in de gaten houden'. De cameraman bleef dan bij Jorien en ik regelde achter in de bus een "betaalde" gratis lift. Dit was nadat we drie keer zonder pardon uit de bus zijn gegooid hoor en jullie weten het : een ezel in't gemeen die stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen. In India heet dat "you don't trafel in India without money, so out". Busdriver stop the bus!!!!. k'hoor het nog wel eens hardop schreeuwen in mijn dromen!!!!

Jan, top, jij weet alles nog, gun je eigenlijk een soortgelijke reis. ::bravo::

doeg rinck

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #17 Gepost op: 10-06-2009, 09:34:39 »
Vals spelen dus :o. ::rofl::  wel slim bedacht. Dat die camera mensen niet iets door kregen. Eerst er altijd uitgegooid worden dan ineens niet meer. En altijd het zelfde liedje. :P

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #18 Gepost op: 10-06-2009, 19:16:48 »
Vals spelen dus :o. ::rofl::  wel slim bedacht. Dat die camera mensen niet iets door kregen. Eerst er altijd uitgegooid worden dan ineens niet meer. En altijd het zelfde liedje. :P
hé Vieffan wordt er maar es drie maal achterelkaar uitgegooid, dan wil je wel alles doen hoor.
Slim klinkt wel heel anders dan vals!!!!

de crew kreeg iets door maar konden er niet de vingers achter krijgen.
Ze daagden me uit om het nog een keer te doen. Ik zei prima, maar wat wordt de inzet. Dat wij eruit vlogen was het antwoord. Ik kreeg niets ervoor in de ruil, nou zeg nou zelf da's niet echt aantrekkelijk.
De eerstvolgende keer dat het wel aan de orde kwam en ik het weer voorelkaar kreeg moesten we een andere route volgen voordat de conducteur ons controleerde. ::rofl:: Hadden die mensen die ons hielpen mooi een extraatje. ::jaja::
greets rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 4 jaar na dato!
« Reactie #19 Gepost op: 11-06-2009, 18:09:21 »
Hey Rinck,

dat klopt je had het zelf verteld. Ik heb dus duidelijk wel opgelet. ;)
Je had ook nog al wat van die luke spullen verzameld tijdens die editie! Erg uiteenlopende dingen kan ik me herinneren  ::ok::

groeten uit het friesche land,

jan
Je kan het hebben jongen!