Auteur Topic: Nieuw Seizoen PE in 2009?  (gelezen 102992 keer)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #20 Gepost op: 4-10-2008, 15:31:58 »
Peking Expres is niet opgenomen in de programering 2008-2009,dus mocht het komen dan misschien in de programering 2009-2010 met het programma ergens in September 2009 en opnames begin Januari 2009 of zo.

Dat moet inderdaad sowieso het geval zijn, aangezien er nog steeds geen kandidaten gezocht worden. Misschien willen ze het format een jaar in de ijskast zetten (zoals bij Wie is de Mol gebeurd is), zodat het straks weer fris op de zender kan komen. Of misschien willen ze in een volgend seizoen wel groter uit gaan pakken om het programma een nieuwe impuls te geven. Misschien een soort The Amazing Race meets Peking Express? Het liftconcept en overnachten bij de lokale bevolking, maar dan in meerdere landen?
Nu de producent zo goed boert in het buitenland met het format van Peking Express hebben ze misschien ook meer middelen om het uit te breiden. Trouwens erg apart hoe de Moskou-Peking-route in andere landen op de buis wordt gebracht. De Spanjaarden doen het toch iets anders dan de Nederlanders/Belgen:



Toch komen die Drumtower, kamelen, raft, trein, Chinese muur etc. me allemaal wel bekend voor :D.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2008, 15:35:06 door honeymaker »

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #21 Gepost op: 4-10-2008, 20:38:06 »
gave promo, verder versta ik er niks van. ik kan me geen kamelen herinneren bij de ned. PE. Loes

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #22 Gepost op: 5-10-2008, 00:05:51 »
Ik vind persoonlijk 'onze' versie mooier. Bij de Spanjaarden lijkt het, op basis van de intro, ook minder om de koppels te gaan, aangezien die niet eens in de intro zitten.

ik kan me geen kamelen herinneren bij de ned. PE.

Niet? Het is ook al een tijdje geleden. Reinier & Clarinca, Jeske & Elias en Hans & Rani trokken in het allereerste seizoen met een kameel door de Gobi-woestijn, waarbij de kameel van Hans & Rani er op een gegeven moment met hun bagage vandoor ging en zij bijna hun paspoorten kwijt raakten.

Reinier & Clarinca


Hans & Rani


Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #23 Gepost op: 23-10-2008, 01:16:49 »
Zeeeg, ik had een vraagje. ALS er ook nog maar een PE komt, wil ik me er graag met een vriendin voor opgeven. Máár wij vroegen ons af wat de minimumleeftijd was? :o Want ik weet dat die bij ER op 18 ligt, maar wij konden ons niemand van 18 herrineren (of we hebben ze ouder geschat ;) ). Is dat misschien vanwege de grote verantwoordelijkheid die jezelf, maar ook de cameraploeg etc. hebt hoger? Want ergens konden we er ook wel inkomen dat twee duidelijk buitenlandse meisjes (ervanuitgaand dat het in een Zuid-Amerikaans of Aziatisch land op wordt genoemen) waarvan ééntje ongelooflijk blond (denk Anja en Nancy en dan nóg iets blonder :) ) het best wel gevaarlijk kan zijn in dat soort landen, omdat je zo opvalt.

Nou allereerst hopen dat er nog een serie komt, maar iemand verder enig idee?  :D

Het speelt trouwens wel een beetje tegen dat Art nou ook al Return to sender doet hè :( Als hij dat niet deed, was er misschien nog wel een grotere kans dat PE weer terugkwam..
« Laatst bewerkt op: 23-10-2008, 01:18:51 door Marijee »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #24 Gepost op: 23-10-2008, 08:53:22 »
18 is inderdaad de minimumleeftijd, maar zoals je zelf al zegt zullen ze niet zo snel twee mensen (en al helemaal niet twee meisjes) van 18 mee laten doen, denk ik.
Volgens mij was Jorien 19 tijdens PE (Rinck?), maar die reisde dus met haar vader.

Bovendien is je kans om je te onderscheiden sowieso al nihil. Er zijn natuurlijk heel veel mensen zoals jij die zich direct op hun 18e opgeven. En gewone 'vriendinnen' halen het ook al nooit. Daarmee val je niet op in de selectie.
Misschien als je een heel opvallend uiterlijk hebt, met allemaal piercings en tattoos en een maf kapsel, dan kun je hun aandacht nog trekken.  ;)
Maar als ze alleen twee blonde meisjes van 18 zien, die 'slechts' gewoon vriendinnen zijn (en niet tweelingzusjes of iets dergelijks), ben je volgens mij kansloos.
« Laatst bewerkt op: 23-10-2008, 08:56:27 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2009, 15:38:42 »
Ik heb Fort Boyard altijd heel leuk gevonden en het zelfs zonder dat ik het goed kon verstaan een tijdje op tv5 zitten te bekijken. En ik denk dat ze in Nederland en België helemaal vergeten zijn dat het vroeger een groot succes was op tv. Andere programma's worden wel opnieuw opgenomen van oude successen. Wie gaat de tvlui wakker schudden? Loes
goede middag
het zal wachten worden er komt zeker geen peking express VI gelezen in de krant (belgische) heden ::ohno::
misschien volgend jaar hopelijk
crisis ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #26 Gepost op: 5-05-2009, 13:51:48 »
Afgelopen zaterdagmiddag lag ik te zappen en toen kwam PE voorbij. De serie met Yves en Wendy enzo. Volgens mij de eerste aflevering, want er zaten vrij veel kandidaten in. Waaronder Lut en Chris en ook die 2 dames, waarvan de één ADHD had. De Mekong route was het ::tandpastasmiley:: Was best leuk om weer te zien, ik denk dat ik de hele serie weer ga volgen, was best een serie met 'vuurwerk' herinner ik me ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #27 Gepost op: 5-05-2009, 15:06:53 »
Al het hele jaar zijn er constant herhalingen. Heb een serie zelfs twee keer voorbij zien komen. Het begon geloof ik met VIP  ergens vorig jaar  en toen dit jaar zag ik die nog eens.

Offline Marmara

  • Forumlid
Nieuwe Peking Express?
« Reactie #28 Gepost op: 15-05-2009, 01:39:15 »
Komt er nog een nieuwe Peking Express? Zo een fantastisch show mogen ze niet stoppen vind ik. Tis gewoon de spannendste en interessantste show ooit + tis dan ook nog made in Belgium&Holland. :D
Ik kan niet wachten :D

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Nieuwe Peking Express?
« Reactie #29 Gepost op: 15-05-2009, 05:43:52 »
Nee, dit jaar niet iig, voor zover ik begrepen heb. Maar wie weet... miss wel volgend jaar, dat zou leuk zijn idd :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe Peking Express?
« Reactie #30 Gepost op: 16-05-2009, 09:03:42 »
Nee, dit jaar niet iig, voor zover ik begrepen heb. Maar wie weet... miss wel volgend jaar, dat zou leuk zijn idd :)
Een weetje. Yves en Wendy en Inge en Lien(de vuurtoren en het ADHD meisje) zijn ondertussen geen koppel meer.Dat heb ik zojuist in een vrouwenblaadje gelezen.  :-[

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #31 Gepost op: 16-05-2009, 20:41:04 »
Inge en Lien zijn al heel lang niet meer samen. Al bij de laatste afleveringen was te zien dat ze niet meer samen zijn.

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #32 Gepost op: 27-05-2009, 20:15:15 »
Yves en Wendy begonnen die serie toch ook al als ex-partners?
Je kan het hebben jongen!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #33 Gepost op: 27-05-2009, 20:23:10 »
volgens mij niet, hoor.

Offline xj900s

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #34 Gepost op: 30-05-2009, 10:03:00 »
Hoi, hoi

Yves en Wendy zijn idd begonnen aan de race toen ze al geen relatie meer hadden.
En dat van Inge en Lien was ook te zien in de aflevering van PE waarin er terug werd geblikt op alle seizoenen van PE. Inge en Lien zouden gaan trouwen, maar dat is er nooit van gekomen.

En laat het nieuwe seizoen van PE maar komen.

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #35 Gepost op: 30-05-2009, 21:10:17 »
Ja ze zouden toen beide dames opzoeken maar alleen Inge, niet met rood haar meer, was toen van de partij.... Ach ja ik ergerde me wel aan ze, maar eigenlijk maakten ze die serie ook weer een stuk leuker...
Je kan het hebben jongen!

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #36 Gepost op: 28-10-2009, 16:30:44 »
peking Express 2009 gaat niet meer lukken  ::niet-ok::
Maar .... zou 2010 nog haalbaar zijn ???  ::zon:: ::zwaaisip::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #37 Gepost op: 29-10-2009, 09:41:47 »
peking Express 2009 gaat niet meer lukken  ::niet-ok::
Maar .... zou 2010 nog haalbaar zijn ???  ::zon:: ::zwaaisip::
Nou Sarah ( ben je 50?)
lijkt me te gek hoor!
Moet wel eerlijk zeggen dat de sjeu zo langzamerhand er een beetje van af gaat.
Het concept heeft input nodig; vernieuwing.
Kijk naar ER, in't begin geweldig en nu veel herhaling van wat we al weten.
Als forumbezoeker weet je ook dat er al vele keren gesproken is over  "de best off"
of een super-PE met winnaars en verliezers. Format mogelijkheden te over.
Wat van het idee om vroegere winnaars te bezoeken en te kijken wat voor impact PE op hun verdere leven heeft gehad!!! 'k Hoor Art nog zeggen; "en wat dit met hun verdere leven gaat doen, het wordt nooit meer hetzelfde"
En misschien raar om dat uit mijn mond te horen ( en 'k was beslist geen winnaar!!) maar het klopt! ::oink::
Ideeën te over, misschien de producent(en)( KANAKNA)nog eens aanschieten. Probleem is echter altijd........juist
geld!!!
peking groet rinck ::regenboog:: ::ok::

Offline Sarah70

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #38 Gepost op: 29-10-2009, 15:59:28 »
Nou Sarah ( ben je 50?)
lijkt me te gek hoor!
Moet wel eerlijk zeggen dat de sjeu zo langzamerhand er een beetje van af gaat.
Het concept heeft input nodig; vernieuwing.
Kijk naar ER, in't begin geweldig en nu veel herhaling van wat we al weten.
Als forumbezoeker weet je ook dat er al vele keren gesproken is over  "de best off"
of een super-PE met winnaars en verliezers. Format mogelijkheden te over.
Wat van het idee om vroegere winnaars te bezoeken en te kijken wat voor impact PE op hun verdere leven heeft gehad!!! 'k Hoor Art nog zeggen; "en wat dit met hun verdere leven gaat doen, het wordt nooit meer hetzelfde"
En misschien raar om dat uit mijn mond te horen ( en 'k was beslist geen winnaar!!) maar het klopt! ::oink::
Ideeën te over, misschien de producent(en)( KANAKNA)nog eens aanschieten. Probleem is echter altijd........juist
geld!!!


Nee hoor ben nog lang geen 50, moet nog 40 worden  ::rofl::

Ik zou wel weer een "echte-ouderwetse" PE willen, dus van Moskou naar Beijing, de taalbarriere is dan volgens mij het grootst, de route geweldig mooi ! Weinig poespas eromheen, gewoon gaan !!! In de zuid-amerika versies merk je toch dat er steeds meer voorbereiding is door de kandidaten en Spaans spreken ze ook steeds vaker en ik vind dat toch minder leuk. Juist die taalbarriere maakt het echt geweldig. Heb nog wel eens de versie op TV5 gevolgd (van Moskou naar Beijing), maar helaas was er niet altijd ondertiteling en mijn Frans is niet zo goed (ook een taalbarriere, maar dan anders).

We hebben toch wel eens een aflevering gehad met een terugblik met oud-deelnemers ik kan me dat nog wel herinneren want ik heb toen die Reinier nog gezien, die was nu vader.


Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #39 Gepost op: 29-10-2009, 19:57:20 »
Een nieuwe PE zou fantastisch zijn, maar aub niet met met oud-deelnemers. Daarmee schrik je ook een deel van de potentiële kijkers af, namelijk degenen die het niet eerder hebben gekeken. De Strijd der Titanen van ER was qua kijkcijfers ook geen succes, net als de PE met BN'ers.

Veel liever zou ik weer een gewone 'ouderwetse' reeks zien.

Misschien dat het helpt als alle forummers hier een bericht zouden achterlaten op het gastenboek van Net 5?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.