Auteur Topic: Nieuw Seizoen PE in 2009?  (gelezen 103006 keer)

Offline Thomasd

  • Forumlid
Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Gepost op: 30-05-2008, 13:41:55 »
Weet er al iemand of er volgend jaar een nieuw seizoen komt? Ik dacht dat Art zei dat het voorlopig het laatste seizoen was, maar hij schijnt ook gezegd te hebben dat "hij niet weet waar het zich volgend jaar af zal spelen". Wie weet meer?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #1 Gepost op: 30-05-2008, 14:36:16 »
Daar is in dit topic al wat over gezegd. Niemand weet het nog denk ik...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Thomasd

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #2 Gepost op: 30-05-2008, 19:59:57 »
Ja klopt, maar ik dacht, misschien is het handiger om er een apart topic over te starten! is duidelijker...

Offline Thuisblijver

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #3 Gepost op: 7-06-2008, 23:57:38 »
Bij deze reizigers op de site staat wel wat info !! Ga naar deze pagina en scrol een eind door tot je de pekingexpresvlag op de foto ziet.

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 8-06-2008, 16:18:59 door Megan, Reden: link verborgen »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #4 Gepost op: 8-06-2008, 11:55:22 »
Bij deze reizigers op de site staat wel wat info !! Ga naar deze pagina en scrol een eind door tot je de pekingexpresvlag op de foto ziet.

 ::zwaai::

Humor! Om even van deze website te quoten:
Citaat
In Yekaterinburg zijn echter niet zoveel bezienswaardigheden als in bijvoorbeeld Moskou of St. Petersburg. Het wordt dus weer een Kathedraal. In deze Kathedraal is een speciale ruimte ingericht met foto’s en relikwieën van de laatste Tsarenfamilie die hier in Yekaterinburg zijn vermoord. Buiten bij de kerk staat een verkoopkraam waar ze strak opgerolde knieperties blijken te verkopen. Als ze op zijn en ik even bij een uitkijkpunt sta valt mijn oog plotseling op een vlag. ‘ Martine, Martine kom vlug’ roep ik.’ Moet je zien wat daar staat’. Martine komt aangesjokt en heeft zoiets van:’ wat kan er nou zo belangrijk zijn dat ik snel moet komen kijken’. ‘ Daar wijs ik’. En dan ziet zij het ook. De Peking Express vlag !!! ‘Aahh kom kijken’ roept ze en we rennen naar beneden. Daar zijn een camera en geluidsman net opnames aan het maken van een Spaans sprekende presentatrice. Het blijken opnames voor de eerste Spaanse editie van het programma. Ik maak wat foto’s van Martine bij de vlag en vraag of de presentatrice ook even met ons op de foto wil voor op onze website. Dat is geen probleem en we kletsen wat met haar over het programma. Als we zeggen dat we uit Nederland komen begint de geluidsman plots Vlaams tegen ons te praten. Hij en de cameraman blijken uit Antwerpen te komen en zijn door de Spanjaarden ingehuurd om aan het programma mee te werken. De reden is dat ze al veel ervaring hebben met het programma. Het is al hun vijfde Peking Express. Ze hebben o.a. de laatste serie voor de Nederlandse TV geschoten in Mexico, Nicaragua en Venezuela. We krijgen te horen dat het niet waarschijnlijk is dat het programma nog een keer te zien zal zijn in Nederland, iets waar Martine natuurlijk niet zo blij mee was. Mocht het nog een keer op de buis komen dan waarschijnlijk met wat BN-ers.

Een bevestiging dus van waar ik al bang voor was. Kanakna boert internationaal ineens goed met het format (aangezien ze waarschijnlijk ook een Celebrity Express voor de VS gaan maken). Jammer dat Nederland & België er waarschijnlijk geen brood meer in zien  :\'(
« Laatst bewerkt op: 8-06-2008, 16:22:05 door Megan, Reden: link aangepast naar origineel »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #5 Gepost op: 8-06-2008, 12:15:31 »
 :( :( :( :( :( :( ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: :\'(

Dan kijk ik wel of ik me nog in kan schrijven voor de Franse PE.

Edit: Niet dus.... :( :( :(

Citaat
Chaque équipe doit compléter à la main et retourner le dossier de candidature dans
la même enveloppe, en l’accompagnant de photos* (portrait et en pied),
avant le vendredi 09 mai 2008 à l’adresse suivante :
« Laatst bewerkt op: 8-06-2008, 12:18:03 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #6 Gepost op: 9-06-2008, 17:30:11 »
Wordt dit soms de vervanging van Peking Express? Het Vlaamse productiehuis Kanakna (producent van ondermeer Peking Express) zoekt kandidaten voor een gloednieuw programma:

Citaat
Kandidaten gezocht voor Mercator  (BE)
Ben jij reislustig, nieuwsgierig, creatief en sociaal? Heb je een gezonde interesse voor andere culturen en steden?

Zie je het helemaal zitten om een bijzonder avontuurlijke reis met een zeilschip te maken?

Ben je ouder dan 18 jaar en kan je je vrij maken van 16 september tot en met 31 oktober 2008?

Als je op alles volmondig 'Ja!' kan antwoorden, dan ben je wellicht een geschikte kandidaat voor 'Mercator', een gloednieuw en spannend spel- en reisprogramma voor één!

Zie hier voor details. Jammer dat ik geen Belg ben. Als ik ergens aan mee mee zou willen doen, dan is het dit wel. Hoewel ik in die periode helemaal niet kan, trouwens..... Overigens doet het me denken aan dit nieuwsbericht:

Citaat
Harry de Winter gaat het omvangrijke project De reis van de Beagle leiden voor de VPRO. Hierin staat de reis van dit gelijknamige marineschip met Charles Darwin en zijn crew aan boord (1831) centraal. Dat zegt hij bij Spreekbuis. De VPRO gaat met een zeilschip dezelfde reis maken, wat volgens De Winter een boeiend programma oplevert. “Er zit ook een maatschappelijke lijn in. Er zitten per slot van rekening zo’n vijftien mensen een jaar lang samen aan boord. Ook dat is een verhaal.”

“Het wordt een programmaserie met een stuk of zes verhaallijnen“, zegt De Winter. “Natuurlijk in de eerste plaats een verhaallijn over de wetenschappelijke ontdekking- en van Darwin, maar ook een maatschappelijke lijn, en zelfs een soapelement.”

De reis van de Beagle is een groot project. Met het gelijknamige Britse marineschip bevoer Charles Darwin vanaf 1831 gedurende vijf jaar de wereldzeeën, een periode die de basis zou leggen voor zijn latere evolutietheorie, vervat in On the Origin of Species. Het is de bedoeling dat de VPRO met een zeilschip (De Oosterschelde) dezelfde reis gaat maken, dus startend in Devonport, nabij Plymouth, en van daaruit naar de kusten van Zuid-Amerika en de Falklandeilanden. Vervolgens via de Galápagoseilanden, Australië en Zuid-Afrika weer terug naar Engeland.

Het project, dat naar schatting vier miljoen euro zal kosten, moet in 2009, wanneer Darwins reis twee eeuwen geleden is, op de tv komen, als opvolger van In Europa van Geert Mak. Ook voor De reis van de Beagle heeft de VPRO weer een eminent verteller weten te vinden in de persoon van de bioloog Midas Dekkers.

Het project is deze week voorgelegd aan het netmanagement van Nederland 2.
Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=4944

Zou dit hetzelfde programma zijn en wederom een samenwerking tussen de Nederlandse en de Vlaamse televisie? Aangezien de VPRO in samenwerking met Kanakna ook de serie 'Van Dis in Afrika' heeft gemaakt en Mercator op de publieke zender Één gaat worden uitgezonden, zou het me niet verbazen, wanneer dit één en hetzelfde programma is. Wel vreemd dat ze geen Nederlandse kandidaten vragen dan......
« Laatst bewerkt op: 9-06-2008, 17:34:50 door honeymaker »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #7 Gepost op: 9-06-2008, 17:42:51 »
Citaat
Kandidaten gezocht voor Mercator  (BE)
Ben jij reislustig, nieuwsgierig, creatief en sociaal? Heb je een gezonde interesse voor andere culturen en steden?
Ja, ja, ja, ja. Ja! ::jaja:: :D

Citaat
Zie je het helemaal zitten om een bijzonder avontuurlijke reis...
Jaa! :D :D

Citaat
... met een zeilschip te maken?
Neeeeeee!  :( :( :( ::ohno:: ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::\
Daar heb ik écht geen zin in! ::ohno:: :( Geef ons gewoon nog een jaar Peking Express! ::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline xj900s

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #8 Gepost op: 12-06-2008, 06:59:42 »
Zojuit gelezen op site van NET5 bij meest gestelde vragen:
Wanneer is de nieuwe reeks van Peking Express weer te zien?/Kan ik me nog opgeven?

Het is momenteel niet mogelijk om je op te geven voor een nieuwe reeks. Het is nog niet bekend of er een nieuwe reeks van het programma komt.


Dus nu maar hopen dat er nog een reeks komt.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #9 Gepost op: 15-06-2008, 11:35:46 »
Het kan dus nog wel!  ;D

Offline Thomasd

  • Forumlid
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #10 Gepost op: 16-06-2008, 13:04:37 »
daar hopen we dan vol op, hopen dat de slechte kijkcijfers pe niet de nek omdraaien... Misschien is een handtekeningenactie een idee?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #11 Gepost op: 17-06-2008, 00:01:53 »
daar hopen we dan vol op, hopen dat de slechte kijkcijfers pe niet de nek omdraaien... Misschien is een handtekeningenactie een idee?

Ze kunnen aan de kijkcijfers al zien hoeveel mensen van het programma houden. Net of het dan helpt dat we dat ook nog met handtekeningen laten zien...

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #12 Gepost op: 17-06-2008, 09:17:06 »
'k heb ditzelfde onderwerp met oud-deelnemers aangesneden.
De meningen zijn verschillend. conclusie is steeds dezelfde kijkcijfers bepalen!!!
als er een handtekening-actie komt doe ik mee!
rinck

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #13 Gepost op: 17-06-2008, 23:04:37 »
Ik ben vast niet de enige kijker geweest die aan NET5 liet weten dat ze elke afl op tv moeten herhalen binnen dezelfde week om kijkers te trekken. Grappig genoeg gingen ze dit jaar voor 't  eerst zelf alle afl on-line zetten via hun website. Ik kan me indenken dat ze daar een teller aan hebben gezet om die belangstelling te meten. En als VT4 wel positief is om samen door te gaan, durf ik hoop te koesteren voor 2009. Loes

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #14 Gepost op: 20-06-2008, 16:15:43 »
Ik ben vast niet de enige kijker geweest die aan NET5 liet weten dat ze elke afl op tv moeten herhalen binnen dezelfde week om kijkers te trekken. Grappig genoeg gingen ze dit jaar voor 't  eerst zelf alle afl on-line zetten via hun website. Ik kan me indenken dat ze daar een teller aan hebben gezet om die belangstelling te meten. En als VT4 wel positief is om samen door te gaan, durf ik hoop te koesteren voor 2009. Loes
::regenboog::hé Loes, ik hoop met je mee
te gek hoor dat je als kijker je mening niet alleen geeft maar ook nadrukkelijk laat weten. Verder zou je het programma korter kunnen maken en weer in het weekend laten zien!!!, ja toch
rinck

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #15 Gepost op: 2-09-2008, 19:37:32 »
::regenboog::hé Loes, ik hoop met je mee
te gek hoor dat je als kijker je mening niet alleen geeft maar ook nadrukkelijk laat weten. Verder zou je het programma korter kunnen maken en weer in het weekend laten zien!!!, ja toch
rinck
Hey Allen
wel echt gelezen vorige week .Er zou toch een niuewe peking express komen ::ok:: waar en wanneer juist is nog niet bekend en de kandidaten moetn er ook nog komen natuurlijk ::rofl::
dus dat is toch al een begin
afwachten  dus
groetjes aan allen ::zwaai::
dieren zijn je echte vrienden

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #16 Gepost op: 2-09-2008, 20:23:35 »
Waar heb je dat gelezen?!  ::oink:: ::hyper:: :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline stressie mama

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #17 Gepost op: 9-09-2008, 07:43:16 »
Waar heb je dat gelezen?!  ::oink:: ::hyper:: :D
Goeie morgen
in een belgische bijlage van de krant een week of 3 geleden.
Het stond er duidelijk in
dus duimen maar e ::ok:: ::zwaai:: 
dieren zijn je echte vrienden

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #18 Gepost op: 19-09-2008, 02:12:14 »
Peking Expres is niet opgenomen in de programering 2008-2009,dus mocht het komen dan misschien in de programering 2009-2010 met het programma ergens in September 2009 en opnames begin Januari 2009 of zo.

Bv Zwisterland / Oostenrijk zou wel wat zijn als ze is aan een koud land denken. Maar een jaartje (of 2 ) ff niet heb ik niks op tegen. Als er ook geen Wie is de Mol komt in 2010 vind ik dat ook niet erg.

Net 5 zou ook een nieuwe reeks For Bojard kunnen maken voor 2010 en mij part 5 Nederlanders vs 5 Belgen aka Art vs Roos. In plaats van tegen een soort beul te spelen speel je gewoon tegen je mede kanidaat van het andere land. Daarnaast bij het geld verzamelen je tijd kan afspelen bij het andere land door vragen te beandwoorden over het hele spel.
« Laatst bewerkt op: 19-09-2008, 02:27:11 door Pierce_Brosnan »

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw Seizoen PE in 2009?
« Reactie #19 Gepost op: 24-09-2008, 14:47:32 »
Ik heb Fort Boyard altijd heel leuk gevonden en het zelfs zonder dat ik het goed kon verstaan een tijdje op tv5 zitten te bekijken. En ik denk dat ze in Nederland en België helemaal vergeten zijn dat het vroeger een groot succes was op tv. Andere programma's worden wel opnieuw opgenomen van oude successen. Wie gaat de tvlui wakker schudden? Loes