Auteur Topic: Aflevering 12 (finale)  (gelezen 40343 keer)

Offline bongo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • King of the Bongo
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #20 Gepost op: 22-05-2008, 11:36:53 »
Ik vond het echt wel spannend en had niet meer gedacht dat M&M zouden winnen. Maar wie bedenkt er nu de slimme Peking express list van de motorfietsen  ???
Niet 'kenner' en 'man van de trucendoos' Peter, maar Mark en Madelinde!  ;D ;D
Geweldig!
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline **Tamara**

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #21 Gepost op: 22-05-2008, 14:39:34 »
Als je over heel peking kijkt hoe peter en vero het hebben gedaan, en mark en marlinde, zijn peter en vero gewoon gewoon de beste. Die hebben alles echt super gedaan, wel jammer dat het dan op het einde dan net niet is. Bij mark en marlinde is het gewoon geluk hebben. Peter en vero weten gewoon prcies hoe het spel in elkaar zit. en hoe het moet!!!


Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #22 Gepost op: 22-05-2008, 15:12:02 »
Als je over heel peking kijkt hoe peter en vero het hebben gedaan, en mark en marlinde, zijn peter en vero gewoon gewoon de beste. Die hebben alles echt super gedaan, wel jammer dat het dan op het einde dan net niet is. Bij mark en marlinde is het gewoon geluk hebben. Peter en vero weten gewoon prcies hoe het spel in elkaar zit. en hoe het moet!!!



Wat een onzin. Mark & Marlinde hebben ook een heleboel etappes gewonnen hoor.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #23 Gepost op: 22-05-2008, 15:29:45 »
Wat een onzin. Mark & Marlinde hebben ook een heleboel etappes gewonnen hoor.

Precies. Uitgaande van de race als geheel zijn Mark & Marlinde terechte winnaars! Op basis van hun prestaties in de finale wil het er bij echter nog niet zo in. Ik heb een beetje het gevoel dat er meer is gebeurd dan de kijker te zien heeft gekregen. Hoewel, ook als je Roos' blog leest, lijkt het alsof Mark & Marlinde deze laatste etappe niet alles hebben gegeven en hun winst wat dat betreft dus puur een mazzeltje is geweest:

Citaat
De hele dag werken Peter en Veronique samen alsof ze elkaar al jaren kennen, ze vlammen door de stad, of om het met de woorden van Raymond en Liesbeth te zeggen: 'ze knallen', wat van Mark en Marlinde niet echt gezegd kan worden.

Ze verliezen dus de proef; komen vier uur later bij de amulet aan; komen later bij de quiz aan, waar ze slechts één vraag goed hebben; en zijn bij alle locaties waar een vlag te verdienen valt veel te laat. Toch winnen ze. Ik vind het een rare finale........
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 15:33:10 door honeymaker »

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #24 Gepost op: 22-05-2008, 16:51:33 »
echt een anti-climax, voor mij dan want de restvan het thuisfront hoopte al de hele aflevering op de winst voor mark en marlinde. Nou, zeker op basis van deze laatste aflevering vind ik hun een zeer onterechte winnaar! En het aantal minuten voorsprong door het winnen van de vlaggen had ook wat mij betreft wel wat meer mogen zijn!  Echt super nap dat Peter en Veronique alle drie de vlaggen door de stad wisten te winnen!
Inderdaad slim van Mark en Marlinde om een scootertje te pakken, en ik vond hun ook echt geen slecht koppel, alleen denk ik dat het vooral Mark is die het team bij elkaar houdt, als je kijkt naar de aflevering waar de koppels werden gemixt. Marlinde loopt erg veel te klagen en dan dat gevloek constant........
ook jammer dat het laatste stukje met een kabelbaan was, wat is daar nou spannend aan...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #25 Gepost op: 22-05-2008, 16:57:40 »
Als je zo'n probleem hebt met het geklaag van Marlinde, wat vind je dan van het 'gepanikeer' van Peter de hele tijd?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RG

  • Winnaar pixelprikken PE VIPs 2006
  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #26 Gepost op: 22-05-2008, 17:11:55 »
Balen balen ::ohno::, had het Peet en Vero echt gegunt. Mark en Marlinde hebben echt een slechte race laten zien, met grote achterstanden binnen komen en op het laatst maar 3 min aan hun broek krijgen, jammer daar werden Peet en Vero echt te kort gedaan. In vorige afleveringen kregen de koppels in de laatste etape wel meer dan 10 min. aan hun broek als ze de opdrachten niet goed hadden of later binnen kwamen. Mark en Marlinde hadden na de laatste proef rustig hun achterstand mogen behouden en daar 3 min moeten bij krijgen, dan was het rechtvaardiger verlopen. Nu kun je twee dagen uit je neus lopen peuteren en dan bij het laaste stuk maar max. 10 min. aan je broek krijgen, klopt niet echt. Was trouwens wel een meester zet van Mark om die motoren te nemen ::ok::, dat was een zwak moment van Peet, in de file kun je beter gaan lopen en voor een wagen proberen te scoren.

Nou op naar de volgende race dan maar weer. Van mij mag het nog wel even doorgaan.

Groet,
RG ::joehoe::

Offline Peking-Robinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #27 Gepost op: 22-05-2008, 17:23:07 »
Blijkbaar vinden sommigen het niet meer nodig om sportief te blijven, anderen wel, toch nog een paar verstandige mensen hier op het forum.

Mark & Marlinde hebben TERECHT gewonnen (scootertocht was subliem)!
Indien Peet & Vero gewonnen zouden hebben zou ik hen ook feliciteren, wel met gemengde gevoelens.


Offline Broer karel

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #28 Gepost op: 22-05-2008, 19:21:10 »
Tja, het zit er weer op. Mij was het om het even wie uiteindelijk daar boven op die berg zou winnen, want beide duo's die de finale speelden hebben over de hele race vanaf Mexico City er hard voor gewerkt. Ik vond wel dat het einde van de finale wat afgeraffeld over kwam: rennen naar de vlag, twee korte mededelingen van Roos en Art, enkele naweeën van de vier deelnemers, en dat was het dan. Misschien dat ik over een aantal maanden, als ik alle afleveringen nog eens bekijk, er anders over denk, maar vooralsnog vond ik Peking Express 2008 zeker niet de beste uit de reeks van de afgelopen vijf jaar. Natuurlijk, Peking Express VIP blijft voor mij de slechtste serie, maar op dit moment zit Peking Express 2008 er niet veel boven. Lag het aan de kandidaten? Lag het aan de route? Ik weet het niet. Toch hoop ik van harte dat er volgend jaar weer een reeks op Net 5 is te bewonderen. Misschien moeten de makers maar eens terug gaan naar de oorspronkelijke route Moskou - Beijing. En moet Net 5 het programma gewoon weer op de zondagavond uitzenden.

Offline RG

  • Winnaar pixelprikken PE VIPs 2006
  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #29 Gepost op: 22-05-2008, 21:49:33 »
Blijkbaar vinden sommigen het niet meer nodig om sportief te blijven, anderen wel, toch nog een paar verstandige mensen hier op het forum.

Mark & Marlinde hebben TERECHT gewonnen (scootertocht was subliem)!
Indien Peet & Vero gewonnen zouden hebben zou ik hen ook feliciteren, wel met gemengde gevoelens.



Ach het is geen kwestie van sportief, maar meer een kwestie van kritiek op het laatste deel van het spel. Je laat een marathonloper die opkop ligt bij het binnen gaan van het stadion  toch niet halt houden en laten wachten op de rest en als iedereen er is mag hij met 3 sec. voorsprong het stadion in, ja dan zijn alle mogelijkheden weer open en laat je iemand voor het harde werken mooi in zijn hemd staan. Zo ook met Peet en Vero. Midden in de race hebben zij een grote voorsprong opgebouwd en die wordt vlak voor de finish weer teniet gedaan en alle kansen zijn dan weer open, zij hebben eigenlijk alle energie verspeeld voorniets.
Natuurlijk vind ik het fijn voor Mark en Marlinda dat zij hebben gewonnen en gun ik ze het van harte, maar zij zijn wel een klein beetje bevoordeeld tijdens dit laatste stukje van de race. En wat betreft de motor, ja dat heb ik ook al gezegd perfecte zet.

Ach het is maar hoe je er tegen aankijkt.
Geen gezeur meer en op naar de volgende race.

Groet,
René  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 21:51:17 door RG »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #30 Gepost op: 22-05-2008, 22:30:24 »
Mark & Marlinde bevoordeeld? Wat een ongelooflijke onzin zeg. Ze hadden juist straftijd, al waren het maar een paar minuten, maar aan het einde bleek het ook slechts om een paar minuten verschil te gaan.
In PE wordt altijd gewerkt met etappes en proeven. En na iedere etappe of proef beginnen de koppels weer met een schone lei, of met een bepaald voordeel. Maar het is in PE nooit zo dat koppels na een proef of in een nieuwe etappe met dezelfde tijd ertussen vertrekken als ze zijn aangekomen.
Peter & Veronique wisten net zo goed als Mark & Marlinde dat op dat laatste korte stuk bepaald zou worden wie PE zou winnen. En tja, dan hadden P & V aan het einde wat pech; M&M hadden eerder bijvoorbeeld pech met die gestoorde chauffeur.
In PE worden achterstanden nooit behouden, dus ik vind het nogal een zwaktebod om nu te zeggen dat het dit keer wel had moeten gebeuren, alleen maar omdat toevallig niet je favoriete koppel gewonnen heeft.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RG

  • Winnaar pixelprikken PE VIPs 2006
  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #31 Gepost op: 22-05-2008, 22:52:08 »
Ach het is zoals ik het al zei: het is maar hoe je er tegen aankijkt, want ook jou uitleg klopt niet. Ook tijdens de etapes worden midden in de race proeven gehouden en ook mensen die later zijn met behoorlijke achterstanden oppad gestuurd. Dus ook jou kijk is zoals je er maar tegen aankijkt en anders niet. In de PE veranderd er nog al eens wat. Beginnen ze bij een etape allemaal tegelijk en zo bij een andere etape krijgt een team een tijdstraf om dat ze laatste waren in de vorige etape. Dus kijk er tegen aan zoals je zelf wilt.

Nu ophouden met gezeur en we wachten de volgende race weer af en kunnen we weer lekker meeleven en juichen en balen en zo is het.

Groet,
RG ::zwaai::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #32 Gepost op: 22-05-2008, 23:39:15 »
Peter & Veronique wisten net zo goed als Mark & Marlinde dat op dat laatste korte stuk bepaald zou worden wie PE zou winnen. En tja, dan hadden P & V aan het einde wat pech.

In mijn geval is het dan ook niet zozeer dat Mark & Marlinde onterecht gewonnen zouden hebben. Zoals al eerder aangegeven vind ik hun winst, gebaseerd op wat ze in de race in zijn geheel hebben gepresteerd, wel terecht. Mijn kritiek slaat meer op hoe de finale in elkaar stak. Peter & Veronique doen het de gehele etappe heel erg goed en hebben vaak een mijlenverre voorsprong. Op het meest cruciale punt van de hele etappe wordt echter alles stilgezet en hebben ze nog maar een voorsprong van drie minuten. Dat klopt in mijn ogen niet, ongeacht welk koppel het overkomt. In de vorige etappe was ik (toen Peter & Veronique al een vrijgeleide hadden gewonnen) ook voor Marion & Dominique. Zij kregen een half uur voorsprong, omdat ze mee hadden gedaan aan de proef, maar legden het uiteindelijk toch af tegen Mark & Marlinde. Dat was een faire race. Terecht dat Mark & Marlinde in dat vliegtuig zaten. Waarom dan in de belangrijkste etappe (namelijk de finale) een voorsprong van twintig/dertig minuten wordt omgezet in drie minuten, kan ik niet begrijpen. Het is wat mij betreft dus niet zozeer kritiek op de winst van Mark & Marlinde, maar wel op de productie, die (met vijf jaar ervaring) de finale wel wat beter in elkaar had mogen zetten. Maar misschien dat niet alles liep, zoals gepland. Hoe had de race bijvoorbeeld in elkaar gezeten wanneer ze wel de t-shirt-verkoop-opdracht hadden kunnen spelen (zie openingspost)? In ieder geval, ik had (net als Peter & Veronique) vrede kunnen hebben met de winst van Mark & Marlinde. De ietwat klungelige finale bezorgt mij echter enigszins een kater.
« Laatst bewerkt op: 22-05-2008, 23:41:54 door honeymaker »

Offline Rens1

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #33 Gepost op: 23-05-2008, 12:11:45 »
Ik ben zo blij dat M&M hebben gewonnen!!! ::tandpastasmiley::
Wat k*t dat ze zo'n debiele chauffeur kregen, hij wist de weg niet eens!! :-\\
En als hij niet om had hoeven rijden hadden M&M de benzineproef gewonnen en niet Peet&Veroo:P
Maarja, het was wel een leuke en spannende finale ::ok::

 ::zwaai::

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #34 Gepost op: 23-05-2008, 12:15:51 »

Ze verliezen dus de proef; komen vier uur later bij de amulet aan; komen later bij de quiz aan, waar ze slechts één vraag goed hebben; en zijn bij alle locaties waar een vlag te verdienen valt veel te laat. Toch winnen ze. Ik vind het een rare finale........

Ik heb ook het idee dat er gesjoemeld is geweest en dat die motorfietsen geregeld werden via via en dat het niet Mark en Marlinde geweest zijn die op dat lumineus idee kwamen...
Ze gunde het Peter en Véro niet heb ik de indruk....want tenslotte waren Mark en Marlinde meer de favo"s dan Peter en Véro

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #35 Gepost op: 23-05-2008, 14:44:45 »
Ik heb ook het idee dat er gesjoemeld is geweest en dat die motorfietsen geregeld werden via via en dat het niet Mark en Marlinde geweest zijn die op dat lumineus idee kwamen...
Ze gunde het Peter en Véro niet heb ik de indruk....want tenslotte waren Mark en Marlinde meer de favo"s dan Peter en Véro

wie gunden p&v de overwinning niet?
en wie had m&m als favorieten?  :-\\

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #36 Gepost op: 23-05-2008, 19:56:00 »
Mark en Marlinde!!!

100% de terechte winnaars. Zeer sportieve race gespeeld en uiteindelijk een nette overwinning, hoewel het in de finale allemaal niet van harte ging.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #37 Gepost op: 23-05-2008, 22:06:07 »
Ik heb ook het idee dat er gesjoemeld is geweest en dat die motorfietsen geregeld werden via via en dat het niet Mark en Marlinde geweest zijn die op dat lumineus idee kwamen...
Ze gunde het Peter en Véro niet heb ik de indruk....want tenslotte waren Mark en Marlinde meer de favo"s dan Peter en Véro

Ho, ho, geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb hè  :). Ik denk namelijk helemaal niet dat de productie gesjoemeld heeft in de finale, ook al is Kanakna al wel eens beschuldigd van gesjoemel bij Peking Express.

Ten eerste, waar is jouw stelling op gebaseerd dat Mark & Marlinde het meest favoriete duo van de gehele race was? Op dit forum zie ik bijvoorbeeld ook genoeg mensen die voor Peter & Veronique waren (zoals ik zelf). Daarnaast is het programma vorig jaar al opgenomen, dus ze hadden niet kunnen voorzien welk koppel het beter zou doen bij de kijkers. Ten tweede was het voor de producent beter geweest dat Peter & Veronique hadden gewonnen. Zij hadden immers minder amuletten dan Mark & Marlinde en dan hadden ze dus minder geld uit hoeven keren. De enige reden voor het bewust bevoordelen van Mark & Marlinde die ik kan bedenken, is dat de net-verantwoordelijke van Net 5 zou hebben gevraagd dat er per sé een 100 % Nederlands koppel zou moeten winnen. En dat dat gebeurd zou zijn kan ik me al helemaal niet voorstellen. Van gesjoemel is dus in mijn optiek absoluut geen sprake, wel van een klungelig in elkaar gezette eindstrijd!
« Laatst bewerkt op: 23-05-2008, 22:08:05 door honeymaker »

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #38 Gepost op: 24-05-2008, 11:02:07 »
Ik had nog ff een vraagje over die moters van mark en marlinde. Hoe is het dan geregeld, moesten ze dan eigenlijk 3 moters regelen, ook voor de camera mensen. Of hadden die sowieso al hun eigen moter oid?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 12 (finale)
« Reactie #39 Gepost op: 24-05-2008, 11:25:49 »
Bij het liften hoeven ze volgens mij nooit iets voor de cameraman te regelen. Als er ruimte is in een auto, rijdt hij wel mee, maar er zijn ook volgwagens. Misschien dat de cameraman in de stad gewoon zelf een scooter geregeld heeft; hij kan immers gewoon betalen voor een lift.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.