Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12586 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2008, 22:51:31 »
Nouhou ik kan hier niet over meepraten omdat mijn DVD-speler de laatste 5 minuten niet heeft opgenomen :(

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2008, 12:10:39 »
Ik denk dat je niet op de tijden af moet gaan die je in beeld ziet en op het 'tijdrekken' van Art. Het is en blijft een televisie-programma dat gemaakt moet worden, dus je kunt er vanuit gaan dat de boel met enige regelmaat ook wordt stilgelegd om cameraposities te bepalen en dergelijke. Ze zullen dus heus wel met stopwatches hebben gestaan om de boel eerlijk te klokken. Het is zelfs nog mogelijk dat ze de exacte tijden niet hebben kunnen bepalen, omdat het een minuten-kwestie was en dat ze dus gewoon het duo dat als laatste binnen kwam (Jamilla & Hassan) hebben laten verliezen.
Deze aflevering vond ik trouwens wat minder, maar dat kwam misschien doordat mijn favoriete duo Peter & Veronique, door de vrijgeleide, amper in beeld kwam. Ik ben benieuwd wat Nicaragua gaat brengen.
Overigens is dat vloeken van Bruno er overduidelijk een paar keer extra in gemonteerd. Net zoals Josephine vorig jaar niet om de haverklap Eeeeeeeeeeeeeeeegbert riep, maar de productie van deze kreet wel handig gebruik heeft gemaakt.  ;D

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2008, 12:49:03 »
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren in Nicaragua!
Op naar Aflevering 5!  ::ok::

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2008, 23:16:00 »
Nou dat vloeken van Bruno hoeven ze echt niet onnodig extra te herhalen. Daar zit ik niet op te wachten. Dat van Eeeeeeeeeeegbert vond ik grappig al vonden anderen het wel irri. En inderdaad op naar afl. 5. Loes

Offline RHG87

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Go Speedy Gonzales
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2008, 14:27:56 »
Ik vond aflevering 4 weer een spannende aflevering.
De stopvlag zorgt ieder jaar weer voor grappige en stressvolle situaties. En zeker nu hij in handen was van een van mijn favoriete koppels  ::tandpastasmiley::.
Verder ook weer aantal leuke quote's door de aflevering heen, vooral van Marlinde.
Ik kijk Peking Express nu al vanaf het begin en het blijft gewoon spannend en leuk.
Dus ben benieuwd naar hoe het morgen zal verlopen!  ::trots::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2008, 15:05:00 »
Nou dat vloeken van Bruno hoeven ze echt niet onnodig extra te herhalen. Daar zit ik niet op te wachten. Dat van Eeeeeeeeeeegbert vond ik grappig al vonden anderen het wel irri. En inderdaad op naar afl. 5. Loes

Voor mij hoeft het ook niet per se, al heb ik er ook geen problemen mee. Het is alleen iets dat de montage-afdeling van Peking Express altijd al doet (bij veel andere reality-programma's trouwens ook, vooral in Amerika). Om structuur in het programma te krijgen wordt er als het ware een scenario geschreven, waarin iedere kandidaat een bepaalde rol 'speelt'. Josephine was vorig jaar bijvoorbeeld de warrige stress-kip, vandaar dat ze om de haverklap Eeeeeeeeeeeeeegbert riep, al riep ze dat niet altijd op zo'n moment, maar was het een trucje van de montage. Dit jaar was Jamila de vooruitstrevende Moslima, die overal te pas en te onpas Allah bij haalde: uitspraken die er duidelijk uit zijn gelicht. Peter is de PE-expert die heel druk en stresserig gaat doen tijdens de race, met ratel-Spaans. Dominique is het rustige teruggetrokken meisje die het allemaal niet zoveel kan schelen, tegenover de razend-gedreven Marion die werkelijk alles wil winnen. In de montage doen ze er dus alles aan om de kandidaten zo duidelijk mogelijk in zo'n karakter te passen. Dit leidt soms dus tot overdrijving (wat vaak ook erg amusant kan zijn -> zoals het 'Speedy Gonzales themaatje' dat bij Peter steeds werd ingezet  :)).
« Laatst bewerkt op: 1-04-2008, 15:07:45 door honeymaker »

Offline loesloes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2008, 21:32:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in! Natuurlijk geven ze een vertekend beeld om het ook extra interessant te maken. Verder geen probleem alleen als iemand daardoor te negatief wordt belicht na verloop van tijd. Maar dit jaar goede koppels voor kijkplezier. Loes