Auteur Topic: Kandidaten Jamila en Hassan  (gelezen 29728 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Kandidaten Jamila en Hassan
« Gepost op: 29-02-2008, 17:53:42 »
Jamila en Hassen



Post hier alles over deze kandidaten.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #1 Gepost op: 29-02-2008, 17:58:12 »
Deze zijn ook wel Cool, deze gun ik ook wel die 100.000 Euro :P

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #2 Gepost op: 29-02-2008, 18:04:37 »
Ik ook :D.  Denk alleen wel dat ze misschien een nadeel hebben vanwege hun afkomst/uiterlijk.
Misschien dat mensen dan sneller geneigd zijn om 'nee' te zeggen. Ik weet niet zeker, maar ik denk het wel.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2008, 21:45:38 »
Ik vraag me af.. Is ze van de Islam?

ze heeft het het eerste half uur maar ongeveer 50x gezegd, dus ik denk van niet  ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2008, 21:47:43 »
Ik vraag me af.. Is ze van de Islam?

ze heeft het het eerste half uur maar ongeveer 50x gezegd, dus ik denk van niet  ::)

Vond ik ook al zo opvallend. Die anderen lopen toch ook niet rond van 'ik ben katholiek' of 'ik ben West-Vlaming' of 'ik ben een huisvrouw'

Waarom moet ze dit toch steeds vermelden ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2008, 21:48:00 »
Precies Guikie, viel mij ook al op. Tegen iedereen roept ze dat ze moslima is. Waarom? Dat doen cgristelijke kandidaten toch zeker ook niet? ??? ???
En nog geen dag weg en dan al heimwee...

Typisch...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2008, 21:50:46 »
Precies Guikie, viel mij ook al op. Tegen iedereen roept ze dat ze moslima is. Waarom? Dat doen cgristelijke kandidaten toch zeker ook niet? ??? ???
En nog geen dag weg en dan al heimwee...

Typisch...

Typisch is het goede woord inderdaad. Ik begrijp er idd net zo weinig van als jij  :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2008, 22:06:58 »
Zoooooo vaak? Toch alleen maar toen die priester van wie ze het voorwerp kregen zei dat God met hen was of zo? En tijdens het introductiefilmpje, maar dat is de keuze van de producer om daarop te focussen.
Nog even niks.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2008, 22:07:43 »
Zoooooo vaak? Toch alleen maar toen die priester van wie ze het voorwerp kregen zei dat God met hen was of zo? En tijdens het introductiefilmpje, maar dat is de keuze van de producer om daarop te focussen.

En in de auto, de eerste lift: wij zijn Marokkanen, we zijn Moslims
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2008, 22:11:03 »
En in de auto ook nog een keer én nog een keer opzichtig inshallah. En daarnaast zegen ze dat ze uit Marokko komen (en niet uit Belgë) en vergelijken ze Mexico-City direct met Casablanca.  ???

Zowat iedere zin die ze tot nu toe uitspraken had te maken met Marokko of de islam.

Edit: Swifty was me voor.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2008, 22:14:47 »
Ik vind ze cool  ::ok::
First you go backwards, but then forwards again

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2008, 22:56:20 »
Ik vind ze cool  ::ok::
ik ook  ::ok:: Jamila vind ik echt een leuk vrouwtje  ::jaja::
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2008, 23:21:28 »
Ik vind hun motivatie om mee te doen mooi, maar wat was dat kind overdreven aan het doen zeg. Volgens mij stelt zij zich voor met: Hoi, ik ben Jamila en ik ben een moslima uit Marokko. Erg irritant...

WAARSCHUWING! Willem heeft niks tegen moslims, en ook niet tegen mensen die een andere religie aanhangen. Sterker nog, hij hangt zelf ook een religie aan. Hij vindt het echter wel irritant als mensen het in elke zin noemen.

Offline Linda84

  • Forumlid
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #13 Gepost op: 6-03-2008, 01:53:43 »
En in de auto ook nog een keer én nog een keer opzichtig inshallah.

Opzichtig inshallah? Bedoel je toen in die auto dat ze met elkaar zaten te praten? Dat is toch niet opzichtig? Ik verstond toen ook iets anders dan inshallah.

Ik vind dit echt een leuk koppel. Zij lijkt me heel spontaan en oprecht. Ze zegt 2 keer in de afl. dat ze moslima is. 1 keer tegen de priester die haar een zegen geeft waarop ze zegt 'thanks maar ik ben moslima' en in de auto , kan toch zijn dat de chauffeur er naar vroeg? Maar goed wat geeft het ook? Blijkbaar is ze daar heel blij mee, of misschien wil ze wel gewoon de schaamte die je tegenwoordig moet hebben als je moslim bent doorbreken en er gewoon voor uitkomen. En eigenlijk vind ik dat vanwege zoooooveel negatieve reacties op moslims zij best 10 keer mag zeggen dat ze moslima is zodat ze mensen er even goed bij laat stil staan dat er dus ook leuke gezellige vrije moslima's bestaan .  ::oink::

Offline fraba

  • Kandidaat ER2007
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #14 Gepost op: 6-03-2008, 07:44:21 »
Gun ze het voordeel van de twijfel, en worden ze te fanatiek Moslims, dan lichten we Geert Wilders toch gewoon in.  ::rofl::
Some people hate me, Some people love me, i'm just in the middle

Offline garco

  • Forumlid
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #15 Gepost op: 6-03-2008, 08:01:43 »
Voordeel van de twijfel hebben ze van mij al gehad toen ze voor de 2e keer vertelden dat ze moslims waren, en toen nog een keer en nog een keer.
Je weet natuurlijk niet hoe het allemaal gemonteerd is, maar goed. Om er zo de nadruk op te leggen, vind ik niet nodig.

Let maar eens goed op de voertuigen waar ze mee reizen overigens, ik heb PE er al vaker op betrapt fouten te maken in de montage. Een koppel stapt in een bepaald type auto, ze worden in gehaald door en ander koppel en de auto is opeens veranderd, ze stappen uit, en de auto is weer terugveranderd in de eerste  :(

Maar dit terzijde. :)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #16 Gepost op: 6-03-2008, 08:09:55 »
Wat ik wel grappig vond is dat ze als laatste koppel op het plein aankwamen, maar als eerste terug met een voorwerp!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #17 Gepost op: 6-03-2008, 08:16:02 »
Wat ik wel grappig vond is dat ze als laatste koppel op het plein aankwamen, maar als eerste terug met een voorwerp!


En toen toch weer als laatste koppel van hun team op het eindpunt...
Keep calm and eat chocolates!

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #18 Gepost op: 6-03-2008, 08:28:15 »
Maar dat heb ik niet gezien, toen lag ik al op bed ;)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Kandidaten Jamila en Hassan
« Reactie #19 Gepost op: 6-03-2008, 10:19:44 »
En ik maar denken dat Jehova's erg zijn. Dit slaat echt bijna alles. Is het nu echt zo belangrijk om je geloof zó vaak te prediken, zelf aan volslagen vreemde. In haar introductiefilmje begint ze al zeker drie keer, ze wil het vooroordeel van hun cultuur ontkrachten. En dan aan iedereen in de liftauto en op het kerkplein maar verkondigen "Ik ben Moslim". Het klonk bijna als excuus.
En dat je 's avonds even aan je kinderen in België denkt, vind ik wel te begrijpen. Maar ze komen niet echt standvastig en goed voorbereid over.