Auteur Topic: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !  (gelezen 8787 keer)

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Gepost op: 23-02-2008, 12:04:52 »
Vanaf zaterdag 23 februari op TV 5 Monde om 23:39 uur wordt de franse peking express uitgezonden met nederlandse ondertiteling. :)

10 koppels starten en de winnaar krijgt 50.000 euro.
De route loopt van Parijs naar Peking.
Ik ga zeker kijken  8)

Hieronder de info van de website:

PÉKIN EXPRESS
voir la bande annonce
Dix équipes, 10 000 km à parcourir jusqu'à Pékin, 1? par jour, une aventure humaine hors du commun... Pékin Express est un grand jeu d'aventure dans lequel dix équipes de deux partent à la découverte de l'inconnu et participent à une incroyable course qui les mène de Paris à Pékin. Au bout de cet incroyable voyage, seules deux équipes participeront à la grande finale dans les rues de Pékin et tenteront de remporter les 50 000 ? mis en jeu.

Réalisation : Pierre Leix-Cote et Francis Coté, 2005.
Une émission animée par Stéphane Rotenberg.

Episode 1

Première étape du jeu d'aventure dans lequel dix équipes de deux (dont un père et son fils, deux frères, des amis d'enfance... ) partent à la découverte de l'inconnu et participent à une incroyable course qui les mènent de Paris à Pékin, en passant par la Russie et la Mongolie, en suivant le parcours du légendaire Transsibérien. Une seule règle : ils n'ont qu'un ¤ par jour et par personne pour se nourrir et se loger. Pour se déplacer, ils doivent faire du stop. Les équipes utilisent dès lors toutes leurs qualités humaines et physiques pour trouver différents moyens de transport afin d'avancer le plus rapidement possible dans la course, remporter les épreuves auxquelles elles sont confrontées, mais aussi, quand la nuit arrive, pour trouver gîte et couvert auprès des populations locales. A chaque épisode, la dernière équipe qui franchit la ligne d'arrivée est éliminée. Au bout de cet incroyable voyage, seules deux équipes participent à la grande finale dans les rues de Pékin et tenteront de remporter les 50 000 ¤ mis en jeu.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2008, 12:06:59 »
Nederlandse ondertiteling :D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2008, 12:15:05 »
Kun je dit op internet bekijken? Heb namelijk volgens mij geen TV 5 Monde

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2008, 12:19:57 »
Kun je dit op internet bekijken? Heb namelijk volgens mij geen TV 5 Monde

Ik heb @Home en dan kun je hem wel ontvangen. :D

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2008, 13:12:59 »
TV5MONDE is in Nederland overal via de kabel te ontvangen.

En ook via digitale aanbieders:
Kabel Noord Digitaal
UPC Digital TV pack
UPC Digital TV extra channel pack
@Home TV Digitaal
@Home TV Digitaal Extra
CAI Harderwijk Basis
CAI Harderwijk Premium
CAIWAY Basis
CAIWAY Premium
Casema Basis
Casema Plus
DELTA Standaard
DELTA Pluspakket
Multikabel Standaard
Multikabel Plus
Multikabel Plus Extra

satelliet informatie: http://www.tv5.org/locaux/Ontvangst.400.0.html

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2008, 13:19:34 »
Ik zal nog even wat van de franse tekst vertalen:

10 teams, 10.000 km af te leggen tot aan Peking, 1 euro p.p. per dag, een menselijk avontuur anders dan normaal...
Onder de deelnemers een vader en zoon, twee broers en vrienden vanaf de kindertijd.
De route loopt van Parijs naar Peking via Rusland en Mongolie waarbij de Transsiberie lijn wordt gevolgd.
In iedere aflevering wordt het team dat als laatste de finishlijn passeerd geelimineerd. In de straten van peking vindt de finale plaats tussen twee teams die strijden om 50.000 euro.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2008, 13:35:19 door ArK »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2008, 13:49:24 »
En blijkbaar hebben ze in België een ander uitzendschema?  :-\\

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2008, 15:06:23 »
En blijkbaar hebben ze in België een ander uitzendschema?  :-\\

Op de belgische programmagids staat het ook gewoon vermeld:
http://tv5.org/TV5Site/programmes/universal/programmation.php?dateClick=23&date_jour=2008-02-23&genre=0

Op deze pagina kan je ook de PROMO bekijken.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2008, 15:19:13 »
Dit is dan wel de eerste Franse serie, want nu reizen ze door Zuid-Amerika.

Helaas kan ik hier geen TV5 meer ontvangen, die zender is hier helaas vervangen door ^%#*^%$*^&$ Nickelodeon.... ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Van deze serie was een hele tijd terug een deelnemer hier een keer op het forum beland, kan ik me een herinneren.  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2008, 15:23:33 »
Ha gevonden, zie dit topic.
LET OP: het bericht bevat wel een spoiler!


Kandidaat Ernest zat toen dus op dit forum. :)

« Laatst bewerkt op: 23-02-2008, 15:25:27 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2008, 16:52:48 »
Op de belgische programmagids staat het ook gewoon vermeld:
http://tv5.org/TV5Site/programmes/universal/programmation.php?dateClick=23&date_jour=2008-02-23&genre=0

Op deze pagina kan je ook de PROMO bekijken.
Aha, thanks! Ik heb blijkbaar op de veerkeerde pagina gekeken (signaal van België/Frankrijk/... maar wij hebben het Europese signaal)

Dat ga ik volgen! En als de ondertiteling neit werkt kan ik m'n Frans nog eens bijschaven.

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Za 23 feb start Peking Express op TV 5 !
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2008, 14:53:07 »
Pékin Express wordt ook uitgezonden op woensdag om 18:25. Dit programma wordt dan op zaterdagavond tegen twaalven herhaald. Als de ondertiteling in het Nederlands niet standaard werkt, kun je het nog proberen via teletekstpagina 893.

TV5 zendt op woensdagavond rond 18:30 vaak reality spelprogramma's uit, zoals Fort Boyard en La Carte aux Trésors (aanrader!). Dat laatste is een soort speurtocht met twee deelnemers in een helicopter, en dat zorgt voor mooie beelden van Frankrijk. Deze programma's worden eigenlijk standaard op zaterdagavond herhaald en zijn meestal in het Nederlands ondertiteld.