Auteur Topic: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007  (gelezen 11537 keer)

Offline novosibirsk

  • Forumlid
Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Gepost op: 27-12-2006, 12:38:21 »
Vorig seizoen was de eerste Pekin Express met over de 3 miljoen kijkers succesvol in Frankrijk, binnenkort daarom op de dinsdagavond ('primetime') de tweede PE van start, de route loopt van Peking naar Hongkong en van Kathmandu naar Bombay. Meer informatie erover in een geweldig 'pdf' bestand (met hele mooie fotos!) dat je kunt downloaden door met de rechtermuisknop te klikken op:
http://voyelle.info/pekin-bombay-express.pdf
en dan te openen of op te slaan
« Laatst bewerkt op: 27-12-2006, 12:41:12 door novosibirsk »

Offline novosibirsk

  • Forumlid
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2007, 22:00:26 »
Het duurde toch langer dan gehoopt, maar eindelijk is de datum van de eerste uitzending bekend: 20 maart om 20.50 (van Peking naar Xibaipo). Zijn er geinteresseerden dat ik uitzendingen opneem en op een dvd zet?

Offline alex89

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2007, 14:21:07 »
Ik ben erg geïnteresseerd!! :D
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met m'n hotmail erin, dan moet je op die manier maar even de eisen aangeven;)

Alex

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #3 Gepost op: 8-03-2007, 20:04:52 »
Ik zou de franse Peking express ook graag willen hebben  8)
Lijkt ons erg leuk!

Ik zal je nog mailen!

Offline frango piripiri

  • Forumlid
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #4 Gepost op: 8-03-2007, 21:35:57 »
Had graag ook een copie van de Franse Peking op DVD. Laat maar weten wanneer klaar en wat de kosten zijn.  ::bravo::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #5 Gepost op: 8-03-2007, 21:55:47 »
Hmm als ik me niet vergis ging de Nederlandse PE2 niet langs Hongkong. Volgens mij was het in Nederland Peking-Kunming en dan Kathmandu-Bombay. Beetje vreemd.

Offline novosibirsk

  • Forumlid
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2007, 22:46:43 »
Jullie drie zullen op je wenken bediend worden. Vanaf volgende week ga ik mijn best doen om het allemaal op te nemen met de skystar2 satellietkaart die in mijn computer zit. Vervolgens een kwestie van bewerken ('demuxen') en omzetten naar dvd bestanden. Verwacht dat er maar drie afleveringen op 1 dvd zullen kunnen (behalve als ik divx zou gebruiken, maar dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit). Ik meld me weer als ik een dvd klaar heb. Hou rekening met 3 euro per dvd en 2,50 erbovenop voor de verzendkosten.

Offline novosibirsk

  • Forumlid
Franse PE 2007 te downloaden
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2007, 23:53:01 »
Heb vanavond het dan opgenomen, het is een groot bestand geworden van bijna 3gig omdat de uitzending lang duurt (de reclame moet ik er nog tussenuit knippen). Misschien moet ik het toch in divx omzetten, waardoor er veel meer afleveringen op 1 dvd kunnen? Op de site van de franse zender gaan ze de hele aflevering laten zien:
http://www.m6.fr/html/emissions/pekinexpress/
en dan klikken op "l'emission en integralite"

Offline ArK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Franse PE 2007 te downloaden
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2007, 14:19:01 »
Misschien moet ik het toch in divx omzetten, waardoor er veel meer afleveringen op 1 dvd kunnen?

Ik denk dat je het inderdaad beter kunt omzetten, anders wordt het 1 dvd per aflevering en dat is toch wel heel veel dvdtjes.... :-\\

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Franse PE 2007 te downloaden
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2007, 16:34:43 »
Heb vanavond het dan opgenomen, het is een groot bestand geworden van bijna 3gig omdat de uitzending lang duurt (de reclame moet ik er nog tussenuit knippen). Misschien moet ik het toch in divx omzetten, waardoor er veel meer afleveringen op 1 dvd kunnen? Op de site van de franse zender gaan ze de hele aflevering laten zien:
http://www.m6.fr/html/emissions/pekinexpress/
en dan klikken op "l'emission en integralite"

Ik wil de aflevering graag over internet bekijken en heb daarom een account aangemaakt en al die stappen doorlopen, maar nu krijg ik, als ik het filmpje af wil spelen, de volgende melding:

Windows Media Player
Het bestand dat u probeert af te spelen, heeft een extensie die niet overeenkomt met de bestandsindeling. Afspelen van het bestand kan resulteren in overwachts gedrag.

Wilt u dat Windows Media Player probeert het bestand af te spelen?


Als ik dan op ja klik, gebeurt er helemaal niks, het filmpje doet het niet.  :(
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit op moet lossen?
Ik moet het filmpje nu binnen een week kijken, anders doet ie het helemaal niet meer.  :(
« Laatst bewerkt op: 24-03-2007, 16:38:21 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline novosibirsk

  • Forumlid
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2007, 20:51:47 »
Beste KD,
Misschien komt het omdat ze een 'codec' gebruiken, die je nog niet hebt op je computer? Je kunt een 'codec'pack zoals die van klite installeren om te kijken of het dan wel lukt. Omdat ik de twee afleveringen al op mijn computer heb, heb ik het niet via de site van M6 geprobeerd om ze te bekijken.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #11 Gepost op: 29-03-2007, 10:28:41 »
Ha, ik heb hem aan de praat!  ::ok::
Helaas zie ik nu dat je voor de volgende afleveringen wel moet gaan betalen...  >:(  :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #12 Gepost op: 29-03-2007, 10:54:18 »
Ik heb de eerste twintig minuten van aflevering 1 alvast bekeken en het is meteen fantastisch!  :D

Spectaculair gemonteerd, mooie beelden, opvallende koppels (oa. een heel oud echtpaar, 40 jaar getrouwd!).
Het zijn er nu alleen nog wel erg veel (10!), maar dat zal snel genoeg veranderen.
Verschil met Nederland: de koppels weten van tevoren niet of ze aan een eliminatie-etappe bezig zijn of niet!  :o
Dat blijkt telkens pas aan de finish!  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #13 Gepost op: 29-03-2007, 16:50:43 »
Ik heb de eerste twintig minuten van aflevering 1 alvast bekeken en het is meteen fantastisch!  :D

Spectaculair gemonteerd, mooie beelden, opvallende koppels (oa. een heel oud echtpaar, 40 jaar getrouwd!).
Het zijn er nu alleen nog wel erg veel (10!), maar dat zal snel genoeg veranderen.
Verschil met Nederland: de koppels weten van tevoren niet of ze aan een eliminatie-etappe bezig zijn of niet!  :o
Dat blijkt telkens pas aan de finish!  :)
Dat is cool  ;D
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #14 Gepost op: 29-03-2007, 21:28:20 »
Ik heb nu een uur en vijf minuten gezien en het is echt geweldig! Wat een geweldige koppels zitten erbij!
Er zijn een vader en een dochter (enorme bitch) bij en een moeder en dochter (die nog maar 18 is). Beide dochters waren de eerste avond al aan het huilen. En op de tweede dag zijn deze koppels al in een enorme aanvaring met hysterisch gekrijs en geruzie.  ;D En dat nog wel in de auto van een Chinees, zodat die in huilen uitbarst (echt waar!) en de politie dreigt te bellen!!!
Dan kreeg er nog een vrouw een huil/lachaanval en gingen twee dreadlockfiguren op straat gitaar spelen en jongleren om een slaapplaats te krijgen.

En de beelden zijn ook nog eens schitterend! Voor iedereen die genoeg Frans kan om het te begrijpen: een absolute aanrader!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2007, 21:29:54 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

WorldExpress

  • Gast
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2007, 09:38:40 »
Voor iedereen die genoeg Frans kan om het te begrijpen: een absolute aanrader!  ::ok:: ::ok:: ::ok::
Jammer :P

Offline xerxes

  • Forumlid
Re: Op franse zender M6 binnenkort PE 2007
« Reactie #16 Gepost op: 20-05-2007, 14:46:34 »
de reeks kan ook in België gevolgd worden op Plug-TV (de derde zender van het Franstalige RTL-TVI), digitaal te ontvangen via Belgacom tv en Telenet. Elke zondag om 17.30