Auteur Topic: De PE-landen  (gelezen 3606 keer)

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De PE-landen
« Gepost op: 1-05-2006, 17:43:25 »
Wat vinden jullie van de route en de landen van dit jaar?
En in vergelijkenis van de vorige serie's?

Offline xerxes

  • Forumlid
Re: De PE-landen
« Reactie #1 Gepost op: 1-05-2006, 18:22:36 »
PE 2 vond ik het boeiendste wat dat betreft: China en India spreken mij het meest tot de verbeelding. Met daarbij Nepal natuurlijk.

De route langs de Mekong vind ik een heel stuk minder ::ohno::

Offline alex89

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De PE-landen
« Reactie #2 Gepost op: 2-05-2006, 10:32:31 »
Ik ben het 100% met xerxes eens..

Offline moltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De PE-landen
« Reactie #3 Gepost op: 2-05-2006, 15:05:04 »
Laos vond ik dit jaar erg mooi. Door die jungle  vond ik echt prachtig.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De PE-landen
« Reactie #4 Gepost op: 3-05-2006, 17:59:55 »
Laos vond ik tot nu toe toch echt wel het mooiste. Wat zag dat land er prachtig uit zeg.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De PE-landen
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2006, 23:08:30 »
Om nog eens de route langs te gaan zou ik zeker eens kijken naar Reis mee met PE

Daar vindt je ook nog eens de landeninformatie van China, waar ook weer de route van PE2 is te vinden. :)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: De PE-landen
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2006, 22:56:20 »
Ik kijk pas sinds deze editie van PE mee, en ik vindt de route erg mooi, met die rivieren in Vietnam, de tempels van Angkor in Cambodja, de jungle, de bergstammen, en Tibet natuurlijk!

Maar hoe zat het met de routes en landen van de vorige edities, kan iemand me dat vertellen, die hebk namelijk niet gezien, helaas!

Aan de bovenkant van je beeldscherm zie je PE-stuff staan. Als je daar op klikt krijg je een uitrolmenu. Daaronder vindt je voor deze editie Reis mee met PE. Dat is de route van dit jaar. Onderaan het uitrolmenu vind je het PE archief. Daar kun je nog eens terugkijken naar 2004 en 2005. Voor je gemak heb ik maar vast de url's hieronder geplakt, dan kom je er sneller. Veel leesplezier!!!

http://www.pekingexpress.org/index.php?p=pe3-route

http://www.pekingexpress.org/index.php?p=pe2-archiefPE2004

http://www.pekingexpress.org/index.php?p=pe3-archiefPE2005
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: De PE-landen
« Reactie #7 Gepost op: 7-05-2006, 22:59:18 »
Ik vind de eerste route het minst leuk, maar desondanks ook mooi. Ik vind de andere routes mooier. De tweede route vind ik erg mooi, het Himalaya-gebergte en India. Ook interessante cultuur.

Maar de derde route steekt echt met kop en schouders boven de eerste twee uit. Wat is dat mooi zeg, Cambodja met dat meer en Ankor Wat. Ook de jungle van Laos, en de bergstammen waren echt super. Maar nu vooral Tibet, wat een mooie bergen zijn dat. En de ongerepte natuur, prachtige velden en bevolking.
First you go backwards, but then forwards again

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De PE-landen
« Reactie #8 Gepost op: 8-05-2006, 10:14:33 »
Ik heb het deel van deze PE dat door Laos en Cambodja liep afgelopen zomervakantie ook bezocht en het is daar inderdaad echt schitterend!  ::ok::
Op zich waren de eerste routes natuurlijk ook prachtig, maar ik denk dat deze qua natuurschoon in ieder geval het mooist is. In serie 1 was vooral de overgang van het westerse Rusland (Moskou) naar het oosterse China mooi, omdat je gedurende de serie echt de mensen en cultuur sterk zag veranderen.
Deze serie vind ik qua route het mooist, gevolgd door serie 1 en daarna serie 2.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.