Auteur Topic: Het puntensysteem  (gelezen 3988 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Het puntensysteem
« Gepost op: 11-04-2006, 14:23:30 »

Ik vraag me af waarom ze geen puntensysteem meer hebben zoals vorige jaren. Op deze manier is het eerlijker. Als een goed koppel domme pech heeft, zoals Inge en Lien, en je geeft een zwak koppel de kans om een sterk koppel achteraan te zetten, dan krijg je dit soort taferelen. Ik vind het niet echt bevredigend omdat het eigenlijk niet eerlijk is. Het puntensysteem was veel eerlijker. Ik moet toegeven dat Inge en Lien erg intens waren de laatste uitzending, maar dat komt ook omdat wat er gebeurt niet helemaal in orde is, ik zou daar ook het heen en weer van krijgen. Ik vind Yves en Wendy zo'n schijnheilig koppel. Ze zijn ( ongewild ) al zo vaak geholpen door Inge en Lien. Ze zijn zelf ook niet echt fair. Dat was wel duidelijk toen ze aanschoven bij de door Lien geregelde maaltijd, niet eens een bedankje. Ik zou er ook genoeg van krijgen. Het puntensysteem moet terugkomen.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het puntensysteem
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2006, 14:29:58 »
Ik ben het hier niet mee eens. Anders krijg je dat de koppels die ver voor staan, rustig aan gaan doen. Nu moeten ze er elke afvaletappe er voor gaan. Van mijn part is elke aflevering een afvaletappe, dat vakantiegedoe tussendoor is helemaal niets. Dan kijk ik wel naar Yorin travel...

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Het puntensysteem
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2006, 14:55:19 »

Ja, maar nu heeft het niets meer te maken met wie er het snelste is, maar gewoon of je dom geluk hebt. Je speelt eigenlijk russisch roelette met de
spelers. Je weet nooit echt wat er gaat gebeuren. Een echte snelheids race is het niet meer. dat gaat namelijk met punten.

Neem bijvoorbeeld de ocean volvo race. 7 boten racen om de wereld en voor elke etappe krijgen ze punten. Degene die de meeste etappes wint of ergens vooraan eindigt, wint uiteindelijk ook de race. Dit is ook eerlijk omdat ook daadwerkelijk de snelste boot wint ( het wordt zeer waarschijnlijk de ABN AMRO 1 ). Ook bij andere races die in etappes gaan wordt dit soort systeem altijd gehanteert.

Peking express is geen snelheidsrace meer. Jammer dat altijd vervelende regeltjes van de programma makers na verloop van tijd de overhand gaan nemen. Een programma wordt daardoor verpest. Het is bij ER ook al een keer gebeurt.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het puntensysteem
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2006, 22:50:29 »
Ik ben het hier niet mee eens. Anders krijg je dat de koppels die ver voor staan, rustig aan gaan doen. Nu moeten ze er elke afvaletappe er voor gaan. Van mijn part is elke aflevering een afvaletappe, dat vakantiegedoe tussendoor is helemaal niets. Dan kijk ik wel naar Yorin travel...

Nu krijg je om de etappe een koppel die vakantie gaat vieren omdat het er toch niet toe doet...
sic transit gloria mundi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het puntensysteem
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2006, 08:05:37 »
Yep, gewoon met 12 duo's beginnen en elke aflevering een sudden death eliminatie waarbij de laatste afvalt.

De duo's mogen sowieso al vertrekken in de volgorde waarop ze aangekomen zijn, dus wie snel aangekomen is, mag ook weer met voorsprong vertrekken. Het blijft dus wel een kwestie van snelheidsrace.

Bovendien speelt geluk in elk spel een grote factor. Met die puntentelling konden zo ook pech hebben en dat was meteen ook een hele hap uit de score.

Offline laurantje

  • Forumlid
Re: Het puntensysteem
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2006, 23:02:23 »
Het systeem zoals het nu is zorgt ervoor dat de beste lifters uitgeschakeld worden: de snelsten krijgen een blok aan het been en vallen af. Het zullen zeker niet de beste lifters zijn die gaan winnen denk ik, maar degenen die zich achteraan houden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het puntensysteem
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2006, 23:03:57 »
Het systeem zoals het nu is zorgt ervoor dat de beste lifters uitgeschakeld worden: de snelsten krijgen een blok aan het been en vallen af. Het zullen zeker niet de beste lifters zijn die gaan winnen denk ik, maar degenen die zich achteraan houden.
er is maar 1 keer een blok aan het been geweest en die was in een minuutje uitgeschakelt...

Offline laurantje

  • Forumlid
Re: Het puntensysteem
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2006, 23:08:13 »
ik bedoel dit niet letterlijk: denk aan de ossenkar bijv. Als jimmy en amir (die nu toch de snelsten in de race zijn) door de anderen op achterstand geplaatst worden kunnen ze zo uitgeschakeld worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het puntensysteem
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2006, 23:09:48 »
ik bedoel dit niet letterlijk: denk aan de ossenkar bijv. Als jimmy en amir (die nu toch de snelsten in de race zijn) door de anderen op achterstand geplaatst worden kunnen ze zo uitgeschakeld worden.
Hmm.. ja okee, dat klopt dan wel weer...

Puntenklassement is gewoon veel beter... Maar dit is wel spannender

Offline laurantje

  • Forumlid
Re: Het puntensysteem
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2006, 23:11:38 »
ook het samenwerken van koppels tegen een bepaald koppel kan als een "blok" gezien worden. Met het vorige puntensysteem zou dit voor de koplopers geen problemen geven, nu loopt het koppel dat wordt tegengewerkt het meeste kans te moeten stoppen.(zoals jan en miranda)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het puntensysteem
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2006, 23:12:30 »
ook het samenwerken van koppels tegen een bepaald koppel kan als een "blok" gezien worden. Met het vorige puntensysteem zou dit voor de koplopers geen problemen geven, nu loopt het koppel dat wordt tegengewerkt het meeste kans te moeten stoppen.(zoals jan en miranda)
Samen liften moet gewoon verboden worden