Auteur Topic: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)  (gelezen 13996 keer)

Offline sihida

  • Forumlid
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #20 Gepost op: 12-03-2006, 01:17:43 »
De originele linkjes van de artikelen:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GCRPD1N3
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GCRPD1PP
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GCRPCVT7
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GCRPCRHQ

Ik heb nog niet alles gelezen (het is nacht, ik ga bijna slapen... ;)), maar er lijkt toch wel een klein relletje te zijn ontstaan. Ben benieuwd naar het boek van Marc Hoogsteyns.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #21 Gepost op: 12-03-2006, 11:47:52 »
Bedankt sihida voor deze uitgebreide docuemtatie.  ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #22 Gepost op: 12-03-2006, 17:39:05 »
Een beetje gemanipuleerd zal er wel worden ja. Ik denk dat die mark wel wat overdreven heeft. Of het helemaal waar is, daar twijfel ik ook wel over ze proberen het spel spannend te houden en de druk van de kijkcijfers is erg hoog.
Wat de kanidaten (die worden gekozen uit duizenden brieven)doen kunnen de makers niet bepalen het blijft dus spontaan en spannend!   ;D Dus ik blijf nog met evenveel plezier kijken!

Offline reis_vaak

  • Forumlid
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #23 Gepost op: 12-03-2006, 22:35:57 »
ik heb ook in de meeste landen van Peking Express gereisd (China, Vietnam, Cambodja) en het lijkt me niet makkelijk zomaar een lift te krijgen, vooral niet als je je zo opgefokt gedraagd als sommige deelnemers. Maar ik heb nog nooit gelift met een heel camera team om mij heen, wellicht iets dat helpt.
Verder is het wel erg toevallig als je elkaar tegenkomt op een lift van een paar uur.
Kortom ik kan best geloven dat er wordt "geholpen". Maar dat maakt de serie er niet minder spannend om.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #24 Gepost op: 13-03-2006, 13:15:55 »
ALS het waar is (ik zeg ALS) dan bedoelt die man dat Lut en Chris een door peking express zelf betaalde lift hebben gekregen om dit (volgens de PEcrew) interessantere koppel ten koste van het minder interessante koppel Martijn en Marjolein in de rit te laten blijven...
Mollen in Japan...

Offline laurantje

  • Forumlid
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #25 Gepost op: 30-03-2006, 00:38:15 »
dergelijke beweringen brengen het programma schade toe.Zelf wacht ik graag het verdere verloop van PE af. Als we aandachtig volgen zal veel duidelijk worden. De ontslagen medewerker doet voorspellingen over het programma en ik ben benieuwd of dit alles wel zal kloppen. Pas dan heeft hij een punt. Tot hier toe zie ik geen enkele reden om de makers te beschuldigen. vergeet niet dat die man niet aanwezig was bij de realisatie van PE III.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2006, 17:06:44 »
Wat heeft hij dan voorspeld?
Mollen in Japan...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2006, 12:17:44 »
Dat er in elk geval Nederlanders in de finale zitten :)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2006, 12:19:19 »
Ik geloof er geen zak van, meer heb ik er niet over te zeggen.
First you go backwards, but then forwards again

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #29 Gepost op: 7-04-2006, 10:13:02 »
Ik geloof er geen zak van, meer heb ik er niet over te zeggen.
we zullen zien wat er van komt!!
'k heb Elias dezelfde soort vragen gesteld (interview voor Radio Westerwolde!), hij kent Marc en volgens hem was het sanc racune, dus.....

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Telegraaf: 'Tv-reeks Peking Express is gemanipuleerd' (bevat spoiler)
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2006, 15:58:27 »
Ik begrijp de commotie niet zo erg hoor. Iedereen met een beetje verstand zal toch begrijpen dat de producer knipt en plakt om een TV serie te krijgen waarvan men kan verwachten dat men er over zal praten en er naar wil kijken. Wat dat betreft wordt er inderdaad gemanipuleert, door gedragingen van kandidaten op een bepaalde manier aan elkaar te plakken. of dingen weg te laten. Ik kan me zelfs voorstellen dat men de plaatselijke bevolking die meewerken in de productie, zoals de Moken in Terra Incognita, niet te westers aangekleed wil zien. Dit om het verhaal van in dit geval die bevolking te illustreren. Men kan daar wel eens in doorschieten zoals het aangehaalde voorbeeld van de Afrikaanse hutjes die geen golfplaten dak maar een strooien dak of zoiets moesten hebben. Dat is wat minder natuurlijk, maar goed...je maakt een verhaal.

Dat men zou manipuleren in de uitslag van de race, door  kandidaten te bevoordelen.... dat kan ik me niet voorstellen. Dat zou niet fair zijn tegenover de kandidaten. En als dat uit zou komen dan kan de producent het wel op zijn buik schrijven, want geen hond die dan meer zou mee willen doen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de benadeelde kandidaten daarover hun mond zouden houden, boete of geen boete. 
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....