Auteur Topic: peking 1 jaar later!!  (gelezen 111162 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #40 Gepost op: 29-10-2005, 10:51:26 »
ha Rink dat komt mooi uit. RN is een non profit site gerund door vrijwilligers die het alleen maar geld kost om de boel in de lucht te houden ::tandpastasmiley:: ::trots::

Dussuh,....ze kunnen hier wel opgezet dacht ik zo ::) ::hypocriet::

Mapel!!!, van jou het verlossende woord,
prachtig
k'ga het proberen
en echt, door de foto's komen de andere verhalen ook terug
voor alle zekerheid vraag ik nog wel ff aan net5 wat ze ervan vinden want k'heb nog steeds een contract en je weet ik ben nogal contractgevoelig!!!
maar hierbij:

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #41 Gepost op: 29-10-2005, 11:03:34 »
één klein probleempje
d'r kunnen maar 100 KB per berichtje mee!
de meeste foto's zijn 200 KB en meer!
dus....?
Mapel opnieuw een oplossing!!
groet
8berg

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #42 Gepost op: 29-10-2005, 11:33:32 »
Stuur ze maar even naar mij dan Rinck: test@realitynet.nl Ik verklein ze wel voor je. Denk ook dat het beter is om ze even apart op een pagina te zetten dan hier in dit topic. Denk je niet?
Geniet nooit met mate...

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #43 Gepost op: 29-10-2005, 13:13:38 »
Jaaaa,...De Rink fotovlucht!! En dan af en toe om een verhaal te illustreren een  url linkje naar het topic waar dat verhaal wordt verteld. ::jaja:: ::jaja::. Gaat mooi worden ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #44 Gepost op: 31-10-2005, 13:11:44 »
Hey 8berg. Komt er nog wat van?? Ik ben benieuwd naar het vervolg  ::tandpastasmiley:: Leuk verslag. Hopelijk kunnen de andere deelnemers van vorig jaar ook nog wat toevoegen.  ::ok::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2005, 22:04:47 »
Hey 8berg. Komt er nog wat van?? Ik ben benieuwd naar het vervolg  ::tandpastasmiley:: Leuk verslag. Hopelijk kunnen de andere deelnemers van vorig jaar ook nog wat toevoegen.  ::ok::

Ja het wordt weer tijd om wat te schrijven, moet even weer wat inspiratie krijgen om het geheel weer op te pakken. Waar gaan we verder?

ÉÉn van de mooiste belevenissen was toch wel de game op de foto; het vissen met de aalscholvers.
Het viel zwaar tegen vooral omdat wij de pech hadden dat wij een zeer sjacherijnige vissersman hadden. Wat bleek; bij de proefopname's was zijn oudste en ervaren aalscholver door de schroef van de boot geraakt en doodgegaan. Dat was een groot verlies en de crew heeft voor deze man een inzameling gehouden. Je kunt je voorstellen dat hij er uiteindelijk weinig zin meer in had. We hebben tropuwens de gevangen vis kunnen eten hoor, zei het dat door de vele graten niet te vreten was. Jorien heeft ze trouwens geslacht en schoongemaakt. Onwaarschijnlijk mooie beelden heeft dat opgeleverd. k'Heb nog geen toestemming van net5, ze vergaderen er denk ik nog over. Afwachten dus!
Heel apart was dat de visser enorm tegen mij begon te schreeuwen toen in in het water sprong om de aalscholvers weer aan te moedigen om nog opnieuw weer vis voor ons te vangen. Het was maar goed dat het zo vroeg was en het water nog wat koud was. We zaten namelijk al dusdanig zuidelijk dat er bepaalde soorten piranjas (schrijf ik het goed?) rondzwommen!!! Was toch wel heel spannend geworden, gelukkig wist ik van niets! Verder heb ik tijdens het vissen Jorien nog knockout geslagen met die lange stok waar die vogels op gingen zitten. Hebben jullie ook niet mogen zien en misschien maar goed ook!
Even een paar daagjes Terschelling en dan verder?
is getekend:
8berg

NB. hebben jullie wel gezien hoe verdomd moeilijk het voor de cameraman was om ons daar op dat bootje te volgen, moet je weten dat ook de verslaggeefster er nog bij zat . Met zijn 5ven op een bootje waar normalerwijze één visser met zijn vogels op zit. Was echt behelpen maar wel top!!!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #46 Gepost op: 1-11-2005, 22:46:01 »
Woow je had wel dood kunnen zijn met die piranha's ::oink::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #47 Gepost op: 4-11-2005, 21:20:06 »
boys and girls hou je vast....
het mag
de foto's mogen gebruikt worden
dus
een spreeuw wordt een mus....
hierbij;

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #48 Gepost op: 5-11-2005, 11:32:34 »
Geweldig Rinck ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::. Misschien is het leuk om daar een helepagina aan te wijden als een soort van fotoalbum. Dan wordt het forum niet te zwaar belast met foto's. Wel leuk als bij ieder verhaaltje van je een foto ter illustratie erbij kan.

Moest ik je niet ergens aan herinneren overihgens. Is het al zo ver ??  :P :P ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #49 Gepost op: 5-11-2005, 11:34:22 »
Rinck Fantastisch leuk om die verhalen te horen en de plaatjes erbij  ::ok:: ::ok:: Ik zou ook wel mee willen doen aan PE  ::rofl:: :) ::ok:: ::ok::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #50 Gepost op: 5-11-2005, 14:51:22 »
Geweldig Rinck ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::. Misschien is het leuk om daar een helepagina aan te wijden als een soort van fotoalbum. Dan wordt het forum niet te zwaar belast met foto's. Wel leuk als bij ieder verhaaltje van je een foto ter illustratie erbij kan.

Moest ik je niet ergens aan herinneren overihgens. Is het al zo ver ??  :P :P ;)

Mapel hou je vast!, special for you
het bordje-verhaal
k'weet niet of er goed aan doe en of mijn populariteit (zo ik die al heb???) na dit verhaal nog stijgt???
goed, gaan we:

De andere koppels racen ondertussen naar het Stenen Woud in Shilin. Sommige rotsen zijn daar 30 meter hoog. Tot hun eigen verbazing komen Jeroen en Manja als eerste aan. Zij mogen meteen aan de proef beginnen, want de race loopt gewoon door. Tussen de rotsen liggen 4 vragen over de race met meerkeuzeantwoorden. Eén per koppel moet telkens het antwoord komen brengen bij Roos. Als het goed is mag je door, als het fout is moet je weer heen en weer rennen.

Dit stukje tekst komt uit het verslag van pekingexpress.org

Goed, het ging dus niet goed met de beantwoording van de vragen. We hadden afgesproken dat Jorien de beantwoording voor haar rekening zou nemen en ik was er voor het (domme!_) loopwerk. Nou dat ging dus mooi de mist in want voor de eerste vraag moest ik al 4 keer heen en weer sjouwen.
De route door dat park werd ons gewezen door bordjes met het logo van Peking Express. Toen ook de tweede vraag waardeloos verliep (3 keer op en neer) begon ik toch wel stevig te balen. Daar komt bij dat de route steeds moeilijker werd. t'Was niet alleen lopen maar ook klimmen en dalen!!! Nou ben ik een soort diesel en liep mij langzamerhand wat warm. Onderweg had ik al verschillende malen geprobeerd om de goede antwoorden van de anderen te ontfutselen maar daar werd niet op ingegaan. Sterker ik kreeg alleen maar boze en bozere blikken toegeworpen. Vooral Steven keek mij smerig aan en liet niets los, ook niet toen ik zei dat het toch niet hielp dat geren wat hij deed. Hij ging werkelijk als een speer. Maar goed ik zag wel al aankomen dat het met ons niks wed dus de trukkendoos tevoorschijn gehaald!!!
De weg werd door bordjes aangegeven en ik ben bordenverzamelaar (niet alleen borden trouwens, maar daarover later meer!!).
Ik dacht niet gek zo'n bordje voor mijn verzameling en zo kan ik ook de race wat in het honderd sturen. Maw. eentje gepikt en de andere omgedraaid in een verkeerde richting. Wel zo dat een camera mij niet kon volgen!!!
Het effect, hou je vast....
te dom voor woorden
wie een gat graaft voor een ander....
bij de eerstvolgende passage stonk ik er zelf in.... ik verdwaalde door dat park en daarom moest Jorien ook zo lang wachten....
nou ja dat verzin je toch niet!!!
er zelf in gestonken
boontje komt om zijn loontje
maar k'heb het bordje nog hoor
dwz. t'haNGT BIJ jORIEN OP HAAR KAMER!!
Mooi verhaal Mapel?
d'r komt nog één met een bordje

was getekend 8berg

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #51 Gepost op: 5-11-2005, 15:09:26 »
hahahaha, slimme actie Rink ::rofl:: ::rofl::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #52 Gepost op: 5-11-2005, 15:13:31 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::...ik had je ter plekke gediskwalificeerd. Nou voorruit je hebt wat krediet opgebouwd..... ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #53 Gepost op: 5-11-2005, 15:50:53 »
even nog eentje om te proberen:

NB. Just zal het erg vinden, dit was volgens mij de eerste camping én het eerste rustmoment van de race

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #54 Gepost op: 5-11-2005, 15:52:29 »
even nog eentje om te proberen:

NB. Just zal het erg vinden, dit was volgens mij de eerste camping én het eerste rustmoment van de race

ik bedoel natuurlijkl Just zal het niet erg vinden!!!!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #55 Gepost op: 6-11-2005, 14:32:24 »
::oink:: ::oink:: ::oink::...ik had je ter plekke gediskwalificeerd. Nou voorruit je hebt wat krediet opgebouwd..... ;)
oh Mapel, wat moet ik nou met de rest van de verhalen
hou ik voldoende krediet bij jou of is het al tanende?
d'r is nl. nog zo'n verhaal waar ik nu wel ernstig over twijfel of ik het vertel/verhaal
al;s jij al met diskwalificatie begint wat wordt het dan voor de rest

vergeet niet wat "ze" ons steeds weer flikten; weer een ekstra route, weer ekstra straftijd, weer opnieuw vlaggen ( ja ik weet het Karla & Sophie waren nog vaker de pineut!)
maar goed al met al wordt je wel wat gebrand op revenge, daar doet dan de productie een schepje bij op en zie daar je maakt je eigen spelregels.
Nou laat es horen wat je denkt Mapel, en ook de rest "moet"even reageren hoor!!!
het verhaal van "de kudde witte olifanten" zal ik jullie niet onthouden maar de busreisjes dat weet ik zozeer nog niet!!!
was getekend
8berg

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #56 Gepost op: 6-11-2005, 18:24:34 »
Als je wilt weten wat ik van je bordentrucje vind......... in één woord: geniaal! Sterker nog het was zo geniaal dat je er zelf ook intrapte ::tandpastasmiley::

Als ik in dezelfde situatie als jij had gezeten, had ik het ook wel gedaan hoor (maar dan had ik er wel eerst op moeten komen natuurlijk). Het doet me denken aan het tekenfilmpje/sprookje waarin een race wordt gehouden tussen de 'rappe' haas en de 'slome' schildpad waarbij de schildpad altijd wat moet verzinnen, want op snelheid zal hij het nooit winnen.
Voor de goede orde Rink, ik vind je geen schildpad maar wel iemand die zijn hersenen gebruikt.

In liefde en oorlog is alles geoorloofd is een spreekwoord. Zo ook bij een race!
Maar dat is maar mijn mening.

ps. hier in de buurt hebben we een blauw bord met de plaatsnaam Katwijk erop. Dus Rink, als je geïnteresseerd bent kan je proberen die mee te nemen. Alleen denk ik niet dat de gemeente dat leuk zal vinden  ::trots::
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #57 Gepost op: 7-11-2005, 00:29:07 »
oh Mapel, wat moet ik nou met de rest van de verhalen
hou ik voldoende krediet bij jou of is het al tanende?
d'r is nl. nog zo'n verhaal waar ik nu wel ernstig over twijfel of ik het vertel/verhaal
al;s jij al met diskwalificatie begint wat wordt het dan voor de rest

vergeet niet wat "ze" ons steeds weer flikten; weer een ekstra route, weer ekstra straftijd, weer opnieuw vlaggen ( ja ik weet het Karla & Sophie waren nog vaker de pineut!)
maar goed al met al wordt je wel wat gebrand op revenge, daar doet dan de productie een schepje bij op en zie daar je maakt je eigen spelregels.
Nou laat es horen wat je denkt Mapel, en ook de rest "moet"even reageren hoor!!!
het verhaal van "de kudde witte olifanten" zal ik jullie niet onthouden maar de busreisjes dat weet ik zozeer nog niet!!!
was getekend
8berg

Tsja, wat zal ik daarop nu eens zeggen ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: Wat Zartan zegt, het geniale van de val die je zette, is dat je er zelf intrapte  ::rofl:: ::rofl::. Daar kan ik echt de humor wel van zien. ::jaja::  En zo je het verteld heb, kun jij dat ook  ;). Ik wil geen waardeoordeel geven over de gebeutenissen ter plekke. Wie weet hoe ik zelf zou gehandeld hebben in dezelfde situatie. Dus ga vooral door met flink uit de doeken te doen met alles wat je hebt beleefd hoor Rinck.  ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #58 Gepost op: 9-11-2005, 14:51:06 »
Nou gaan we weer:
tís allemaal niet meer "alfabetisch" maar t'gaat jullie toch ook om de verhalen achter het beeld:

Lokatie; tweede rustplaats in Nepal
Tijd   ; het moment nadat Jeroen & Manja eruit vlogen

We gingen kamperen in een mooie tuin van een duur hotel, de crew nam dit hotel in en wij werden afgeschermd van de crew en eventuele bezoekers. t'Was er warm maar heel erg mooi en weer een nieuwe lokatie voor ons. Ons zelfgekochte voedsel konden we nuttigen en dat waren meestal de noodles die mij al de neus uitkwamen. Goed , tentjes opzetten , we werden daar al aardig bedreven in (zelfs Karla & Sophie) en de verhalen uitwisselen en wat vooral onderwerp van gesprek was: Jeroen en Manja, de gedoodverfde winnaars eruit!!! hoe was dat mogelijk????
We hadden zo allemaal onze gedachten erover maar we wisten dat de strijd hierdoor harder zou worden.
Goed, de avond valt (viel) in en we zoeken aardig op tijd onze bedjes op. Slapen was voor mij een groot probleem dus ik zat nog wat na te mijmeren. Slaapje en weer wakker, slaapje en weer wakker enz. Tot op het moment dat ik een rits van de andere tenten hoor!!! Wie was dat, kijken?

Voor het toilet waren we aangewezen op een ruimte achter de tuin waarvan gelijk gezegd wrd dat daar "wilde dieren" zaten ,slangen en hagedissen dus en we hadden er al verschillende gespot. Het toilet was een gat in de grond waarboven je moest hangen. So what we waren China al gewend. Wie China kewnt kent de hele wereld en weet zich overal staande te houden. Verder waren we intussen doorgewinterde globetrotters die zelfs bij min 18 (Himalaya) s'nacht buiten hadden zitten kakken dus .... waar praat je over!!!

Goed , het geluid van een rits ging de rumoerige nacht in, t'was daar weer es feest dus kattegejammermuziek!!, toch even kijken?
Kon het niet weerhouden en sloop naar buiten. Uit de tent (je) van Karla& Sophie kwam iets naat buiten geslopen.
'k Ontwaarde Karla die voorzichtig maar luidruchtig genoeg een plekje zocht om te ...... poepen. Gatver, ze durfde natuurlijk niet naar "het toilet"om de net beschreven redenen en gelijk had ze!. Stel je voor je zit net lekker en en kronkelt iets om je been ( weekje later mochten we ervarten hoe Karla over slangen dacht!!!)
Ze vond een plekje achter haar tent en ging lekker zitten, de keurige stadsdametjes gingen achter hun tent zitten kakken, kakvrouwen dus op dat moment.
De andere dag kon ik het niet laten om toch es te kijken waar ze nu dan zat....
stinken daar nee echt niet te kort. Toen ik dan ook vroeg, we zaten te ontbijten, wie heeft hier in hemelsnaam zitten kakken en ik in Karla's direction keek kreeg ze een rood hoofd en zei : "och toe Rinck niet op dit moment, ik schaam mij diep!!"We hebben haar de hele dag met haar kakgedrag geconfronteerd en ze was er echt van ondersteboven terwijl wij Hollanders er veel lol aan hadden. Als we ergens kwamen waar het stonjk was steevast de vraag; "nee maar Karla, jij ook al hier weer gekakt, please doe dat op het toilet!!!"
zo toch ook nog een strontverhaal!!!
was getekend
8berg

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: peking 1 jaar later!!
« Reactie #59 Gepost op: 9-11-2005, 17:39:38 »
achos, arme Karla.  :) Ik heb veel bewondering voor die meiden. Hebben zich echt hier en daar geweld moeten aan doen, maar hoe ze zich desondanks staande hebben gehouden,...top hoor.  ::ok:: ::ok:: ik denk dat ze jullie plagerij wel hebben gewaardeerd ;)
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....