Auteur Topic: In hoeverre is PE gescript?  (gelezen 4251 keer)

Offline njit

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
In hoeverre is PE gescript?
« Gepost op: 4-09-2006, 15:49:50 »
Ik heb hiervoor nooit PE gekeken. De reden dat ik dat nu wel doe is omdat Guido Weijers meedoet. Er valt me wel één ding op: het hele programma lijkt enorm gescript.

Voorbeeld: ze versieren een lift in een heel klein auto-tje waar ze maar net inpassen. Daarna zie je ze rijden EN wordt er binnen ook gefilmd, van voren en van achteren. Dat zijn dus 2 camera-mannen in dat hele krappe auto-tje  ???

Zo zijn er nog veel meer situaties die wel heel spontaan lijken maar het volgens mij niet zijn. Wie heeft dit gevoel nog meer?


Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2006, 16:00:12 »
Ik heb hiervoor nooit PE gekeken. De reden dat ik dat nu wel doe is omdat Guido Weijers meedoet. Er valt me wel één ding op: het hele programma lijkt enorm gescript.

Voorbeeld: ze versieren een lift in een heel klein auto-tje waar ze maar net inpassen. Daarna zie je ze rijden EN wordt er binnen ook gefilmd, van voren en van achteren. Dat zijn dus 2 camera-mannen in dat hele krappe auto-tje  ???

Zo zijn er nog veel meer situaties die wel heel spontaan lijken maar het volgens mij niet zijn. Wie heeft dit gevoel nog meer?

In voorgaande edities van Peking Express was er altijd een camera man en een reporter aanwezig per team, (lieten ze zien in PE achter de schermen). Op het moment dat ze een lift krijgen stapt de camera man in de auto bij de kandidaten en de reporter in de volgauto van de produktie waar vaak ook een 2e camera man bij is.

Andere teams weten vaak in welke auto/bus/vrachtwagen een ander koppel zit omdat er een volgauto van de produktie meerijdt per koppel.

 8)


Offline njit

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #2 Gepost op: 4-09-2006, 16:06:53 »
Flinke stoet dan. 6 koppels, dus 6 camera-mannen en 6 volgauto's. En dan nog wat meer volgauto's die de andere camera-standpunten voor hun rekening nemen.

Maar ja, bij dit soort programma's weet je dat je bedonderd wordt. Wat dat betreft vond ik het concept van MTV The Trip beter. Gewoon zelf filmen. Leverde ook vermakelijke TV op..

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #3 Gepost op: 4-09-2006, 16:12:50 »
Flinke stoet dan. 6 koppels, dus 6 camera-mannen en 6 volgauto's. En dan nog wat meer volgauto's die de andere camera-standpunten voor hun rekening nemen.

Maar ja, bij dit soort programma's weet je dat je bedonderd wordt. Wat dat betreft vond ik het concept van MTV The Trip beter. Gewoon zelf filmen. Leverde ook vermakelijke TV op..

Klopt ja, er komt heel wat bij kijken om een serie te maken van PE. En nu blijven ze nog maar in 1 land. Kun je nagaan wat er nodig is aan visa voor alle deelnemers, produktiemensen als ze door meer landen reizen. In een reguliere Peking Express zijn er zelfs 8 koppels!
Uiteindelijk bepalen toch de reporters en regisseur(s) wat je te zien krijgt en in de montage kunnen ze veel verknippen  ::)

The trip heb ik nooit gezien, maar misschien is het een idee om de kandidaten van de volgende normale Peking Express zelf een camera mee te geven, krijg je toch ander beeldmateriaal  ;D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2006, 16:45:55 »
Peking Express is wel gescript, maar zeker niet voor 100%

Offline Tweaker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #5 Gepost op: 4-09-2006, 19:20:31 »
Dit heb ik mij ook al vaak afgevraagd. Ga er maar vanuit dat sommige dingen een beetje gestuurd worden of anders zijn dan ze op tv lijken. Maar ja dat is wel vaker zo in media land.

Offline Sanderman

  • Forumlid
Re: In hoeverre is PE gescript?
« Reactie #6 Gepost op: 18-09-2006, 10:02:11 »
Het zal best gestuurd worden hier en daar. Alleen hebben we deze keer te maken met bekende Nederlanders en dus ook grote ego's. Als die dus bij elkaar gezet worden krijg je situaties die nooit van tevoren te plannen zijn. Dat levert dus goede televisie op.