Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 9933 keer)

Offline twina

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #20 Gepost op: 27-04-2005, 14:42:56 »
wachten we gezellig samen ::rofl:: ::rofl:: ::bravo::

hahahahahahahaha....

Offline Lidy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #21 Gepost op: 28-04-2005, 11:49:45 »
Wat ik wel moeilijk vind om te zien is de armoede, bedelende kinderen... Ik ben er dan inmiddels ook van overtuigd dat ik nooit aan het programma mee zou kunnen doen. Ik zou me nl doodschamen dat ik, als relatief rijke westerling, zou profiteren van de goedheid van deze mensen. Tuurlijk weet ik dat t een spel is en dat de mensen tot niets verplicht zijn, maar ik zou het zelf genant vinden.  :-[
Waarbij ik echt geen oordeel over de deelnemers wil vellen, want ik vind t een geweldig programma. Dit is gewoon heel persoonlijk iets van mij.
Overigens schiet me nu te binnen dat Rinck in de eerste aflevering een shirt? weggaf uit dankbaarheid voor spontane hulp, dat kon ik me zo goed voorstellen, maar ja, als hij hiermee zou zijn doorgegaan zou het programma, vanwege onzedelijke beelden, pas na 23.00 uur uitgezonden mogen worden.  ;)
Laat koe nooit vergeten dat ze kalf is geweest

Offline twina

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #22 Gepost op: 28-04-2005, 12:40:10 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Sieg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #23 Gepost op: 28-04-2005, 22:18:35 »
De aflevering was wat meer informatief deze keer, voor de kijkers thuis. Dat er in India kasten zijn, dat wist ik, maar ik heb door deze aflevering maar weer geleerd dat er nogal wat verschillen bestaan tussen rijkdom op en top en armoedige families.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #24 Gepost op: 30-04-2005, 14:42:36 »
Wat ik niet begreep was die hakenkruis op dat bloemstuk!!
Wie weet dit wel??

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #25 Gepost op: 30-04-2005, 15:28:39 »
Wat ik niet begreep was die hakenkruis op dat bloemstuk!!
Wie weet dit wel??

Dit hakenkruis is de zgn 'Swastika'. Het is een oud Hindoestaans symbool wat staat voor 'geluk'. Hier zit dus absoluut geen racistische gedachte achter, maar is daar juist een goed symbool met een mooie betekenis! Je ziet het daar dan ook heel veel op huizen en andere gebouwen, of zoals hier bij het bloemstuk.
Het hakenkruis zoals wij het hebben leren kennen (door de nazi's en nu als algemeen symbool dat racisten propageren), is gespiegeld aan de Swastika (de haken gaan de andere kant op). De oorspronkelijke betekenis van het gespiegelde kruis (dood en verderf) staat dan ook lijnrecht tegenover de betekenis van de Swastika.
Niks om je zorgen over te maken dus, dit hakenkruis bij het bloemstuk ;)
« Laatst bewerkt op: 30-04-2005, 15:32:15 door Iris77 »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #26 Gepost op: 30-04-2005, 15:31:42 »
Ok, bedankt voor het opzoeken.
Ik kon het niet vinden!  ::ok:: ::ok::

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #27 Gepost op: 30-04-2005, 15:35:13 »
Ik wist het nog van m'n vakantie op Bali  ;) Daar zijn de mensen ook overwegend Hindoe en kom je dat kruis dus ook wel tegen. Dit is zo'n beetje wat de reisleider ons verteld heeft. :)
Misschien als je op Swastika zoekt dat je er dan wat meer over kunt vinden...