ut blijft grappig om te zien hoe ze dingen soms veranderen om de kijker een leuke mening te geven ik zal niks zeggen
die regie heeft het heel slim aan gepakt om soms dingen op die manier te knippen of op te nemen
Een paar afleveringen terug, konden de duo's er voor kiezen iets bekends wel of niet van dichtbij te mogen zien...De tweeling lag laatste, maar hoorde dat het koppel voor hen nog binnen was, dus kon misschien een tweetal inhalen..Zij gokten erop verder in het programma, de race, te komen. Helaas lukte het dat tweetal niet. Maar als ze de finale hadden gehaald, hadden ze met de centen nog wel eens terug kunnen gaan. Het gaat erom, het was een keus die ze maakten. Geen gemakkelijke! En dat moment waarop Brechtje (zelfs iemand van 'het bbq-groepje') het moeilijk had en Rink naar buiten kwam en 'oenen, oenen' bleef herhalen. Dat moment...er kan nog zoveel gespeeld worden met de opname, maar dat moment: die uitspraak, de wilde gebaren van Rink, het gezicht van Brechtje bij wie het huilen nader stond dan het lachen...daar kan ik met mijn hoofd niet bij! Ik kan gewoon nul symphatie opbrengen voor heel die Rink! Jorien maakt al nauwelijks een betere indruk op mij. Als ik het woord 'oenen' van haar pappa even mag lenen. Eén duo trok een kwartier uit voor de bezienswaardigheid, maar nee hoor Rink en Jorien die toch midden in een race zitten, blijven er precies een uur en twintig minuten, omdat madame dan een jaar een relatie heeft. Die relatie heeft ze toch wel een jaar ongeacht hoe lang ze er blijft. Denk dat het voor haar, haar vriend en haar pa wel erg pijnlijk was geworden, als ze dat de volgende ronde had gekost. Ik heb nog nooit zo gehoopt als toen, dat Rink en Jorien er uit zouden vliegen. Helaas toen niet, maar nu wel. Maar ja, zoveel mensen er zijn, zoveel verschillende kijken zijn er op zaken.
Overigens. Herinnert iedereen zich nog hoe in de vorige reeks het koppel dat derde werd, bepaalde wie de winnaar werd en wie tweede werd? Nu ga ik even enkele veronderstellingen doen. Stel de vriendinnen krijgen werkelijk geen mogelijkheid meer om een amulet te verdienen. En stel het koppel dat derde is geworden (Rink en Jorien dus) mogen bepalen wie er de finale wint..dan ben ik toch wel erg benieuwd wie zij laten winnen! Voor de vriendinnen staat er immers niks meer op het spel dan! Ze hebben de volledige reis meegemaakt net als Krieke en Nathalie. Het gaat er enkel nog om of Kr. & Na. met of zonder geld terugkeren naar huis...Wie zouden Rink en Jorien dan laten winnen? ..Maar dat zal wel blijven bij het maken van veronderstellingen. Denk wel dat de producers op tijd ingrijpen en nog wat geld op de finale zetten.