Auteur Topic: Koppel Jeroen & Manja (nl)  (gelezen 90941 keer)

Ocampa

  • Gast
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #40 Gepost op: 14-03-2005, 00:14:32 »
Tuurlijk moet je het spel spelen, maar maak dan niet zo'n afspraak.

Is er een afspraak gemaakt dan? Wat we gezien hebben is dat Rink die nacht even de tentjes afging om te zeggen dat hem dat een goed idee vond. er werd niet echt duidelijk dat er keiharde afspraken zijn gemaakt.

Ik zeg: Jeroen en Manja hebben groot gelijk.

Offline Sariss

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik wil naar Pingyao :o)
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #41 Gepost op: 14-03-2005, 00:17:32 »
Tja tijd zal uitwijzen hoe fanatiek Jeroen en Manja worden. Raar. Toen Reinier het deed stond Vlaanderen en Nederland op z'n kop. Omdat ze Reinier al niks vonden. Maar nu doet een koppel dat leuk bevonden is hetzelfde en is het plots niet meer zo heel erg... (ik weet het, ik doe er zelf ook aan mee)

Dat komt gewoon omdat we het gewend zijn en de manier dat het op beeld gebracht wordt. Ik hoorde dit keer in de aflevering onwijs vaak 'de onheilsplek waar ze de lift van ze afgepakt hadden' maar echt veel dieper gingen ze er niet op in.. Op beeld zag je ze gewoon snel instappen. Bij Reinier was hij aan het schreeuwen en er kwamen er ruzies enzo... Rink en Jorien bleven er heel netjes bij. Zo hoort het ook, je doet er toch nix meer aan.
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #42 Gepost op: 14-03-2005, 00:38:17 »
Is er een afspraak gemaakt dan? Wat we gezien hebben is dat Rink die nacht even de tentjes afging om te zeggen dat hem dat een goed idee vond. er werd niet echt duidelijk dat er keiharde afspraken zijn gemaakt.

Ik zeg: Jeroen en Manja hebben groot gelijk.


Nope ze zijn niet sportief tegenover de rest, als je een afspraak maakt moet je je er ook aan houden. Of je moet tijdens de afsprpraak zeggen dat je er niet aan meedoet. Maar niet meegaan in een afspraak en dan vervolgens je eigen gang gaan..!!
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Ocampa

  • Gast
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #43 Gepost op: 14-03-2005, 00:40:37 »
Maar niet meegaan in een afspraak en dan vervolgens je eigen gang gaan..!!

Dat is nu juist mijn punt: hebben zij een afspraak gemaakt? Waar blijkt dat uit?

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #44 Gepost op: 14-03-2005, 00:48:38 »
Tjaaaa,,Tjaaaa Ik kijk misschien niet zo goed als jij :-[ :-[ :-[

En je vraagt het zo streng...
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #45 Gepost op: 14-03-2005, 07:22:49 »
Ik vind de afspraak ook heel onduidelijk in beeld komen :-\\

Máár in liefde, oorlog én peking express is alles geoorloofd....dus ik vind dat ze hem weg mochten kapen hoor...'t is verdorie een race wie als eerst aan komt in Bombay...wees dan niet zo naïef door afspraakjes te maken hoe men moet liften en de liftetiquette in stand houden....pfffff...straks gaan ze nog afspraakjes maken wie als eerste ergens aan komt zodat iedereen een kans heeft om een amulet te winnen...denk toch niet dat we dat gaan krijgen hé, want dan ben ik weg! ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #46 Gepost op: 14-03-2005, 09:00:50 »
Geweldig wat een cultuurverschil bij kip Kareltje. Ik dacht eigenlijk dat ze iets meer cultuurbesef zouden hebben. Natuurlijk zien die mensen die kip als eten en denken dat als je 'm noemt dat je 'm dan op wilt eten. Moest er echt wel heel erg om lachen hoor!
Persoonlijk vind ik het ook wel wat hypocriet dat je die kip niet wilt eten maar wel andere kippen die het misschien veel slechter gehad hebben.
Voor de rest: topkoppel!

Offline lonne

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #47 Gepost op: 14-03-2005, 11:47:53 »
Wat een gezanik! Niets afgepakte lift, vader en dochter stonden haast 200 meter verder. Zou ik ook nooit gedaan hebben. Flauwekul dus.  ???

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #48 Gepost op: 14-03-2005, 13:09:13 »
Wat een onzin zeg, een afspraak maken. Het is een wedstrijd, en binnen de spelregels is alles geoorloofd. Wie de lift pakt, heeft hem. Klaar.

Had wel een dejavu met vorig jaar: Reinier "Drive, KL***ZAK, Drive !"

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #49 Gepost op: 14-03-2005, 13:38:51 »
Wat een onzin zeg, een afspraak maken. Het is een wedstrijd, en binnen de spelregels is alles geoorloofd. Wie de lift pakt, heeft hem. Klaar.

Ik zie de onzin niet! Als jij een afspraak maakt met iemand, Dan kom je die toch ook na? Als je niet mee wil doen aan die afspraak omdat je toch de eerste de beste lift wilt pakken voor de neus van een ander! dan moet je niet mee doen aan een afspraak dan is het geoorloofd!

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #50 Gepost op: 14-03-2005, 14:31:11 »
Wat ik op T.V. zag, was die geitenwollensokken pappa (G.W.S.P.) die langs alle tentjes ging om iedereen aan te spreken. Daarna staat de hele groep bij elkaar, en G.W.S.P. neemt het woord.

Een afspraak is volgens mij een overeenkomst tussen TWEE partijen en niet EENZIJDIG opgelegd.

Op T.V. is niet te zien dat iedereen akkoord is met de afspraak. Maar volgende week krijgen we ruzie/woordenwisseling tussen G.W.S.P. en Jeroen en Manja. Dan weten we pas of er daadwerkelijk sprake is van een afspraak.

Tot die tijd mogen Jeroen en Manja wat mij betreft alle liften stelen die ze maar krijgen kunnen. Het is een wedstrijd en geen toeristisch samenkomen. Strijd !

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #51 Gepost op: 14-03-2005, 15:26:13 »
En daarbij, als iedereen al mooi "Ja Rink, ok Rink, je zegt het maar, Rink." zegt, dan zou ik ook gewoon ja zeggen, om maar niet meteen het zwarte schaap van de groep te worden en te riskeren dat ze jou gaan tegenwerken.

Wat dat betreft ben ik in zo'n spel heel makkelijk in afspraken verbreken. Tactiek om zelf te winnen. Ik weet dat "afspraak" een woord is waar heeeeeel hoog over gedacht en zwaar aan gewogen wordt, maar in een spel betekent het tien keer niks voor mij.

Offline sas

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #52 Gepost op: 14-03-2005, 16:45:46 »
Tuurlijk moet je het spel spelen, maar maak dan niet zo'n afspraak.

Ja, is er wel echt een afspraak gemaakt??? Lijkt mij nogal onlogisch in zo'n race hoor. Ik heb niemand van de deelnemers horen zeggen dat de afspraak er was.. Waarom niet?? Denk dat die Rink het uit z'n duim zuigt, omdat hij het niet kan uitstaan!!  ::niet-ok::  Goed gedaan Jeroen & Manja!!! Zet 'm op!  ::ok::

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #53 Gepost op: 14-03-2005, 18:12:19 »
Ik zie de onzin niet! Als jij een afspraak maakt met iemand, Dan kom je die toch ook na? Als je niet mee wil doen aan die afspraak omdat je toch de eerste de beste lift wilt pakken voor de neus van een ander! dan moet je niet mee doen aan een afspraak dan is het geoorloofd!
µ

Misschien hadden Jeroen en Manja zich wel aan de afspraken gehouden had Kriekje en Nathalie of Herman en Kris daar gestaan. Maar Rink was ook niet leuk tov van Jeroen bij die stenen bouwen en chinees leren (afl 1) door jeroen maar altijd af te leiden. Dus ik vind dat Jeroen en Manja gelijk hadden. Sorry hoor voor de anders denkenden....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #54 Gepost op: 14-03-2005, 18:45:24 »
Maar Rink was ook niet leuk tov van Jeroen bij die stenen bouwen en chinees leren (afl 1) door jeroen maar altijd af te leiden.

Dat is een Game... en daarin waren geen afspraken!.. Er zijn in het tentenkamp afspraken gemaakt geven Manja en Jeroen ook aan! Maar geen afspraken als je je er niet aanhoudt!  ::ohno::

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #55 Gepost op: 14-03-2005, 21:24:11 »
wat ik niet snapte was dat Jeroen niet duidelijk kon maken in Chinees dat ze de kippen niet wilden eten. Hij kan wel uitleggen dat ze aan een wedstrijd meedoen en dat ze ergens snel moeten zijn, dat ze geen geld hebben en een lif willen maar:
Wij, kip, eten, nee, asjeblieft.
Dat moet toch wel te doen zijn? Maar ik spreek zelf geen woord chinees dus misschien zeur ik wel. Had stiekem meer verwacht van zijn chinese kunsten.

Wel een superkoppel hoor! Viel me alleen op

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #56 Gepost op: 15-03-2005, 00:42:06 »
wat ik niet snapte was dat Jeroen niet duidelijk kon maken in Chinees dat ze de kippen niet wilden eten. Hij kan wel uitleggen dat ze aan een wedstrijd meedoen en dat ze ergens snel moeten zijn, dat ze geen geld hebben en een lif willen maar:
Wij, kip, eten, nee, asjeblieft.
Dat moet toch wel te doen zijn? Maar ik spreek zelf geen woord chinees dus misschien zeur ik wel. Had stiekem meer verwacht van zijn chinese kunsten.

Wel een superkoppel hoor! Viel me alleen op

Misschien heeft hij zich bij het leren van Chinees wat meer geconcentreerd op 'lifterstaal'? Dus de woorden en zinnen waarvan hij dacht ze zeker nodig te gaan hebben? Lijkt mij het meest logisch eigenlijk. En dan verwacht je natuurlijk niet dat je een Kareltje van de ondergang moet gaan redden!  ;)
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #57 Gepost op: 15-03-2005, 09:20:23 »
Inderdaad, lijkt me logisch dat hij de "liftwoorden" geleerd heeft en niet "Oh nee, jullie gaan toch niet Kareltje koken he, want dat hebben wij liever niet."

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #58 Gepost op: 15-03-2005, 10:04:43 »
Overigens zag Kareltje er gekookt niet aantrekkelijk uit. Denk dat ze gewoon de kip compleet in kokend water gegooid hebben. Chinese keuken is niets voor mij.
::ohno::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #59 Gepost op: 15-03-2005, 10:27:59 »
Chinese keuken is niets voor mij.
::ohno::

Wokken vind ik anders wel lekker hoor !!! en loempia"s vind ik ook lekker. Maar het schijnt dat je die alleen zo vindt bij ons bij de chinees en niet in china....
Kieke en Nathalie go for it !!