Auteur Topic: BELGISCHE KIJKERS: LEES EERST DIT TOPIC VOOR JE GAAT POSTEN! (spoilers v NL-ers)  (gelezen 58766 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #40 Gepost op: 7-04-2005, 23:09:59 »
Spannende aflevering! En hoe sjiek dat stenen bos (of hoe heette het ook weer)

Offline RaRaRa

  • Forumlid
Re: Koppel Steven & Sofie (be)
« Reactie #41 Gepost op: 8-04-2005, 12:00:09 »
Aflevering 6??
Ja man, Steven en Sofie liggen eruit ::niet-ok:: ,voila nu zullen sommige mensen geen last meer hebben van hun gevloek en van de piercings in de wang van Sofie en de spleet tussen de tanden van Steven. Ik vond het eigenlijk totaal niet eerlijk, Steven en Sofie stonden tweede in die etappe, ze staan dan gelijk met Rink en Jorien, die ergens laatstes stonden, en dan mogen Rink en Jorien nog door, >:( . Van Stevens taalgebruik hebben wij by the way geen last. Hij is een hele coole gast!!
Jammer genoeg zullen we hem nu niet meer zien op het tv-scherm :\'(
Nu hoop ik dat Krieke en Nathalie winnen of Jeroen en Manja, zij verdienen dat het meest, Rink en Jorien maken geen kans meer om te winnen, Sophie en Karla vind ik maar trutjes en Just en Brechtje wel ja wa kan ik daarvan zeggen??
In elk geval ja kga ier zeker ni te veel meer zeggen op dit forum, mijn ex-FAVO-koppel ligt eruit dus ja :\'( ???

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #42 Gepost op: 8-04-2005, 12:19:59 »
Vond deze aflevering de beste tot nu toe !  ::bravo::

Vol met conflicten & allerlei emoties, lekker spannend tot het allerlaatste moment & 'n verrassende ontknoping !  :o

Verslagje volgt asap !  ;)

Het stenen woud in Shinin (met rotsen van 30 m hoog) was idd indrukwekkend  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-04-2005, 22:50:32 door lebon simon »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #43 Gepost op: 8-04-2005, 22:43:19 »
AFLEVERING 6

Aflevering 6 brengt de kandidaten van Bose naar Kunming, over een afstand van 650 km. Deze sleuteletappe – de laatste op Chinese bodem – betekent voor 1 koppel het einde van Peking Express. Van groot belang hierbij is wie de rode stopvlag kan bemachtigen, die gekocht kan worden bij een veiling onderweg. De koppels die de avond voordien samen bij de barbecue waren, hebben ’n complot gesmeed tegen de anderen van het ‘strafkamp’. Het zijn deze laatsten die bij aanvang van de etappe een kwartier voorsprong krijgen bij het verder liften. Wie eerst bij Roos en de stopvlag arriveert, krijgt extra geld bij de veiling.

De barbecuërs hebben afgesproken dat Just & Brechtje de vlag zullen kopen, zodat de positie van Rink & Jorien veilig kan worden gesteld. Maar ook Krieke slaagt erin ’n complot te smeden met de anderen van het ‘strafkamp’, waarbij Jeroen & Manja worden uitgekozen om op de vlag te bieden. Wat dan weer meer kansen voor Steven & Sofie biedt om in de race te blijven. Zeker als Jeroen & Manja eerst bij Roos aankomen en met de extra 200 yoan de stopvlag kunnen kopen. Ze maken er meteen gebruik van om ter plekke Rink & Jorien af te vlaggen, die zodoende een half uur liftverbod krijgen. De stopvlag bepaalt de verdere race, waarbij de opdracht voor Steven & Sofie erin bestaat om 1ste of 2de te eindigen om mee te mogen blijven doen.

In een afgelopen dorp waar nooit eerder ’n buitenlander kwam, zoeken de kandidaten een slaapplaats voor de nacht. Just & Brechtje zijn onder de indruk omtrent de armoedige omstandigheden waarin Chinese kinderen in ’n internaat moeten verblijven. Ook Krieke & Natalie belanden in een schooltje, waar Natalie zich erg in haar sas voelt.

De volgende ochtend vertrekken Jeroen & Manja met de rode stopvlag. Karla & Sophie hebben ’n snelle lift met 4 ‘geïnteresseerde’ Chinese mannen, waarbij ze zich ongemakkelijk voelen. Wanneer ze worden afgevlagd door Jeroen & Manja, wacht de chauffeur een half uur lang en biedt één van de mannen ondertussen 100 dollar voor ’n kus van Sophie… Steven & Sofie worden niet afgevlagd, maar komen wel in ’n monsterfile van zo’n 15 km terecht. Net zoals voor de rest van het deelnemersveld zit er niets anders op dan te gaan wandelen. Rink & Jorien weten via een sluipweg te vermijden dat ze worden afgevlagd, wat achteraf dan toch nog gebeurd. Karla & Sophie worden ondertussen voor de 4de keer afgevlagd met nog steeds dezelfde lift, wat bedenkingen uitlokt bij de overige kandidaten. Steven probeert de lift van Karla & Sophie af te snoepen, waarbij het tot ’n zwaar conflict komt met Karla, wanneer Steven agressief reageert naar aanleiding van de mislukking van z’n poging. Gelukkig krijgen we ’s avonds een andere Steven te zien, die geniet van de gastvrijheid van ’n Chinese familie bij wie hij & Sofie mogen overnachten.

In het prachtige stenen woud van Shinin wacht de zware proef, waarbij 4 vragen moeten opgelost worden. Eén lid van elk team moet telkens heen & weer doorheen ’n lastig parocurs lopen om het antwoord af te leveren bij Roos. Jeroen & Manja komen eerst aan & moeten daarbij hun stopvlag afgeven. Steven & Sofie komen pas als 4de aan, maar door ’n indrukwekkende prestatie van Steven, mogen zij als 1ste verder liften. Ondertussen wordt deze proef ’n ware nachtmerrie voor Rink & Jorien, omdat er teveel foute antwoorden worden gegeven en het loopwerk ’n fysische ineenstorting voor Rink betekent. Goed nieuws voor Steven & Sofie lijkt het, maar het Vlaamse duo heeft weer pech met het liften. De stress wordt teveel voor Steven & Sofie, waarbij vooral Steven zijn gevoelens niet langer kan controleren.

Pas diep in de nacht zijn alle koppels bij de aankomst gearriveerd en wordt de stand bij de helft van de race bekend gemaakt. Jeroen & Manja zijn etappewinnaars en hebben in totaal 39 punten verdiend, gevolgd door Just & Brechtje en Krieke & Natalie met allebei 34 punten. Steven & Sofie werden 2de in deze etappe; Rink & Jorien daarentegen slechts voorlaatste. In het klassement belanden deze 2 duo’s ex aequo op de laatste plaats met 31 punten. Doordat vader & dochter echter 2 amuletten wisten te behalen (tegenover 1tje voor Steven & Sofie) mogen zij de race verder zetten.

Tijdens de volgende aflevering verlaten de resterende duo’s China en trekken ze verder naar het dak van de wereld (Himalaya). De emoties lopen weer hoog op, want het team dat als laatste de finish weet te bereiken, zal uit de race moeten verdwijnen.

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #44 Gepost op: 8-04-2005, 22:45:44 »
 Heb de aflevering vanavond pas op video gekeken! En de laatste vijf minuten stonden er niet op!  :o :\'( :-\\ Gelukkig weet ik de uitslag wel en kan ik het eind van de aflevering dinsdagavond laat in de herhaling nog wel even meepikken.  ::ok::
Heerlijk spannende aflevering in ieder geval!  ::jaja::
When God created man, she was only joking!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #45 Gepost op: 9-04-2005, 22:09:40 »
Leuk dat Rink en Jorien er nog inzitten  ::ok::

Jammer voor Steven , hij ging er echt voor bij die laatste proef  :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #46 Gepost op: 10-04-2005, 21:20:20 »
 ???

Steven was toch als eerste uit dat stenen woud in die proef?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #47 Gepost op: 11-04-2005, 07:50:47 »
Leuk om eens de reacties in dit topic te lezen, terwijl je donderdagavond / vrijdag / zaterdag / zondag probeert dit topic te mijden ;D

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #48 Gepost op: 11-04-2005, 11:37:15 »
???

Steven was toch als eerste uit dat stenen woud in die proef?
::jaja:: dat wel maar ondanks die goede actie lagen ze er toch uit bedoelt ie!  ::jaja:: ::tandpastasmiley::
When God created man, she was only joking!

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2005, 15:19:39 »
Morgen:
Vanuit het Chinese Kunming zijn de vijf overgebleven koppels per vliegtuig de ruige Himalaya overgestoken en aangekomen op het vliegveld in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Daar wacht hen een grote verassing... Er staat een helikopter klaar die een vlucht zal maken langs de besneeuwde bergtoppen van het Himalaya gebergte. Maar is die onvergetelijke ervaring voor iedereen weggelegd?
When God created man, she was only joking!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2005, 15:56:59 »
Nou dat zal dan wel niet he? ;) En als je het voorfilmpje van afgelopen keer bekijkt weet je waarschijnlijk ook wel wie dit niet meemaakt. ::vergroot::
Geniet nooit met mate...

Offline mazz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Belgisch Peking Express Topic (spoiler voor nederlandse kijkers)
« Reactie #51 Gepost op: 15-04-2005, 08:28:12 »
eindelijk ... het irritantste koppel ( na steven & sofie ) eindelijk exit ::jaja:: ,ik kon manja's  lachje niet meer zien of horen , loontje komt altijd om zijn boontje, ze mag zeggen wat ze wil maar manja heeft zich onsportief gedragen tegenover rink & jorien
carla & sophie mogen dit spel winnen , ze gaan er niet zo fanatiek tegenaan ( nu ja meestal toch niet )maar nemen het spel zoals het komt  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 09:19:26 door mapel »

Offline nilsma

  • Forumlid
jeroen en manja (Superspoiler,let op)
« Reactie #52 Gepost op: 15-04-2005, 08:43:33 »
En dankjewel voor deze superspoiler.Ik weet dat je nieuw bent hier,maar had je niet even alle topics kunnen doorlezen,dan had je gezien dat er een speciaal topic is voor belgische kijkers.Hier in Nederland zien we PE pas op zondag.Misschien kunnen de moderators dit topic verplaatsen?

Offline Total

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
RE:Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #53 Gepost op: 15-04-2005, 09:07:48 »
Mijn hele dag verpest,wil het wel uitvloeken nu,maar zal het voor me zelf houden!
Niet alleen omdat ik fan was van het koppel,maar ook nog eens dat de volgende aflevering al verpest is door een hopelijk onwetend individu!
Mocht die het bewust hebben gedaan,dan mag die wat krijgen wat mij betreft.... >:D
 :\'(
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 09:20:15 door mapel »

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #54 Gepost op: 15-04-2005, 11:19:24 »
AFLEVERING 7

Bij het begin van aflevering 7 worden de vijf overgebleven koppels vanuit het Chinese Kunming de ruige Himalaya overgevlogen en komen ze aan op het vliegveld in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Slechts 1 persoon van elk duo kan een trektocht maken naar het dak van de wereld: de Himalaya. De keuze is moeilijk, maar uiteindelijk mogen Rink, Krieke, Just, Jeroen & Karla aan de expeditie deelnemen. De andere kandidaten zetten de race verder. Hierbij worden Jorien & Sophie aan elkaar gekoppeld, net als Brechtje & Manja. Natalie moet in haar eentje een opdracht in de stad tot een goed einde brengen en daarna alleen verder liften. Het koppel dat aan het eind van de etappe als laatste arriveert, moet Peking Express verlaten. Het vroegere algemene klassement speelt hierbij geen rol meer.

De proef voor de achterblijvers bestaat erin zo snel mogelijk naar Kathmandu valley te liften naar drie religieuzen, welke  geschenken moeten worden aangeboden. Ondertussen bereiken de klimmers na een zware tocht van 3 uur het Lirung Base Camp. Maar frêle Karla wordt ziek en voelt zich miserabel. Omdat de enige remedie tegen hoogteziekte is zo snel mogelijk af te dalen, draagt een Sherpa haar naar beneden. Krieke & Just klimmen wel hoger en genieten van een prachtig uitzicht. Door de Himalayatrektocht verbroederen de mannen en zelfs rivalen Rink & Jeroen kunnen het met elkaar vinden.

De volgende ochtend is Karla gelukkig voldoende hersteld om de race verder te kunnen zetten. Samen met de andere expeditieleden zal ze na terugkeer in Kathmandu zo vlug mogelijk naar het checkpoint in Benighat moeten liften, waar de kandidaten worden herenigd met de eigen reispartner. Manja & Brechtje komen als eerste duo van de achterblijvers aan en krijgen zodoende geen straftijd. Van de klimmers weten Rink & Karla als eerste Benighat te bereiken. Krieke heeft veel pech en bereikt als laatste het dorpje. De reünie met Natalie verloopt stroef, want Krieke zit met een schuldgevoel doordat Natalie de expeditie heeft gemist. Bovendien lijkt Natalie veel minder strijdvaardig dan voorheen, nu ze samen op de laatste plaats zijn beland.

Tijdens de derde dag in Nepal moeten de koppels naar Shantinagar, waar voor de eerste 3 koppels een proef wacht, waarbij een vrijgeleide naar India te winnen is. Het sterke duo Jeroen & Manja weten als eerste het checkpoint te bereiken, gevolgd door 3 koppels die bijna gelijktijdig aankomen. Maar Krieke & Natalie hebben het slechtste richtinggevoel, zodat Rink & Jorien en Just & Brechtje aan de proef mogen deelnemen. Deze proef bestaat uit 2 delen: eerst moet een boerengezin geholpen worden bij het oogsten van de rijst en moeten de koppels 10 kg rijst klaar hebben; daarna moeten ze de Indiase vlag perfect weten samen te stellen. Voor wie dit lukt, wacht een vrijgeleide naar India. Just & Brechtje doen het uitstekend bij de rijstproef, maar falen bij het samenstellen van de vlag, wanneer ze een fout embleem kiezen. Dezelfde fout maken Jeroen & Manja. Rink & Jorien hebben de volgorde van de kleuren fout. Geen vrijgeleide dus en ieder koppel moet nu zo snel mogelijk liften naar Bhairahawa, waar zich bij een standbeeld van Boeddha de finish bevindt. In een uitermate spannende sloffase van de etappe, waarbij de posities voortdurend wisselen, blijkt het uiteindelijk cruciaal om bij het juiste Boeddhabeeld te geraken. Want er blijkt er meer dan één in de stad te zijn. Dit gegeven wordt fataal voor het schijnbaar onoverwinnelijke duo Jeroen & Manja, die als laatste bij de finish arriveren en tot ieders verbazing de race moeten verlaten…

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #55 Gepost op: 15-04-2005, 11:53:01 »
Denk niet dat die persoon het opzettelijk heeft gedaan. Dit Belgisch spoilertopic was al weer een eindje weggezakt en als je hier nieuw aankomt, heb je geen weet van het bestaan ervan.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #56 Gepost op: 15-04-2005, 12:55:08 »
Dan zal ik 'm wel sticky maken. Kan het bijna niet meer over het hoofd gezien worden. ;)

Trouwens niet voor het eerst dat dit gebeurd hoor. Nog niet zo lang geleden ook al, maar toen was ik er toevallig snel bij.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2005, 12:56:39 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Mathilde

  • Forumlid
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #57 Gepost op: 15-04-2005, 14:29:26 »
Ben blij dat J&M er eindelijh uit zijn ? Vooral die arrogante en irritante Manja !

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Belgische Peking Topic! [SPOILER voor Net5 kijkers]
« Reactie #58 Gepost op: 15-04-2005, 16:46:14 »
Denk niet dat die persoon het opzettelijk heeft gedaan. Dit Belgisch spoilertopic was al weer een eindje weggezakt en als je hier nieuw aankomt, heb je geen weet van het bestaan ervan.

Ik was vanochtend vrij vroeg hier op het forum en was dus de eerste die dat topic gelezen heb.Ik heb geprobeerd om de naam nog te veranderen,maar dat ging jammer genoeg niet.Het spoilertopic stond toen op driekwart van de site.Helaas,maar hij had pas om tegen half 8 hier aangemeld en gelijk daarna die spoiler eropgezet.Daarom zei ik ook dat hij beter eerst even door had kunnen lezen.Maar gelukkig was mapel er snel bij en heeft alles hersteld. ::bravo::

Offline True Gondorian

  • Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
Ik kon mij toch niet beheersen.

Jammer dat JenM eruit zijn omdat ze 1 keer als laatste eindigen.

Helaas heb ik nu ook geen kans meer in de pool, ik had ze steeds als 1ste staan. :o ::ohno::
Who’s got the sweetest disposition?