Auteur Topic: Koppel Jeroen & Manja (nl)  (gelezen 91041 keer)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #200 Gepost op: 18-04-2005, 18:36:43 »
Met Lady C eens

Maar even wat anders, Jeroen stond in het Birstol krantje...!! Echt grappig

ja ik had het gezien haha.

Ik vin het wel jammer dat ze eruit zijn. Die rinck en jorien komen overal net doorheen. Maar hebben al die amuletten dan geen nut meer..??

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #201 Gepost op: 18-04-2005, 18:43:31 »
Ik denk Jeroen en Manja ver gaan komen.... Manja omdat ze bikkelhard is en omdat ze haar vrouwelijke charmes nog gaat gebruiken. En Jeroen omdat ie..... uhm...... tja.... wat doet Jeroen eigenlijk? Behalve fluisterend praten en veel met zijn mooie ogen knipperen. (Ik vrees dat hij een mooi omhulsel maar een lege persoonlijkheid heeft.) Of heb ik het (weer eens) helemaal fout, zoals bijzonder vaak vooorkomt in mijn geval ? ::rofl::

Ik begrijp de kwalificaties aan het adres van Manja niet. Misschien kan iemand met voorbeelden komen?
Manja bikkelhard...? Wanneer bleek dat?
Vrouwelijke charmes... Ik heb de twee Belgische vriendinnen hun vrouwelijke charmes in de strijd zien gooien (bij herhaling), maar Manja...? Wanneer? En 'wat doet Jeroen eigenlijk'? Nou, als enige de Chinese taal machtig zijn, bijvoorbeeld? Bleek geen overbodig kunstje, dunkt me. Bovendien bleken beiden goed op de hoogte van aardrijkskundige en culturele wetenswaardigheden. Iets waar we bijvoorbeeld Rink en Jorien nog niet op hebben kunnen betrappen.
Dat mooie omhulsel, daar valt weinig op af te dingen. Maar een lege persoonlijkheid? Waarop precies wordt deze nogal boude conclusie gebaseerd?

Offline suske76

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #202 Gepost op: 18-04-2005, 18:44:41 »
Mijn favorietjes liggen er uit, maar ik vraag me toch af wat er nu met hun amuletten gebeurd? En Jeroen in het Bristol krantje? Dat wil ik best weleens zien.

En ik heb gisteren echt zitten kijken naar arrogant of onaardig gedrag van Manja, ik kon het niet ontwaren, zat me eerder te ergeren aan Jorien, die wreed ambetant werd. Goddank probeerde haar vader haar nog wat geduld bij te brengen.

Tsja spijtig dat ze er uit zijn, moet nu hopen dat Krieke en Natalie het helemaal naar Mumbai halen (een beetje een soort van een Hans en Rani).

Offline suske76

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #203 Gepost op: 18-04-2005, 18:57:48 »
Trouwens even iets anders, vond het meer dan opmerkelijk dat zowel Jeroen als Manja kozen of gekozen werden door de tweeling om mee verder te gaan ...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #204 Gepost op: 18-04-2005, 19:05:00 »
Zo opvallend vond ik dat niet, Brechtje had de keuze voor óf Manja óf Nathalie. Manja is een sterkere deelnemer (in mijn ogen) dan Nathalie en Brechtje zat niet lekker in haar vel, dus koos ze Manja. En dus kreeg Just automatisch Jeroen toebedeeld, net als

Ik ben het helemaal met Starry Night eens. Jammer dat Jeroen en Manja de dupe zijn geworden van dit gokspelletje... Als je de spelregels zó verandert dat degene die laatste finishen eruit liggen, vind ik dat je dan wel duidelijk moet maken wáár de finish is. Zo heeft iedereen gelijke kansen, nu was het meer een loterij  :-\\

Absoluut mee eens, als deze regel nu vanaf het begin telde, a la, maar halverwege het spel de regels om gooien, blijf het raar vinden. Bij PE gaat het erom wie het over de breedte het beste doet, niet wie er 1x een goede of slechte dag heeft. Jeroen en Manja zijn slachtoffer van een dom bedachte regel door de spelleiding, die wat mij betreft bij een eventuele volgende PE weer direct geschrapt wordt!

* Daisy vind het nog steeds belachelijk ::ohno::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #205 Gepost op: 18-04-2005, 19:05:35 »
Trouwens even iets anders, vond het meer dan opmerkelijk dat zowel Jeroen als Manja kozen of gekozen werden door de tweeling om mee verder te gaan ...
Ja, idd wel... zeker ook na het BBQ-incident... maar mss liggen ze mekaar toch het meest van de huidige teams... ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #206 Gepost op: 18-04-2005, 19:25:08 »
Ik vind dat je de boel nu wel een beetje erg aan het simplificeren bent, Gon.
Om te beginnen doet het er natuurlijk helemaal niet toe dat ze dit van tevoren wisten: het blijft een rare regeling in een race. Hoe gaat dat eigenlijk bij Parijs-Dakar...? Het is alsof je bij het WK Voetbal zit, waar de ene club de andere inmaakt met 4-2, waarna ineens besloten wordt de wedstrijd te laten beslissen door penalty's. "Ja, maar dat werd voorafgaand aan de strafschoppen wel uitgelegd aan de voetballers..." Ja, da's fijn dan, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er iemand zou zijn die hier een rechtvaardig gevoel bij zou houden.


als eerste wil ik even vanuit mijn kant laten weten dat ik geen antipathie tegen Jeroen & Manja heb!Mijn favo koppel zijn Rink & Jorien en ik verdedig hun ook alla minuut als er iets naars over hun wordt geschreven om de dood eenvoudige reden dat ik juist niet begrijp waarom zoveel mensen een hekel aan rink hebben!De argumenten die ik tot nu toe heb kunnen lezen hierover zijn m.i ook over de top en wordt hij afgerekend op pietluttige woordjes die hij zegt of gebaren die hij maakt!Maar goed zo heeft ieder zijn favoriet en ieder persoon die naar PE kijkt zal een andere mening hebben,zo zitten wij mensen nu eenmaal in elkaar en dat is verder ook prima natuurlijk!

De vergelijking die jij maakt van het voetbal vind ik in zijn geheel niet passen en rijmen met hetgene wat we gisteren hebben gezien.Zoals jij het uitlegt zou de vergelijking eerder opgaan als de koppels pas op het moment van aankomst te horen hadden gekregen dat het klassement niet meer mee zou tellen.
Op het moment dat iedereen naar Nepal was gevlogen is er duidelijk een nieuwe fase van het spel ingegaan, met dit jaar andere regels.Dit heb je nu eenmaal met programma`s zoals PE.
Bij ontzettend veel programma`s zie je dat seizoen 1 en seizoen 2 iedere keer weer wat verander(en seizoen 3 enz enz)

maar goed,tot zover mijn betoog :) ;)

Offline sannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Have Fun
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #207 Gepost op: 18-04-2005, 19:58:04 »
Erg jammer dat Jeroen en Manja er uit liggen, ik was erg teleurgesteld en had het totaal niet verwacht.
Jammer zo'n nieuwe spelregel. Maar oke, was bekend, maar wat mij niet aanstaat, is tot 100km voor het eind waar dat eindspel gespeeld moest worden. Jeroen en Manja waren daar vet als eerste en ver ver ver voor de dames en Natalie en Krieke. Maar na dat spel was er weinig meer van die voorsprong over. Ik had het idee dat zei een kwartiertje (misschien nog niet eens) na Rienk en Jorien mochten vertrekken. Dus ze hadden het daarvoor net zo goed rustig aan kunnen doen.
Greetings

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #208 Gepost op: 18-04-2005, 21:08:17 »
als eerste wil ik even vanuit mijn kant laten weten dat ik geen antipathie tegen Jeroen & Manja heb!Mijn favo koppel zijn Rink & Jorien en ik verdedig hun ook alla minuut als er iets naars over hun wordt geschreven om de dood eenvoudige reden dat ik juist niet begrijp waarom zoveel mensen een hekel aan rink hebben!De argumenten die ik tot nu toe heb kunnen lezen hierover zijn m.i ook over de top en wordt hij afgerekend op pietluttige woordjes die hij zegt of gebaren die hij maakt!Maar goed zo heeft ieder zijn favoriet en ieder persoon die naar PE kijkt zal een andere mening hebben,zo zitten wij mensen nu eenmaal in elkaar en dat is verder ook prima natuurlijk!

De vergelijking die jij maakt van het voetbal vind ik in zijn geheel niet passen en rijmen met hetgene wat we gisteren hebben gezien.Zoals jij het uitlegt zou de vergelijking eerder opgaan als de koppels pas op het moment van aankomst te horen hadden gekregen dat het klassement niet meer mee zou tellen.
Op het moment dat iedereen naar Nepal was gevlogen is er duidelijk een nieuwe fase van het spel ingegaan, met dit jaar andere regels.Dit heb je nu eenmaal met programma`s zoals PE.
Bij ontzettend veel programma`s zie je dat seizoen 1 en seizoen 2 iedere keer weer wat verander(en seizoen 3 enz enz)

maar goed,tot zover mijn betoog :) ;)
In het stukje van mijn hand dat jij quoot rep ik met geen woord over sympathieën of antipathieën, dus ik begrijp niet helemaal waarom je dat hier aanhaalt... Het gaat mij om de oneerlijkheid van deze ontknoping: het lot heeft beslist, en niet de capaciteiten van de deelnemers. En dat werkt leuk bij Mens-Erger-Je-Niet, maar bij Peking Express minder, vind ik.

Verder vat ik ook niet zo goed waarom mijn vergelijking op grond van jouw argument mank gaat. Als je een voetbalploeg net voor het nemen van die penalty's vertelt wat er gaat gebeuren, dan maakt dat het toch niet minder onrechtvaardig? Andere vergelijking: dit is als een Tour de France waarin vlak voor Parijs, na 3 weken zwoegen en minutenvoorsprong opbouwen, verklaard wordt dat iedereen weer gelijke kansen heeft op de eindoverwinning. Zou je dat raar vinden? En zo ja: wat precies is dan het verschil? Dit is een race, toch?

Of vermoed je dat iedereen voor de race al wist dat het na China weer bij 0 zou beginnen? Dan was men inderdaad op de hoogte van het naderende Sudden Death systeem. Maar niet van het feit dat die Sudden Death uitgevochten moest gaan worden over 30 km en met een totaal vage eindbestemming.

Offline ruudC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #209 Gepost op: 18-04-2005, 22:40:31 »
Een heel verhaal met mijn mening hierover is niet meer nodig, Starry night schrijft precies hoe het zit.
GEWOON BELACHELIJK EN ONEERLIJK
punt

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #210 Gepost op: 19-04-2005, 00:34:29 »
Jeroen is inderdaad leuk om te zien...... Maar volgens mij is ie ook wel heel erg saai. Weet niet waarom ik dat denk, onderbuikgevoel....

blz. 1 vond ik jeroen nog een lekker ding, maar de laatste paar afleveringen....  :-\\ ??? ::niet-ok::
die báárd die hij had  :o ::oink:: ::oink:: yak  ::niet-ok:: :-X ::ohno::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Dirkos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #211 Gepost op: 19-04-2005, 10:52:31 »
blij dat ze eruit liggen....!!!!!!!!! ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::bravo:: ::bravo:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::
Eindhoven de gekstuh!!!!!!!!!!

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #212 Gepost op: 19-04-2005, 11:23:20 »
In je 1ste berichtje waarin je mij quoot schrijf je een stukje dat het voor jouw onbegrijpelijk is waarom er mensen zijn die een voor jouw onbegrijpelijke antipathie tegen Manja hebben.Later las ik nog een bericht van jouw waarin je je opnieuw afvroeg waarom er mensen zijn die een hekel aan M & J hebben.Ik wilde duidelijk maken dat mijn mening niet gevormt wordt omdat ik een hekel aan iemand of een koppel heb.
Ik vind het kinderachtig en erg stuitend dat koppels uitgescholden en beledigt worden door mensen op een forum die ze totaal niet kennen,daarom vond ik het belangrijk om te laten weten dat dit niet voor mij geldt.Dat je je favo koppel aanmoedigt,prima ,doe ik zelf ook fanatiek maar
laat ieder lekker in zijn of haar waarden!


Verder denk ik niet dat wij het nog eens gaan worden,we zullen er maar op houden: Jij jouw mening,ikke de mijne!



Offline Sieg

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #213 Gepost op: 19-04-2005, 11:39:27 »
Grappig om te lezen hoe veel verschillende meningen er zijn over met name het koppel Jeroen en Manja!!
Juist omdat ze zo goed gingen, is het extra verrassend dat ze uit de race zijn gevlogen. Maar even relativeren: het had net zo goed een ander koppel kunnen zijn die een slechte liftdag had of die het beeld niet konden vinden!!
Just en Brechtje zijn mijn favorieten, samen met het koppel Karla en Sofie. Echt leuk zoals zij opmerkingen kunnen maken!
Ben erg benieuwd naar de volgende aflevering van PE!! Ik denk dat Krieke en Natalie ook ver zullen komen juist omdat je het misschien niet verwacht vanwege het feit dat ze elkaar niet kenden voordat ze begonnen!

Offline Carol

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #214 Gepost op: 19-04-2005, 12:14:37 »
blij dat ze eruit liggen....!!!!!!!!! ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::bravo:: ::bravo:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe:: ::joehoe::
Mee eens!!!

Offline Sieg

  • Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #215 Gepost op: 19-04-2005, 12:27:23 »
 ::zwaai::
Bye bye, zwaai zwaai!!

Zal wel erg vreemd zijn om deze teksten over jezelf als koppel weer terug te lezen...

Offline fliegenderhirsch

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #216 Gepost op: 19-04-2005, 12:49:34 »
toch jammer dat het koppel dat doorgaans het beste was met liften door een keertje pech eruit vliegt!het gaat toch om het liften van peking naar bombay!!!het gehele traject!als nergens zouden stoppen waren ze allang in bombay geweest en zat de rest nog in nepal!jammer maar helaas!zijn nu eenmaal de regels.voor mij blijven het de 2 besten van deze editie pe!

Offline Dirkos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #217 Gepost op: 19-04-2005, 13:13:02 »
waarheid komt ooit hard aan he!!!!
Eindhoven de gekstuh!!!!!!!!!!

Offline beether

  • Forumlid
  • ik weet nu wie PE2 wint
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #218 Gepost op: 19-04-2005, 13:23:54 »
Allereerst een waarlijk waanzinnig goede aflevering,   ::ok::  en ja jammer dat het beste liftkoppel eruit ligt.  ::oink::  Ik denk dat de makers van Peking Express er ook niet echt blij mee zijn want dit koppel heeft wel steeds voor goede televisie gezorgd, bv: de stopvlag in afl 6 en de beestenbak in afl 3 en dan niet te vergeten de vele proeven waar ze aan meededen.  Jeroen en Manja hadden kansen genoeg om in de race te blijven, zelfs al om in India te zitten. Ze kwamen als eerste aan bij de proef waar ze een vrijgeleide hadden kunnen winnen en ze mochten als tweede vertrekken na de proef. Dat ze als enige koppel op het laatst naar een verkeerde Boeddha gebracht worden is waarlijk zeer sneu voor hen, een klap voor PE-fans, maar een thrillerachtige ontknoping.
Er zijn mensen die het suddendeath systeem oneerlijk vinden, ik niet. Het geldt voor alle koppels en het brengt meer spanning in de race en zal nog meer psychisch en fysiek vergen van de koppels. Maar het moet wel zijn dat de organisatie dit afvalsysteem in de volgende afleveringen doorvoert en niet weer een nieuw puntensysteem invoert. Ben  benieuwd wie het volgende koppel zal zijn dat in de sudden death ten onder zal gaan.

Offline Dirkos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #219 Gepost op: 19-04-2005, 13:39:49 »
ben nog steeds blij dat ze eruit liggen..je doet net of hun alleen voor spraakmakende tv zorgt..zijn genoeg andere koppels die daar ook debet aan zijn, dus zet die Jeroen en Manja bril eens af en kijk eens breder dan dat koppel dat er nu uit is....! Hoop dat je nu ook in gaat zien dat de andere koppels net zo goed recht hebben op de overwinning!
Eindhoven de gekstuh!!!!!!!!!!